algemene discussie | sim racing

Cool merci. Geen interesse van mijn kant in die deal dus ik heb m'n browsertab al gesloten. Ik heb al een WRC en F1 stuur. Als je 't zou bestellen, kies dan ZEKER die magnetische schakelpedalen.
Heb ook al zo een stuur. Dus voor mij ook niets. Maar had ik mijn materiaal nu gekocht had ik een pak minder betaald zeg. Maar ga het niet berekenen, zal wel nog wat meer uitgeven :laugh:

Als ik die CSL DD racing wheel formula neem samen met die V2 racing pedals?

Is dat compatibel met xbox of moet ik dan nog iets extra nemen ? Moet ik dan nog die universal hub v2 erbij kopen of hoe wie wat ?

Kortom voor een starter die iets verder wil gaan dan de start to ride bundle (en dus de mogelijkheid wil hebben om het systeem verder te kunnen upgraden met de tijd zonder noodzakelijkerwijze ineens nieuw stuur of zo te moeten kopen) maar voor wie 8NM waarschijnlijk al wel meer dan genoeg is. Wat is in functie van de volledige acties dan de sweetspot voor combinatie ? Zijn er ook nog iets van montagebeugels of dergelijke nodig die je moet bijbestellen ?
Is het dan vb ook nuttig om de QR2 accessoire te kopen of zit dat al inbegrepen?

En hoe lang mogen we verwachten dat die prijzen nog geldig blijven, tot maandag of... ?
Ik zie mij dat eerder gebruiken op xbox, voor motorsport, horizon, grid... en het gaat eerder op zo'n klapstoeltje gemonteerd worden, zodanig dat ik het makkelijk kan bijhalen en wegzetten.

Toch nogal gedoe met hun BF logica hoor. Nu dus mijn vorige (geshippede) order gecancelled en een nieuwe...

Wel stevige korting:
CSL DD
Formula V2.5X
CS Handbrake 130
QR2 Base Side
CS V3 pedals met alle upgrades
CS 320 Alcantara rim
CSL Universal Hub
CS Shifter

Dat allemaal samen voor 1160€ incl verzending.
In totaal 540€ black friday korting

Mijn SIM lab monitor mount is toegekomen. Geen handleiding, dus hopelijk wijst het zijn eigen wat uit vant weekend.

Als ik die CSL DD racing wheel formula neem samen met die V2 racing pedals?

Is dat compatibel met xbox of moet ik dan nog iets extra nemen ? Moet ik dan nog die universal hub v2 erbij kopen of hoe wie wat ?

Dat is genoeg.

De CSL DD + V2.5X formula stuur maakt je set compatibel met XBOX en PC.
De V2 CSL elite pedalen die je dan naar je CSL DD te koppelen.

Deze set is wel maar 5Nm ipv 8.
Als je dat op zo een plooibare rig zet (en deze heeft mounting holes), dan is dat voldoende om te racen.
Je zou nog naar QR2 kunnen, maar ik had geen problemen met QR1 nadat ik de balletjes had ingesmeerd met vaseline en de mounting screw had bedekt met 2 lagen krimpkous. Geen flex, geen geluid, niks.

Mijn SIM lab monitor mount is toegekomen. Geen handleiding, dus hopelijk wijst het zijn eigen wat uit vant weekend.

Dat is genoeg.

De CSL DD + V2.5X formula stuur maakt je set compatibel met XBOX en PC.
De V2 CSL elite pedalen die je dan naar je CSL DD te koppelen.

Deze set is wel maar 5Nm ipv 8.
Als je dat op zo een plooibare rig zet (en deze heeft mounting holes), dan is dat voldoende om te racen.
Je zou nog naar QR2 kunnen, maar ik had geen problemen met QR1 nadat ik de balletjes had ingesmeerd met vaseline en de mounting screw had bedekt met 2 lagen krimpkous. Geen flex, geen geluid, niks.
wat bedoel je daar exact mee? Ik vermoed die schroef die je kan vastzetten om uw stuur beter vast te zetten, maar hoe doe je daar krimpkous rond?

wat bedoel je daar exact mee? Ik vermoed die schroef die je kan vastzetten om uw stuur beter vast te zetten, maar hoe doe je daar krimpkous rond?

Gewoon de kleinste maat krimpkous die je langst onder er nog over kan trekken (het gedeelte zonder schroefdraad) en dan warm maken. En dan 2 keer. Dan heb je geen geluid van de collar meer die heen en weer kan bewegen.

Gewoon de kleinste maat krimpkous die je langst onder er nog over kan trekken (het gedeelte zonder schroefdraad) en dan warm maken. En dan 2 keer. Dan heb je geen geluid van de collar meer die heen en weer kan bewegen.
Ahja oké, eigenlijk een soort "demper" om contactgeluid tussen de collar en de schroef te voorkomen dus :)

Ik heb de 8nm versie. Ik heb echt niets van problemen met de QR1. Niets van flex, niets van geluiden. Dat zit zo vast als wat op beide sturen. Heb deze week even getwijfeld om mij de base side van de QR2 aan te schaffen maar om daar te leggen heb ik het maar zo gelaten. Op 8nm heb je die QR2 niet per se nodig. Het zal pas worden als ik ooit andere sturen zal aankopen of toch ooit naar iets zwaardere base zal gaan.

is nochtans niet zo speciaal. Ik snap de drukte eigenlijk niet echt.
Had gehoopt op een R2Race bundle, maar het zal niks zijn.

Ze hebben dus idd allemaal gewacht om nu te bestellen. Csl DD uitverkocht 🤬🤬🤬. Ik ging volgende week bestellen.
Nuja staat voor 1 december, hopelijk klopt dat dan.

Momenteel in mijn kart het volgende zitten...
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X - QR2 variant 199.95 + 99.95
CSL DD (5 Nm) - QR2 variant 349.95 + 19.95
CSL DD Discount -€150.00 *
Bundle Discount -€69.95 *
CSL Pedals €79.95 *
Speciale tuning kit met de Boost Kit 180 (8Nm), CSL Pedals Tuning Kit en CSL Pedals Load Cell Kit voor 169.95
ClubSport Magnetic Paddle Module €69.95*
CSL DD Table Clamp 29.95
Kom ik uit op 799.65€

Als ik de QR2 variant niet neem dan bespaar ik zo'n 120€ en is het 679.65. Als ik die magnetic paddle module nog laat vallen is het 610€.

Hoeveel beter zijn die v2 pedalen tov deze combinatie ? Aangezien ik op deze wijze opschakel naar 8Nm. En zijn die magnetic paddle modules al die heisa eigenlijk wel waard... of zou ik dan nog ergens eerder naar een advanced versie moeten gaan (die ik niet terugvond)

Momenteel in mijn kart het volgende zitten...
ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X - QR2 variant 199.95 + 99.95
CSL DD (5 Nm) - QR2 variant 349.95 + 19.95
CSL DD Discount -€150.00 *
Bundle Discount -€69.95 *
CSL Pedals €79.95 *
Speciale tuning kit met de Boost Kit 180 (8Nm), CSL Pedals Tuning Kit en CSL Pedals Load Cell Kit voor 169.95
ClubSport Magnetic Paddle Module €69.95*
CSL DD Table Clamp 29.95
Kom ik uit op 799.65€

Als ik de QR2 variant niet neem dan bespaar ik zo'n 120€ en is het 679.65. Als ik die magnetic paddle module nog laat vallen is het 610€.

Hoeveel beter zijn die v2 pedalen tov deze combinatie ? Aangezien ik op deze wijze opschakel naar 8Nm. En zijn die magnetic paddle modules al die heisa eigenlijk wel waard... of zou ik dan nog ergens eerder naar een advanced versie moeten gaan (die ik niet terugvond)
Koop voor 35€ een voeding via AliExpress, gooi die dd upgrade kit er uit en neem de V2 pedalen in de plek.

Op dat formula stuur zitten al magnetic paddles he. Die extra paddles hebben dus geen nut, als je perse de F1 clutch paddles wil, heb je de podium paddles nodig: https://fanatec.com/eu-en/shifters-...VE*MTcwMDg0OTc1NS4xLjEuMTcwMDg0OTc2MS4wLjAuMA..

Koop voor 35€ een voeding via AliExpress, gooi die dd upgrade kit er uit en neem de V2 pedalen in de plek.

Op dat formula stuur zitten al magnetic paddles he. Die extra paddles hebben dus geen nut, als je perse de F1 clutch paddles wil, heb je de podium paddles nodig: https://fanatec.com/eu-en/shifters-...VE*MTcwMDg0OTc1NS4xLjEuMTcwMDg0OTc2MS4wLjAuMA..
Ok bedankt.

Je krijgt automatisch de 150€ korting als je pedalen toevoegt aan de base. Dus de effectieve meerprijs om pedalen toe te voegen is dus 50€.
Ik dacht slim te zijn en die QR2 er ook uit te gooien, met de bemerking van @HUSKE maar dan krijg ik de melding dat dit niet kan.
Note: the selected Wheel Base CSL DD (5 Nm) requires a QR2 upgrade to be compatible with the selected Steering Wheel ClubSport Steering Wheel Formula V2.5 X

Desondanks staat er duidelijk bij mijn versie dat die gratis een QR1 connector heeft. Moet ik dan toch nog de QR2 connector voorzien aan de kant van de CSL base en de QR1 klikt dan wel in de QR2 base of mag ik dat gewoon negeren?
Conform uw voorstel zit ik dan aan : €559.85
Met dan nog 35€ via aliexpress voor zo'n voedingsmodule.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten