algemene discussie | sim racing

Ik heb de Apex. Zeer content van. Enkel de Pedals passen niet 100% op de pedal plate. Gaatjes komen niet helemaal overeen. Maar dat is in feite een probleem dat er geen is. Je kan ze altijd wel met 3 vijzen vastmaken ipv de nodige 4. Had ik provisior zo gedaan maar altijd zo blijven rijden eigenlijk want nooit wat van gemerkt. Of een gaatje zelf bijboren. Of zelf wat in elkaar knutselen om ze erop te bevestigen. Zijn wel wat opties.

Edit: ik zie op Reddit dat er een extra pedal plate met meer gaten te kopen is maar daar zouden ze zelfs ook niet op passen.
Heb het zojuist gekocht, nog ergens een code voor 5% korting gevonden.
En als ik de vergelijkingen een beetje bekeek dan werd er heel regelmatig gezegd dat de GT omega apex misschien iets minder is, maar niet echt zo veel. En dat het eigenlijk vergelijkbaar is. Vroeger was het grote verschil dat het niet echt moduleerbaar was, maar dat is ondertussen niet meer het geval.

Voor de rest is dit een wheelstand van deftige kwaliteit, die de 8NM van een fanatec of zo aankan, of zou moeten aankunnen, en met de extra korting wordt voor 134€ aan huis afgeleverd.
De next level zou mij waarschijnlijk rond de 185€ gekost hebben (via bol.com met een paar coupons).

We zien wel ;).

Heb mijn SIM lab monitor mount al redelijk in elkaar (single monitor) en de mounts voor de zijsteunen er al op. Tot nu toe easy, de monitor komt zelfs op de juiste hoogte uit :).

Morgen de zijsteunen nog en dan alles afregelen. Vandaag dus de zijsteunen gedaan. Monitors gehangen en afgeregeld.

Mankeer dus idd nog 2 L-vormige displayport kabels. Enkel de HDMI past nog.

Die heb ik vorig jaar besteld voor mijn schermen. Dat werkt prima.

Ter info:

Als je 1 scherm neemt dan zou ik een gebogen scherm nemen. Afhankelijk van de grootte van de ruimte en uw portefuille zou ik voor een 32 tot 48" curved widescreen gaan met een hoge framerate.

Nog even iets anders voor AMS2 racers: er zijn 2 nieuwe DLC beschikbaar. "Historical track pack 2" en "F-HiTech". Ik zal ze straks eens testen...
Tracks - Historical Track Pack Pt2 DLC

Cars - Formula HiTech DLC

• Added Formula Hitech Gen1 class (featuring MP4/7 & 3 generic models)
  • Added Formula HiTech Gen2 (Featuring Mclaren MP4/8 + 3 generic models)

Laatst bewerkt:
Ik heb na lang overwegen toch maar een wheel + pedal setup gekocht.

Ben gegaan voor de TS300R GTE.

Hopelijk gaat het een meerwaarde geven aan GT7.
Proficiat met de aankoop!

Ongeveer 329€ ? Dan spaarde ik toch nog 100-200€ en kocht ik een (2dehands?) Xbox compatibele direct drive van Fanatec. Die 1 nm extra torque van Fanatec zal het verschil niet maken maar het gevoel van direct drive versus belt driven wel…. Just my 2 cents.

Proficiat met de aankoop!

Ongeveer 329€ ? Dan spaarde ik toch nog 100-200€ en kocht ik een (2dehands?) Xbox compatibele direct drive van Fanatec. Die 1 nm extra torque van Fanatec zal het verschil niet maken maar het gevoel van direct drive versus belt driven wel…. Just my 2 cents.
250 omgerekend.

Is voor PS5.

Ik kan later nog upgraden of gewoon een DD setup voor m’n PC aanschaffen.

Vandaag nog eens mijn Fanatec bestelling min of meer samengesteld met de huidige prijzen, en toch effectief meerdere 100'en euro korting gehad.
Moest er hier nog iemand interesse hebben in een Fanatec set, mijn eerste bestelling was al verzonden en die ga ik terugsturen als niemand hem moet hebben.

Vandaag nog eens mijn Fanatec bestelling min of meer samengesteld met de huidige prijzen, en toch effectief meerdere 100'en euro korting gehad.
Moest er hier nog iemand interesse hebben in een Fanatec set, mijn eerste bestelling was al verzonden en die ga ik terugsturen als niemand hem moet hebben.
Misschien terug even vermelden wat er in de eerste bestelling zat :p

Wat zit er in je set?

Als ik de Fanatec website goed begrijp is die CSL DD enkel compatibel met de PC/xbox?
Bij Fanatec krijg je PC + Xbox compatibiliteit via de wheelbase. De chip voor PS4/PS5 compatibiliteit zit in het stuur. Als je een PS4/PS5 compatibel stuur koopt dan zal de ganse set ook werken op PS4/PS5, ondanks de wheelbase voor PC + Xbox gemaakt is.

Bij Fanatec krijg je PC + Xbox compatibiliteit via de wheelbase. De chip voor PS4/PS5 compatibiliteit zit in het stuur. Als je een PS4/PS5 compatibel stuur koopt dan zal de ganse set ook werken op PS4/PS5, ondanks de wheelbase voor PC + Xbox gemaakt is.
Dat klopt volgens mij niet? Dat is namelijk het verschil tussen de CSL dd en de GT de pro ;)

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten