De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Martinez had na dat WK 90% van de bevolking achter hem staan. Mensen die anders nooit naar een voetbalmatch keken, waren hem aan het verafgoden. Ik vind ons WK van 2018 zwaar overroepen.

Was het een slecht WK, natuurlijk niet. Maar als je sommigen moet geloven, is het precies alsof we de pannen van het dak speelden. Wat verre van het geval was. Tegen inferieure ploegen wonnen we (niet zonder problemen), tegen Engeland winnen we een match die zij eigenlijk wilden verliezen, tegen Japan en Frankrijk werden we tactisch overklast, en tegen Brazilië gingen we ook overklast worden. Martinez koos daar ook voor de verkeerde strategie, we werden weggespeeld in de openingsminuten, maar de lucky own-goal deed de match volledig kantelen.

1 geweldige eerste helft, tegen Brazilië, omdat we ook wat meeval hadden met de openingsgoal. Voor de rest zie ik niet veel verschil met het WK onder Wilmots. Daar wonnen we ook 4-0 in de achtste finales. Het verschil is dat we Argentinië (Frankrijk) daar al een ronde eerder tegenkwamen.
Wij gaan het sowieso niet eens worden en dat is prima. Ik vind dat je het wel heel erg overdreven minimaliseert eerlijk gezegd.

Ja veel succes met de bus parkeren met deze verdediging.
Ik heb niets buiten de goals gezien dus misschien was het echt zo slecht, maar de bus parkeren heeft meer te maken met de rest van de ploeg dan met de verdedigers. Die moeten net minder doen dan normaal, het is de rest van de ploeg die andere dingen op andere posities moet doen. Voor 'slechte' verdedigers is zo spelen een pak makkelijker om er beter uit te komen. En dat lukt enkel als ge aanvallend ingestelde spelers hebt die dat willen doen en die voor die manier van spelen gecoacht worden, want anders loopt dat in het honderd. We herinneren ons Hazard toch nog onder Mourinho zeker, pijnlijk. Ge kunt ook niet even tijdens de rust beslissen om met tien in de box te gaan hangen omdat ge toevallig 2-0 voorstaat zonder daar een week op te hebben geoefend, en Martinez kennende is dat niet gebeurd.

Wederom wijze woorden.
Ik heb de Nations League niet gevolgd omdat het rommel is dus geen idee hoe de selectie eruit ziet en wie precies fit is, maar als Hazard en Lukaku niet spelen kan Bobby Calvo maar beter maken dat De Ketelaere start, of tenminste een helft speelt. Sinds zijn "The players that haven't played now, they go home wanting to play. That's what we need to create: players that are ready rather than players that get shocked when they get an opportunity." heeft De Ketelaere twee keer een CL-verdediging aan de praat gehouden, met eindproduct erbij. Als die "We gaan door met onze manier van werken, dat betekent dat we spelers voorbereiden om klaar te zijn. Maar we gaan morgen niet gek doen en wisselen om te wisselen. Jonge spelers zullen hun kans krijgen wanneer ze er klaar voor zijn." nog altijd op De Ketelaere slaat, dan mogen er klappen vallen. Zijn ongelijk is al bewezen en resultaten zijn er ook niet geboekt met zijn werkwijze. Ik zeg niet dat ze Martinez een nekschot moeten geven in de achtertuin van Bayat waar toch alles verdwijnt maar een klein handgemeen in de kleedkamer mag onderhand wel om die knuppel eens op zijn plaats te zetten. Wat voor onnozele spelletjes is die aan het spelen, gaat dat echt nog een jaar zo duren?

Toch opvallend om de reacties in het Italiaanse kamp naast die van de Belgen te plaatsen. Als je puur op de reacties van de Italiaanse spelers afgaat hebben zij veel meer honger voor de match van morgen dan de Belgische spelers.

Mancini geeft ook aan dat hij jonge spelers wil brengen zodat ze klaar zijn wanneer hij ze echt nodig heeft. Daar tegenover zegt Martinez zoals eerder aangegeven dat hij de jongeren pas brengt wanneer ze er klaar voor zijn. Als hij morgen niet minstens een paar andere spelers een eerlijke kans geest en ze verliezen gaat hij toch echt helemaal af als een gieter en verliest hij in mijn ogen het klein beetje krediet dat hij nog heeft.

Als de Belgische spelers effectief niet echt zin hebben in de match van morgen zie ik het helemaal niet goed komen en gaan ze Martinez serieus te kakken zetten.

Ik zit morgen in Turijn en zou graag tickets kopen in het vak van de Belgen voor de halve finale. Iemand die weet of dit überhaupt nog mogelijk is? Kan mij niet inbeelden dat stadion uitverkocht gaat zijn voor deze match.

Toch opvallend om de reacties in het Italiaanse kamp naast die van de Belgen te plaatsen. Als je puur op de reacties van de Italiaanse spelers afgaat hebben zij veel meer honger voor de match van morgen dan de Belgische spelers.

Mancini geeft ook aan dat hij jonge spelers wil brengen zodat ze klaar zijn wanneer hij ze echt nodig heeft. Daar tegenover zegt Martinez zoals eerder aangegeven dat hij de jongeren pas brengt wanneer ze er klaar voor zijn. Als hij morgen niet minstens een paar andere spelers een eerlijke kans geest en ze verliezen gaat hij toch echt helemaal af als een gieter en verliest hij in mijn ogen het klein beetje krediet dat hij nog heeft.

Als de Belgische spelers effectief niet echt zin hebben in de match van morgen zie ik het helemaal niet goed komen en gaan ze Martinez serieus te kakken zetten.
Dat ze gaan verliezen dat staat als een paal boven water. De enige die nog wat gretig is bij de Belgen is Lukaku en die heeft het schip verlaten.

Martinez had na dat WK 90% van de bevolking achter hem staan. Mensen die anders nooit naar een voetbalmatch keken, waren hem aan het verafgoden. Ik vind ons WK van 2018 zwaar overroepen.

Was het een slecht WK, natuurlijk niet. Maar als je sommigen moet geloven, is het precies alsof we de pannen van het dak speelden. Wat verre van het geval was. Tegen inferieure ploegen wonnen we (niet zonder problemen), tegen Engeland winnen we een match die zij eigenlijk wilden verliezen, tegen Japan en Frankrijk werden we tactisch overklast, en tegen Brazilië gingen we ook overklast worden. Martinez koos daar ook voor de verkeerde strategie, we werden weggespeeld in de openingsminuten, maar de lucky own-goal deed de match volledig kantelen.

1 geweldige eerste helft, tegen Brazilië, omdat we ook wat meeval hadden met de openingsgoal. Voor de rest zie ik niet veel verschil met het WK onder Wilmots. Daar wonnen we ook 4-0 in de achtste finales. Het verschil is dat we Argentinië (Frankrijk) daar al een ronde eerder tegenkwamen.

En toch werden wij internationaal als de leukste ploeg op dat WK gezien. Hebben daar toch echt wel lekker gevoetbald. Toch ook gewoon een pak beter dan dat Wilmots WK.

Blijft ook maf hoe mensen overwinningen tegen Brazilië of Portugal gaan minimaliseren. Net als dat verlies tegen Frankrijk eerder deze week. Zijn gewoon veel kwalitatievere ploegen. En het geluk tegen Brazilië, was dan weer de pech tegen Frankrijk. De factor geluk is zo belangrijk eens je voorbij die groepsfases raakt. Frankrijk in '18, '21 en Italie '21 hadden we met een beetje geluk ook kunnen winnen. Wordt altijd allemaal over geanalyseerd imo. En gedaan alsof deze kern ieder land doodleuk naar huis zou moeten kunnen spelen.

Neen, Martinez is zeker geen tactisch genie. Maar als ik kijk naar al die andere bondscoaches, zie ik daar maar weinig tactische grootmeesters tussen staan. Hjulmand en Mancini, ja, daar ben ik wel jaloers op. Maar voor de rest toch weinig mannen die ik koste wat het kost vandaag aan het hoofd van onze Duivels wil zien staan. Daar waar ik in Martinez wel een goeie peoples manager zie.

Ik zit morgen in Turijn en zou graag tickets kopen in het vak van de Belgen voor de halve finale. Iemand die weet of dit überhaupt nog mogelijk is? Kan mij niet inbeelden dat stadion uitverkocht gaat zijn voor deze match.
Afgelopen weekend waren er nog in elke categorie tickets te koop op het ticketportaal van de Uefa, dus ik veronderstel dat dat nu ook wel zo zal zijn.

*edit* Even gekeken maar helaas. Door Italiaanse regels moest je je voor gisteren geregistreerd hebben.

Overigens voor de opstelling vandaag: het staat in de sterren geschreven dat ie Bats ipv Lukaku zet, Vanaken ipv Tielemans en Trossard ipv Hazard zeker? Maar dan met KDB op Tiele z'n plaats en Trossard naast Bats. Eventueel Dendoncker ipv Witsel. En dan hebt ge Martinez z'n huidige lijst van 15-16 spelers afgewerkt. Nooit of te nimmer gaat ie nu plots CDK of consoorten laten starten in een match met inzet. Want ahnee, meneer wil wel nr1 op de FIFA-ranking blijven hé 😁

Wordt altijd allemaal over geanalyseerd imo. En gedaan alsof deze kern ieder land doodleuk naar huis zou moeten kunnen spelen.
Er is uiteraard veel hindsight mee gemoeid en 't is ergens normaal dat er meer wordt gekeken naar de matchen waar het fout liep natuurlijk. Daar zou je als coach ook het meeste moeten uit leren.

Het probleem voor mij persoonlijk is niet dat de RD matchen verliezen, maar dat Martinez blijft vasthouden aan zijn zelfde 13-14 spelers. Op zich zou ook dat geen probleem zijn als hij een match kan lezen en op tijd ingrijpt, maar dat gebeurt ook niet.

Klopt toch? CDK heeft een compleet ander profiel dan Lukaku. En het lijkt me ook geen verrassing dat Martinez niet de tactische polyvalentie heeft om zijn systeem aan te passen aan een ander soort spits.
Bij brugge speelt hij anders wel in die rol. Staat zelfs letterlijk in het artikel

Enrique heeft natuurlijk wel wat meer jong talent ter zijner beschikking dan wij. En ja, het kan nog slechter dan onder Martinez. Natuurlijk. We hebben Leekens en Wilmots nog gehad die begonnen zijn met het verprutsen van deze generatie. Maar eerlijk? Het komend WK is het laatste toernooi voor deze generatie, ik loop liever het risico om er in de groepsfase uit te liggen met een nieuwe coach dan weer in de kwart- of halve finale te stranden onder Martinez.

Ik geef Leekens en Wilmots een 1 op 5 en Martinez geef ik een 3 op 5.
Die eerste twee vind ik gewoon héél slechte trainers. Martinez is 'average'.
Martinez heeft tenminste een "halve" prijs gepakt (brons op het WK). Die andere twee was voornamelijk véél praat en zever ..

Hazard is gewoon kapot. Was die niet te vet aangekomen bij Real in de tijd had hij misschien zijn blessures vermeden maar dat zullen we nooit weten. Nu durft hij niet meer te dribbelen waardoor hij niet gevaarlijk is.
Twee maal veel te vet. Eigenlijk echt schandalig, een van de meest frappante stukken smeerlapperij van het Belgische voetbal imo.

Ge valt de club die u op handen draagt elke zomer lastig voor een transfer naar de club van uw dromen. Ge krijgt uw goesting en de droomclub betaalt een waanzinnig bedrag voor u en geeft u een astronomisch loon. En op de dag dat ge begint aan een normaliter legendarisch luik van uw carrière, waar ge een van de allergrootsten moet doen vergeten, komt ge aan als een vuil vet zwijn. Ettelijke kilos aan uw lijfke gevreten op een paar weken tijd.

Dit seizoen is die eindelijk eens min of meer fit aangekomen. Mjah daar zijt ge vet mee als ge al twee zomers roofbouw hebt gepleegd op uw blessuregevoelig lijf.

Dan kan ge enkel maar meer respect krijgen voor een Lukaku die zijn malafide manager buiten smijt, ergens aan zichzelf gaat werken en elke zomer fitter voor de dag komt dan het jaar voordien. Hazard heeft op het WK prachtig gespeeld voor ons en dat is helaas het enige échte hoogtepunt dat we van hem kunnen noteren bij ons. Nu kan die letterlijk geen volledige match meer spelen.

Die Brazilianen genre Ronaldo, Neymar, R10, … Kunnen wel een seizoen of 2 er nog uitslepen eens ze zich rond hun 27 gooien in de sport van bergen coke snuiven van de reet van een tranny prostituéeke elke avond. En daarna is het nog steeds op subtop niveau uitblinken op zuiver talent. Maar Hazard is helaas uit ander hout gesneden. Elke avond 5 hamburgers heeft hem al genekt.

Die match van straks: kan iemand het een reet schelen? Als we verliezen heeft men de excuses al klaar en als we winnen zal het waarschijnlijk met zoveel mogelijk anciens zijn en dus weer reden om zo door te blijven ploegen. Hopelijk krijgen CDK en Theate basisplaatsen en blinken ze uit. Zeker de verdediging heeft een nieuwe dynamo nodig.

Dit seizoen is die eindelijk eens min of meer fit aangekomen. Mjah daar zijt ge vet mee als ge al twee zomers roofbouw hebt gepleegd op uw blessuregevoelig lijf.

Dan kan ge enkel maar meer respect krijgen voor een Lukaku die zijn malafide manager buiten smijt, ergens aan zichzelf gaat werken en elke zomer fitter voor de dag komt dan het jaar voordien. Hazard ..
Ik zeg dat ook tegen vrienden ..

Hazard ... als hij slecht speelt, dan denkt ie: Ach ja, ik was gewoon slecht, dat kan gebeuren hé!
En daarna gaat die naar een frietkraam ne goeie vettige friet eten met stoofvleessaus. En nog ne hamburger er bovenop!

Lukaku ... als hij slecht speelt, dan denkt ie: Godverdomme! Hoe slecht was ik niet! Dat kan niet! Dat mag niet! Ik heb slecht getraind.
Die slaat alle stoelen kapot in de kantine die er staan (figuurlijk maar die is inwendig dan echt pisnijdig), spurt waarschijnlijk meteen daarna richting de gym en die gaat 2 uur zich EXTRA afbeulen.

En die gaat daarna een ... slaatje eten ... met een glas water. (Van wijze van spreken)

Ik overdrijf nu misschien, maar allé eigenlijk is het wel zo hé.

Ik zeg dat ook tegen vrienden ..

Hazard ... als hij slecht speelt, dan denkt ie: Ach ja, ik was gewoon slecht, dat kan gebeuren hé!
En daarna gaat die naar een frietkraam ne goeie vettige friet eten met stoofvleessaus. En nog ne hamburger er bovenop!

Lukaku ... als hij slecht speelt, dan denkt ie: Godverdomme! Hoe slecht was ik niet! Dat kan niet! Dat mag niet! Ik heb slecht getraind.
Die slaat alle stoelen kapot in de kantine die er staan (figuurlijk maar die is inwendig dan echt pisnijdig), spurt waarschijnlijk meteen daarna richting de gym en die gaat 2 uur zich EXTRA afbeulen.

En die gaat daarna een ... slaatje eten ... met een glas water. (Van wijze van spreken)

Ik overdrijf nu misschien, maar allé eigenlijk is het wel zo hé.

Tjah, je kan moeilijk verwachten dat iedereen dezelfde persoonlijkheid heeft.

Vind beiden wel hun charme hebben. Zowel dat relativerende van Hazard, als die hevige winnaarsmentaliteit van Lukaku.

Hazard toch trouwens vooral gefnuikt door een paar hevige aanslagen op zijn enkel, niet door het eten van hamburgers. En ja, hij had fitter bij real moeten aankomen. Maar das nu eenmaal Hazard, met zijn goeie en slechte eigenschappen.

Die basisopstellingen van Martinez zijn trouwens toch niet zo van de pot gerukt? Zie hem ook liever verjongen, maar de namen die hij opstelde tegen Frankrijk waren op zich toch zeker te verantwoorden?

Die basisopstellingen van Martinez zijn trouwens toch niet zo van de pot gerukt? Zie hem ook liever verjongen, maar de namen die hij opstelde tegen Frankrijk waren op zich toch zeker te verantwoorden?
Bwah, hij haalde er wel een speler uit die in de voorbije 2 interlands 1x scoorde en 3 assists gaf & 2 heel goeie matchen in de CL speelde waarbij hij de eerste Belg werd die in 4 opeenvolgende CL matchen kon scoren uit voor een Tielemans die de laatste maanden gewoon heel zwak aan het presteren is, zowel internationaal als bij zijn club.
Weer typisch RM die aan zijn chouchou's vast houdt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan