Zwembad

808 State

Well-known member
Hier hebben we de beslissing genomen om tegen volgende zomer een zwembad te laten plaatsen. Volgens de zwembadbouwer merkt hij de laatste jaren echt een enorme toename in de vraag. Nochtans is zo een zwembad niet goedkoop en hoor je constant dat de Belg met moeite rond komt.

Wie heeft een zwembad en wat zijn zo de ervaringen? Was het echt de kost waard?
 
Ik hoor heel veel verschillende ervaringen, de rode draad is vooral dat het veel lopende kosten zijn en onderhoud vergt.
Of je het dan echt waard vindt moet je voor jezelf bepalen.
 
Is een zwemvijver niet veel interessanter? Minder onderhoud, kan je ook beter integreren in de tuin.
 
Ik heb hier nogthans een verwarmde zwemvijver :unsure:

Gewoon correct installeren. Filterlijn etc
Verwarmen gaat zeker, inderdaad niet verwarmen op het niveau van een zwembad maar is dat nodig? Dat echt verwarmen lijkt me enkel zinvol voor de echte waterratten die baantjes willen trekken in de vroege lente.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Hier hebben we de beslissing genomen om tegen volgende zomer een zwembad te laten plaatsen. Volgens de zwembadbouwer merkt hij de laatste jaren echt een enorme toename in de vraag. Nochtans is zo een zwembad niet goedkoop en hoor je constant dat de Belg met moeite rond komt.

Wie heeft een zwembad en wat zijn zo de ervaringen? Was het echt de kost waard?
Ik heb het ook even overwogen maar uiteindelijk voor een degelijke 5 persoons Jacuzzi gegaan (hotspring propel).
Je hebt een pak minder werk aan het onderhoud en ik heb eerder zin in relaxen dan moeten zwemmen.

Ook de verwarmingskosten zijn een pak minder maar dat maakt waarsschijnlijk niet uit als je 50-100k kan spenderen aan een zwembad.
 
Wij zijn bij mijn schoonbroer een zwemvijver aan het maken en nu begint het bij mij toch ook te kriebelen. Mijn tuin moet toch nog gedaan worden. Ik had al eens een, in onze regio een bekende, zwembadbouwer laten komen en viel toch wat achterover van de prijs, 50 tot 80k.

Als er 1 komt zal het sowieso zelfbouw worden.
 
Wij hebben een zwembad en qua onderhoud en verwarming valt het allemaal mee als je het seizoen respecteert (april-september). Het was aangelegd toen we het huis kochten. Het is een dikke meerwaarde omdat we kinderen hebben maar anders had ik ook liever een hottub of jaccuzi. Echt zwemmen doe je er niet in, eerder afkoelen en wat dobberen of je moet een heel groot zwembad hebben of jetstreams.
 
Hier hebben we de beslissing genomen om tegen volgende zomer een zwembad te laten plaatsen. Volgens de zwembadbouwer merkt hij de laatste jaren echt een enorme toename in de vraag. Nochtans is zo een zwembad niet goedkoop en hoor je constant dat de Belg met moeite rond komt.

Wie heeft een zwembad en wat zijn zo de ervaringen? Was het echt de kost waard?
Schoonouders hebben nu toch al heel wat jaren een zwembad en gebruiken het ook heel erg veel (bv. snel in de ochtend voor werk, 's avonds na werk,... al is het maar 5-10 minuten). Het is ook verwarmd dus je kan het relatief vroeg beginnen gebruiken en nog relatief laat in het jaar ook. Groot genoeg om wat baantje te trekken ook.

Er is inderdaad wel wat onderhoudwerk, maar intusen hebben die ook een robotstofzuiger wat veel van het werk verhelpt.
 
Schoonouders hebben nu toch al heel wat jaren een zwembad en gebruiken het ook heel erg veel (bv. snel in de ochtend voor werk, 's avonds na werk,... al is het maar 5-10 minuten). Het is ook verwarmd dus je kan het relatief vroeg beginnen gebruiken en nog relatief laat in het jaar ook. Groot genoeg om wat baantje te trekken ook.

Er is inderdaad wel wat onderhoudwerk, maar intusen hebben die ook een robotstofzuiger wat veel van het werk verhelpt.
Persoonlijk zegt het me weinig, aangezien ik zwembaden in mensen hun tuin vaak te klein vind om veel aan te hebben. Als je natuurlijk plaats en budget hebt voor zoiets, en je zwemt ook gewoon graag, ja dat is iets anders. Al zou ik het dan weer zonde vinden dat het in de winter niet kan, maar om er nog een gebouw rond te zetten, dan zitten we helemaal in een andere categorie van budget denk ik.
 
Ik zie hier gegoochel met bedragen tem 100k voor een zwembad. Zijn dat mensen die er effectief 1 geplaatst hebben of gewoon wilde gokken?
The sky is the limit. Ik zie niet in waarom je geen 100k daar aan kan spenderen.
Veel hangt af van de grootte maar ook de opties kosten bakken geld. (verlichting onder water, verwarming/filtersysteem, ingebouwde geluidinstallaties, ingebouwde drankkoelers zodat je met je luie reet het zwembad niet uit moet om je volgende pint te pakken, etc.)
 
Ouders zijn op dit moment eentje aan het laten zetten, dat zit toch vlot aan 75K.
En dan weet ik niet of er nog bijkomende kosten zijn ook of wat het kost om te onderhouden en verwarmen en dergelijke.
 
Wij hadden ook interesse maar iemand in mijn kring heeft er net eentje geplaatst voor 90k en we verschoten ook wel van dat bedrag. Dat was wel inclusief een jetstream maar verder zelfs niet overdreven groot.
 
Er wordt vaak aan mijn oren gezaagd een zwembad te leggen maar zie er het nut niet van in.
Zelfs al is het 10-15m lang, echt zwemmen kan je daar niet in doen als je een beetje een getrainde zwemmer bent.
 
De afgelopen twee-drie weken was een zwembad hier toch ook een zaligheid geweest, maar een fraai ingebouwd zwembad kost héél veel geld. Je zit met graafwerken, dure materialen, onderhoudskosten, ... Als je er eentje wil bouwen met het idee om zwemoefeningen te doen moet je al een zeer groot zwembad plaatsen en ik denk dat zelfs de mensen van het Brutoloontopic dat niet kunnen betalen.

We hebben voor onze dochter wel wat Intex-zwembadjes (waaronder een keicoole met dino's). Er zijn ook grotere opzetzwembaden die 500-1000 euro kosten, al weet ik niet welke kwaliteit je dan hebt en dan moet je ook weer plaats voorzien om dat te stockeren als de zomer gedaan is. En dan is het te hopen dat het niet stuk gaat.
 
The sky is the limit. Ik zie niet in waarom je geen 100k daar aan kan spenderen.
Veel hangt af van de grootte maar ook de opties kosten bakken geld. (verlichting onder water, verwarming/filtersysteem, ingebouwde geluidinstallaties, ingebouwde drankkoelers zodat je met je luie reet het zwembad niet uit moet om je volgende pint te pakken, etc.)
tuurlijk kan je zover gaan als je wil maar nu lijkt het alsof je minsten 100k moet neerleggen voor een basis inbouwzwembadje
 
Terug
Bovenaan