algemene discussie | sim racing

Dat is het enige voordeel eraan, modulair. Kan je zoveel toevoegen en aanpassen dat je wil, dat zal die B1 dan minder hebben.
Tenzij het via de fabrikant zelf is, die profielen zijn gewoon ideaal voor DIY projecten.

In het zwart zijn ze gewoon mooier.
Misschien met een 3D printer kan je zo een panels maken en erop klikken.
Dan oogt dat ook weer wat mooier.

En wil je heel zot gaan, kan je er leds in verwerken en je naam.
Ik heb wel zwarte profielen (Simlab P1X). Das inderdaad mooier als onbewerkt aluminium. Je kan daar ook zo van die strips bijkopen die in de gleuven van de profielen passen zodat die dicht zijn. Evt. zelfs met een accentkleurtje voor wie dat wil.

Al was dark one zijn rig ook wel enorm proper moet ik zeggen.
Zal gewoon komen omdat het zwart is.
Vandaar dat die rigs iets meer kosten altijd in het zwart.
Tnx <3

Ik wou alu profielen owv het gemak in gebruik en stevigheid. Maar zwart vond ik ook veel mooier dan zilver. Het oog wil zeker ook wat. Plus mijn rig staat in mijn bureau, waar ik ook minstens 8u per dag werk en op die rig kijk. Voor zoveel geld mag het niet enkel leuk zijn maar ook mooi.

Tnx <3

Ik wou alu profielen owv het gemak in gebruik en stevigheid. Maar zwart vond ik ook veel mooier dan zilver. Het oog wil zeker ook wat. Plus mijn rig staat in mijn bureau, waar ik ook minstens 8u per dag werk en op die rig kijk. Voor zoveel geld mag het niet enkel leuk zijn maar ook mooi.
Dit dus, daarom moest ik zo iets stijl vol kunnen maken in mijn woonkamer. Mijn vrouw zou niet klagen, aloewel :oi22: maar ben ook niet de grootste fan van die zilveren rigs. Maar die X80 in het zwart komt dan ook al op 427 zonder shipping.
Zou de enige reden zijn dat ik ga voor zilver, is voor wat kosten te drukken dat ik dan in iets anders kan investeren.

Niet enkel de zwarte alu profielen dragen eraan bij, al zeg ik het zelf, ook het fel contrast met de rode accenten van die Sparco mat en het fel blauw van dat F1 stuur doet dat zwart goed tot z'n recht komen.

Bijkomend voordeel van alu profielen is dat je in die "groeven" uw kabels heel netjes kunt wegwerken. Een half uurtje en een paar euro zwarte colsonbandjes moeite voor cable management gaat u visueel veel plezier bezorgen. Dat geeft ook alles snel een cleane look. Voor iets wat altijd in uw zicht staat (ik kijk er echt 8 à 12u per dag op in mijn bureau) zou ik dat zeker doen.

Edit: https://www.sparco-official.com/en/cockpit-floor-mat-099101nrrs.html Dit is trouwens de mat. Past ook mooi in het thema.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn SIM rig achter mij staan in de bureau, dat scheelt.

Qua kabelmanagement kan je de kabels bij mij in de profielen steken, dat is wel makkelijk. Ik gebruik zwarte velcro straps om de kabels vast te hangen.

Heb daar zelfs een LEDstrip mee onder de RIG vastgemaakt, maar doe die nooit aan, is er wat over :).

Hier is 't de combinatie velcro straps en consolbandjes. Maar bewust ook allemaal in't zwart. Als je goed kijkt op de foto's dan zie je dat wel hoor.

Een LED strip eronder heb ik niet. Ik wil er geen bordeel van maken.

Een LED strip eronder heb ik niet. Ik wil er geen bordeel van maken.

Zegt hem met zijn rode en blauwe accenten :p.
Nee klopt, het is erover maar ze hangt eronder, dus laat ik ze hangen.

Mijn zoon heeft zo een multi-color onder zijn bed, das pas een bordeel :D.

Ledstrip onder de rig, is ook enkel wit. Maar gebruik ze eigenlijk nooit.
53252978816_a42638ca43_z.jpg

Mijn PC heeft overigens geen RGB, die is volledig dicht.

Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat RGB meer fps heeft :crazy: Vandaar sommige hun kerstboom pc.
Nee, dat kan wel mooi zijn eigenlijk onder een rig.
Vooral handig lijkt me als je in het donker speelt, en niet meteen aan het licht kan.
Dan zie je toch relatief waar je u voeten zet.

Zou voor mij echt geen overbodige luxe zijn.

Vooral handig lijkt me als je in het donker speelt, en niet meteen aan het licht kan.

Tbh, Je hebt daar 0 licht van aan je voeten in mijn setup, dat is een dichte plaat.

Streamdeck + Philips Hue lampen :D Zo kan ik mijn verlichting regelen vanaf de PC en tijdens het racen.

@HUSKE : sorry ik dacht meteen aan RGB. Die witte verlichting is nog wel mooi. Ik vreesde dat je zo'n kerstboomrig had.
Verder gebruik ik mijn shifter altijd in Dirt Rally 2.0. Ik zet die dan in sequentiële mode ipv H-mode. Dirt Rally 2.0 speel ik quasi met één hand. De andere hand zit ofwel op de shifter ofwel aan de handbrake.

Los van de eventuele DD1 denk ik dat je eens moet zien naar een arm om uw scherm dichterbij uw rig te kunnen krijgen. Dat gaat een enorme verbetering zijn qua spelbeleving.

Los van de eventuele DD1 denk ik dat je eens moet zien naar een arm om uw scherm dichterbij uw rig te kunnen krijgen. Dat gaat een enorme verbetering zijn qua spelbeleving.

Ge moet u niet excuseren, kan wat hebben.

Het scherm pak ik volgend jaar aan. Kan ICT materiaal kopen van mijn bonus (winkelbedrag wordt dan bruto ingehouden) en dat is veel goedkoper.

Moet dan kijken of het een 49” wordt of 3 27” schermen worden. Maar weet niet of mijn RX6750XT dat trekt.

Oei, dat wordt lastig als je ooit 3 pedalen wil gebruiken :p

Eergisteren nog stilgevallen voor de deur met de auto van mijn vrouw…
Dus liever geen 3de pedaal.

Moet dan kijken of het een 49” wordt of 3 27” schermen worden. Maar weet niet of mijn RX6750XT dat trekt.

Eergisteren nog stilgevallen voor de deur met de auto van mijn vrouw…
Dus liever geen 3de pedaal.
Je schrijft "3 32 schermen" verkeerd :)

Ik heb als dagelijkse auto een automaat puur uit gemakzucht en comfort maar voor op circuit een oude originele Mini die natuurlijk wel handgeschakeld is. Het is de eerste 100m dat ik met de Mini rijd toch telkens opletten dat ik ook niet stil val... De oplettende kijker gaat dezelfde Sparco stoel zien in de Mini als op mijn rig.

Laatst bewerkt:
Je schrijft "3 32 schermen" verkeerd :)

Haha, je moet ook plaats hebben. Ik heb een kleine bureau (3x4m) met 1 kant ramen tot op de grond en dat beperkt mijn mogelijkheden.

Ik kan ook de hele SIM rig in de berging boven zettem, maar daar is geen venster en wat afgelegen van de rest.

Ik kan ook voor een 49” widescreen kiezen, maar dat schijnt minder te zijn.

ik heb de fanatec CSL pedals met load Cell, maar zou het een meer waarde zijn te upgraden naar de CSL elite of CS 3?

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K
  • Gesloten