algemene discussie | sim racing

En welke ‘rig’ zouden jullie aanbevelen voor de DD+ extreme?
Simlab GT1-evo kost evenveel als die Fanatec rig en is een veel betere optie. Alleen moet je een scherm mount er nog bijkopen denk ik. De Fanatec rig zou ik sowieso links laten liggen. Dat is echt z'n geld niet waard.
Zelf heb ik de Simlab P1X, dat is een prijsklasse hoger, maar die is nog wat flexibeler kwa instelmogelijkheiden.

Persoonlijk als het "maar" voor Gran Turismo is, zou ik voor de PRO bundel gaan. Lets face it, Gran Turismo is simcade. Het extra detail dat je gaat voelen in de extreme is de meerprijs niet waard imo.

Alleen in de bundle wel niet zo'n fan van de pedalen. Loadcell geeft betere weerstand en gevoel bij het aanremmen. Maar je kan ze blijkbaar wel upgraden naar loadcell. Nuja als je de CSL Pedals LC apart koopt kom je nog altijd 500€ goedkoper uit :unsure:

Simlab GT1-evo kost evenveel als die Fanatec rig en is een veel betere optie. Alleen moet je een scherm mount er nog bijkopen denk ik. De Fanatec rig zou ik sowieso links laten liggen. Dat is echt z'n geld niet waard.
Zelf heb ik de Simlab P1X, dat is een prijsklasse hoger, maar die is nog wat flexibeler kwa instelmogelijkheiden.
Ik heb alvast eens gekeken en de GT1-evo ziet er inderdaad deftig gerief uit. Prijs is wel een stuk hoger dan de Fanatec vanaf de moment dat je er een 'seat' bij gaat configureren.

De Simlab P1X, die jij hebt, ziet er wel enorm zalig uit. Prijskaartje komt wel +- op 1400-1500 euro (volledige configuratie). Voordeel hier aan vind ik wel de specifieke Fanatec DD wheel mount. Mag ik vragen welke 'seat' u heeft genomen?

Ik heb alvast eens gekeken en de GT1-evo ziet er inderdaad deftig gerief uit. Prijs is wel een stuk hoger dan de Fanatec vanaf de moment dat je er een 'seat' bij gaat configureren.

De Simlab P1X, die jij hebt, ziet er wel enorm zalig uit. Prijskaartje komt wel +- op 1400-1500 euro (volledige configuratie). Voordeel hier aan vind ik wel de specifieke Fanatec DD wheel mount. Mag ik vragen welke 'seat' u heeft genomen?
Bij de Fanatec rig zit ook geen stoel, dus ik denk dat de prijs dan wel gelijk uitkomt op de monitor mount na?
Je hoeft niet persee bij Simlab een stoel te kopen. Zo goed als alles past daarop. Je kunt evt. zelfs op het autokerkhof een stoel gaan halen en op zo'n Simlab rig monteren.

Als stoel heb ik zelf een Sparco GRP kuipstoel. Ik denk dat die ondertussen niet meer te krijgen is.
Mijn rig en stoel heb ik tweedehands gekocht een kleine 4 jaar geleden en alles was toen 1 jaar oud. Rig, accessoires (muismat, keyboard tray, PC tray), Sparco stoel, triple stand en 3x 24" monitors heb ik toen voor 1000euro overgekocht. Dat was een prikje voor wat ik er voor terug kreeg. Als je dit nu nieuw moet kopen, dan ben je redelijk wat centen kwijt.

De nieuwe P1X heeft schuine opstaande profielen. Lijkt me ambetant om daar dan dinge aan te hangen zoals een keyboard tray.

Persoonlijk als het "maar" voor Gran Turismo is, zou ik voor de PRO bundel gaan. Lets face it, Gran Turismo is simcade. Het extra detail dat je gaat voelen in de extreme is de meerprijs niet waard imo.

Alleen in de bundle wel niet zo'n fan van de pedalen. Loadcell geeft betere weerstand en gevoel bij het aanremmen. Maar je kan ze blijkbaar wel upgraden naar loadcell. Nuja als je de CSL Pedals LC apart koopt kom je nog altijd 500€ goedkoper uit :unsure:
Het zou, op dit moment, alleen voor GT7 zijn. Buiten GT7 speel ik ook nog eens graag andere games (Bijvoorbeeld COD met vrienden). Met andere woorden het is niet de bedoeling om me enkel te gaan concentreren op GT7/SIM racing.
Zeg natuurlijk nooit dat ik eventueel naar iets anders wil gaan. Bijvoorbeeld de meer serieuze SIM racing games op de PC. Maar op dit moment ook investeren in een game PC zou teveel van het goede zijn niet wetende hoe het spelen met een stuurtje mij gaat bevallen.

