Vragenvuur Vragenvuur: Wannez

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Deze week is onze eregast voor het vragenvuur niemand minder dan de immer goedgeluimde en graag geziene @Wannez !

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Regio: Dessel, dorpje in de Kempen mogelijk bekend van Graspop metal festival, Boemboem Patje Goots (voetballer) en “Van Echelpoel” (van Ziet em duun en de zanger presenteerde ook “De Kemping”.
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Gescheiden, zoon (2016) en dochter (2018) in 50/50 co-ouderschap.
Wat doe je van studies/werk?
Werk: advisor in chemische sector.
Wat zijn je hobbies?
Hobbies in willekeurige volgorde: pretparken, poker, volleybal, festivals, dansfeestjes, films (thuis en cinema), koken (recepten van m’n ma leren), sauna’s/wellness, tooghangen, kamperen en in’t algemeen zoveel mogelijk doen waar ik op dat moment zin in heb.
Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Iemand die "zoveel mogelijk wil doen waar hij op dat moment zin in heeft" kan niet anders dan een bucket list hebben. Wat staat er bovenaan de jouwe?
-Wat is iets waar je te veel geld aan uitgeeft, en waaraan wil je absoluut geen cent spenderen?
-Jij komt morgen aan de macht als dictator van België. Wat is de eerste nieuwe wet of wetswijziging die je doorvoert?
 
Mijn eerste vragen:

-Iemand die "zoveel mogelijk wil doen waar hij op dat moment zin in heeft" kan niet anders dan een bucket list hebben. Wat staat er bovenaan de jouwe?
-Wat is iets waar je te veel geld aan uitgeeft, en waaraan wil je absoluut geen cent spenderen?
-Jij komt morgen aan de macht als dictator van België. Wat is de eerste nieuwe wet of wetswijziging die je doorvoert?
Bedankt voor de uitnodiging en de fijne inleiding!

Een formele bucket list heb ik nooit gehad, maar waar ik al lang mee in mijn hoofd zit, is met de transsiberian expres heel de vroegere Sovjet-Unie doorkruisen. Iets haalbaarder op kortere termijn (m.b.t. de kinderen) is hen meepakken naar Afrika en daar in een hut verblijven en mee helpen in het dorp. Vond ik zelf een ervaring die ik hen graag wil meegeven.

Teveel: (gaan) eten en drinken
“Geen cent”: “juwelen” voor mezelf (geen allergie ofzo maar ik verdraag geen horloges/kettingen/ringen/.. aan mijn lijf).

Goeie vraag van de dictator maar da’s iets wat ik nog wat wil laten rijpen in mijn hoofd. Ik kom er nog op terug!
 
Ah Dessel, vlakbij my hometown als kind.
Wat vind je leuk aan het wonen in Dessel?
Ik heb die vraag iets te letterlijk genomen besef ik nu; Dessel is waar ik opgegroeid ben tot mijn 18, maar ik woon ondertussen in Sint Katelijne Waver (na 10 jaar Leuven/Heverlee en 4 jaar Mechelen).

Wat ik nu leuk vind aan SKW is de nabijheid van een (voor mij) aangename stad Mechelen terwijl de kinderen toch veilig op straat met hun vriendjes kunnen spelen en ik op m’n oprit kan parkeren. Heel aangename buurt die mede dankzij Corona veel hechter geworden is.
Als ik terugdenk aan opgroeien in Dessel, spraken mensen daar wel gemakkelijker met elkaar. Mogelijk romantiseer ik dat, hoewel ik dat nu nog soms ervaar wanneer ik in Dessel ben voor mijn ma. Dit hangt ook wel samen met “iedereen ziet alles en roddelt erover”, maar dat stoort me minder. Tot voor een paar jaar veronderstelde ik dat ik nooit nog terug in Dessel zou gaan wonen, maar daar ben ik intussen al heel wat minder stellig in.

@kay-gell wat was jouw hometown?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die vraag iets te letterlijk genomen besef ik nu; Dessel is waar ik opgegroeid ben tot mijn 18, maar ik woon ondertussen in Sint Katelijne Waver (na 10 jaar Leuven/Heverlee en 4 jaar Mechelen).

Wat ik nu leuk vind aan SKW is de nabijheid van een (voor mij) aangename stad Mechelen terwijl de kinderen toch veilig op straat met hun vriendjes kunnen spelen en ik op m’n oprit kan parkeren. Heel aangename buurt die mede dankzij Corona veel hechter geworden is.
Als ik terugdenk aan opgroeien in Dessel, spraken mensen daar wel gemakkelijker met elkaar. Mogelijk romantiseer ik dat, hoewel ik dat nu nog soms ervaar wanneer ik in Dessel ben voor mijn ma. Dit hangt ook wel samen met “iedereen ziet alles en roddelt erover”, maar dat stoort me minder. Tot voor een paar jaar veronderstelde ik dat ik nooit nog terug in Dessel zou gaan wonen, maar daar ben ik intussen al heel wat minder stellig in.

@kay-gell wat was jouw hometown?

Leopoldsburg, bijna ieder weekend in de zomer reed ik met mijn fietske langs 't kanaal richting mol-dessel om daar wat in de natuur rond te crossen.
Heerlijke tijden.

Kan me wel voorstellen dat ge dat zou overwegen om nog ooit naar terug te gaan 😍
 
Leopoldsburg, bijna ieder weekend in de zomer reed ik met mijn fietske langs 't kanaal richting mol-dessel om daar wat in de natuur rond te crossen.
Heerlijke tijden.

Kan me wel voorstellen dat ge dat zou overwegen om nog ooit naar terug te gaan 😍
Tuin van m’n ouders ligt aan een gracht en in de winter vaak helemaal tot aan het kanaal geschaatst (of ergens halverwege door’t ijs gegaan). En aan de zandbergen langs het kanaal in tractorbanden naar beneden rollen 👌 schoon herinneringen inderdaad!
 
Favoriete bieren en cafés?
Carolus tripel, cornet, duvel en Ciney.

Veel cafés waar ik vroeger vaak kwam, zijn intussen gesloten :unsure: Summum (maar dus niet meer bestaand): De Perel in Mol.

Voor tooghangen: Het wassalon in Mol, Seeburg in Hoboken, De Weerelt in Leuven.
Voor dwaze danskes maakt het mij eigenlijk niet uit welk danscafé; het gezelschap is dan veel belangrijker. Maar wel heel goei (zij het vage) herinneringen aan MusiCafe in Leuven. En Kaffee Weirdo’s. 🤓
 
Ook in de zomer te vinden geweest aan het Zilvermeer of ging ge als de sjieke bedoening naar het Zilverstrand?
Ge vindt me daar nu nog jaarlijks! Tijdens legacy festival 😎 En ook wel af en toe met m’n kinderen naar de speeltuin.

Als kind kwam ik er maar af en toe; meestal met school. M’n pa had via zijn werk (“den atoom”) toegang tot een andere waterput met strand en daar zat ik praktisch de ganse zomers. Bestaat blijkbaar nog altijd en nu ook breder uitgebaat; Nuclea strandje.

Zilverstrand ben ik volgens mij nooit geweest.
 
Kijk eens aan.🤗


Welke rol als hoofdrolspeler zou je graag willen vertolken en in welke film? En waarom?
Wat is je lievelingsgerecht? Als wat voor dier zou je graag door het leven willen gaan moest je helemaal klaar zijn met de mensheid?
Wat is je grootste angst en welke je ergste fobie?
Welke levenswijsheid zou je je kinderen graag willen meegeven?
Sta je open voor een relatie met iemand met meerdere kinderen?

Ga het hierbij laten anders lijkt het alsof je in de rechtbank zit.:unsure:
 
Kijk eens aan.🤗


Welke rol als hoofdrolspeler zou je graag willen vertolken en in welke film? En waarom?
Een van die charels uit the hangover. Sluit naadloos aan op m’n motto dat ik alles eens geprobeerd of gezien wil hebben.
Wat is je lievelingsgerecht?
Stoofvlees met boerenkoolpuree volgens recept van de mama.
Als wat voor dier zou je graag door het leven willen gaan moest je helemaal klaar zijn met de mensheid?
Capibara want die hebben een grappige snuit.
Wat is je grootste angst en welke je ergste fobie?
Dat ik leegbloed; fobie is dus ook (nadenken over) mijn eigen bloed dat van slagaders uit een wonde pulseert. En nu ga ik even liggen.
Welke levenswijsheid zou je je kinderen graag willen meegeven?
Ga niet uit van veronderstellingen maar geef duidelijk aan wat je wil/verwacht.
En trouw met scheiding van goederen/contract :unsure:.
Sta je open voor een relatie met iemand met meerdere kinderen?
Heel relevante vraag waar ik al vaker over stilgestaan heb. Intuïtief/praktisch gezien zou ik nu “nee” zeggen maar anderzijds besef ik ook dat dit bijkomstig wordt als ik puberaal verliefd zou worden op een vrouw met 3 kinderen van 5 verschillende vaders (ofzo). Tijdje gedate met een die er 3 heeft. Daarbij stelde ik vast, dat mijn toekomstgedachten steeds terugkwamen op het praktische aspect, wat zoveel betekende dat “het” er niet (voldoende) was, want dan vind je daar samen een oplossing voor. Hoeveel heb jij er? :unsure:
Ga het hierbij laten anders lijkt het alsof je in de rechtbank zit.:unsure:
Jammer, ik beeldde me net Beyoncé in met een zweepje 😏
 
Zat je ook op 9lives? Want ik zie op je profiel geen legacy staan.
Zo niet hoe ben je op BG terechtgekomen?
 
Zat je ook op 9lives? Want ik zie op je profiel geen legacy staan.
Zo niet hoe ben je op BG terechtgekomen?
Ja ik zat op 9lives, maar was er veel minder actief. Ik heb toen wel zijdelings de discussie gevolgd over doorstart en vond het knap dat dit ook echt gelukt is. M’n procrastinatie besliste dat transfer sowieso geen optie meer was 🤓.
 
Heb jij een blauwtje gelopen bij Mulan of heeft zij een blauwtje gelopen bij jou?

Ik zie je veel zeggen dat je graag zou doen wat je wil en meestal zijn dat van die dingen die je moeilijker kan doen eens je kinderen hebt. Zoals veel gaan feesten, verre lange reizen,..

Zoals jij graag zou leven ging het dan niet makkelijker geweest zijn had je single gebleven zonder kinderen? Of een partner gehad die dat ook wou? Of stel je die dingen uit tot je kinderen groter gaan zijn?
 
Geef je geld aan straatartiesten?

Stel, bij het uitrijden van een parking raak je perongeluk een andere auto met lichte schade tot gevolg voor die auto. Niemand heeft gezien dat je de auto geraakt hebt. Ben jij het type wat een briefje achter de ruit steekt (met je echte nummer op) of ben je snel weg?

Ben je een gentleman?
 
Terug
Bovenaan