Zwembad

Er wordt vaak aan mijn oren gezaagd een zwembad te leggen maar zie er het nut niet van in.
Zelfs al is het 10-15m lang, echt zwemmen kan je daar niet in doen als je een beetje een getrainde zwemmer bent.

Een zwemelastiek doet wonderen. Of een tegenstroom laten installeren.
 
Een zwemelastiek doet wonderen. Of een tegenstroom laten installeren.
Ik heb me een tijd geleden zo'n elastiek aangeschaft, maar geen zwembad. Heb dat een keer geprobeerd in een rond Intex zwembad van mijn toenmalige buren, maar dat was eigenlijk net te klein om dat deftig te doen.

Wat zijn je ervaringen daarmee? Want dat zou de grootte van mijn droomzwembad wel wat kleiner maken dan het 25m kanaal dat ik voor ogen had :smurf:.
 
Goh ja, de kuip en technieken zijn niet de enige kost. Ons bad (9x4m) heeft ons inclusief rolluik, warmtepomp, filterinstallatie een dikke 55k gekost. Maar daarbij is er ook de extra tuinaanleg (want alles is kapot gereden met de graafmachines), nieuwe terrassen, poolhouse. Ik ga blij zijn als ik de totaalfactuur onder de 150k ga kunnen houden als alles af is, maar vrees er voor.

Jaarkost valt wel mee in producten. Wij hebben een zoutwaterbad en elk jaar komen ze meten en opstarten van de firma, inclusief alle producten komt dat op een jaarlijkse kost van 350 euro. Peanuts tov de investeringskost.

Verwarming is voor 80% op de injectie van de zonnepanelen.
Kunt ge die met zonnecollectoren werken voor het op te warmen? Heb vndg iemand gesproken die het zo ging doen
 
Kunt ge die met zonnecollectoren werken voor het op te warmen? Heb vndg iemand gesproken die het zo ging doen

Dat gaat, maar dan moet de zon wel effectief schijnen. Heb vrienden die dat hadden en toch voor een warmtepomp gegaan zijn.
 
Ik heb me een tijd geleden zo'n elastiek aangeschaft, maar geen zwembad.

Ik heb het omgekeerde gedaan :laugh:

En nu serieus: ik heb dat es geprobeerd en was er wel van overtuigd. Was wel in een 8x4 bad en niet in een intex omdat je wel wat ruimte nodig hebt om heen en weer te bewegen. Reden dat ik het nog niet gekocht heb is omdat mijn verankering er nog niet is.
 
En de verankering is ondertussen een feit :D
Gisteren zwemelastiek toegekregen en direct es getest. Hier ga ik veel sportplezier van hebben.
Heb me ondertussen ook een Michael phelps focus snorkel besteld want met mijn beginnende artrose op mijn nekwervels is met die trekkracht van die elastiek het een goed idee van mijn hoofd niet te vaak boven water te moeten steken :laugh:
 
Terug
Bovenaan