Zwembad

Er wordt vaak aan mijn oren gezaagd een zwembad te leggen maar zie er het nut niet van in.
Zelfs al is het 10-15m lang, echt zwemmen kan je daar niet in doen als je een beetje een getrainde zwemmer bent.

Een zwemelastiek doet wonderen. Of een tegenstroom laten installeren.

Een zwemelastiek doet wonderen. Of een tegenstroom laten installeren.
Ik heb me een tijd geleden zo'n elastiek aangeschaft, maar geen zwembad. Heb dat een keer geprobeerd in een rond Intex zwembad van mijn toenmalige buren, maar dat was eigenlijk net te klein om dat deftig te doen.

Wat zijn je ervaringen daarmee? Want dat zou de grootte van mijn droomzwembad wel wat kleiner maken dan het 25m kanaal dat ik voor ogen had :smurf:.

Goh ja, de kuip en technieken zijn niet de enige kost. Ons bad (9x4m) heeft ons inclusief rolluik, warmtepomp, filterinstallatie een dikke 55k gekost. Maar daarbij is er ook de extra tuinaanleg (want alles is kapot gereden met de graafmachines), nieuwe terrassen, poolhouse. Ik ga blij zijn als ik de totaalfactuur onder de 150k ga kunnen houden als alles af is, maar vrees er voor.

Jaarkost valt wel mee in producten. Wij hebben een zoutwaterbad en elk jaar komen ze meten en opstarten van de firma, inclusief alle producten komt dat op een jaarlijkse kost van 350 euro. Peanuts tov de investeringskost.

Verwarming is voor 80% op de injectie van de zonnepanelen.
Kunt ge die met zonnecollectoren werken voor het op te warmen? Heb vndg iemand gesproken die het zo ging doen

Kunt ge die met zonnecollectoren werken voor het op te warmen? Heb vndg iemand gesproken die het zo ging doen

Dat gaat, maar dan moet de zon wel effectief schijnen. Heb vrienden die dat hadden en toch voor een warmtepomp gegaan zijn.

Ik heb me een tijd geleden zo'n elastiek aangeschaft, maar geen zwembad.

Ik heb het omgekeerde gedaan :lol:

En nu serieus: ik heb dat es geprobeerd en was er wel van overtuigd. Was wel in een 8x4 bad en niet in een intex omdat je wel wat ruimte nodig hebt om heen en weer te bewegen. Reden dat ik het nog niet gekocht heb is omdat mijn verankering er nog niet is.

En de verankering is ondertussen een feit :D
Gisteren zwemelastiek toegekregen en direct es getest. Hier ga ik veel sportplezier van hebben.
Heb me ondertussen ook een Michael phelps focus snorkel besteld want met mijn beginnende artrose op mijn nekwervels is met die trekkracht van die elastiek het een goed idee van mijn hoofd niet te vaak boven water te moeten steken :lol:

Iemand die in de buurt van Hasselt een zwembadbouwer (die ook poolhouse kan doen evt.)? Zouden graag eens beginnen met kijken wat de mogelijkheden zijn en welk budget dat we hiervoor gaan moeten voorzien.

Wij zijn aan het overwegen om een Noors bad te zetten. Hottub met vuurtje stook. Prijzen lijken goed mee te vallen (4-7k). Iemand ervaring met deftige installateur/verkoper in regio klein brabant.

Als je dat ook in de koudere maanden wil gebruiken, hou dan rekening met een waanzinnig hout verbruik. Ooit eens in een b&b gelogeerd met een hottub met fraai uitzicht, maar ik heb veel langer over en weer gelopen om het water opgewarmd te krijgen (en dus telkens hout op te voeren) dan dat we in de tub hebben gezeten. En het water was dan nog niet erg warm te noemen...

Als je dat ook in de koudere maanden wil gebruiken, hou dan rekening met een waanzinnig hout verbruik. Ooit eens in een b&b gelogeerd met een hottub met fraai uitzicht, maar ik heb veel langer over en weer gelopen om het water opgewarmd te krijgen (en dus telkens hout op te voeren) dan dat we in de tub hebben gezeten. En het water was dan nog niet erg warm te noemen...

Ja, ideaal. We moeten van ons snoeihout afraken. 2 kuub knotwilg hout per jaar.

Vreemd. Hier hetzelfde, in de sneeuw.. af en toe een blok opgooien en dat water bleef snoerheet.

Iemand die in de buurt van Hasselt een zwembadbouwer (die ook poolhouse kan doen evt.)? Zouden graag eens beginnen met kijken wat de mogelijkheden zijn en welk budget dat we hiervoor gaan moeten voorzien.

Zij hebben wel hun zwembadbouwers
Ook een showroom in Valkenswaard

De Cock is goed.
Doen wel geen poolhouses denk ik.

Tuinen Wirix is wel totaalaannemer (zwembad + poolhouse). Maar geen idee van kwaliteit.

De Cock is goed.
Doen wel geen poolhouses denk ik.

Tuinen Wirix is wel totaalaannemer (zwembad + poolhouse). Maar geen idee van kwaliteit.
De Cock inderdaad.
Is toch een van de betere/gekendere in de ruime regio maar ik vrees dat de prijs ook wel navenant gaat zijn. Ik kwam die wel regelmatig tegen in de higher end villabouw vroeger.

Goh ja, de kuip en technieken zijn niet de enige kost. Ons bad (9x4m) heeft ons inclusief rolluik, warmtepomp, filterinstallatie een dikke 55k gekost. Maar daarbij is er ook de extra tuinaanleg (want alles is kapot gereden met de graafmachines), nieuwe terrassen, poolhouse. Ik ga blij zijn als ik de totaalfactuur onder de 150k ga kunnen houden als alles af is, maar vrees er voor.

Jaarkost valt wel mee in producten. Wij hebben een zoutwaterbad en elk jaar komen ze meten en opstarten van de firma, inclusief alle producten komt dat op een jaarlijkse kost van 350 euro. Peanuts tov de investeringskost.

Verwarming is voor 80% op de injectie van de zonnepanelen.
Hier ongeveer dezelfde prijs betaald voor een 9x4 bad (kuip). Gezien de tuin nog niet gedaan was, geen extra kosten gehad op dat vlak.
Achteraf gezien misschien toch wel wat spijt dat we niet voor zoutfiltering gegaan zijn, sinds dit jaar wat meer last van de chloor.

Wat onderhoudskosten betreft, hangt wat af imo van onderhoud tot onderhoud. Eens je sensoren oid moet vervangen, loopt dit imo toch wel snel op. Eveneens de prijs van je producten niet onderschatten, zeker als je vaak je bad open laat liggen - dan stijgt je verbruik obviously.

Aan de ervaringsdeskundigen; is een zwembad kleiner dan 4mx8m de moeite?

We hebben niet zo’n grote tuin en zouden eerder voor 3mx6m gaan. Maar we horen dat dit niet de ‘moeite’ zou zijn.
‘t is nu niet dat we daar baantjes in willen trekken.
Wat afkoelinh en plezier voor de kinderen is al genoeg voor ons

In de veronderstelling dat ge al een kast van een huis hebt met airco en al en gewoon uit verveling aan het kijken zijt naar uw geld, ja dan zal dat mogelijk de moeite zijn. Als ge geen geld hebt om verveeld naar te kijken, neen.

Terug
Bovenaan