algemene discussie | sim racing

Het is inderdaad gewoon een ander kleurtje en het stuur is open vanonder ipv gesloten.
Ik zou geld neertellen voor een F1 stuur met compleet color display waar vanalle info in kan zoals rondetijden etc.
Vocore kopen en die bovenop uw wheelbase vastzetten?

Ik snap ook niet hoe mensen nog een extra klein display zoals vocore op hun wheelbase monteren. Hoe hoog staat die hun scherm dan?
De onderste bezel van mijn schermen staan op identiek dezelfde hoogte als de bovenkant van mijn wheelbase.

Ik vrees (maar weet het nog niet want heb niet alles) dat mijn voorste scherm tussen wheelbase en stuur moet komen te staan.
Dus dat kan dan niet. Anders is dat een oplossing.
Uw Shaft gaat niet lang genoeg zijn daarvoor he (pun not intended).
Ik snap ook niet hoe mensen nog een extra klein display zoals vocore op hun wheelbase monteren. Hoe hoog staat die hun scherm dan?
De onderste bezel van mijn schermen staan op identiek dezelfde hoogte als de bovenkant van mijn wheelbase.
Voor zover ik gezien heb, zit dat scherm voor hun scherm (waar normaal uw auto-dashboard zit).

Maar dat is niet de meest correcte view he. Als je zelf in uw auto zit, zie je uw dashboard ook nog.

Je ziet zelfs uw spiegels niet?
In rally games bieden spiegels 0 meerwaarde. Dashboard is ook niet nodig. Ik rijd op gevoel en gehoor. Ik hoor en voel wanneer ik moet schakelen.

In F1 en GT3 racing kies wel een andere view, met spiegels en dashboard. Maar daar let ik persoonlijk nooit op het dashboard en zo goed als nooit op spiegels. Ik rijd sowieso 80% van de tijd rally.

Daar ik graag wat professioneler/realistischer mijn race games wil spelen zou ik me graag een setup aanschaffen.
Op dit moment ben ik vooral bezig met Forza Motorsports op de Xbox series x.

Lang geleden, +-16 jaar geleden, had ik al eens een playseat in combinatie met een Logitech g29 voor op de PC (project Cars) en playstation 2 (gran turismo). Ik heb die dan verkocht omdat ik die niet meer kon gebruiken op de xbox360. Nu zoveel jaar later kriebelt het toch om weer zo een setup in huis te halen.

Ik had mijn oog laten vallen op de Playseat Sensation pro en op de Logitech G PRO steering wheel voor de Xbox. Het is geen goedkope keuze maar is het een goeie keuze want na zoveel jaar ben ik eigenlijk niet meer up to date naar de kwaliteit van playseats en Logitech.

Dus voorstellen van jullie kant is altijd welkom!

Daar ik graag wat professioneler/realistischer mijn race games wil spelen zou ik me graag een setup aanschaffen.

Lang geleden, +-16 jaar geleden, had ik al eens een playseat in combinatie met een Logitech g29 voor op de PC (project Cars) en playstation 2 (gran turismo). Ik heb die dan verkocht omdat ik die niet meer kon gebruiken op de xbox360. Nu zoveel jaar later kriebelt het toch om weer zo een setup in huis te halen.

Ik had mijn oog laten vallen op de Playseat Sensation pro en op de Logitech G PRO steering wheel voor de Xbox. Het is geen goedkope keuze maar is het een goeie keuze want na zoveel jaar ben ik eigenlijk niet meer up to date naar de kwaliteit van playseats en Logitech.

Die Playseat is gigantisch overpriced. Koop u voor dat budget een aluminium rig (simlab, GT omega, trak racer, aluxprofiel.nl, ...)

Dat Logitech stuur is wel goed, maar in verhouding wel redelijk prijzig.

Nog even een laatste vraag ivm die V3 pedalen. Ik lees overal dat de demper het best op de throttle wordt geïnstalleerd en dat de brake performance kit (bpk) uiteraard op de rem. Maar wat is de beste combinatie dan ivm de rem?

Playseat Sensation Pro: 1899 euro (WTF) + Logitech G Pro wheel: 1100 euro + pedalen: 400 euro = 3399 euro.

Het is goed dat je zegt dat Xbox voor u het platform is.
Wat ik dan voorstel is het volgende: Fanatec Clubsport DD+ (999 euro ) + stuur naar keuze (300-400 euro) + ClubSport V3 pedalen (nu 299 euro) + Sim-Lab GT1-Evo (359 euro) + Sparco stoel bij Sim-Lab (+- 350 euro) = 2357 euro.

De 1000 euro die je dan uitspaart kun je altijd gebruiken voor een leuke handrem en schakelpook, een leuke TV, een dikke koptelefoon,....

Nog even een laatste vraag ivm die V3 pedalen. Ik lees overal dat de demper het best op de throttle wordt geïnstalleerd en dat de brake performance kit (bpk) uiteraard op de rem. Maar wat is de beste combinatie dan ivm de rem?
Dat hangt van uzelf af he. Is voor iedereen anders.

Playseat Sensation Pro: 1899 euro (WTF) + Logitech G Pro wheel: 1100 euro + pedalen: 400 euro = 3399 euro.

Het is goed dat je zegt dat Xbox voor u het platform is.
Wat ik dan voorstel is het volgende: Fanatec Clubsport DD+ (999 euro ) + stuur naar keuze (300-400 euro) + ClubSport V3 pedalen (nu 299 euro) + Sim-Lab GT1-Evo (359 euro) + Sparco stoel bij Sim-Lab (+- 350 euro) = 2357 euro.

De 1000 euro die je dan uitspaart kun je altijd gebruiken voor een leuke handrem en schakelpook, een leuke TV, een dikke koptelefoon,....

Gewoon CS DD als je nooit op PS5 speelt, nog eens 300€ eraf.

Ja eigenlijk wel. De Logitech G Pro is 11 nm dacht ik. De gewone nieuwe ClubSport DD is 12 nm en kost nu 699 euro. Dat is idd nog eens 300 euro goedkoper en zelfs nog krachtiger.

Met die 1300 euro die dan uitgespaard wordt kan hij al een mooie PC upgrade doen en simracer op PC worden. Dan heb je sowieso veel meer vrijheid @ODC .

Mijn DD2 schijnt morgen aan te komen (volgens UPS tracker).
Het is nog 3 weken wachten op de SIM lab Vario Vesa tripple monitor mount. Ik ga wss mijn 2de bureau over de SIM rig zetten en daar de 3 schermen op... Ga echt geen 3 weken meer wachten :D.

Kan ik ook beginnen meten waar de monitoren moeten komen en of ik mijn stoel hoger moet zetten enzo.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten