algemene discussie | sim racing

Ik heb mijn set in Augustus gekocht en half oktober verkocht (2de hands, dus moet niet met verlies verkopen). De CSL DD werkt wel goed, maar was na een tijdje niet krachtig genoeg. Enfin, die schoot door tgv clipping.

Nu dus de DD2, hoewel ik eerst voor de uit te komen CS DD+ ging. Maar de reviews zeggen dat het verschil allemaal niet zo groot is en de DD2 door de vele updates nog steeds heel goed is.
Als de CS DD+ 'volwassen' is, dan kan ik nog zien wat ik doe. Ik kijk uit naar de DD2, zodat ik terug kan racen want het is nu wel al lang dat ik zonder zit.

Maar idd, als je zeker bent dat je het lang gaat doen en het geld er is, ga dan voor de 'best' mogelijke set.
Als je niet zeker bent, ga dan voor een (2de hands) logitech, trustmaster of fanatec ready2race bundle en verkoop die nadien als je meer wil.

Nog een tip en enkele vragen voor @C-Raz : probeer die verschillende soorten wheel bases eens bij andere mensen voor je zoveel geld neertelt. Welke race game(s) speel je? Enkel op PC of ook op consoles? Wat is uw max budget? Speel je op één scherm of TV of ga je ineens voor 3 schermen?

Laatst bewerkt:
Mijn DD2 is al van status veranderd. Hopelijk gaat hij ook echt buiten vandaag, dan zou ik hem nog voor het weekend hebben.
Bij de QR2 kreeg ik wel geen mail van UPS, die stonden ineens aan de deur.

Mijn DD2 is al van status veranderd. Hopelijk gaat hij ook echt buiten vandaag, dan zou ik hem nog voor het weekend hebben.
Bij de QR2 kreeg ik wel geen mail van UPS, die stonden ineens aan de deur.
Ze zijn ondertussen uitverkocht trouwens. Net als de shifter.

Vind wel straf dat de DD1 wel besteld kan worden met de QR2 pre-installed en je dat voor de DD2 zelf moet doen.
Voor ik mijn base kan testen, moet ik dat dus zelf vervangen aangezien ik de QR1 wheelside al verkocht heb.

Ge
Vind wel straf dat de DD1 wel besteld kan worden met de QR2 pre-installed en je dat voor de DD2 zelf moet doen.
Voor ik mijn base kan testen, moet ik dat dus zelf vervangen aangezien ik de QR1 wheelside al verkocht heb.
Gezien de korting op de DD2, verwacht ik dat die productie stil ligt...

Ik verwacht ook wel een nieuwe DD1 en DD2 in de nabije toekomst. De podium reeks zijn de enige die Fanatec nog niet vernieuwd heeft. Plus de DD1 en DD2 zijn ook al enkele jaren op de markt.

Aangezien de nieuwe ClubSport 12 en 15 nm is zal de nieuwe Podium reeks wel over de 20 nm blijven.

Ge

Gezien de korting op de DD2, verwacht ik dat die productie stil ligt...

Maar DD1 hebben ze dan toch nog geproduceerd, ik zou denken dat die al lang stil ligt (voor de release van QR2 iig).
Wss komt er binnenkort (maar dat kan ook nog 1+ jaar zijn) nieuwe versies aan.

Kwestie van het design van CSL en CS overnemen en uitbrengen als de fouten daarin gladgestreken zijn.
Het grootste verschil wat ze nog kunnen doen is hogere torque en peak torque wat hoger leggen ipv hetzelfde zoals CS DD(+).

Wou de SIMLAB monitor mount nog bestellen, 3 weken wachttijd... :(

En nu ook de Clubsport V3 pedalen met een serieuze promo.
Fanatec gaat hard met Black Friday dit jaar. Hopelijk blijven ze even op stock want ik wil weten wat de volgende promo's zijn!

Ik heb zelf de Clubsport V3 pedalen die zijn wel erg fijn. Maar een tijdje terug heb ik bij een kameraad zijn Heusinkveld Ultimate+ pedalen eens geprobeerd en dat is toch een duidelijk hogere categorie. Ja ze kosten wel bijna 5x zoveel (ik heb de mijn nog 399 euro betaald vorig jaar met black friday) maar dat gaat toch mijn volgende upgrade zijn. Heusinkveld doet zelfs niet mee met black friday...

Ze zijn beter, maar als beginner geen 5x beter. De V3 pedalen zijn zeker goed. Maar ik zou zelfs gezien de reviews de CSL V2 elites aan durven raden.

De pedalen vervangen weet ik niet wat ik daar in de toekomst mee naartoe wil. Het is wel zeer gemakkelijk om alles aan uw base te hangen en dan maar 1 USB kabel naar de PC te hebben. Maar er zijn zeker veel betere pedalen als de fanatec's.

Ze zijn beter, maar als beginner geen 5x beter. De V3 pedalen zijn zeker goed. Maar ik zou zelfs gezien de reviews de CSL V2 elites aan durven raden.

De pedalen vervangen weet ik niet wat ik daar in de toekomst mee naartoe wil. Het is wel zeer gemakkelijk om alles aan uw base te hangen en dan maar 1 USB kabel naar de PC te hebben. Maar er zijn zeker veel betere pedalen als de fanatec's.
Ja, ik twijfel hier nu. Ik heb net alle reviews gezien (ik had vandaag een extra "bundelkorting" of een stuurwiel verwacht ipv de V3's) en de reviews van de V2's zijn wel goed. Gas en koppeling minder goed, maar rem eigenlijk beter. En gas en koppeling zijn echt een heel pak minder belangrijk.

Hun website heeft weer een probleem, en je ziet nu al dat het F1 stuur ook 1 van de volgende deals is.

Nog een tip en enkele vragen voor @C-Raz : probeer die verschillende soorten wheel bases eens bij andere mensen voor je zoveel geld neertelt. Welke race game(s) speel je? Enkel op PC of ook op consoles? Wat is uw max budget? Speel je op één scherm of TV of ga je ineens voor 3 schermen?

Proberen bij kameraden is niet echt een optie aangezien ik geen gamende vrienden heb :)
De meeste 37-jarigen die ik ken hebben zelfs geen PS spijtig genoeg.

Ik speel voorlopig enkel op PS5 en F1 voornamelijk. Af en toe eens ACC.
Mijn max budget is niet echt bepaald, ik wil gewoon iets goed dat wat jaren meekan. Het moet zeker niet de top zijn, maar ook geen instapmodel.
Ik zit qua scherm op 1 meter van mijn 55 inch. Dat zit wel goed.

Het is zeker niet mijn bedoeling om een sim-only rig te maken, ik speel af en toe ook nog eens een ander game a la Cyberpunk en consoorten...
De rig kan wel blijven staan in mijn game-room.

Allicht zal het wel de dd+ met de clubsport V3 pedalen worden. Enkel voor het stuur zou ik nog even durven wachten inzake black friday.
Die demper die nu bij de pedalen zit moet ik nog eens bekijken, want geen idee wat dat juist doet...

Als ik hier meelees dan mis ik mijn setup van vroeger toch ook wel :p setup was maar héél basic, maar zo veel plezier van gehad. Vrouw zou zot worden als ik ermee afkwam denk ik 😂

Denk dat je met de DD+ zeker goed zit hoor, had die eerst ook in bestelling staan.

Die demper op de V3's is echt niet nodig, voegt niet veel toe. Ook niet op de gas, bij verkeerd afstellen blijft die zelfs 'plakken'.
Ook de rumble motors die er standaard opzitten brengen niks bij, heb die zelfs uitstaan. Je kan die bvb niet koppelen aan ABS ofzo, enkel aan een percentage van je input.

Fanatec doet mij weer twijfelen. Deze ochtend beslist om mijn CSL pedalen weg te doen en van de elite V2 te kopen. Had een probleem met de betaling dus het zal tot vanavond moeten wachten. Komen ze nu met toch ook een serieuze korting op de V3 af.
Denk dat ik toch bij de elite V2 ga blijven. Qua reviews denk ik kan ik daar niet veel mis mee doen. De V3's zijn ook al weer net wat ouder en als ik dan lees dat ook die Rumble motoren niet veel toevoegen dan opteer ik voor de V2's. Zal nog net wat makkelijker uit te leggen zijn aan de vrouw :biglaugh:

Fanatec doet mij weer twijfelen. Deze ochtend beslist om mijn CSL pedalen weg te doen en van de elite V2 te kopen. Had een probleem met de betaling dus het zal tot vanavond moeten wachten. Komen ze nu met toch ook een serieuze korting op de V3 af.
Denk dat ik toch bij de elite V2 ga blijven. Qua reviews denk ik kan ik daar niet veel mis mee doen. De V3's zijn ook al weer net wat ouder en als ik dan lees dat ook die Rumble motoren niet veel toevoegen dan opteer ik voor de V2's. Zal nog net wat makkelijker uit te leggen zijn aan de vrouw :biglaugh:
Hier is het nu eerder "mmmh, Clubsport base + clubsport pedalen + clubsport stuur. Dat klinkt toch aanlokkelijk"

Hier is het nu eerder "mmmh, Clubsport base + clubsport pedalen + clubsport stuur. Dat klinkt toch aanlokkelijk"
Dat krijg ik helemaal niet uitgelegd. Heb ook al naar de clubsport base zitten lonken, maar dat kan ik met mijn huidige situatie niet gebruiken. Dan zou ik naar een echte rig moeten gaan, daar heb ik de ruimte gewoon niet voor.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten