Vragenvuur Vragenvuur: Mulan

Mogelijks heb ik iets slecht onthouden, maar ik dacht dat je aan het kijken waart naar "tiny-houses". Maar zag passeren dat je nu toch afspraken had om te gaan kijken bij een paar huizen. Ben je van dat idee afgestapt? Zoja, hoe komt het, welke barrières hebben hiervoor gezorgd?
 
Mogelijks heb ik iets slecht onthouden, maar ik dacht dat je aan het kijken waart naar "tiny-houses". Maar zag passeren dat je nu toch afspraken had om te gaan kijken bij een paar huizen. Ben je van dat idee afgestapt? Zoja, hoe komt het, welke barrières hebben hiervoor gezorgd?
Omdat er de laatst 6 maand geen enkele bouwgrond bij is gekomen binnen mijn budget in de regio waar ik zoek 😉

Zolang ik geen ondertekende compromis heb, blijft het dus zoeken!

Daarnaast vorige maand een heel goeie babbel gehad met een architecte toen we naar een bouwgrond zijn gaan kijken en een renovatieproject in Wallonië zou voor mij voordeliger uit kunnen komen omdat ze daar een ander systeem hebben qua premies en geen eisen naar E-peil toe bij structurele renovatie in tegenstelling tot Vlaanderen
 
En als er 1 bv is met wie ik zou staan te popelen om ne warme chocomelk mee te gaan drinken, is het zonder twijfel én als enige op mijn lijst: Alex Agnew! Ik hou van zijn humor (nee, niet elke grap is geweldig) én zijn uitstraling!
Alex Agnew valt achter de schermen serieus tegen. Arrogant en niet echt een vriendelijk type. Zelf ondervonden, net als twee andere collega's.
Kan natuurlijk dat hij minder vijandig overkomt tegenover vrouwen als er geen camera's aan te pas komen. Daar heb ik geen weet van.
 
Wie je ook denkt dat ik ben, ik ben het duidelijk niet 😝 dus ben wel benieuwd... Eerste liefje? Beste vriendinnetje uit de kleuterklas?
Niet verder vertellen, maar het was je misschien al opgevallen dat @Mr.Fingers zich anders voordoet dan ze eigenlijk is. Ze noemt zich mister, maar de opvallende forumbezoeker heeft al kunnen zien aan haar avatar dat ze eigenlijk een vrouw is. :unsure:
 
wat is de meest grappige dat je dochter al heeft gedaan.
Heeft ze kenmerkende Mulan trekjes?

Als opvoedster/leerkracht wat zou je meegeven aan starters?
 
Er zijn 2 soorten mensen, welke ben jij:
  1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
  2. Wast je specifiek uw benen in de douche of niet?
  3. Lang op de wc of kort? (excl. dochter)
  4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
  5. Saus op de frieten of erlangs?
  6. Gat afvegen langs voor of achter?
  7. Choco met een mes of lepel?
  8. Pizza met een mes of schaar?
(sorry voor de wc vragen, maar ik hoop @kay-gell te lokken)


Waar ben je het meeste trots op in het leven, excl. uw dochter / mama zijn?


Cfr. uw scheiding (negeer gerust de vragen als je wil):
Je spreekt over wonden likken, maar op 9Lives verdedigde je hem altijd. Vanwaar de grote ommekeer?
Is de scheiding proper afgerond? Als in: Komen jullie nog fantsoenlijk overeen, zeker t.o.v. dochter? Vind je hem nog steeds een goede man? En een goede vader?


Films: the hobbit, allemaal! Veel details etc zodat het minder stoort om ze 77xte herbekijken 😉
Welk onverlaat kiest in godsnaam The Hobbit boven LOTR?


Hoe komt het dat de mannen hier voor jou staan te springen?
Vertel me jouw geheim!!!
Ondanks dat het allemaal duidelijk voor te lachen is (cue stroom van venten die nu komen zeggen "ik ben serieus hoor"), maar: kent zichzelf, level headed antwoorden, kunnen lachen met onnozele grapjes, zelfvertrouwen, ...
Allez zo komt het over op het forum, en dan is aantrekkelijk voor andere mensen (y).
 
Alex Agnew valt achter de schermen serieus tegen. Arrogant en niet echt een vriendelijk type. Zelf ondervonden, net als twee andere collega's.
Kan natuurlijk dat hij minder vijandig overkomt tegenover vrouwen als er geen camera's aan te pas komen. Daar heb ik geen weet van.
Eigenlijk dat totaal niet meegemaakt.
Ik heb hem ook achter de schermen gesproken en dat was ne toffe gast. Ma we hebben dan wel gezeverd over gemeenschappelijke interesses. Ik heb hem geen vragen gesteld of dingen gezegd die hij al tien miljoen keer gehoord heeft.
 
wat is de meest grappige dat je dochter al heeft gedaan.
Heeft ze kenmerkende Mulan trekjes?

Als opvoedster/leerkracht wat zou je meegeven aan starters?
Voorlopig vallen de ècht grappige momenten nog wel mee, ik denk dat dat over een jaar of 2 wel anders zal zijn. Vanmorgen bvb wel efkes gegniffeld toen ik haar om 5u20, duidelijk klaarwakker, tegen de hond hoorde zeggen dat hij naar beneden mocht gaan, alsof dat beest "toestemming" nodig had van een driejarige 😆

Trekjes van de mama: luidruchtigheid wordt door iedereen die ons beide kent gezegd én ze heeft een even goede motoriek als mij. Vraag haar om op een skippybal te shotten en ik acht de kans 50% dat ze hem raakt, al is ze maar 30cm kleiner dan de bal zelf 🤪

Het is niet aan mij om advies te geven aan een starter, ik heb die toen ook genegeerd 😁
Of misschien toch "wacht niet tot het beter zal worden, als het na een maand nog niet goed voelt in dat team, dan zal het hoogst waarschijnlijk nooit goed voelen." veel te vaak blijven doorzetten terwijl het mij steeds meer kostte, tot je cynisch en bitter je job staat te doen, net als je collega's... Gelukkig heb ik het nooit zover laten komen! Maar wel meer dan eens veel te dicht.
 
Er zijn 2 soorten mensen, welke ben jij:
  1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
  2. Wast je specifiek uw benen in de douche of niet?
  3. Lang op de wc of kort? (excl. dochter)
  4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
  5. Saus op de frieten of erlangs?
  6. Gat afvegen langs voor of achter?
  7. Choco met een mes of lepel?
  8. Pizza met een mes of schaar?
(sorry voor de wc vragen, maar ik hoop @kay-gell te lokken)


Waar ben je het meeste trots op in het leven, excl. uw dochter / mama zijn?


Cfr. uw scheiding (negeer gerust de vragen als je wil):
Je spreekt over wonden likken, maar op 9Lives verdedigde je hem altijd. Vanwaar de grote ommekeer?
Is de scheiding proper afgerond? Als in: Komen jullie nog fantsoenlijk overeen, zeker t.o.v. dochter? Vind je hem nog steeds een goede man? En een goede vader?



Welk onverlaat kiest in godsnaam The Hobbit boven LOTR?



Ondanks dat het allemaal duidelijk voor te lachen is (cue stroom van venten die nu komen zeggen "ik ben serieus hoor"), maar: kent zichzelf, level headed antwoorden, kunnen lachen met onnozele grapjes, zelfvertrouwen, ...
Allez zo komt het over op het forum, en dan is aantrekkelijk voor andere mensen (y).
Ik bedoelde LOTR 🙈 maar dit weekend heb ik me bedacht, mag dat nog? Dan stem ik game of thrones, behalve het laatste seizoen 🤬👿


1. Naar voor niet naar achter!!!!
2. Mijn bovenbenen en voeten wel, knieeen en onderbenen eigenlijk niet 🤔
3. Vroeger met een boek, nu kort. Want als het de dochter niet, is het de hond nu die zich komt moeien 🤣
4. Geen. Altijd lang wakker voor het moet. Dus als ik er al eentje zet, annuleer ik die wanneer ik wakker word.
5. Eronder! Als ik thuis frietjes maak, ga ik de saus eronder doen en ernaast om zeker te zijn dat de laatste frietjes ook hebben. In het frietkot erop!
6. Pardon? Langs voor? Nog nooit van gehoord! 😱
7. Choco nu nog wel met een mes... Prepare met de lepel 😆
8. Schaar én ik knip er ineens de korst ook af! Mama Mia! 😼

Daarnaast het meest trots op mijn zelfstandigheid. Op mijn 26ste als single een huis gekocht als eerste van de vrienden, als enige van de vrienden terug omgeschoold omdat mijn job me niet beviel,... Ik hou niet zo van "wachten" op "kansen die zich misschien ooit voor kunnen doen in de toekomst".

Wat de scheiding betreft: ik heb enorm veel empathie en zie heel vaak waarom mensen bepaalde zaken doen. Daarom ook altijd heel positief en verdedigend geweest tegenover anderen wat mijn ex betreft. Tot voor mij persoonlijk de balans tussen geven en nemen compleet fout zat en dat heel zware gevolgen had voor me als in zware stressklachten, zowel psychische als fysieke. Maakt dat van hem een slecht mens? Neen. Maar het zorgt er wél voor dat ik als mens én als moeder, beter af ben zonder hem.
Vind ik hem een goed mens? Ja.
Vind ik hem een goede partner? Neen.
Vind ik hem een goede papa? Ja. Verre van perfect, maar dat maakt niet uit als ik de liefde tussen die 2 zie, weet ik wél waarom ik goed slaap als ze bij hem is.
Is de scheiding goed afgerond? Tja, veel slechter dan ik had verwacht of gehoopt, maar veel beter als bij vele anderen. Bij een scheiding zijn alleen maar verliezers op korte termijn. Ik hoop dat we beide op lange termijn kunnen zeggen dat de scheiding een goede keuze was voor iedereen.
 
  1. Gat afvegen langs voor of achter?
misschien goed om te weten voor sommige mensen maar als meiske veegt ge uw gat altijd langs achter af omdat ge moet kunnen wegvegen van uw vagina. Da bacterieën van uwen darm worden beter niet verspreid langs voor...

Dat is ook iets waar jonge ouders moeten opletten als ze een meisje hebben
 
misschien goed om te weten voor sommige mensen maar als meiske veegt ge uw gat altijd langs achter af omdat ge moet kunnen wegvegen van uw vagina. Da bacterieën van uwen darm worden beter niet verspreid langs voor...

Dat is ook iets waar jonge ouders moeten opletten als ze een meisje hebben
En ook voor mannen lijkt mij het aangeraden om langs achter te vegen. Ballekes met choco is een slechte vibe
 
Dit is ongetwijfeld een interessante én belangrijke discussie, maar ik wijs jullie graag op de volgende huisregel :p :

Laten we onze vragen richten tot één persoon, niet dus off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
 
Ik heb gelezen dat je via hoger afstandonderwijs nog twee bachelors behaalde.
Wat waren de moeilijkste momenten tijdens de opleiding?
Hoe combineerde je de stage en de bachelorproef met je werk?
Welke vooropleiding had je?
 
Ik heb gelezen dat je via hoger afstandonderwijs nog twee bachelors behaalde.
Wat waren de moeilijkste momenten tijdens de opleiding?
Hoe combineerde je de stage en de bachelorproef met je werk?
Welke vooropleiding had je?
Moeilijkste was altijd (net voor) de stage in mijn lerarenopleiding omdat je als leerkracht elke les die je gaat geven, uitgebreid moet voorbereiden. Voor 1 lesuur, was ik vlot 3u bezig met opzoeken en uitschrijven en dat was dan nog exclusief lesideeën verzamelen etc.

Ik was al opvoedster + gpb (nu slo) en moest hierdoor gelukkig geen bachelorproef meer doen.
Ik heb een stuk deeltijds gewerkt en een stuk 4/5de om mijn stages te kunnen doen op mijn vrije dagen en opsparen van verlof en overuren.

Makkelijkste waren de taken en examens omdat ik die allemaal in het begin van het jaar plande, zo was ik zeker dat ik de leerstof voor we stages effectief beheerste én grootste vrijheid qua plannen. Stages moest je ruim op voorhand afspreken en plannen en waren veel moeilijker te verplaatsen. Kan de dagen niet tellen dat ik 16u/dag voor mijn laptop gebogen zat... Maar bon, we hebben het overleefd 😁
 
Alex Agnew valt achter de schermen serieus tegen. Arrogant en niet echt een vriendelijk type. Zelf ondervonden, net als twee andere collega's.
Kan natuurlijk dat hij minder vijandig overkomt tegenover vrouwen als er geen camera's aan te pas komen. Daar heb ik geen weet van.

Ah vertel is?
 
Wat is je kledingstijl ( casual, trendy, alternatief, ... ) ?
Ben je meteen happy en rdy voor de day als je vroeg op staat of moet je even op gang komen ?
Flip flops of sandalen ?
 
Wat is je kledingstijl ( casual, trendy, alternatief, ... ) ?
Ben je meteen happy en rdy voor de day als je vroeg op staat of moet je even op gang komen ?
Flip flops of sandalen ?
Winter: jeans en een truitje of bloes
Zomer: kleurrijke vintage jurken 😻 voor de dames (of heren.... Met vintage loving partner?) Lady V in London is mijn absolute favoriet! Met de Brexit nog niet besteld daar, maar met een dertigtal jurken van hen kan ik waarschijnlijk nog net de zomer door... 🤣🤣🤣

Wakker is wakker hier, koffie ben ik pas gaan drinken na de zwangerschap 🙈
Net ontbeten nu en straks, onder vrolijk vogelgekwetter de hond uitlaten, heerlijk vind ik dat!

Absoluut pro sandalen in de zomer, ik wil geen schoeisel dat ik elk moment kan verliezen als ik eens te wild op straat zou dansen 😏
 
Terug
Bovenaan