algemene discussie | sim racing

Ik heb triple 4K 32" en dat is idd fijn. VR heb ik geprobeerd maar ik werd heel snel wagenziek. Spijtig want dat vond ik nog meer immersive. Maar racen met een emmer naast de rig is een beetje raar dus ik heb die VR bril verkocht. Ook voor langere sessies is het toch niet zo comfortabel.

VR is qua immersie duidelijk beter. De moment dat ik met VR geprobeerd heb, kon ik plots véél beter het circuit inschatten dan ervoor.
MAAR:
1) veel mensen worden er misselijk van. Niks aan te doen...
2) Het is gewoon niet comfortabel om uren met die bril op te zitten. In de toekomst zullen ze misschien veel lichter en minder benauwend worden, maar voorlopig is het voor mij onmogelijk om er echt lang mee rond te lopen
3) Buttonboxes blijven een probleem. Knoppen op je stuur lukt wel, maar een andere fysieke knop zoeken wordt heel moeilijk.

VR vind ik ook wel goed, enkel wat gedoe om het telkens goed te krijgen aan het begin van de sessie.
Dat ik een AMD GPU hebt helpt daarin wel niet helaas.

Ik heb ook al eens VR geprobeerd bij een vriend. Bij Half Life Alix was dat de max en kon ik een uur spelen zonder echt last te hebben. Tzelfde bij Beatsaber.
Dan eens in zijn rig gezeten en na een kwartier voelde ik me erg mottig. Ook vond ik dat de zichtbaarheid in de verte zeer slecht was en het algemeen vrij pixelated was. Geen idee als dat aan settings ligt of eigen is aan VR. Twas een Valve Index.
Langs de andere kant vond ik het wel heel cool. Ik reed ook anders/voorzichtiger had ik de indruk.

Ik maak ook gebruik van een Streamdeck als buttonbox en dan gaat niet samen met VR. Maar om zo eens te cruisen over de Nords lijkt me dat wel de max als de kwaliteit wat beter kan.

Mogelijk lopen de makers van Rennsport tegen een rechtszaak aan, ze zouden namelijk physics van rFactor 2 gebruiken zonder dat Motorsportgames of één van de vorige eigenaars van de rF2 rechten, daar enige licentie hebben voor verleend.

Vreemde video wel van Jimmy... Eerst een beschuldiging dat de physics gestolen zijn en daarna 15 minuten klagen over hoe de physics op niets trekken...

ja, hij heeft eerst dat 2de deel gemaakt, dan is dat nieuws uitgekomen voor hij die video geplaatst had, en daarom heeft hij nog eerst dat eerste deel gemaakt (als disclaimer) en eraan toegevoegd.

Vind het racen met mijn rig echt leuk, maar ik haar het dat de leds en display van mijn fanatec stuur zelden van de eerste keer werkt.

Nu is het weer met automobilista 2 dat alles uit blijft. Vind die wel goed qua rijgedrag.

Heb je de firmware van uw wheelbase en stuur recent nog geüpdatet?

Zelf heb ik met mijn Fanatec materiaal geen problemen in Automobilista 2. Het enige wat in het begin niet werkte was op het WRC stuur dat kleine lampje bovenaan het stuur in die strip in Dirt Rally 2.0. Maar na een firmware upgrade werkte het allemaal zoals het hoort.

Heb je de firmware van uw wheelbase en stuur recent nog geüpdatet?

Zelf heb ik met mijn Fanatec materiaal geen problemen in Automobilista 2. Het enige wat in het begin niet werkte was op het WRC stuur dat kleine lampje bovenaan het stuur in die strip in Dirt Rally 2.0. Maar na een firmware upgrade werkte het allemaal zoals het hoort.

Alles is up to date. Heb in fanalab de leds ed uitstaan en in game aan. Volgens mij moet het zo?

Even vraagje hier, zit al heel lang te twijfelen voor nieuw stuur.
Maar, sinds de komst van ons zoontje is een grote rig voorlopig niet aan de orde.

En als het aan de orde is, dan zou hij boven moeten in de slaapkamer.
Maar dan zou ik enkel in het weekend overdag wat kunnen racen, onze kamers zijn eigenlijk 1 grote kamer.
Gewoon met een deurgat in het midden.

Wil al lang eigenlijk een DD stuur kopen, maar in hoever gaat dit beetje werken op een bureau.
5nm is eigenlijk gewoon geen goede koop lees ik overal, en 8nm gaat dit niet te veel trillen ?
Moet natuurlijk ook gewoon met een klem op mijn bureau gezet worden.

Zit al heel tijd te denken voor een TX base te bestellen, het is belt driven.
Geen DD, ook niet al te veel NM.
Had ook al even naar die cammus c5 gekeken, maar de shipping kost is mij gewoon te veel.
Zeker uit Frankrijk vragen ze meer als 60 euro.

En volle 80/20 rig kost 25 euro shipping vanuit Hongarije.
Heb wel loadcell pedals al, en die heb ik nu wat lichter gezet voor toch op mijn bureau te kunnen spelen.

Ik weet gewoon niet wat te kopen voor de moment, en zie mij nu ook nog niet meteen verhuizen naar iets groter.
Een rig in de woonkamer, is een no no van de vrouw.

Laatst bewerkt:
trillen gaat ge altijd hebben met een goed wheel.
voor aan een bureau zou ik idd eerder voor een belt driven wheel gaan dan voor een DD.
als ge gewoon af en toe een uur wilt amuseren, is dat wel genoeg, imo.

veel mensen gaan u zeggen dat ge effectief die dure triple-screen setups moet hebben, maar voor de casual simmer is dat overkill. zeker als ge on a budget zit.

trillen gaat ge altijd hebben met een goed wheel.
voor aan een bureau zou ik idd eerder voor een belt driven wheel gaan dan voor een DD.
als ge gewoon af en toe een uur wilt amuseren, is dat wel genoeg, imo.

veel mensen gaan u zeggen dat ge effectief die dure triple-screen setups moet hebben, maar voor de casual simmer is dat overkill. zeker als ge on a budget zit.
Race wel al enkele jaren, en ook al flink in Iracing geld gestoken. Een vaste rig gaat heel moeilijk worden hier, vooral omdat s'avonds veel races rond 20u zijn. Het zoontje gaat daar gewoon van wakker worden, daar ben ik zeker van.
Heb een rig gehad in de woonkamer toen wij hier kwamen wonen.

Alles afgebroken voor plaats voor de kleine zijn speelgoed etc.
Het enige dat ik nog over gehouden heb ervan is mijn 34 inch ultrawide 120hz 1440p scherm.
En mijn T150 gemod, kan die TX base kope voor 199 en dan gewoon die TM open wheel erbij nemen.
Kan natuurlijk ook nog mijn eigen stuur gebruiken dat ik 3D print heb.

Mijn rig met Simucube is stiller dan mijn G25 op mijn bureau destijds.
Een bureau resoneert in veel gevallen en een DD is stiller dan belt/gear driven.
Je moet wel plaats hebben natuurlijk.

Even vraagje hier, zit al heel lang te twijfelen voor nieuw stuur.
Maar, sinds de komst van ons zoontje is een grote rig voorlopig niet aan de orde.

En als het aan de orde is, dan zou hij boven moeten in de slaapkamer.
Maar dan zou ik enkel in het weekend overdag wat kunnen racen, onze kamers zijn eigenlijk 1 grote kamer.
Gewoon met een deurgat in het midden.

Ik weet gewoon niet wat te kopen voor de moment, en zie mij nu ook nog niet meteen verhuizen naar iets groter.
Een rig in de woonkamer, is een no no van de vrouw.
zet uw rig gewoon in de kinderkamer, dan kunde zeggen dat ge wat gaat letten op de kleine, dan is uw vrouw content en gij kunt gamen terwijl ge op de kleinen let die gevangen zit in een kinderkooi.

Op een vroege leeftijd kan die dan al leren wat roadrage is :unsure: kloooootzak, wacht tot ge een bocht pakt dak u T-bone :angry: :unsure:

Holy shit! Mijn Logitech Pro Wheel direct drive is vandaag toegekomen, wat een geniaal ding! Het verschil met mijn G29 is uiteraard dag en nacht, maar ik vind het ook veel fijner sturen (en remmen) dan het Fanatec materiaal dat ze in het VR ding bij Chronos Racing hebben. Ik weet wel niet meer wat ze daar juist gebruiken.
Ik voel mij echt als een kind op Sinterklaas 😍

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
2K
Weergaven
152K
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
Reacties
4K
Weergaven
267K