Het grappige is dat iedereen aan het verkonden is dat de GT DD+ extreme zoveel beter is dan de GT DD pro. Maar dat moet ik misschien met een korreltje zout nemen daar waarschijnlijk veel van die gesponsord worden door Fanatec.

Een DD kan maar doorgeven wat het binnenkrijgt van het spel. Dus een CS DD+ gaat hoogstwaarschijnlijk enkel sterker aanvoelen. Niveau van detail kan en zal elkaar niet veel ontlopen.

Het is anders als je die wheelbases aan een PC hangt. Daar krijgt een wheelbase vaken gedetaileerdere FFB binnen.

Ik heb mij destijds de TR160 aangeschaft, dat spel beweegt voor geen meter. Wel veel vijzen :)

Dat van mij beweegt ook niet, maar doordat die volledig uit staal is, is die ook loodzwaar. Het is niet dat ge daaronder echt goed kan poetsen, dus regelmatig moet dat eens aan de kant... Vermoed dat de TR160 ook al redelijk zwaar is door de hoge profielen.

Dat van mij beweegt ook niet, maar doordat die volledig uit staal is, is die ook loodzwaar. Het is niet dat ge daaronder echt goed kan poetsen, dus regelmatig moet dat eens aan de kant... Vermoed dat de TR160 ook al redelijk zwaar is door de hoge profielen.
Klopt (je heft die niet alleen op).
Maar door die 160mm profielen kan je er wel makkelijker onder met een stofzuiger

De nieuwe P1X heeft schuine opstaande profielen. Lijkt me ambetant om daar dan dinge aan te hangen zoals een keyboard tray.
Simlab zegt dat ze gaan uitkomen met een adapter om toch die accessoires te monteren. Maar inderdaad, het ziet er chique uit met die profielen, maar naar functionaliteit toch wel iets minder handig.

Vandaag wat tracks gekocht na gekeken te hebben wat er in het nieuwe seizoen van iRacing zit (voor road C-license) zodat ik op zijn minst einde van het seizoen naar B kan (niet dat het veel betekend). In Formula ga ik gewoon de D-license F4 races rijden, voel me in die wagen niet zeker genoeg om naar iets snellers te gaan, dus dat lijkt me zinloos.

Het plan is om in seizoen 3 met de Ferrari 296 GT3, 4 keer een 180 min endurance race mee te rijden (solo) in C-license. Mijn GT3 races gaan altidj wel vrij clean, als ik nog wat train hoop ik met mijn irating mee te kunnen. (win irating met mazda MX-5 en verlies die telkens met GT3 :D).
Gelukkig zijn er ook voor C-license Mazda MX-5 races :).

@ODC_TAYCAN, wat hierboven gezegd wordt dus. Handige tool is wel iets deftig om te meten EN een waterpas. Een rig in elkaar zetten is 1 ding, die afstellen naar je wensen is iets anders en veel werk (omdat dan de spullen erop staan). Ik ben al een tijdje mijn pedalen aan het veranderen (lengte, hoek etc) en denk dat ik er bijna ben. Maar je moet eerst een tijdje racen om te kijken of het goed staat.

Wou vandaag eens een championship starten in ACC. Ik kan op de een of andere manier enkel de open championship starten, rest blijft in het grijs staan..

Ik heb alle packs behalve gt2, zou het mss daar aan liggen?

Wou vandaag eens een championship starten in ACC. Ik kan op de een of andere manier enkel de open championship starten, rest blijft in het grijs staan..

Ik heb alle packs behalve gt2, zou het mss daar aan liggen?

Staan daar geen requirements in?
Maar zelfs als je geen GT2 zou willen rijden moet dat toch lukken.

In iracing rijden er ook auto's mee in AI races die ik zelf niet bezit (zou anders eentonig worden :D).

Binnenkort ga ik verhuizen en overstappen naar een 49 inch ultrawide. Dus als iemand interesse heeft in een 24 inch triple screen setup, bij deze verkoop ik m'n huidige monitoren.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten