algemene discussie | sim racing

Het Fanatec formula stuur is slechts 27cm en dat is toch wat krampachtig bij lange stints. Nu zijn daar ook welmods en handgrepen voor om dat groter te maken, maar voor die prijs kan je dan evengoed het Mclaren GT3 stuur bijkopen...

Ik ben nu dus zelf met een (hopelijk) iets ergonomischer GT stuur bezig, naast het Formula stuur, want ik rij ook geregeld open wheelers.

De wheelrim is onderweg, eens de QR2 bij Fanatec binnenkomt wordt mijn levering hopelijk verzonden (staat op 8 Feb).
Momenteel heel erg in dubio of ik de comptabiliteit met PS een must vind (want dan schiet er voor mij enkel de DD Pro over). Maar het McLaren GT3 stuur stond hier wel hoog op het verlanglijstje.

Het Fanatec Podium Monte Carlo rally stuurtje heeft een nieuwe releasedatum: 8 maart.

Ik geef principieel nooit voorschotten en weiger eender wat te pre-orderen, maar het kriebelt toch wel hard.

Het is al opgeschoven van december naar januari en nu al maart. Hoe dan ook, eerst uitgebreide reviews en filmpjes zien, en ik bestel pas als het in voorraad is.

Iemand die een goed stuur kan aanraden voor op PS5 voor mijn zoon? Dacht zelf aan de Trustmaster T128 maar ik vermoed dat hier wel ervaringsdeskundigen zitten die misschien iets beters kunnen aanraden. Prijs rond de 150 euro.

Het eerste deel van mijn 'GT-stuur'is binnen. Cube control wheel rim (rubber). Ligt wel goed in de hand en is wat zachter dan het formula stuur dat ik heb. Nu Fanatec nog (wacht op de QR2 wheelside).

53467780419_0cb5349412_c.jpg

Iemand die een goed stuur kan aanraden voor op PS5 voor mijn zoon? Dacht zelf aan de Trustmaster T128 maar ik vermoed dat hier wel ervaringsdeskundigen zitten die misschien iets beters kunnen aanraden. Prijs rond de 150 euro.
in die budgetklasse is die T128 best een goed stuur. als het 100€ meer mag zijn, zou ik eerder een logitech (G29) aanraden.
maar anders zou ik niet twijfelen voor die thrustmaster, tbh.

Vandaag gezien dat een van de multiposition knoppen op mijn Formula v2.5 stuur begint te barsten. Of er zit alleszins een barst in. Toch maar even support gecontacteerd om te kijken voor een vervanging van die knoppen, lijkt iets vrij frequent voor te komen. Eens kijken of de horror verhalen van Fanatec support kloppen.

Misschien kan iemand hier @Gr3c0 helpen?

Het eerste deel van mijn 'GT-stuur'is binnen. Cube control wheel rim (rubber). Ligt wel goed in de hand en is wat zachter dan het formula stuur dat ik heb. Nu Fanatec nog (wacht op de QR2 wheelside).

53467780419_0cb5349412_c.jpg
Zo'n U-vormig stuur zijn precies 2 sex toys met een stuk plastic tussen. En doordat ik dit zei ga je dat vanaf nu altijd zien als je naar uw rig kijkt. Geen dank!

*mompel mompel* het zal u leren geen deftig rond rally stuur te kopen *mompel mompel*

Misschien kan iemand hier @Gr3c0 helpen?
Het mag niet teveel kosten, moet sparen voor simrig 😁, een DFGT is al goed, zolang ik maar bepaalde trophies kan halen.

Zo'n U-vormig stuur zijn precies 2 sex toys met een stuk plastic tussen. En doordat ik dit zei ga je dat vanaf nu altijd zien als je naar uw rig kijkt. Geen dank!

*mompel mompel* het zal u leren geen deftig rond rally stuur te kopen *mompel mompel*
it can never be unseen indeed... :D

Kweet niet waar jouw vriendin genoegen mee neemt, maar mijn vrouw is met dat formaat toch verre van content ze :).

Eeeeen nog altijd niets van Fanatec... Heb nog geen spijt van men bestelling maar had toch beter gewoon een nieuwe base gekocht in tussentijd :(

Eeeeen nog altijd niets van Fanatec... Heb nog geen spijt van men bestelling maar had toch beter gewoon een nieuwe base gekocht in tussentijd :(
1p3x2tjim7dc1.png

Ik heb zelf de Fanatec ClubSport Shifter SQ 1.5. Die wordt geleverd met 2 handvaten: een ronde bol en een soort langer smaller handvat. Ik speel vooral rally met sequential mode maar zelfs met dat lang "smal" handvat erop gedraaid is dat eigenlijk nog relatief dik (4,5 cm diameter). Ik zoek iets smaller, desnoods aftermarket, om op die shifter te kunnen draaien? Enig idee?

https://fanatec.com/eu-en/accessories/shifter-accessories/clubsport-shifter-carbon-knobs-kit Deze lijkt ietsje smaller maar ook minder lang.

Edit: in other news: https://bentley.fanatec.com :eek:

Laatst bewerkt:
1p3x2tjim7dc1.png

Ik heb zelf de Fanatec ClubSport Shifter SQ 1.5. Die wordt geleverd met 2 handvaten: een ronde bol en een soort langer smaller handvat. Ik speel vooral rally met sequential mode maar zelfs met dat lang "smal" handvat erop gedraaid is dat eigenlijk nog relatief dik (4,5 cm diameter). Ik zoek iets smaller, desnoods aftermarket, om op die shifter te kunnen draaien? Enig idee?

https://fanatec.com/eu-en/accessories/shifter-accessories/clubsport-shifter-carbon-knobs-kit Deze lijkt ietsje smaller maar ook minder lang.

Edit: in other news: https://bentley.fanatec.com :eek:
Juni 2021 volgens het forum. Echt bizar dat ze zo'n dingen aankondigen en na bijna 3 jaar nog niks hebben.
De QR2 en dat BMW GT3 stuur volgens nog voor dat Bently stuur aangekocht en pas recent uitgekomen.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten