algemene discussie | sim racing

Can confirm. Ik heb zelf de Fanatec ClubSport V3 set en die zijn best OK. Maar ik heb een paar maanden geleden de kans gehad om eens Heusinkveld Ultimate+ pedalen te proberen en dat is toch heel duidelijk een ander kaliber. Ja ze zijn een stuk duurder, maar ze voelden ook 3x zo goed aan.

Ja de concurrentie was te groot en er was een gat tussen de “oude” 8 NM en de DD1 van 20 NM. Het zat eraan te komen dat ze daar iets tussen gingen positioneren.

Jammer genoeg nog geen bundle kortingen online, anders had ik hem nu gepreordered.
Nu zou het op 400€ extra boven de CSL DD komen (350-ish met een 8Nm voeding).

Ik zou sowieso reviews afwachten van die nieuwe 12 NM en, indien mogelijk, die 12 en 20 NM versies beiden eens proberen. Je wil niet over X maanden voor de derde keer uw wheelbase moeten upgraden…

Je kan de DD1 bij mij eens komen proberen en de 12 NM op de simracing beurs dit weekend in Dortmund: https://simracingexpo.de/en/

Damn. Moet ik nu de ‘oude’ DD1 kopen of die clubsport. De 12Nm lijkt wel holding power en niet max.
Nergens adverteren ze max power, dus max en holding zal wel 12Nm zijn dan.
Ze adverteren wel dat ze aan de cogging gewerkt hebben, dus dat is wel positief. Een van de redenen dat ik naar Simucube ben overgestapt.

Ondertussen al bevestigd dat er een 15Nm PS5-versie komt ook (voor 999$)
inderdaad.
This is also the first time we have developed a PlayStation-licensed ClubSport Wheel Base, the ClubSport DD+. This offers all the features of the regular ClubSport DD, adds PlayStation compatibility, and it has a higher torque figure of 15 Nm.

It will be available for preorder soon with the following pricing:

ClubSport DD+ (15 Nm):

EU: 999.95€

US: $999.95

Japan: ¥133,600

Australia: $1649.95

999,95 euro voor 15 nm terwijl de DD1 met QR2 nu ook 999,95 euro kost maar wel voor 20 nm torque zorgt. Dan zie ik die DD1 heel snel uit de Fanatec rekken verdwijnen, en mogelijks ook vernieuwd worden want die bestaat nu al enkele jaren.

999,95 euro voor 15 nm terwijl de DD1 met QR2 nu ook 999,95 euro kost maar wel voor 20 nm torque zorgt. Dan zie ik die DD1 heel snel uit de Fanatec rekken verdwijnen, en mogelijks ook vernieuwd worden want die bestaat nu al enkele jaren.

Het is stom dat fanatec gewoon released en geen planning geeft.

Wil het geld wel geven voor een DD1, maar dat is isd oude tech en mogelijk snel waarde verliezen.
Dan lijkt mij wachten en de PS5 DD clubsport een betere investering… of de 12Nm versie, misschien doen ze het trucje met de voeding nog eens over.

Ja, lastige keuze nu. Nieuwere tech met minder Nm of oudere met meer Nm.
12Nm is ook maar een kleine stap vooruit als je van 8Nm komt. 15Nm trekt er al wat beter op en vanaf 18Nm zou ik zeggen dat waarschijnlijk goed zit voor de rest van uw leven.

Ben wel benieuwd hoe dat gaat verkopen die 15nm als we beetje kijken rond die torque.
Moza R16 = 870 euro.
Sim Magic Alpha = 950 euro

12nm
Asetek = 762 euro en 1300 voor een bundel.

Goed volgens mij. Iedereen die al Fanatec stuurtjes heeft, zal het geen probleem vinden om 100euro meer betalen dan voor een Moza. Zeker nu de QR2 er op zit, want lijkt me nu wel beter dan de andere merken.

Ja, lastige keuze nu. Nieuwere tech met minder Nm of oudere met meer Nm.
12Nm is ook maar een kleine stap vooruit als je van 8Nm komt. 15Nm trekt er al wat beter op en vanaf 18Nm zou ik zeggen dat waarschijnlijk goed zit voor de rest van uw leven.

Probleem is dat mijn base weg is. Had ik dat geweten had ik even gewacht 🤣.
Durf nu ook de 12Nm kopen en die nog eens verkopen moesten er nieuwe podiums uitkomen

Heb zelfs naar andere merken gekeken. Maar weet niet hoe goed en hoeveel beter die zijn.
Een moza of asetek bvb. Simucube is gewoon gortig duur voor wat ik ermee doe.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K