algemene discussie | sim racing

Its alive,
TT25-08 bass shakers, een amplifier 50Wx2 en wat 3d prints. Wel nog niet kunnen testen met een game maar dat spel trilt gelijk ne vibrator op speed.
Kostprijs viel nog mee want had voeding e.d. nog liggen. 16 euro per shaker en 25 euro amplifier.
Sound card gebruik ik van mijn PC.
IMG-8310.jpg

Uiteindelijk kan je op uw onderdelen het stuurwiel zelf vervangen door 6 schroeven los te draaien. Dat stuurwiel is de kleinste kost van het hele pakket, dus als je van gedacht veranderd kan je nog prima switchen.

Voor dat Turn racing stuur moet je juist eens zien van waar het komt. Dacht dat het Amerikaans is, maar weet niet als het ook van daar verzonden wordt ivm douane kosten etc.

Ik heb dit stuur van Simedal en die open bovenkant is ideaal om nog het dashboard te zien. Ik heb ook een extension shaft aan m'n Simucube zitten en de monitor hangt net boven de shaft zodat het dashboard mooi achter het stuur uitkomt zoals op onderstaande foto (niet mijn rig)
p5.67bd79f.jpg

Dat stuur. Kan dat ook draadloos communiceren met de PC?
Een podium hub is volgens mij ook een stuur voor de wheelbase, niet?

Ook helemaal geïnstalleerd. Scheelt dat ik nu gewoon kan racen als ik zin heb en niet moet wachten tot de madam haar serie afgekeken heeft.
IMG-20240109-201351.jpg

Dat stuur. Kan dat ook draadloos communiceren met de PC?
Een podium hub is volgens mij ook een stuur voor de wheelbase, niet?
Mijn stuur is van Simedal. Een Spaanse firma die de beste Lambo GT3/Audi R8 replica gemaakt heeft. Ze hebben zelf de originele stickers nagemaakt die reageren op UV licht zoals in echte auto's. Maar die mogen ondertussen niet meer verkocht worden omwille van obvious reasons 😅 Ik heb het geluk gehad dat ik die destijds gepreorderd had en ik nog een doos kreeg met de replica stickers er in.

Ik gebruik mijn stuur met USB kabel, maar ze hebben native Simagic support voor wireless signaal. 2 jaar geleden zeiden ze dat er een wireless receiver ging komen om in de PC te steken en power module om in het stuur te steken zodat het ook wireless werkt met andere merken. Maar eerlijk gezegd weet ik niet als dit al op de markt is. Als ik zo op hun website kijk, is dat stuur dat ik heb het enige wat er op staat.

Voor Fanatec moet er een chip aanwezig zijn voordat de base wil werken. In die Podium hub zit er een chip waar je de shifters of van die button modules kun op aansluiten. Die Podium hub is ook nodig om om elk niet-Fanatec stuur te kunnen aansluiten op een Fanatec base.

Mijn stuur is van Simedal. Een Spaanse firma die de beste Lambo GT3/Audi R8 replica gemaakt heeft. Ze hebben zelf de originele stickers nagemaakt die reageren op UV licht zoals in echte auto's. Maar die mogen ondertussen niet meer verkocht worden omwille van obvious reasons 😅 Ik heb het geluk gehad dat ik die destijds gepreorderd had en ik nog een doos kreeg met de replica stickers er in.

Ik gebruik mijn stuur met USB kabel, maar ze hebben native Simagic support voor wireless signaal. 2 jaar geleden zeiden ze dat er een wireless receiver ging komen om in de PC te steken en power module om in het stuur te steken zodat het ook wireless werkt met andere merken. Maar eerlijk gezegd weet ik niet als dit al op de markt is. Als ik zo op hun website kijk, is dat stuur dat ik heb het enige wat er op staat.

Voor Fanatec moet er een chip aanwezig zijn voordat de base wil werken. In die Podium hub zit er een chip waar je de shifters of van die button modules kun op aansluiten. Die Podium hub is ook nodig om om elk niet-Fanatec stuur te kunnen aansluiten op een Fanatec base.

Ik denk dat het vooral redelijk ergonomisch is. Net zoals dat Turn (u-shape) stuur. Dus zal allicht daarvoor gaan.
Al heb ik iemand gevonden die custom stuurtjes maakt, en ook emt de rally module, maar dat ziet er minder ergonomisch uit voor de lange races (doe soms 2,5-3h aan een stuk).

Het custom stuur ziet er dan zo uit:
53455233504_1a8e877350_c.jpg

Geen idee of dat een goede greep is voor lange stints. Zo een U-shape zoals dat stuurtje van jou ziet er veel ergonomischer uit.
Dat van Turn is dan nog van een soort 'rubber' met wat textuur.

Wat is een "rally module"?

Als ik ooit iemand met zo'n raar stuur rally zie spelen plas ik in zijn brievenbus!
Zal zijn zoals die moza sturen zeker? Dat je de buitenkant van het stuur kan veranderen. Die hebben ook een formule mod en een rally mod voor hun sturen.

Ik denk dat het vooral redelijk ergonomisch is. Net zoals dat Turn (u-shape) stuur. Dus zal allicht daarvoor gaan.
Al heb ik iemand gevonden die custom stuurtjes maakt, en ook emt de rally module, maar dat ziet er minder ergonomisch uit voor de lange races (doe soms 2,5-3h aan een stuk).

Het custom stuur ziet er dan zo uit:
53455233504_1a8e877350_c.jpg

Geen idee of dat een goede greep is voor lange stints. Zo een U-shape zoals dat stuurtje van jou ziet er veel ergonomischer uit.
Dat van Turn is dan nog van een soort 'rubber' met wat textuur.
Ja, dat stuur ligt op in de hand van mij. Dat is echt een 1:1 replica van het orignele stuur uit de Lambo Huracan GT/Audi R8 GT3. Het is niet voor niks dat ze wat problemen gehad hebben met VAG :D
Het stuur is gemaakt uit metaal met exact dezelfde vorm als het orignele stuur, dan daarover een rubber laag en dan de alcantara er over. Het stuur is wat aan de dunne kant omdat de piloten in het echt handschoenen dragen. Maar je voelt dat de vorm perfect is met handschoenen. Nu rij ik wat minder, maar vroeger kon ik 4uur op een avondje slijten aan de rig. En bij endurance races doe ik zonder problemen 2-3 stints na elkaar van een uur. Ik moet rapper gaan pissen dan dat het stuur slecht in de hand ligt :D

Ja, dat stuur ligt op in de hand van mij. Dat is echt een 1:1 replica van het orignele stuur uit de Lambo Huracan GT/Audi R8 GT3. Het is niet voor niks dat ze wat problemen gehad hebben met VAG :D
Het stuur is gemaakt uit metaal met exact dezelfde vorm als het orignele stuur, dan daarover een rubber laag en dan de alcantara er over. Het stuur is wat aan de dunne kant omdat de piloten in het echt handschoenen dragen. Maar je voelt dat de vorm perfect is met handschoenen. Nu rij ik wat minder, maar vroeger kon ik 4uur op een avondje slijten aan de rig. En bij endurance races doe ik zonder problemen 2-3 stints na elkaar van een uur. Ik moet rapper gaan pissen dan dat het stuur slecht in de hand ligt :D

Het Formula stuur wat ik heb is wel been hard. Dat stoort zo niet, maar dat is geen positie voor 3 uur te racen. Daarmee dat ik eerder voor de U-vormig stuur ga. Dat lijkt verdikkingen te hebben op de juiste plaats. Jou stuur verkopen ze nergens nog, had het anders wel overwogen denk ik.

Wat is een "rally module"?

Als ik ooit iemand met zo'n raar stuur rally zie spelen plas ik in zijn brievenbus!

De buttonmodule bovenop dat stuur is de rally module (hetzelfde als het monte carlo rally stuur bvb). Ze hebben ook een endurance module, maar die is veel groter natuurlijk.

Het Formula stuur wat ik heb is wel been hard. Dat stoort zo niet, maar dat is geen positie voor 3 uur te racen. Daarmee dat ik eerder voor de U-vormig stuur ga. Dat lijkt verdikkingen te hebben op de juiste plaats. Jou stuur verkopen ze nergens nog, had het anders wel overwogen denk ik.
Ik heb het hier gekocht 2 jaar geleden: https://eu.sim-motion.com/produkt/simedal-x-gt/?lang=en
Maar uit stock zo te zien. Simedal heeft eens geteased met een nieuw stuur en dat staat nog altijd niet op hun website.

Het zou me niet verbazen dat ze problemen gekregen hebben ivm copyright/namaak.

Het enige waar ik jaloers op ben, is die connector van Fanatec. Dat is een volledige bekabelde verbinding, maar in de shaft van de base waardoor je geen last hebt. Geen gedoe met batterijen en evt. storing zoals in de wireless Simucube stuurtjes en geen loshangende kabels. Alhoewel ik niet echt last heb van die kabel, is het een gedoe als ik een stuur wil wisselen. Dus ik wissel ook niet zo vaak tenzij ik voor een LMP race aan het trainen ben ik weet dat dat stuur er minstens een week blijft opzitten.

Heb de Cube Controls GT Zero Rubber Rim besteld. Lichtjes andere vorm dan het stuur van Turn, maar in mijn ogen wat mooier en compatibel met de rally module en podium hub. De prijs is een 80 euro goedkoper dan dat Turn stuur overigens.
Is veel minder onderhoud aan dat alcantara en kan perfect zonder handschoenen gebruikt worden. Zal als eerste toekomen normaal.

Tegengekomen in een facebook groep, iemand heeft het stuur opgebouwd zoals ik besteld had met deze wheel rim.
En toevallig stond die ook op de site waar ik dat ander zou bestellen. Dus pulled the trigger.

Nu nog minstens een maandje wachten en dan hopelijk alle fanatec gear in huis.
Stuur zou volgende week moeten toekomen.

Zag net het nieuwe GT wheel van Simagic voorbij komen:
simagic-gt-neo-steering-wheel-101-2048x1366.jpg

Link naar website. Dat vind ik toch ook wel echt een pareltje. Mocht er nu ondersteuning zijn voor de PS was de keuze snel gemaakt.
Hopelijk komt Fanatec ooit ook nog eens met een nieuw GT wheel dat tussen de McLaren en de peperdure BMW inzit.

Zag net het nieuwe GT wheel van Simagic voorbij komen:
simagic-gt-neo-steering-wheel-101-2048x1366.jpg

Link naar website. Dat vind ik toch ook wel echt een pareltje. Mocht er nu ondersteuning zijn voor de PS was de keuze snel gemaakt.
Hopelijk komt Fanatec ooit ook nog eens met een nieuw GT wheel dat tussen de McLaren en de peperdure BMW inzit.
Dit zit toch tussen de Mclaren en de BMW ?

Ik vind zo’n Formula wheel precies toch wat minder mooi dan een GT. Plus die zijn vaak toch ook een stukje kleiner in diameter dan een GT wheel.

Ik vind zo’n Formula wheel precies toch wat minder mooi dan een GT. Plus die zijn vaak toch ook een stukje kleiner in diameter dan een GT wheel.

Het Fanatec formula stuur is slechts 27cm en dat is toch wat krampachtig bij lange stints. Nu zijn daar ook welmods en handgrepen voor om dat groter te maken, maar voor die prijs kan je dan evengoed het Mclaren GT3 stuur bijkopen...

Ik ben nu dus zelf met een (hopelijk) iets ergonomischer GT stuur bezig, naast het Formula stuur, want ik rij ook geregeld open wheelers.

De wheelrim is onderweg, eens de QR2 bij Fanatec binnenkomt wordt mijn levering hopelijk verzonden (staat op 8 Feb).

Juist eens GT7 bij een maat gespeeld op die PSvr2. Das toch ook wel heel mooi getekend. Maar wel niet echt een racing sim.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten