Absoluut niet akkoord. Uw vak bevat een bepaalde inhoud die je moet geven en dat is hetgene studenten moeten kennen. Als jij aangeeft dat ze een bepaald stuk niet moeten kennen, en er dan toch vragen over stelt, dan lieg je uw leerlingen gewoon voor.Ja en nee. Ik vind dat het perfect moet kunnen als docent om extra materiaal aan te bieden dat niet expliciet in de les wordt gezien maar waar wel vragen voor 2 à 3 punten op 20 in terugkomen. Ik denk dat de gevallen waar dan dat extra materiaal dan zorgt voor al dan niet slagen toch wel op een hand te tellen zijn.
Ik heb nu bv op unief een vak waar extra materiaal wordt aangeboden dat we niet moeten kennen, maar we mogen gebruiken om bij de taken en op het examen de prof extra te "impressen". Lees: meer punten, als je het correct gebruikt natuurlijk. Is toch niks mis mee? Je kan daar uiteindelijk bij verbeteren/delibereren ook rekening mee houden dat dit enkel meetelt om verschil te maken tussen een 18/20 en een 20/20, maar niet zozeer tussen een 10 of een 9. Maar goed, dat is dus een potje dat de meeste docenten tegenwoordig niet al te graag meer opentrekken om discussie achteraf te vermijden.
Waarom zou je uw prof moeten "impressen" met extra leerstof? Ge gaat uw prof toch ook niet "impressen" door zijn persoonlijke chauffeur te spelen ofzo?