De Rode Duivels | UEFA Nations League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ge met 2-0 de rust ingaat en ge verliest uiteindelijk 2-3 dan is het den trainer zijn fout. simpel. Rapper vervangingen doen. Tielemans had er al een kwartier af moeten zijn. Hazard was ook al efkes op..
Te koppig om te wisselen met dat als resultaat.

Los van de Martinez discussie gaat men hier wel heel licht over het feit dat Frankrijk kwalitatief een zotte kern heeft.

De eerste helft wou Frankrijk niet meespelen, op zijn Deschamps. De tweede moest Frankrijk komen. En moesten ze wel komen. Ja, Tielemans en Witsel waren uiteraard heel zwak. Maar die analyses van “trots” en nationalisme hier weer. Mbappé, Pogba, Griezman en Benzema waren toch ook gewoon heel belangrijke factoren.

En voor hetzelfde geld loopt Romme onside en win je gewoon tegen die mannen.

Los van de Martinez discussie gaat men hier wel heel licht over het feit dat Frankrijk kwalitatief een zotte kern heeft.

De eerste helft wou Frankrijk niet meespelen, op zijn Deschamps. De tweede moest Frankrijk komen. En moesten ze wel komen. Ja, Tielemans en Witsel waren uiteraard heel zwak. Maar die analyses van “trots” en nationalisme hier weer. Mbappé, Pogba, Griezman en Benzema waren toch ook gewoon heel belangrijke factoren.

En voor hetzelfde geld loopt Romme onside en win je gewoon tegen die mannen.
Zonder die VAR was die goal van Lukaku wellicht goedgekeurd geraakt, want het was een kwestie van luttele centimeters. Dan was de dynamiek van de wedstrijd anders geweest en was die Franse derde goal misschien niet gekomen. Maar het was niet zo.

Enfin, Courtois liet alvast weten dat hij niet veel goesting had in de match tegen Italië. Dus dat zal ook gene vette worden. :p

Ik vind het vooral zeer vreemd dat er steeds wordt vastgehouden aan 3 centrale verdedigers, ook al wordt het middenveld duidelijk overlopen. Wissel gewoon Alderweireld voor Vanaken en je gaat veel minder ballen verliezen. Vroeger werkte dat systeem met 3 CB's zeer goed, omdat we 3 zeer kwalitatieve Cb's hadden en Vertonghen vaak mee naar voren trok, maar nu is dat gewoon niet meer het geval.

Football is a simple game; 22 men chase a ball for 90 minutes and at the end, the Belgians never win a trophy."

Allemaal makkelijk praten achteraf, maar het is geen toeval meer dat we telkens maar weer opnieuw een match uit handen geven (of bijna tegen Portugal en Brazilië).
Natuurlijk. Had Martinez tijdens de rust of ergens gedurende de tweede helft ingegrepen, had Frankrijk dan die comeback niet gemaakt? Misschien dan ook wel (misschien ook niet). Want het is gemakkelijk praten aan de zijlijn hé.

MAAR het grootste probleem dat ik heb met Martinez is: Een goed plan A, maar er is nooit een goed (of géén) plan B.
2-0 voor? Identiek hetzelfde plan voor de tweede helft. Het wordt 2-1, 2-2, 2-3 en wat doet Martinez? Juist ja ... NIETS. Helemaal niets. :tongue:
Hij staat erbij en hij kijkt er naar ..

Eens leren de bus parkeren op zo'n momenten. Ge staat met een van de betere counterspitsen. Laat die daar hangen en voor de rest vanaf het aanvallend middelveld tot vanachter, strijden voor elke meter kunstgras ffs

Vond het toch een leuke voetbalavond gisteren. Want het is nu nie dat het een slechte saaie match was. Zulke matchen maken voetbal toch een leuke sport.

En het blijft uiteindelijk maar die nations league. Iets wat men dan wss weer zou zeggen mochten België hem toch hebben gewonnen.

Ook kak dat meneer anti voetbal Deschamps wss ook op het WK deze kern nog wat kan mismeesteren met zijn conservatieve kijk op het spelletje.

Ik vond Tielemans samen met Witsel veruit het zwakste van de hoop, maar er gaat toch geen enkele trainer wisselen als je een sterke 1ste helft gespeeld hebt en 2-0 voorstaat he? Los van het feit dat Martinez volledig gefaald heeft in de 2de helft.
Gezien hoe die helemaal ten onder ging? Die wisselt ge toch. Al is het maar als reactie op het feit dat Frankrijk helemaal anders aan de tweede helft begint.

Gezien hoe die helemaal ten onder ging? Die wisselt ge toch. Al is het maar als reactie op het feit dat Frankrijk helemaal anders aan de tweede helft begint.
Na de rust, maar in de rust zie ik toch niet veel coaches doen. Zelfs de grote Guardiola liet City door ploeteren in de CL finale nadat al heel snel duidelijk was dat het zonder 6 totaal niet liep. KDB werd door blessure vervangen in de 60ste minuut.

Dat hij in de 2de helft had moeten ingrijpen is 100% juist.

Na de rust, maar in de rust zie ik toch niet veel coaches doen. Zelfs de grote Guardiola liet City door ploeteren in de CL finale nadat al heel snel duidelijk was dat het zonder 6 totaal niet liep. KDB werd door blessure vervangen in de 60ste minuut.

Dat hij in de 2de helft had moeten ingrijpen is 100% juist.
Ik was ook begonnen met Tielemans hoor, maar die is de laatste wedstrijden ruk en hij was echt afschuwelijk aan het vechten met zichzelf in de tweede helft. Zonder Tielemans staan we minstens nog gelijk op het einde van de tweede helft.

Martinez heeft voor de zoveelste keer pas ingrepen verricht wanneer het veel te laat was.

Kan je evengoed van de Fransen zeggen, maar die hebben ons wel weer geklopt.

Die focus op mentaliteit of (gebrek) aan nationalisme is ook typisch Belgisch. Je hebt gewoon een kieken als coach, meer moet je er echt niet achter zoeken waarom wij het niet halen.

Ik was ook begonnen met Tielemans hoor, maar die is de laatste wedstrijden ruk en hij was echt afschuwelijk aan het vechten met zichzelf in de tweede helft. Zonder Tielemans staan we minstens nog gelijk op het einde van de tweede helft.

Martinez heeft voor de zoveelste keer pas ingrepen verricht wanneer het veel te laat was.
Maar was toch niet zo afgrijselijk die eerste helft? Was niet echt goed, maar ook niet per se heel slecht die eerste helft imo. Niet echt een reden om die er meteen af te halen.

Na de rust ging hij wel ten onder aan de druk van Frankrijk natuurlijk.

Kan je evengoed van de Fransen zeggen, maar die hebben ons wel weer geklopt.

Die focus op mentaliteit of (gebrek) aan nationalisme is ook typisch Belgisch. Je hebt gewoon een kieken als coach, meer moet je er echt niet achter zoeken waarom wij het niet halen.

Tgoh, vadertje tijd begint toch ook zijn effect te hebben op onze Duivels natuurlijk.

Als je dan ziet hoe een Luis Enrique wel de ballen heeft om drastisch te verjongen, ben ik wel jaloers.

Anderzijds, heel veel gekak op Martinez, deels terecht. Maar besef allemaal goed dat het echt wel nog slechter kan.

En ik heb het hier al gezegd, de mensen die over de nieuwe bondscoach beslissen, denken dat Mathijsen en Deschacht onze beloften naar successen kunnen leiden …

Tgoh, vadertje tijd begint toch ook zijn effect te hebben op onze Duivels natuurlijk.

Als je dan ziet hoe een Luis Enrique wel de ballen heeft om drastisch te verjongen, ben ik wel jaloers.

Anderzijds, heel veel gekak op Martinez, deels terecht. Maar besef allemaal goed dat het echt wel nog slechter kan.

En ik heb het hier al gezegd, de mensen die over de nieuwe bondscoach beslissen, denken dat Mathijsen en Deschacht onze beloften naar successen kunnen leiden …

Enrique heeft natuurlijk wel wat meer jong talent ter zijner beschikking dan wij. En ja, het kan nog slechter dan onder Martinez. Natuurlijk. We hebben Leekens en Wilmots nog gehad die begonnen zijn met het verprutsen van deze generatie. Maar eerlijk? Het komend WK is het laatste toernooi voor deze generatie, ik loop liever het risico om er in de groepsfase uit te liggen met een nieuwe coach dan weer in de kwart- of halve finale te stranden onder Martinez.

Het wordt sowieso wel een apart WK in Qatar ,geen idee of ik daar enthousiast moet van worden .

Ik snap ook totaal niet dat Eden de kapitein is , is daar nu toch totaal niet het type voor , of ben ik nu de enige die dat inziet ? Een Vertonghen of Alderweireld lijken me dan meer geschikt , jongens die de ploeg naar voor kunnen schreeuwen , geen mooimannen die al een jaar half niet presteren . De Bruyne is ook meer iemand die de Rode Duivels als bijkomstigheid ziet . (En zo zijn er nog wel ) . En met een gentleman-coach ga je die mentaliteit ook niet veranderen .

Eens leren de bus parkeren op zo'n momenten. Ge staat met een van de betere counterspitsen. Laat die daar hangen en voor de rest vanaf het aanvallend middelveld tot vanachter, strijden voor elke meter kunstgras ffs
De eerste goal stonden we met 3 of 4 rond benzema in onze backlijn en hij mag nog simpel draaien en trappen.
2-3 hetzelfde op dag moment, middenvelder komen niet terug en verdedigers stappen te traag uit.
Die had nog tijd om zijn veters te binden en zijn haar goed te leggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan