algemene discussie | sim racing

Vandaag mijn SIM PC de CMOS batterij maar eens vervangen. Wat een miserie op die zeer kleine mobo.
CMOS batterij met draadje aan. Natuurlijk draait MSI de polariteit om, dus met een naald de draadjes in de stekker verwisselen.

Heel de PC moet uit elkaar, tem IO-shield en VRM koelblok van mobo. Steek alles in elkaar, geen CPU en DRAM gevonden (je moet er van houden, dat AM5 platform).
Alles eraf, RAM checken, bios update en terug vertrokken. Even gezweet :).

Heb nu de profielen van Maurice eens getest, dacht mij eerst een basic fit abbo te nemen; maar toen zag ik dat FFB op 80% stond, niet mee te rijden. Terug naar de aangeraden 42% en een uitstekende feedback. Dat is ineena een heel anders DD2 in mijn pollen. Voel veel meer detail nu.

Gisteren eens die LFM voor Assetto Corsa geprobeeerd.
slecht gestart, dus uiteraard 3 anderen die mij langs achter aanrijden
in de eerste bocht 3 auto's dwars over de baan
gasten die niet weten hoe ge een gedubbelde wagen moet inhalen: eentje wil ik offline voorlaten door ver voor de busstop al offline te remmen, ge denkt die vliegt mij voorbij, want tijd genoeg, maar die bleef maar achter mij... en enen, ge rijdt uiterst links om hem aan de binnenkant door te laten, probeert hij langs buiten en ramt hij mij eraf, tot 2x toe

ik dacht dat het een pak beter zou zijn als zelfs iracing, maar 't is gewoon een open lobby

FFS, nu wil UPS mijn pakket van GT Omega terugsturen omdat ze een of andere certificaat niet hebben. Wat ne shitshow seg.
Dat zal het "certificaat van oorsprong" zijn. Daar kan UPS niks aan doen maar sinds de UK uit de EU is is dat belangrijk. GT Omega had dat moeten bijvoegen en/of tijdelijk doorsturen naar naar UPS. Ik haat UPS ook met een passie, maar hier gaan ze wel vrijuit. GT Omega moet zich aan de spelregels houden. Het zal die f****** Engelsen leren uit de EU te gaan. :)

Dat zal het "certificaat van oorsprong" zijn. Daar kan UPS niks aan doen maar sinds de UK uit de EU is is dat belangrijk. GT Omega had dat moeten bijvoegen en/of tijdelijk doorsturen naar naar UPS. Ik haat UPS ook met een passie, maar hier gaan ze wel vrijuit. GT Omega moet zich aan de spelregels houden. Het zal die f****** Engelsen leren uit de EU te gaan. :)
Dat hebben ze doorgestuurd (na enige tijd wel), nu gaat het om MTC certificaat.
Bij deze ook gewoon laatste keer dat ik iets uit UK bestel.

Dat hebben ze doorgestuurd (na enige tijd wel), nu gaat het om MTC certificaat.
Bij deze ook gewoon laatste keer dat ik iets uit UK bestel.
Ik bestel ook zo weinig mogelijk nog uit de UK. En we zijn echt niet de enigen. De hele Engelse economie is in elkaar gestuikt sinds de Brexit. Logisch ook, wie gaat er nu al die import-export regels buiten de EU gebruiken als je handel kunt drijven met een ander land in de EU? Voor mij is de EU niet zaligmakend en niet alles wat die beslissen is 100% ok, maar ik zou nooit voor een "Bexit" stemmen als het hier ooit zover kwam.

Terug ontopic: Dat Material Test Certificate hadden zij tijdig moeten opsturen. Je zou toch verwachten dat een Engelse firma dat weet en sinds de Brexit al zaken gedaan heeft met een land in de EU? Wat een amateurs daar.

Weet je wat ik zou doen in uw plek? Annuleer uw bestelling. Surf naar sim-lab.eu, bestel daar, ga het zelf afhalen in Nederland. Dan spaar je nog eens een hoop transportkosten ook.

Weet je wat ik zou doen in uw plek? Annuleer uw bestelling. Surf naar sim-lab.eu, bestel daar, ga het zelf afhalen in Nederland. Dan spaar je nog eens een hoop transportkosten ook.
Ik heb ze nu samen in een mail gezet met als boodschap "los het op".
Ook TrakRacer al gecontacteerd met de vraag of zij uit NL verzenden of uit Australië.

Simlab heeft ondertussen enkel de GT1 Evo en X1-Pro waarbij de steunen voor het stuur in een rechte hoek staan. Aangezien ik van plan ben om zelf accessoires te maken, is dat wel een must (ik ga niet voor alles een mount in een hoek fabriceren. En de GT1 Evo vertrouw ik niet voor een eventuele motion rig, en de X1-Pro is te duur...

FFS, nu wil UPS mijn pakket van GT Omega terugsturen omdat ze een of andere certificaat niet hebben. Wat ne shitshow seg.
Raar. Hoor hier nu al 2x miserie met GT omega. Ik dacht dat GT omega na de brexit een magazijn had geopend in Spanje om heel die toestanden met Europese klanten te kunnen vermijden.

Ben serieus aan het twijfelen om mijn bestelling bij fanatec te annuleren. Als dat nu nog steeds processing staat dan is de kans zo goed als nihil dat ik die binnen de 2 weken heb.
Dan voorlopig iets van thrustmaster 2dehands kopen en wachten op de moza r3 denk ik.

Ben serieus aan het twijfelen om mijn bestelling bij fanatec te annuleren. Als dat nu nog steeds processing staat dan is de kans zo goed als nihil dat ik die binnen de 2 weken heb.
Dan voorlopig iets van thrustmaster 2dehands kopen en wachten op de moza r3 denk ik.
Hier is hij vandaag naar "fully sent" verschoven.

Geduld is een mooie deugd.

Voor de rest lijkt het mij nu niet dat moza3 echt upgradebaar is. Noch lijkt mij dat goedkoper dan die black friday deal van fanatec.

Geduld is een mooie deugd.

Voor de rest lijkt het mij nu niet dat moza3 echt upgradebaar is. Noch lijkt mij dat goedkoper dan die black friday deal van fanatec.
Qua upgrade (enkel stuur dan) is het wel een pak goedkoper. Je kan eigenlijk gewoon de omranding van het stuur veranderen en het center blijft, qr ziet er ook wel handiger uit. Pedalen e.d zie ik weinig verschil. Enkel dat je hem wel niet kan boosten naar hogere Nm.

Had hij al uit geweest dan had ik sowieso voor deze geweest. Ik heb voor fanatec gekozen omdat die beschikbaar was. Of dat dacht ik als sweet summer child toch.

Had ik nu iets anders gehad dan kon ik gerust wel wachten, maar ik wil nu dat ik eens tijd heb eens beginnen aan forza, dirt, acc,...

Nuja aan de andere kant als ik nu annuleer, kwam hij morgen mss als verzonden en dan is het extra jammer.

Qua upgrade (enkel stuur dan) is het wel een pak goedkoper. Je kan eigenlijk gewoon de omranding van het stuur veranderen en het center blijft, qr ziet er ook wel handiger uit. Pedalen e.d zie ik weinig verschil. Enkel dat je hem wel niet kan boosten naar hogere Nm.

Had hij al uit geweest dan had ik sowieso voor deze geweest. Ik heb voor fanatec gekozen omdat die beschikbaar was. Of dat dacht ik als sweet summer child toch.

Had ik nu iets anders gehad dan kon ik gerust wel wachten, maar ik wil nu dat ik eens tijd heb eens beginnen aan forza, dirt, acc,...

Nuja aan de andere kant als ik nu annuleer, kwam hij morgen mss als verzonden en dan is het extra jammer.

Zoveel goedkoper zijn die sturen toch niet ?
Al lijkt het wel dat je al die sturen kan hergebruiken bij een zwaardere versie.

Als je u een R3 koopt, dan kan je die enkel op 9NM krijgen door middel van het kopen van een nieuwe r9 base. Dus eigenlijk moet je dan uw base verkopen (en ik zie niet direct in wie hierin geïnteresseerd zal zijn op de 2de handse markt zo zonder stuurtje). En ofwel moet je dan een R5 base of R9 base kopen. Koop je u die r5, dan mag je ook weer die verkopen om dan de 9 te kopen. Dan lijkt mij de versie van fanatec gewoon beter, je start met de 5 en je koopt u de chinese voeding voor 30€ en bent relatief concurrentieel met de r9.
Met de korting van black friday is uw basis bundel eigenlijk al wel redelijk ok geprijsd.

De prijszetting van de r3 bundel zie ik niet direct.
De prijszetting van de r5 bundel is 500 - 620€ (afhankelijk van welk stuurtje, performancekit remmen, etc) je kiest
De prijszetting van de r9 bundel is 700 - 920€ en dat is dan zonder de pedalen. Die laatste lijkt wel te zijn met het f1 stuurtje. Geen idee wat de leveringskosten gaan zijn maar laat ons die gelijk schakelen aan die van fanatec en dus buiten beschouwing laten (table clamp nog te bestellen, opnieuw die kost buiten beschouwing laten).

Ik heb dan voor 570€ (540 voor acties tgv kortingen en 30€ voor die voeding) zo goed als de r9 bundel maar dan met deftige pedalenset. Wat u bij die r9 bundel voor de instapper nog een 50 - 170€ extra kost.

Persoonlijk is mij dat wel wat geduld waard. Al is het bij mij al wel aangeleverd, maar wacht ik zelf nog met het te gebruiken tot mijn wheelstand is aangeleverd.

Al dacht ik wel dat het principe van die omranding te veranderen ook mogelijk is bij fanatec. Al is die base niet goedkoop... en is het zo goed als 150€ voor elk wiel... Al moet ik ook wel eerlijk zijn dat ik geen idee heb hoe goed die r5 of die r9 compatibel zijn met playstation of xbox. Enkel de r3 spreekt daar zeer specifiek over (allez xbox dan toch, over playstation geen idee).

Zoveel goedkoper zijn die sturen toch niet ?
Al lijkt het wel dat je al die sturen kan hergebruiken bij een zwaardere versie.

Als je u een R3 koopt, dan kan je die enkel op 9NM krijgen door middel van het kopen van een nieuwe r9 base. Dus eigenlijk moet je dan uw base verkopen (en ik zie niet direct in wie hierin geïnteresseerd zal zijn op de 2de handse markt zo zonder stuurtje). En ofwel moet je dan een R5 base of R9 base kopen. Koop je u die r5, dan mag je ook weer die verkopen om dan de 9 te kopen. Dan lijkt mij de versie van fanatec gewoon beter, je start met de 5 en je koopt u de chinese voeding voor 30€ en bent relatief concurrentieel met de r9.
Met de korting van black friday is uw basis bundel eigenlijk al wel redelijk ok geprijsd.

De prijszetting van de r3 bundel zie ik niet direct.
De prijszetting van de r5 bundel is 500 - 620€ (afhankelijk van welk stuurtje, performancekit remmen, etc) je kiest
De prijszetting van de r9 bundel is 700 - 920€ en dat is dan zonder de pedalen. Die laatste lijkt wel te zijn met het f1 stuurtje. Geen idee wat de leveringskosten gaan zijn maar laat ons die gelijk schakelen aan die van fanatec en dus buiten beschouwing laten (table clamp nog te bestellen, opnieuw die kost buiten beschouwing laten).

Ik heb dan voor 570€ (540 voor acties tgv kortingen en 30€ voor die voeding) zo goed als de r9 bundel maar dan met deftige pedalenset. Wat u bij die r9 bundel voor de instapper nog een 50 - 170€ extra kost.

Persoonlijk is mij dat wel wat geduld waard. Al is het bij mij al wel aangeleverd, maar wacht ik zelf nog met het te gebruiken tot mijn wheelstand is aangeleverd.

Al dacht ik wel dat het principe van die omranding te veranderen ook mogelijk is bij fanatec. Al is die base niet goedkoop... en is het zo goed als 150€ voor elk wiel... Al moet ik ook wel eerlijk zijn dat ik geen idee heb hoe goed die r5 of die r9 compatibel zijn met playstation of xbox. Enkel de r3 spreekt daar zeer specifiek over (allez xbox dan toch, over playstation geen idee).
Ghoja 45€ hoor die formule mod is toch niet veel geld.

Volgens mij is het bij playstation de base die voor playstation moet zijn en dat het bij xbox in het stuur zit.

Bij fanatec heb je idd dat middenstuk waar je dan zo goed als ieder stuur (zelfs gewone sparco sturen) op kan zetten.
Alleen snap ik niet dat het voor de ps toch maar rond e 150€ is en voor de xbox rond de 350€ dacht ik.

Nuja we zien wel, voorlopig laat ik mijn order nog staan. Bij mij is het omgekeerd, mijn stoel staat hier. Ik ga er straks toch eens in zitten en met de controller wreckfest spelen. 😁

Grootste voordeel van Fanatec is de comptabiliteit met consoles. Andere merken in die price range zijn er toch niet veel volgens mij (die ongeveer iets gelijkaardig aanbieden).

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten