algemene discussie | sim racing

Is uw budget echt < 100€? Of hoeveel wil je er max aan uitgeven? Enkel voor pc of ook consoles? Welke race game(s) speel je?
Nee, ik kan er gerust meer aan geven. Ik heb destijds ook rond de 280 gegeven voor de thrustmaster 300. Is enkel voor xbox icm een playseat challenge.

Als je andere aanraders hebt hoor ik ze graag.
Het is niet mijn hoofdhobby ook niet, maar als er een nieuwe racegame zoals dirt (nu dus wrc geworden), forza motorsport, project cars uitkomt kan ik me daar toch wel enkele maanden mee bezig houden.
Maar dan wel met stuur, met controller ben ik het rapper beu.

Als je terug rond de 250-300€ eraan wilt spenderen en iets compatibel met Xbox zoekt zou ik eens kijken naar de Logitech G920.

Als uw budget ietsje hoger kan kun je eens zien naar de Thrustmaster T3000. Maar voor amper 150-200€ meer heb je een instap direct drive wheel. Dan wist ik het wel…

Als je terug rond de 250-300€ eraan wilt spenderen en iets compatibel met Xbox zoekt zou ik eens kijken naar de Logitech G920.

Als uw budget ietsje hoger kan kun je eens zien naar de Thrustmaster T3000. Maar voor amper 150-200€ meer heb je een instap direct drive wheel. Dan wist ik het wel…
Logitech heb ik ook nog gehad, maar stoorde me aan het geratel en het klikkend gevoel van de ffb. Bij thrustmaster ging dat allemaal veel vloeiender.

Je bedoelt wss de t300 van thrustmaster? Maar die maken ze niet voor de xbox.

Ah sorry, je hebt gelijk. Ik heb wel een console (PS5) maar die wordt niet gebruikt om op te racen.

Het is de T248 (moest het even opzoeken, ik ken al die type nummers niet vanbuiten) die wel op Xbox werkt. Die kost +- 350 euro.

Ik heb 2 maten die zo racen (beiden met CSL DD 8nm) en die klagen niet. Veel beter dan de montage op hun bureau.

Een wheel stand is zeker beter dan monteren op uw bureau. Het nadeel is daar dan weer dat je zeker wil zijn dat uw bureaustoel of zetel niet achteruit schuift als je stevig remt of gas geeft.

Er zijn ook wheel stands met een bar in het midden. Dat vind ik wel ultra vervelend.

Ik heb de Next Level Racing 2.0, daar kan je uw bureaustoel op inhaken en dat werkt best oke.
misschien toch eens overwegen dan.

ik heb van Black Friday al geprofiteerd voor een vernieuwd iracing abo. dat was ook weer enkele jaren geleden.

Ik heb geen iracing abbo en zie dat 2 jaar nu 99 euro kost (50% korting).
Bij mijn wheelbase heb ik een iracing abbo voor 3 maanden gekregen, enkel voor nieuwe users denk ik, dus die 2 zijn niet combineerbaar volgens mij.

En anders moet ik dat laten tot volgend jaar, want ik heb momenteel geen wheelbase.

Bij mijn wheelbase heb ik een iracing abbo voor 3 maanden gekregen, enkel voor nieuwe users denk ik, dus die 2 zijn niet combineerbaar volgens mij.

En anders moet ik dat laten tot volgend jaar, want ik heb momenteel geen wheelbase.
Mogelijks doen ze nog wel eens van die sales gedurende het jaar hoor. iRacing is best duur (je hebt het abbo, maar dan ga je nog een hele hoop tracks en auto's moeten kopen).

Mogelijks doen ze nog wel eens van die sales gedurende het jaar hoor. iRacing is best duur (je hebt het abbo, maar dan ga je nog een hele hoop tracks en auto's moeten kopen).

Rij vooral automobilista 2 (heb ook nog AC, ACC, rfactor 2) en heb iracing voor 1 euro erbij genomen om eens te testen. Maar zal dat op een dummy mail doen, dan kan ik achteraf nog altijd kijken of ik het aanschaf + tracks/auto's koop.

Rij vooral automobilista 2 (heb ook nog AC, ACC, rfactor 2) en heb iracing voor 1 euro erbij genomen om eens te testen. Maar zal dat op een dummy mail doen, dan kan ik achteraf nog altijd kijken of ik het aanschaf + tracks/auto's koop.
Ik heb een iRacing abonnement van 2 jaar genomen vorig jaar maar ik heb het hooguit 30 min gespeeld op een jaar tijd. Voor één of andere reden spreekt iRacing mij zo niet aan.

ik heb deze code gebruikt voor renewal:

PR-BFEM231Y​

da's 25% korting, 92€ voor 1 jaar.

PR-BFEM232Y​

25% voor 2 jaar.

Ben ook geen superfan van iRacing.

Heb het in het begin een half jaar voor €1 mogen spelen omdat ik een gekende GrandPrixLegends speler was (en ook gratis de SkipBarber daarom gekregen).
Dan heb ik het daarna nog eens mogen verlengen met een andere actie voor een spotprijs.

Een jaar of 4 geleden ook eens een abo genomen van een jaar. En wel wat auto's/circuits gekocht. Uiteindelijk reed ik vooral met de Radical en Skipbarber.

Maar ik vind bv ACC 10 keer zo goed spelen physicswise. Het is vooral dat online gebeuren en ieder moment vd dag kan je wel een volle raceserver vinden wat hun bonuspunten geeft.

Prijs/kwaliteit slaagt het volgens mij helemaal op niks. Maar als prijs geen issue is.

iRacing kost geld per track omdat die echt met lasers 1:1 scans maken van de circuits. Dit is zeer duur en betaal je mee per track. Zij betalen ook licenties per type auto aan de fabrikant, ontwikkelen dit soms samen met ingenieurs van die automerken en dat kost ook veel geld. Daar komt nog eens bovenop dat iRacing een online spel en dat kost ook geld aan servers/maintenance/bandwidth enz. IT'ers werken niet gratis. :)

Ik begrijp dus wel waarom het zo duur is. Ik denk ook niet dat er veel iRacing spelers zijn die elk circuit en elke auto kopen. Toch spreekt het spel mij minder aan. Maar ik heb dan ook meer interesse in rally en F1 in het algemeen, en minder in GT/DTM.

Ik heb bij ACC het gevoel dat ik wat "voor niks" rijdt. Raking systeem etc. in iRacing is heel fijn uitgewerkt.

Physics hangt wat af van de wagen IMO. Ik ben wel blij dat sinds recent het gras al geen schaatsbaan meer is.

Ik heb bij ACC het gevoel dat ik wat "voor niks" rijdt. Raking systeem etc. in iRacing is heel fijn uitgewerkt.

Physics hangt wat af van de wagen IMO. Ik ben wel blij dat sinds recent het gras al geen schaatsbaan meer is.
Ik denk dat die ranking inderdaad hun grote pluspunt is. Het is de enige die echt aanvoelt als een soort competitie he...

iRacing kost geld per track omdat die echt met lasers 1:1 scans maken van de circuits. Dit is zeer duur en betaal je mee per track. Zij betalen ook licenties per type auto aan de fabrikant, ontwikkelen dit soms samen met ingenieurs van die automerken en dat kost ook veel geld. Daar komt nog eens bovenop dat iRacing een online spel en dat kost ook geld aan servers/maintenance/bandwidth enz. IT'ers werken niet gratis. :)

Ik begrijp dus wel waarom het zo duur is. Ik denk ook niet dat er veel iRacing spelers zijn die elk circuit en elke auto kopen. Toch spreekt het spel mij minder aan. Maar ik heb dan ook meer interesse in rally en F1 in het algemeen, en minder in GT/DTM.
met uitzondering van zandvoort, is dat eveneens gedaan voor ACC hoor :)

vroeger was dat inderdaad een voordeel van iRacing, dat laser-scannen, maar tegenwoordig hebben wel meer sims dat.
sommige modders doen dat zelfs.

iRacing is idd niet het enige spel wat het doet.

AC heeft dat misschien bij de laatste addons die ze hadden, maar dat team werkt nu enkel nog aan ACC en AC2 he. Nordschleife voor ACC zal bvb 100% laserscanned zijn.

Ik heb vroeger veel ACC gespeeld en iRacing voor Mazda en Skip Barber. Dan eens voor de fun GT3 endurance gaan rijden op iRacing en dat systeem voor team racing is 10x beter als bij ACC. Uiteindelijk bij iRacing blijven plakken.
Het remmen bij iRacing voelt realistischer aan als bij ACC. Daar mag je niet 100% remmen zoals bij ACC. Kwa physics voelt het inderdaad wel anders aan. Geen idee wat het beste is, maar ik vind de auto's in ACC zweven. Beiden hebben hun voor en nadelen. Maar dat pietje precies zijn met de tire pressures bij ACC vond ik ook wel ambetant.

Inmiddels ben ik nu 3 jaar uitsluitend bezig met iRacing en ik vind er mijn goesting. Voor mij de beste allround sim. In het begin moet je wel wat zaken kopen, maar nu koop ik misschien nog 5 items per jaar. Mijn abonement vernieuwen doe ik altijd op Black Friday. En wat is nu een beetje geld voor de BG community :D

@HUSKE: 2 jaar voor 100euro ga je niet meer vinden na BF denk ik. Nieuwe users krijgen geloof ik wel altijd 25% korting. Ik zou die voucher inderdada op een ander email zetten. Dan kun je 3 maand mx5 rijden en daarna zien als het iets is.

Ik scheur in AMS2 wel eens over de Nordschleife en dat is wel eens leuk. Maar ik voel niet de drang om dat frequent te doen of mijn tijd proberen te blijven verbeteren. In rally en F1 heb ik dat wel.

Vanavond trouwens weer Wreckfest met kameraden. :) Geen sim, toch heel leuk.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten