algemene discussie | sim racing

ligt de interesse van ons beiden bij de jaren 60-80 gt's. Alleen assetto corsa is dan nog een optie, maar niet per se heel makkelijk op te zetten voor een beginner.

dat valt eigenlijk nog reuzegoed mee, imo.
met content manager is dat allemaal vrij easy te installeren, en je kan hier bvb al de WSC60 mod vinden

je kan dan in content manager "install from a file" doen, en het installeert vanzelf.
op overtake.gg vind je ook massa's mods.

enige nadeel is: de AI in Assetto Corsa is nogal.... wisselvallig. en sterk afhankelijk van de AI-file van het circuit dat je kiest. niet iedereen steekt daar evenveel moeite in

Vraagje voor de mensen die een stoel hebben gekocht, hebben jullie die altijd gaan testen of gewoon op basis van reviews beslist ?
Kan niet meteen een winkel vinden in het West-Vlaamse, die stoelen heeft staan voor te testen.

Zou wel gaan voor een recline stoel ipv kuip.
Ook al gaat het flexen, is vooral het gebruiks gemak voor eruit te geraken voor mijn knie.

Had bij een sloop bedrijf een echte auto zetel zien staan, 130 euro.
25edf562-7b6f-4d08-800f-30470ea5faef.jpg

Maar heb ook mijn oog laten vallen op de ESR3 of ERS5.

Zijn er nog andere degelijke merken dat je kan aanbevelen ?

Vraagje voor de mensen die een stoel hebben gekocht, hebben jullie die altijd gaan testen of gewoon op basis van reviews beslist ?
Kan niet meteen een winkel vinden in het West-Vlaamse, die stoelen heeft staan voor te testen.

Zou wel gaan voor een recline stoel ipv kuip.
Ook al gaat het flexen, is vooral het gebruiks gemak voor eruit te geraken voor mijn knie.

Had bij een sloop bedrijf een echte auto zetel zien staan, 130 euro.
25edf562-7b6f-4d08-800f-30470ea5faef.jpg

Maar heb ook mijn oog laten vallen op de ESR3 of ERS5.

Zijn er nog andere degelijke merken dat je kan aanbevelen ?
Ik zou altijd gaan testen. Als het niet goed zit ga je niet veel rijden. Ik ben voor mijn stoel naat NL gereden (Treq) en ben blij dat ik gaan testen ben. Want de stoel die ik in gedachten had zat helemaal niet goed, was te smal etc.

Ik ben zelf ook meer voorstander van een kuip, je zit er vaster is en geeft meer ondersteuning aan je lichaam en stuurmanskunst imo.

Ik zou altijd gaan testen. Als het niet goed zit ga je niet veel rijden. Ik ben voor mijn stoel naat NL gereden (Treq) en ben blij dat ik gaan testen ben. Want de stoel die ik in gedachten had zat helemaal niet goed, was te smal etc.

Ik ben zelf ook meer voorstander van een kuip, je zit er vaster is en geeft meer ondersteuning aan je lichaam en stuurmanskunst imo.

Dat is het probleem, die afstand naar Treq is 225 km rijden.
Anders had ik dat wel gedaan.

Hoop dat er iemand in het west, of oost vlaamse een winkel weet waar je dit kan doen.
Anders zal ik toch maar eens langs de sloop gaan en daar vragen.

Heb ook wel een Kuipstoel gezien dat iemand weg doet.
Van het merk OMP T-RS XL.

Meende te lezen dat een kuipstoel ook te groot kan uitvallen ?

Hoop dat er iemand in het west, of oost vlaamse een winkel weet waar je dit kan doen.

Mss moet ie eens kijken naar winkels die spullen verkopen voor karting. Want hier (Herentals) zit een race winkel die ook wat sim racing dingen verkopen. Mss moet je eens naar Simwear gaan ofzo. Of eens om simrace belgium op fb/discord eens horen of iemand een stoel heeft die je zou willen. Dat je daar eens kan gaan inzitten.

Ook de afweging maken als je veel remdruk moet induwen, dat een vaste kuipstoel stabieler is.

Langs de andere kant had ik wel liever een comfy autostoel gehad met verstelbare rugleuning 😅

ps:kuipstoel toch zeker testen want kan idd snel te krap aanvoelen.

Ook de afweging maken als je veel remdruk moet induwen, dat een vaste kuipstoel stabieler is.

Langs de andere kant had ik wel liever een comfy autostoel gehad met verstelbare rugleuning 😅

Je kan van die lendenkussens in je stoel leggen.

Eigenlijk niet, door mijn knie probleem kan ik geen te harde rem gebruiken.
Dit is zelf nu al enorm aanpassen tov vroeger.

Vandaar dat mijn keuze meer richting comfort gaat.

Gaan eens racen bij chronos in Gent. Da's toch al 1 kuip die je kan testen 🙂

Zeker geen kuipstoel pakken dan. Uw lichaam zal u dankbaar zijn.

Vind die van mij thans goed zitten. Ik heb een stalen B1 stalen rig (flext niet) maar ik zou graag een alu willen. Durf enkel niet goed, schrik dat ik daar mijn draai niet in ga vinden (of niet snel in elk geval).

Vind die van mij thans goed zitten. Ik heb een stalen B1 stalen rig (flext niet) maar ik zou graag een alu willen. Durf enkel niet goed, schrik dat ik daar mijn draai niet in ga vinden (of niet snel in elk geval).
In een alu rig kan je alles precies aanpassen zoals je het zelf wil. Zodat je ergonomisch zit zoals je wil. Ik heb zelf rugklachten en heb in mijn rug niet meer last dan in mijn bureau stoel of zetel.

In een alu rig kan je alles precies aanpassen zoals je het zelf wil. Zodat je ergonomisch zit zoals je wil. Ik heb zelf rugklachten en heb in mijn rug niet meer last dan in mijn bureau stoel of zetel.

Ja klopt, maar eer je daar bent duurt altijd even. Nu is het maar instappen.
Maar over een paar jaar wil ik wss alles qat hoger (om een hogere instap te hebben).

Afgelopen weekend beetje gaan rijden. Was gratis toen.

Ik zie wel niet in hoe zo een zaak kan overleven. Maar ze hebben blijkbaar wat contacten.

Maar door gewoon bezoekers? Iedereen die dat wil betalen er aan heeft dat toch thuis staan?
Gisteren nog eens gaan kijken.
We waren de daar de hele avond alleen...

Net eens de jaarcijfers van Cronos gaan opzoeken. Eigenlijk is dat failliet. Toch jammer voor die mensen.

Hoe bedoel je? In een alu moet je ook alleen maar instappen?

Ja, eens je door het process van minimale aanpassingen bent zodat het naar je zin staat. Ik heb voorlopig weinig zin om dat process te doorlopen. Heb dat een aantal keer gedaan met deze stalen rig. Wil gewoon rijden (al is het online racen even geleden).

Doe nu af en toe AMS2 met de pluszoon, maar die is nog niet up to speed.

Ja, eens je door het process van minimale aanpassingen bent zodat het naar je zin staat. Ik heb voorlopig weinig zin om dat process te doorlopen. Heb dat een aantal keer gedaan met deze stalen rig. Wil gewoon rijden (al is het online racen even geleden).

Doe nu af en toe AMS2 met de pluszoon, maar die is nog niet up to speed.
in princiepe is het maar 1x instellen en klaar. Maar als wat je hebt werkt, is er geen nood om iets nieuws te kopen.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
153K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
269K
  • Gesloten