Vragenvuur Vragenvuur Lakigigar

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het vragenvuur van deze week draait rond de user met wellicht de meest uiteenlopende interesses van alle BG-leden: @Lakigigar !

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Ik ben geboren in Oost-Vlaanderen, maar heb het grootste deel van mijn leven doorgebracht in zuid West-Vlaanderen
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Alleenstaande, zonder kinderen.
Wat doe je van studies/werk?
Ik heb een middelbaar diploma van humane wetenschappen dat ik via de examencommissie heb behaald.
Wat zijn je hobbies?
Gamen, films kijken, muziek luisteren en verder heb ik heel veel interesses die ik ook hier graag deel. Verder loop en fiets ik graag en ik wandel ook graag in de natuur. En ik badminton ook heel graag, maar voorlopig ben ik nog niet ergens bij aangesloten, maar daar wil ik verandering in brengen.
Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Met wie in je persoonlijke leven heb je de meest hechte band?
-Ik beeld me jou in als een slanke jongeman, gemiddelde lengte, iets langer blond haar, groen-bruine ogen, geen gezichtsbeharing. Hoe ver zit ik ervan af?
-Met welk fictief personage identificeer je jezelf het meest?
-Wat zou je als laatste maaltijd op death row kiezen?
 
-Met wie in je persoonlijke leven heb je de meest hechte band?

Die persoon hoop ik nog tegen te komen. Er zijn wel goede vrienden dat ik heb en mensen op wie ik kan rekenen. Maar echt een persoon waar ik 100% volledig mezelf kan zijn en hecht mee kan zijn, is er niet, maar ik vind dat ook niet zo erg.

Ik beeld me jou in als een slanke jongeman, gemiddelde lengte, iets langer blond haar, groen-bruine ogen, geen gezichtsbeharing. Hoe ver zit ik ervan af?

Slanke jongeman klopt. Gemiddelde lengte, klopt ook, misschien net iets groter dan de gemiddelde Belg. Eerder bruin haar. Grijsblauwe ogen en gezichtsbeharing hangt er van af, ik doe het niet elke dag af, maar om de zoveel tijd moet het wel, min Lichte gezichtsbeharing dus eerder (ik doe het ook nooit volledig af).

Met welk fictief personage identificeer je jezelf het meest?

Goh moeilijke vraag, nooit echt over nagedacht. Ik doe dat eerder bij niet fictieve personen, en ik kom niet direct op iets, maar ik weet wel dat er twee mensen zijn die me met Sheldon vergeleken hebben uit The Big Bang Theory, en laatst was er echt een situatie waarbij ik echt dacht dat de drie andere mensen in de groep de andere drie min of meer voorstelden. Maar iedereen is uniek en fictieve personages zijn soms ook wel wat stereotiep of zitten niet zo complex in elkaar als wij.

Wat zou je als laatste maaltijd op death row kiezen?

Spaghetti bolognese.
En het belangrijkste: gerookte zalm als dessert.
 
Van waar je interesse voor vulkanen, het weer en aziatische films?

Als ik het me goed herinner leefde je van een uitkering omdat je jezelf niet kon identificeren met het 9-5 werkleven. Heb je daarin al vooruitgang geboekt en heb je perspectieven?
 
ik kwam je per ongeluk tegen op een ander forum met zelfde username en avatar.

op hoeveel en welke forums ben je nog zoal actief.

en hoe oud ben je eigenlijk?
 
Ik lees dat je graag wandelt.
Ikzelf gebruik de komoot app om mijn routes te plannen. Verder heb ik de garmin 66sr besteld
Ken je nog goede hulpmiddelen of gebruik je deze ook?
 
Laatst bewerkt:
Zou je graag in Japan of Korea leven? Intentie om daar ooit heen te gaan?

Welke superkracht zou je kiezen en waarom?
 
Van waar je interesse voor vulkanen, het weer en aziatische films?

Ik heb vrij veel interesses. Die van het weer is degene die ik echt al heb van kinds af aan, en mijn passie/fascinatie voor extreem weer vooral als tiener/puber. Maar nu wat minder ook omdat ik niet zoveel mensen heb waar ik die passie mee kan delen, en de mensen met wie ik dat gedeeld heb toxisch waren voor mij.

Bij vulkanen ook om gelijkaardige redenen, ik kan enorm genieten van natuurfenomenen en de natuur in het algemeen, en vulkanen spreken tot de verbeelding omdat ze hier in de omgeving ook niet direct te vinden zijn, zeker de fotogenieke. De manier hoe de cyclus van een vulkaan in zijn werk gaat, en hoe het bijdraagt tot de Aarde vind ik fascinerend.

Aziatische films heb ik inderdaad wel specifiek een zwak voor, maar dat ligt door de sfeer en de vibe die die films uitstralen, en net zoals films uit andere landen en talen omdat je iets ziet wat je zelf niet ziet of ervaart, en dat laatste is van tel ook want met 2 weken ergens op reis te gaan ervaar je nog altijd niet hoe het leven daar kan zijn. Ik ben iemand die "een dromerige esthetiek" echt heel mooi kan vinden, en in oost-Azië vind je dat bij film onder meer in terug. De interesse heb ik via het internet meegekregen, niet van thuis uit of mijn omgeving, en ik zie ook wel dat het specifiek meer voorkomt bij meer jongvolwassenen of jongeren op het internet, soms zelfs nog veel extremer dan bij mij het geval is.

Als ik het me goed herinner leefde je van een uitkering omdat je jezelf niet kon identificeren met het 9-5 werkleven. Heb je daarin al vooruitgang geboekt en heb je perspectieven?

Dat is een moeilijke vraag waarvan ik wist dat ze ging komen. Maar ik wil wel erbij zeggen dat er meer meespeelt daarin en angst speelt een zeer grote rol daarin. Doordat ik bvb. weinig werkervaring heb of van thuis uit die werkethiek ook niet echt heb meegekregen, wat het moeilijker maakt op dat vlak. En iemand die bijvoorbeeld op school veel te maken heeft gehad met niet aanvaard te worden, draagt dat ook mee naar andere sociale situaties, zoals op de werkvloer waar prestaties verwacht worden.

Ik ben ook niet tevreden met de situatie, en ik wil me eigenlijk graag nuttig maken of iets doen waarbij ik het gevoel dat ik bijdraag. Maar de manier waarop ik dat kan doen is niet duidelijk. Ik heb een tijd (een jaar) tijdens de coronaperiode vrijwilligerswerk gedaan, en daar ook had ik eigenlijk niet het gevoel me nuttig te maken, maar eerder bezig te zijn met iets om maar een bezighouding te hebben. Er is nog een ander iets dat voorlopig openstaat, wat ik heel graag wil doen en dat ook vrijwilligerswerk is, waar ik goedgekeurd voor was, maar waar de wachtlijst nog te groot voor was (icm inkrimping tijdelijk door de pandemie), en daar zal ik nog moeten voor wachten tot de herfst. En dat is iets dat ik van thuis uit ook zal kunnen doen, en wel het gevoel heb van nut te zijn, maar dat is dus ook vrijwillig (en ook niet voltijds ofzo).

Qua betaald werk en studies blokkeer ik voorlopig, door zowel sociale angst als faalangst.

ik kwam je per ongeluk tegen op een ander forum met zelfde username en avatar.

op hoeveel en welke forums ben je nog zoal actief.
Dat is goed mogelijk. Ik ben te veel actief op het internet, en dat al sinds kind, dus dat je me toevallig elders tegenkomt kan ik me goed voorstellen. Op de meeste fora waar ik ooit actief was, zal ik het al vergeten zijn dat ik daar actief was of gewoon omdat het er te veel zijn om op te noemen. Zeker tientallen waar ik eigenlijk regelmatig actief was, maar wel niet altijd onder dezelfde naam. Tegenwoordig ben ik ook op meer engelstalige fora actief. En ik heb ook tegenover vroeger me wat beperkt in op welke fora ik actief ben en wat ik ermee doe, omdat het anders te veel is, en ook niet gezond is, maar het is soms wel sterker dan mezelf.

Waar dat ik nog actief op ben, naast hier: (NL staat voor nederlandstalig, EN voor engelstalig).

Forum manutd (NL football manager forum, ook al speel ik het spel niet meer en vnl. enkel in de muziek- en filmsectie).
musicmeter.nl (NL site/forum mbt muziek - wel onder andere gebruikersnaam: TornadoEF5)
icmforum (EN rond films maar met NL beheerders dacht ik of toch zeker veel NL gebruikers)
Talk Elections (EN rond amerikaanse politiek - daar haal ik ook de meeste informatie vandaan wat betreft dat thema)

Op discord ben ik ook zeer actief in bepaalde groepen. En verder zal ik occasioneel ook wel eens elders eens posten, maar niet frequent (bvb. reddit).

In zekere zin ben ik een beetje door het internet opgevoed, zo voelt het voor mij soms aan. Ook door moeilijke thuissituatie.

en hoe oud ben je eigenlijk?

26 jaar.
 
Ik lees dat je graag wandelt.
Ikzelf gebruik de komoot app om mijn routes te plannen. Verder heb ik de garmin 66sr besteld
Ken je nog goede hulpmiddelen of gebruik je deze ook?
Eigenlijk wandel ik graag gewoon zonder veel hulpmiddelen. Google maps gebruik ik wel soms voor te weten naartoe te gaan, maar voor een korte wandeling bijvoorbeeld is dat ook niet nodig. Ik ken de omgeving wel een beetje. Ik plan wel eigenlijk bijna nooit mijn routes, ik laat me leiden waar ik zin in heb, omdat wandelen/fietsen ook een beetje ontdekken is, zeker als het een lange tocht is, en daar zit de fun vooral in.

Lange fietstochten doe ik nu wel niet zo veel meer, maar bvb. vroeger zat ik soms gewoon diep in Wallonië op een plaats waar ik nog nooit van gehoord enkele uren ervoor, en dat vond ik gewoon leuk. En ik ga niet snel verloren lopen of fietsen, maar wat wel al gebeurd is veel vroeger is dat ik zodanig ver ging met de fiets dat ik geen energie meer had om terug te gaan door te onvoorbereid om te springen met voeding of mijn energie overschat te hebben.

Zou je graag in Japan of Korea leven? Intentie om daar ooit heen te gaan?

Die vraag heb ik mij ook al soms eens afgevraagd. Ik denk persoonlijk dat ik het boeiend zou vinden voor enkele maanden of een bepaalde periode en het dan na een periode gehad zou hebben, of weer iets nieuws nodig zou hebben, maar voor enkele maanden of een stukje langer daar verblijven zou leuk zijn om eens iets anders te ervaren en ook te zien. Japan heeft bijvoorbeeld heel veel te bieden, vooral op vlak v. natuur, maar ook qua cultuur. Het is niet iets dat ik eerder zal gezien hebben, of het nu de metropool Tokyo is, of het diepe binnenland. En het heeft ook veel vulkanen.

Maar er zijn wel zeker grote struikelblokken, en ik bedenk me dan ook wel dat het in België goed leven is. Japan heeft bepaalde zaken die me wel wat afstoten, en het lijkt me soms een hard leven ook qua beoordelen v. anderen. Dat zie je vrij vaak ook wel in de films terug. En op dat vlak lijkt het dan weer niet mijn ding. Dan moet je ook nog eens de taal leren wat ik wel absoluut zou proberen en eigenlijk al een must is als dat je intentie is om naar daar te gaan, maar als je het kan wel een groot voordeel is zeker omdat Japan wel wat import van buitenlandse arbeidskrachten nodig zal hebben door de hoge gemiddelde leeftijd en lage graad v. immigratie en een grotere groep jongeren/jongvolwassenen die met gelijkaardige problemen zitten als ik.

Het lijkt toch soms veiliger om van een afstand te observeren of te genieten, maar ik sla de deur ook niet dicht, maar erg realistisch lijkt het niet, en makkelijk is het al zeker niet. Men is daar ook streng qua immigratie, dan moet je ook iets te bieden hebben.

Welke superkracht zou je kiezen en waarom?

Tijdreizen, maar niet om dingen te veranderen in het verleden, wel om dingen te beleven en te ervaren, en dan vooral voor de eerste mensen er waren op de Aarde. Zien hoe de Aarde er x aantal miljoen jaar geleden terug uitzag, en dan een paar honderd jaar later enzovoort, enzovoort, en veel gebeurtenissen die gebeurd zijn die geen enkele mens kunnen zien, gewoon kunnen zien zonder dat er daar enig gevaar mee gemoeid is. Zou ik echt geweldig vinden. En ook zou ik het gebruiken om informatie die bijvoorbeeld nu onzeker/onduidelijk is of niet aangevuld is, aan te vullen. Hoe verder we teruggaan in het verleden, hoe minder we weten over wat er allemaal gebeurd is, of hoe meer er ontbreekt. Door het verleden reizen om dat aan te vullen of dingen te zien die nu enkel te lezen vallen in een boek of een wikipedia-artikel, evt. hoogstens gezien kunnen worden door jouw verbeelding of evt. een reconstructie van een documentaire wat maar een reconstructie is, zou ik plezant en ook nuttig vinden. Het verleden kan heel veel vertellen over de uitdagingen in het heden en de toekomst, en ons begrip over alles vergroten.
 
Niet slecht bedoeld, voor alle duidelijkheid. Ik sla bijna altijd uw posts over omdat die meestal een 'wall of text' zijn.
Ben je in het echt ook zo'n babbelaar?

Destijds op Discovery had je zo van die tornado hunters met omgebouwde wagens, zou dat iets voor jou zijn?

Zijn regen, wind en bewolking voor jou 'slecht' weer? Of heeft dat voor jou ook z'n charmes?
 
Niet slecht bedoeld, voor alle duidelijkheid. Ik sla bijna altijd uw posts over omdat die meestal een 'wall of text' zijn.
Ben je in het echt ook zo'n babbelaar?

Is niet erg, maar is wel sterker dan mezelf.

In het echt hangt het af van hoe groot de groep zit, en wie in die groep zit. Ik heb het gevoel dat ik meer de babbelaar ben omdat anderen soms gewoon nog introverter zijn dan mij.

Destijds op Discovery had je zo van die tornado hunters met omgebouwde wagens, zou dat iets voor jou zijn?

Ja, dat denk ik wel. Ik heb soortgelijke dingen gedaan als puber nog zelfs, waarbij ik soms meeging met "stormchasers", ook niet altijd dezelfde. Maar we hebben in België wel degelijk mensen die een auto inspringen om een onweer te bezichtigen, misschien nu ook wel niet met de verwachting van een tornado te zien, maar zelfs in de VS moet je al geluk hebben om een tornado te bezichtigen als stormjager. Hier is het ook wat vervelend omdat het dichtbevolkter is, en het wegennetwerk drukker en minder voor de hand liggend is, wat het ook gevaarlijker maakt. Ik heb meegemaakt dat ik in de auto zat, en dat de bestuurder zodanig naar de wolken zat te kijken, dat ik moest roepen dat hij voor zich moest kijken omdat hij bijna op een auto aanreed op de autosnelweg of op een ander moment bijna in de berm reed.

Ik heb het een stuk of 5 keer gedaan (?), max. 10. Het verst dat we gegaan zijn is tot in het land Luxemburg (en ook dieper in Frankrijk). De mooiste ervaring was in Zele. Maar bijna alles is al vrij lang geleden, met de meeste mensen heb ik ook geen contact meer nu. En het meeste heb ik gewoon als minderjarige gedaan (meerijdend met meerderjarigen).

Zijn regen, wind en bewolking voor jou 'slecht' weer? Of heeft dat voor jou ook z'n charmes?

Hangt er van af wat mijn stemming is. Voor mij heeft het wel zijn charmes, maar ik kom ook niet graag helemaal doorweekt thuis bijvoorbeeld. Maar regen heeft ook wel een mooie esthetiek. Bewolking kan afhangen van welke bewolken. Je hebt mooie wolkenformaties, maar aan grijze stratus heb ik dan ook weer weinig. In zekere zin heeft alles wel zijn charmes, maar met mate dan. Ik hou wel van flink wat onweer, maar te extreem moet dan nu ook weer niet. Idem voor storm of langdurige zware regenval of hittegolven/koudegolven.

Ben je niet verplicht om gemeenschapswerk te doen om je leefloon te behouden?
Ik heb geen leefloon.
 
Welke bekende persoon vind je fysiek aantrekkelijk?

Met welk verjaardagscadeau zou iemand jou het meeste plezier kunnen doen?
 
Ik begrijp dat je bepaalde anxieties hebt, maar wat zou voor jou de echte droomjob zijn, mocht je die angsten opzij kunnen zetten?
 
Welke bekende persoon vind je fysiek aantrekkelijk?
Ik zal wel een aparte smaak hebben, ook in vrouwen denk ik. Er zijn heel wat vrouwen die ik aantrekkelijk vind, en ik zal wel mijn periodes hebben, dus met de tijd verandert dat wel eens.

Op dit moment vind ik Nana Komatsu heel aantrekkelijk, en dat is een Japanse actrice van mijn leeftijd. Op google staan meer afbeelding, maar ik ga eentje in de spoiler zetten.

d58877ac27cc56e35ce31380646a0708.jpg

Met welk verjaardagscadeau zou iemand jou het meeste plezier kunnen doen?

Misschien wat te duur voor een verjaardagscadeau, maar omdat ik anders niet direct op iets kom, wat ik heel graag eens zou willen doen is reizen naar IJsland. Maar ik zou mijn deel wel betalen. Maar het zou wel leuk zijn om die ervaring te delen met iemand anders, en dus niet alleen. En praktisch is het ook eenvoudiger, aangezien ik weinig ervaring heb met reizen of bijvoorbeeld geen auto rijd wat in IJsland wel een beetje een must is.

Ik begrijp dat je bepaalde anxieties hebt, maar wat zou voor jou de echte droomjob zijn, mocht je die angsten opzij kunnen zetten?

Praktisch gericht, freelancing artiest zou ik wel tof vinden: schrijver, muzikaal of iets anders. Niet dat ik er het talent voor heb denk ik, maar het lijkt op veel vlakken wel een droomjob.

Qua meer gestructureerd werk, iets in de wetenschapssector richting geologie toe gericht op onderzoek. Het voordeel is ook wel dat je bij dat soort werk ook wel naar het buitenland moet, vulkanen bijvoorbeeld zijn er niet in België, maar daarin werk vinden zou lastig zijn, zelfs al heb je het juiste diploma (wat al geen eenvoudige opleiding is door de hoeveelheid exacte wetenschappen). Alternatief is verslaggeving rond dat soort zaken, of de "niche" van expertjournalist in een bepaald thema (zoals je bijvoorbeeld met Soenens in Amerika hebt) en wat realistischer is, maar dan eerder in een krant of blad zo. Eigenlijk zijn er best wel wat dingen die ik graag zou doen.
 
Welke film heeft volgende jou de meeste impact gehad op je als persoon? En welke heb je het eerst in de cinema gezien?

Om hier effe op verder te gaan, je zegt dat je te actief bent op het internet, herkenbaar voor vermoedelijk veel volk hier. Probeer je daar actief tegen in te gaan? Ik zet mezelf soms "smartphone loze" weken in met relatief weinig success :p

En welke game ben je momenteel aan verslingerd? Old World al geprobeerd?
 
Welke film heeft volgende jou de meeste impact gehad op je als persoon? En welke heb je het eerst in de cinema gezien?

Echt een film die een impact heeft gehad op mij als persoon, vind ik moeilijk om te bedenken. Ik denk niet dat 1 film specifiek alles verandert, maar de combinaties van vele films zien, zal wel een impact hebben op mij.

Mijn eerste film in de cinema was National Treasure: Book of Secrets die ik met mijn vader heb gezien. De film die me het meest bijbleef uit de cinema is The Neon Demon.

Om hier effe op verder te gaan, je zegt dat je te actief bent op het internet, herkenbaar voor vermoedelijk veel volk hier. Probeer je daar actief tegen in te gaan? Ik zet mezelf soms "smartphone loze" weken in met relatief weinig success :p

Ik denk dat ik dat wel al geprobeerd heb, maar uiteindelijk zijn veel dingen toch sterker dan jezelf. Aan mijn smartphone ben ik wel niet verslaafd, en ik heb al wel wat dingen geprobeerd, door bijvoorbeeld selectiever te zijn in wat ik gebruik. Bijvoorbeeld geen gebruik meer maken van Facebook enzovoort. Soms blokkeerde ik ook sites via een extensie omdat ik er geen gebruik meer van wilde maken. Uiteindelijk kan je die extensie wel ongedaan maken, maar het zorgde er wel voor dat ik niet meer naar die sites surfde, of de sites niet beschikbaar waren.

Minder van het internet gebruik maken is moeilijk, maar wat ik doe op het internet veranderen is misschien effectiever.

En welke game ben je momenteel aan verslingerd? Old World al geprobeerd?

Old World heb ik nog niet geprobeerd, ik weet eigenlijk niet eens goed wat het is.

Qua games ook niet zoveel aan het spelen nu. Op de PS3 ben ik nog altijd bezig met Crysis 2, omdat ik eigenlijk niet zoveel speel. En op PC speel ik minecraft met gebruikers die ik op discord heb leren kennen nu voor de moment. Een tijdje terug ook nog eens een EU4 periode gehad. Maar bij mij is dat meestal met periodes enzovoort dat ik meer game en dan weer wat minder. Op PS5 dus voorlopig niets.
 
Echt een film die een impact heeft gehad op mij als persoon, vind ik moeilijk om te bedenken. Ik denk niet dat 1 film specifiek alles verandert, maar de combinaties van vele films zien, zal wel een impact hebben op mij.

Mijn eerste film in de cinema was National Treasure: Book of Secrets die ik met mijn vader heb gezien. De film die me het meest bijbleef uit de cinema is The Neon Demon.



Ik denk dat ik dat wel al geprobeerd heb, maar uiteindelijk zijn veel dingen toch sterker dan jezelf. Aan mijn smartphone ben ik wel niet verslaafd, en ik heb al wel wat dingen geprobeerd, door bijvoorbeeld selectiever te zijn in wat ik gebruik. Bijvoorbeeld geen gebruik meer maken van Facebook enzovoort. Soms blokkeerde ik ook sites via een extensie omdat ik er geen gebruik meer van wilde maken. Uiteindelijk kan je die extensie wel ongedaan maken, maar het zorgde er wel voor dat ik niet meer naar die sites surfde, of de sites niet beschikbaar waren.

Minder van het internet gebruik maken is moeilijk, maar wat ik doe op het internet veranderen is misschien effectiever.



Old World heb ik nog niet geprobeerd, ik weet eigenlijk niet eens goed wat het is.

Qua games ook niet zoveel aan het spelen nu. Op de PS3 ben ik nog altijd bezig met Crysis 2, omdat ik eigenlijk niet zoveel speel. En op PC speel ik minecraft met gebruikers die ik op discord heb leren kennen nu voor de moment. Een tijdje terug ook nog eens een EU4 periode gehad. Maar bij mij is dat meestal met periodes enzovoort dat ik meer game en dan weer wat minder. Op PS5 dus voorlopig niets.
Old World is een 4X gefocused op de Oudheid en met wat CK elementen. Best een toffe eigenlijk, maar misschien kortere levensduur dan een CIV
 
Old World is een 4X gefocused op de Oudheid en met wat CK elementen. Best een toffe eigenlijk, maar misschien kortere levensduur dan een CIV
Ik zie al wat er gebeurd is. Ik heb er wel al vaag van gehoord, maar ik haal het voortdurend door elkaar met een andere game genaamd New World van Amazon, en ik verwar de 2 voortdurend.
 
Terug
Bovenaan