algemene discussie | sim racing

Juicht, volkeren der aarde! Eindelijk komt er een Podium rally stuur bij Fanatec \o/ Volgens mij niet geheel toevallig met de release van EA Sports WRC 23 getimed. Ik rijd momenteel rally met het CSL Elite Steering Wheel (https://fanatec.com/eu-en/steering-wheels/csl-elite-steering-wheel-wrc) maar dat werkt helaas enkel in low torque mode op de DD1. Je merkt het verschil met het Podium F1 stuur in kracht wel.

699 euro voor een stuur is niet gratis, dus ik ga nog even de reviews afwachten. Maar als de reviews positief zijn bestel ik 'm wel.

De eerste black friday deals voor rigs staan ook online
GT omega en trak racer beide toch al met mooie kortingen (komen goedkoper uit dan aluxprofiel). Morgen eens kijken wat Motedis uitkomt incl de aanpassingen die ik zou willen... Maar dan is het alukleur ipv zwart zoals ik zou willen...

Is het dan ook 8040 aluminium?

Ik heb zelf 8040 in het zwart (Sim-Lab GT1-Evo). Hoewel alu profielen nooit mooi zijn is zwart mooier dan het klassieke alu zilver. Met zwart kun je beter kabels wegwerken vind ik. Ook de tie wraps en kleefband valt dan minder op voor je cable management.

Is het dan ook 8040 aluminium?

Ik heb zelf 8040 in het zwart (Sim-Lab GT1-Evo). Hoewel alu profielen nooit mooi zijn is zwart mooier dan het klassieke alu zilver. Met zwart kun je beter kabels wegwerken vind ik. Ook de tie wraps en kleefband valt dan minder op voor je cable management.
16040 eigenlijk. Moest er ooit een motion rig op komen, is 8040 mogelijks niet voldoende.

Ik heb ooit in een 8040 rig bij een kameraad gezeten met motion. Dat kan wel hoor. Maar 16040 zal ongetwijfeld nog steviger zijn.

Tnx!

Ik speel sowieso voornamelijk rally maar als ik eens GT speel is het AMS2. Die bevat ook de Nordschleife trouwens.
bijna alle sims hebben de Nordschleife tegenwoordig he.
de hype is er gewoon omdat dit een officiële SRO licentie heeft, dus wordt er gerekend op een goeie 24hr experience, en ook met LFM is ACC gewoon een top-combinatie.

Mijn fanatec QR2 wheelside heeft de status order processed gekregen. Ik had die gezien de verzendkosten gewoon verdubbelen als je 2 artikels besteld los van de wheelbase besteld.
Krijg een beetje hoop dat ik dit jaar nog kan racen met de clubsport DD+ wheelbase…

Goeie link om komende weken te volgen:
Merci!
Ik twijfel om mijn Heusinkveld Sprints te upgraden naar Ultimate+. Mijn maat heeft de Utlimate en die hydrolische dempers voelen erg realistisch. Ze hebben recent wel de prijs met 120euro verhoogd voor de Ultimates, dus ik hoop ze ergens met 10% korting te vinden op BF.

is zo'n wheel stand eigenlijk deftig voor een CSL elite?
voor een rig is er geen budget (en vooral geen plaats), maar met zo'n stand zou ik ook op console kunnen racen.

Ik heb 2 maten die zo racen (beiden met CSL DD 8nm) en die klagen niet. Veel beter dan de montage op hun bureau.

Een wheel stand is zeker beter dan monteren op uw bureau. Het nadeel is daar dan weer dat je zeker wil zijn dat uw bureaustoel of zetel niet achteruit schuift als je stevig remt of gas geeft.

Er zijn ook wheel stands met een bar in het midden. Dat vind ik wel ultra vervelend.

Ik had vroeger een thrustmaster t300 (een jaar of 4 terug). Heb ik een aantal jaren geleden verkocht, maar zou nu terug een stuur willen kopen die toch wat gelijkaardig is.
Is de Thrustmaster tmx iets in die aard of toch een groot verschil? Ik heb een 2dehands op het oog voor 65€, kun je niet veel mee missen zeker?

Eerst wou ik de t248, maar blijkbaar zijn de peddels heel erg luid.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten