algemene discussie | sim racing

ja twas op aanraden van @anders.
Dan wat reviews gezien en idd de rem is wel ok. (echter loadcell op een playseat challenge gaat een 'challenge' geven :)
Ik probeer met deze print dat wat te mitigeren.
https://www.thingiverse.com/thing:5602181

Zal allicht wat helpen en je kan de benodigde remdruk ook naar beneden halen waardoor je niet zo hard moet drukken. Al heb je dan iets minder range/controle. Ik rem standaard aan 80%, voor 100% moet ik doordrukken. Maar vaak si dat niet nodig of niet lang nodig.

Moest er hier nog iemand van plan zijn om een Simrig te kopen, mogen ze mij altijd een PM sturen. Ik heb er mogelijks eentje te koop.

Oei, krijg je hem niet in elkaar? 😁
Long story short:
GT Omega stuurt mij Prime Lite ipv Prime.
Ik mail ervoor antwoord "oke, ik vraag vervanging aan"

Paar dagen niks. Customer Service stuurt mij terug "hebt ge die vervanging al gehad?"
Ik zeg "nee, ook niks van tracking etc"
"Oke, dan ga ik daar eens achter horen"... Uiteindelijk "ik ga die verzending opnieuw vragen". Tracking code etc en dus vorige week geleverd.

Gisteren UPS aan de deur met... Een tweede GT Omega Prime. Deze was verstuurd voor de eerste levering (dus bij de eerste aanvraag), maar ik denk dat GT Omega dat niet weet. En ze hebben lang genoeg met mijn voeten gespeeld dat ik hem nu ook niet vrijwillig ga terugsturen...

Long story short:

Paar dagen niks. Customer Service stuurt mij terug "hebt ge die vervanging al gehad?"
"Oke, dan ga ik daar eens achter horen"... Uiteindelijk "ik ga die verzending opnieuw vragen". Tracking code etc en dus vorige week geleverd.

Gisteren UPS aan de deur met... Een tweede GT Omega Prime. Deze was verstuurd voor de eerste levering (dus bij de eerste aanvraag), maar ik denk dat GT Omega dat niet weet. En ze hebben lang genoeg met mijn voeten gespeeld dat ik hem nu ook niet vrijwillig ga terugsturen...
Ik zou die toch nog niet direct verkopen. Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Het is wel zo dat door een fout van hen het u niks mag kosten. Je zou dus zelfs kunnen zeggen "ik rijd niet met zo'n zware doos naar bpost of DHL want dat kost mij brandstof.". Maar als zij een pick-up dienst regelen die 't bij u thuis komt ophalen ben je verplicht het wel mee te geven.

Hier is sprake van een vergissing. Er is een groot verschil met bv verzamelkaarten waarvan ze u er 10 opsturen met bijhorende brief en factuur waarbij je de andere 90 kunt bestellen voor X euro of dat je alles moet terugsturen. Dat moe je niet terugsturen want jij hebt daar niet om gevraagd. In het geval van uw rig is er wel degelijk een verkoopsovereenkomst, zij het voor een ander product.

Wel een enorm amateurisme van hen. Ik zei 't vanaf dag 1: sim-lab.eu en zelf ophalen.

Laatst bewerkt:
Ik zou die toch nog niet direct verkopen. Wettelijk gezien heb je geen poot om op te staan. Het is wel zo dat door een fout van hen het u niks mag kosten. Je zou dus zelfs kunnen zeggen "ik rijd niet met zo'n zware doos naar bpost of DHL want dat kost mij brandstof.". Maar als zij een pick-up dienst regelen die 't bij u thuis komt ophalen ben je verplicht het wel mee te geven.

Hier is sprake van een vergissing. Er is een groot verschil met bv verzamelkaarten waarvan ze u er 10 opsturen met bijhorende brief en factuur waarbij je de andere 90 kunt bestellen voor X euro of dat je alles moet terugsturen. Dat moe je niet terugsturen want jij hebt daar niet om gevraagd. In het geval van uw rig is er wel degelijk een verkoopsovereenkomst, zij het voor een ander product.

Wel een enorm amateurisme van hen. Ik zei 't vanaf dag 1: sim-lab.eu en zelf ophalen.

Waarschijnlijk gaat er geen haan naar kraaien, maar zou die wel een tijdje gewoon aan de kant houden vooraleer je dat verkoopt.

Heb dat ooit met een moederbord voorgehad (zat een maand tussen) en dan contact gezocht met de winkel. Die antwoorde zelf dat ik het mocht verkopen, ze hadden dat al met de verzekering van BPost geregeld.

Waarschijnlijk gaat er geen haan naar kraaien, maar zou die wel een tijdje gewoon aan de kant houden vooraleer je dat verkoopt.

Heb dat ooit met een moederbord voorgehad (zat een maand tussen) en dan contact gezocht met de winkel. Die antwoorde zelf dat ik het mocht verkopen, ze hadden dat al met de verzekering van BPost geregeld.
Ik heb ooit een PS3 besteld bij Coolblue rond de feestdagen als kado voor mijn neefje. Toen had Coolblue een policy: besteld voor 22u = volgende dag geleverd. Nu is dat al 23:59u zelfs. Ik had het ruim op tijd besteld maar geen levering de dag erna. Op zich vond ik dat niet erg rond de feestdagen en ik snap ook wel dat zowel Coolblue als Bpost het druk hadden dus ik gaf ze nog een dag extra, maar ook op dag 2 geen PS3 te zien. Ik contacteerde toen Coolblue en die zeiden dat ze een migratie deden van hun software en dat dat niet 100% vlot liep. Ze vroegen nog een dag geduld en ik kreeg zo'n 10euro voucher voor een eventuele volgende aankoop. De dag erna stond Bpost aan m'n deur met een PS3 en op 2e kerstdag stond er opnieuw een PS3 voor de deur. Ik heb toen zelf Coolblue gecontacteerd en gezegd dat ik het zou meegeven met Bpost maar die zeiden ook "neen houd die maar, sorry, onze schuld". Die 2e PS3 heb ik gedoneerd aan de kinderafdeling van een ziekenhuis waar mijn neefje als klein kindje goed verzorgd werd. <3

Long story short:

Hou hem een paar maand aan de kant en ik koop hem misschien als mijn zolder eens effen geraakt. Wat zou je ervoor vragen?

Hou hem een paar maand aan de kant en ik koop hem misschien als mijn zolder eens effen geraakt. Wat zou je ervoor vragen?
Ik ga hem sowieso ff laten liggen om te zien of ze er zelf achter komen.
Het gaat om deze maar dan zonder de wheelplate. De wheelplate kost 95€ (kan je los laten komen. Of die van een ander merk bestellen...) maar gezien je geen garantie zal krijgen etc dacht ik iets van 450€ te vragen.

Met de black-friday kortingen was er geen extra korting om zelf op te gaan halen :p

Ik ga hem sowieso ff laten liggen om te zien of ze er zelf achter komen.
Het gaat om deze maar dan zonder de wheelplate. De wheelplate kost 95€ (kan je los laten komen. Of die van een ander merk bestellen...) maar gezien je geen garantie zal krijgen etc dacht ik iets van 450€ te vragen.
Cva, je moet dan maar eens een pm sturen.

Hallo,

Ik zou mijn simracing setup willen upgraden met 3x27 monitors
Pc is een ryzen9 met 3080 dus ik zou gaan voor 3x1440p monitors gezien 4k niet zal lukken.
Iemand voorstellen voor degelijke monitors met dus vooral lage response time en refresh rate van min 144hz

Bedankt voor jullie tips

Hallo,

Pc is een ryzen9 met 3080 dus ik zou gaan voor 3x1440p monitors gezien 4k niet zal lukken.
Iemand voorstellen voor degelijke monitors met dus vooral lage response time en refresh rate van min 144hz

Bedankt voor jullie tips
Zou je nu begin 2024 nog gaan voor triple 1440p monitoren? Loont het niet nu te investeren in 4K monitoren en desnoods nog te spelen op 3 x 1440p tot je in de toekomst een nog snellere GPU hebt? Ik weet niet hoe 't bij u is maar bij mij gaan monitoren langer mee dan PC componenten.

Ik heb zelf triple 32" 4K 144 Hz LG monitoren.

Hallo,

Bedankt voor jullie tips
Na lang zoeken ben ik zelf bij de LG 27GP850 uitgekomen en zeer tevreden van. 165-180hz, IPS, 1440p
Ik heb die van mijn op black frame insertion gezet (wel maar max 165hz) en dit lijkt nog vloeiender te zijn met racen dan gsync.

Zou je nu begin 2024 nog gaan voor triple 1440p monitoren? Loont het niet nu te investeren in 4K monitoren en desnoods nog te spelen op 3 x 1440p tot je in de toekomst een nog snellere GPU hebt? Ik weet niet hoe 't bij u is maar bij mij gaan monitoren langer mee dan PC componenten.
Ge moet toch een ferme GPU hebben (minimaal 4080) voor triple 4K hoor. Goeie 4k monitors kosten ook nog veel geld nu.
Ik trek het nog ff met quad 1440p en dan 4K OLED gaming monitors in de plaats als die betaalbaar worden. Ik heb een recente OLED TV in de living hangen en dat beeld is fenomenaal.

Ge moet toch een ferme GPU hebben (minimaal 4080) voor triple 4K hoor. Goeie 4k monitors kosten ook nog veel geld nu.
Ik trek het nog ff met quad 1440p en dan 4K OLED gaming monitors in de plaats als die betaalbaar worden. Ik heb een recente OLED TV in de living hangen en dat beeld is fenomenaal.
Ik heb een RTX4080 maar idd, je hebt een krachtige GPU nodig.
4K 144 Hz schermen zijn zeker niet gratis maar je zit toekomstgericht wel weer langer safe. Kun je met een 4K scherm niet spelen in 1440p voor de komende tijd tot je upgrade naar een 40XX of misschien wel 50XX kaart in de toekomst?

Ik heb een RTX4080 maar idd, je hebt een krachtige GPU nodig.
4K 144 Hz schermen zijn zeker niet gratis maar je zit toekomstgericht wel weer langer safe. Kun je met een 4K scherm niet spelen in 1440p voor de komende tijd tot je upgrade naar een 40XX of misschien wel 50XX kaart in de toekomst?
Als het werkt, ga je sowieso een zwarte band hebben volgens mij?
Bij LG kosten die 4k schermen ongeveer het dubbele van de 1440p schermen. De vraag is eerder: "merk jij enig verschil tussen 4k en 1440p tijdens het racen"? Ik denk dat je véél meer effect zal hebben van een vloeiendere fps dan van die hogere resolutie...

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten