Vragenvuur Vragenvuur: stungunner

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
In dit vragenvuur komt bouwdeskundige extraordinair @stungunner eindelijk aan bod!

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?
Geboren in Gent, opgegroeid in en rond Gent. Na omzwervingen in het Waasland en Antwerpen terug in het Gentse beland en nu gesetteld in Scheldewindeke.
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Getrouwd, ondertussen bijna 9 jaar, en 2 veel te actieve schatten van varkentjes... euh kinderen, van 7 (jongen) en 4 (meisje).
Wat doe je van studies/werk?
Werk als zelfstandig bouwadviseur, ondertussen bijna 9 jaar voor dezelfde bouwfirma. Commercieel dus, ik teken zelf ook wel plannen in autocad. Heb ook mijn BIV nr gehaald 9 jaar geleden.
Wat zijn je hobbies?
Vnl zaalvoetbal, al lig ik al 2 jaar stil ondertussen door een blessure. Skiën. Grote interesse in sport in het algemeen. Games en films. Algemeen staan hobby's vanwege druk leven (professioneel en familiaal) wel op een laag pitje momenteel. Veel interesses maar weinig actief mee bezig, veel dromen toch vooral.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Als je in het gefictionaliseerde universum van eenderwelke film of serie kon leven, welke zou je dan kiezen?

-Wat vind je de meest vreselijke moderne bouwtrend?

-Je lijkt een nuchter en rationeel persoon. Kan je een verlies na een sportwedstrijd gemakkelijk relativeren/van je af zetten, of loop je dan toch de rest van de dag slechtgezind rond?

-Heb je een go-to "midnight snack", iets waar je naar grijpt als je een hongertje hebt en altijd ontzettend goed smaakt?
 
-Als je in het gefictionaliseerde universum van eenderwelke film of serie kon leven, welke zou je dan kiezen?

Leuke vraag, want ik fantaseer daar vaak over eigenlijk, hoe het zou zijn om in een bepaald fantasy universum te leven. En meestal moet ik dan besluiten dat het mij eigenlijk allemaal zo vermoeiend lijkt, omdat ze daarin meestal nooit doen wat ik best wel graag doe: languit op de zetel een film kijken of gamen of gewoon op café een pint drinken. Nee, meestal zijn ze in die universums bezig met grote avonturen, vechten, overleven, op eten jagen of zelf kweken en loert het onheil of de dood om de hoek... Lijkt mij allemaal best leuk voor een dag of een korte periode, maar veel te moeilijk als lang leven.

Maar mss een vreemd antwoord, ik stel me vaak voor hoe het bijvoorbeeld zou zijn om in een apocalyptische wereld, genre The Walking Dead, te leven. Ik zoek ook dat soort sfeer vaak op in games. Dus als het maar voor even is met de garantie dat ik er levend uitkom, graag zoiets. Zoniet, steek me dan maar in de Avonturenbaai van Paw Patrol met mijn kindjes, daar gaat alles zo makkelijk en is alles zo proper en af. :tongue:

-Wat vind je de meest vreselijke moderne bouwtrend?

Er zijn wel een paar dingen die ik onbegrijpelijk vind. Puur naar afwerking toe vind ik bv de huidige trend van keramische parket verschrikkelijk. Kan best handig zijn voor in een restaurant of toonzaal, maar in een woning vind ik het echt afgrijselijk.

Daarnaast ook het gebruik van bepaalde niet duurzame materialen, vooral als gevelbekleding dan. Je ziet dat vaak bij recente moderne appartementsgebouwen, waarbij de architect "daar nu toch eens een mooi en origineel materiaal heeft voorgesteld zeg", wat er na 5 jaar al compleet verouderd en afgeleefd uitziet. Genre zink, of een compleet gebouw in witte Tectiva-platen bv. Die zien dan al grijs of groen na een paar jaar. Uiteraard is architectuur iets subjectief en verschillen de smaken, maar sommige architecten staan niet genoeg stil bij hoe hun gebouw er na x-aantal jaar gaat uitzien. Gisteren in Alsemberg toevallig nog zo een gebouw gezien, afgewerkt met witte metalen platen met gaten in, vlak naast een bos. Dat stond er ik schat maximaal 5 jaar en zag al zo groen en zwart als iets.

Daarom zou ik zelf ook nooit, hoewel ik het best mooi kan vinden, in witte crépi bouwen. Ons klimaat is daarvoor gewoon niet ideaal.

Nog een trend die zich nu doorzet is een oude recupsteen gebruiken voor een moderne woning, vaak met wat banden in verticaal metselwerk. Ben ik ook niet echt fan van.

-Je lijkt een nuchter en rationeel persoon. Kan je een verlies na een sportwedstrijd gemakkelijk relativeren/van je af zetten, of loop je dan toch de rest van de dag slechtgezind rond?

Goh, ik heb weinig idolen in de sport dus dat valt wel mee, ik kan wel vaak supporteren voor de underdog of soms ook degene die net wat minder sympathie oogst (zo was ik wel heel groot fan van Michael Schumacher en had ik het ook bv voor Jan Ullrich en toen iedereen voor Pete Sampras was in het tennis had ik het meer voor Jim Courier) maar dus echt teleurgesteld of slechtgezind ga ik niet snel zijn.

Behalve bij De Rode Duivels en bij Club Brugge, daarbij kan ik dat wel hebben. En toch wat meer bij de Rode Duivels merk ik. Omdat bij Club Brugge natuurlijk elk jaar de kans komt, zeker de laatste jaren, om op zijn minst beker of titel te winnen. Dus een gemiste kans is niet zo een ramp. En Europees tellen we toch niet echt mee in België, dus die teleurstelling bij uitschakeling daar blijft ook niet zo lang hangen.

Bij de Rode Duivels was ik toch wel slechtgezind na de uitschakeling in Rusland en op het EK2020, dat blijft wel even hangen maar niet zo erg dat ik niet aanspreekbaar zou zijn, ik kan dat toch allemaal wel plaatsen.

Ik kan vreemd genoeg wel heel patriottisch zijn wanneer het op Belgen in de sport aankomt. Zelfs sporten die ik nooit echt hard volg. Als morgen een Belg wereldkampioen kan worden in pakweg biathlon en ik ben daar toevallig naar aan het kijken, ga ik plots beginnen te supporteren daarvoor vanuit mijn zetel.

Zelf kan ik wel tijdens een zaalvoetbalmatch slechtgezind zijn wanneer het niet goed loopt of we aan het verliezen zijn. Maar ook dat gaat na de match snel over. Al kan ik mij wel vreselijk opjagen en kwaad maken wanneer mijn ploegmaats het zelf niet serieus nemen of het maar laten hangen, op dat gebied heb ik wel een winnaarsmentaliteit, zelfs wanneer het slechts vriendschappelijke matchkes betreft.

-Heb je een go-to "midnight snack", iets waar je naar grijpt als je een hongertje hebt en altijd ontzettend goed smaakt?

Ik probeer daar echt mee op te letten want ik sta sowieso te zwaar, ongeveer 105kg, wel voor 1m91, dus stel u nu niet meteen een dik vet rond bolleke voor ofzo hé. :smile: We hebben ook niet echt veel snoep of koeken in huis, wel koekjes voor de kinderen om mee te geven naar school maar die eet ik niet echt. Hebben bv zelden ook chips in huis.

Als ik zo echt nog een hongerke krijg 's avonds laat dan kan een simpele boterham met een veel te dikke laag choco mij wel smaken.

Ik zou sowieso wel meer fruit moeten eten, maar het probleem is dat ik aan sommige fruit allergisch ben (appels, peren, perziken, kersen,...), idem voor bepaalde noten.

Vroeger, maar dan toch al een hele tijd geleden, had ik vaak wel van die Aïki noodles staan thuis als snelle hap.
 
Hoe ziet je ideale woning eruit?

Welke trend verwacht je zelf in de vastgoedsector? Gaan we naar een overaanbod? Gaan de prijzen binnen een paar jaren terug dalen?

Welke kleur zullen we niet snel terugvinden in je kleerkast?

Hoeveel paar schoenen heb je?
 
Hoe ziet je ideale woning eruit?
Oei, hebt ge efkes, ik zou hier foto na foto kunnen posten? Ik heb een heel uiteenlopende smaak, ik vind landelijk heel knap maar kan evengoed een moderne woning prachtig vinden. Het belangrijkste vind ik vnl dat het warm en gezellig is. Ik hou niet van heel kille, witte, industriële woningen met bv witte gietvloeren of veel beton. Dat kan knap zijn voor een kantoor of dergelijke, maar is voor een woning veel te kil voor mij. Binnen in huis ben ik dan ook groot fan van het gebruik van veel hout.

Een prachtig gerenoveerde hoeve of herenwoning mag je mij altijd geven. Wanneer het modern is heb ik wel een wat afwijkende stijl en zie ik graag een soort Interbellum stijl maar dan hedendaags.

Heb deze hier al eens gepost in het kunsttopic, maar dit is mijn absoluut favoriete gebouw.

free image hosting

Mijn droomwoning zou dus wellicht een moderne interpretatie hiervan zijn. Met een binnen- en buitenzwembad, dat sowieso.

Welke trend verwacht je zelf in de vastgoedsector? Gaan we naar een overaanbod? Gaan de prijzen binnen een paar jaren terug dalen?

Goh ja, die dalende prijzen, dat wordt al 20 jaar voorspeld en het is er nog niet van gekomen. In België gaat bestaand vastgoed volgens mij quasi altijd zijn waarde op zijn minst behouden, zelfs nu na de prijsexplosies van het laatste jaar. Al kan het natuurlijk snel gaan in een zeer onzeker markt en wereld qua rentes, energie, grondstoffen, oorlog,...

In de nieuwbouwmarkt daarentegen verwacht ik wel moeilijke jaren. Bouwprijzen zijn ongekend hoog en grond wordt schaars. Afbraak en heropbouw wordt steeds belangrijker maar is vooralsnog toch nog steeds, zeker in de particuliere markt, een gering aandeel. In projectontwikkeling wordt het aandeel wel steeds groter en groter.

Ik verkoop nu vnl nieuwbouw op grond klant, dus mensen die een eigen grond of afbraakpand hebben en daarop willen bouwen. Ik voorzie dat ik binnen dit en 5 à 10 jaar daarin echt niet meer de omzet ga kunnen draaien die ik nu draai, daarom denk ik er sterk aan mij dit jaar wat te heroriënteren naar bestaand vastgoed en projectontwikkeling.

Welke kleur zullen we niet snel terugvinden in je kleerkast?

Roze. Ze zeggen dan wel "als vent moet ge dat durven dragen", neeje, niet voor mij. Dat en van die zo net te korte geklede broeken waarin het lijkt alsof je er elk moment kan uitscheuren. En dan liefst met zo yacht loafers of Sebago's onder zonder kousen. :nono:
Blijkbaar wel mode, die te korte lange broeken.

Hoeveel paar schoenen heb je?

1 paar geklede bottines, 1 paar geklede, 1 paar sportieve en 1 paar All Stars (mijn favorieten). En nog 3 paar voetbalschoenen, mountainbikeschoenen, botten en werkschoenen. En teensletsen, uiteraard, voor in de zomer. Ben absoluut geen schoenenfetisjist maar om één of andere reden slijten die krengen bij mij wel supersnel, ik doe maar +- een jaar met die geklede schoenen (die ik wel heel vaak draag).
 
Laatst bewerkt:
Wat is je grootste WTF die je al bent tegengekomen in een (aanvraag) bouw?
Ik krijg vaak plannen van klanten binnen waarbij ik denk "WTF is dit nu weer"? Onlangs nog eentje, ik kan die hier uiteraard niet posten, maar het zag eruit als een soort kruising tussen een kerkgebouw en een cultureel centrum, een brede rechthoek met plat dak en achteraan een volledig gebogen achtergevel, met 8 hoge ramen die bovenaan afgerond waren naast elkaar, heel symmetrisch. En vooraan zo 1 raam/deur identiek aan die achteraan. Ik snap niet dat mensen dat doen, zoiets kost door al die foliekes stukken van mensen en is achteraf quasi onverkoopbaar.

Vaak krijg je wel te maken met ambtenarij die echt tenenkrullend ergerlijk kan zijn. In een niet nader genoemde gemeente in de rand van Brussel, we dienen met de klant plannen in 100% conform de voorschriften, maar die zinden de ambtenaar om één of andere reden niet. Afgekeurd dus. Zijn letterlijk antwoord: ja dit zijn de voorschriften maar ik ben de ambtenaar, ik beslis. Nu, die stond gekend in de gemeente als hopeloos onmogelijk. Geluk bij een ongeluk was hij plots enkele maanden afwezig wegens ziekte, zijn vervanger heeft toen de plannen op 3 weken goedgekeurd. Ondertussen is die ambtenaar ook definitief vervangen.

Heb ook wel eens een financiële WTF gehad. Op het kantoor waar ik mijn BIV-stage deed had ik een nieuw te bouwen appartementsgebouw verkocht. Had zelf de plannen grotendeels getekend dus was daar echt heel lang mee bezig geweest, ook de lange onderhandeling met de eigenaar van de grond, die dus ging financieren en als projectontwikkelaar ging optreden, waren niet min. Uiteindelijk contract ondertekend voor zowel de bouw als de verkoop van die appartementen, uiteraard onder opschortende voorwaarde van verkrijgen vergunning. Dat zou mijn stage daar helemaal goed hebben gemaakt, want veel verdiende ik daar toen niet echt, en ik zou daar +- 90.000€ aan verdiend hebben. Worden die plannen toch wel niet geweigerd, ondanks eerdere vergaderingen met de gemeente, en trekt de eigenaar de stekker er plots uit. Dat was klote, op zijn zachtst gezegd.
 
Hoe zie je de EPB eisen nog de komende jaren evolueren?
Heel moeilijke vraag. Want we zitten momenteel echt in een (energie)transitie, waarbij meer en nieuwere systemen op de markt gaan komen en gaan gepusht worden door de overheid.

In principe zijn nieuwbouwwoningen van vandaag voldoende voor de energiedoelstellingen van 2050. Maar uiteraard kan men nog steeds verstrengen.

Ik vind wel het E-peil een scheefgetrokken iets, want je kan bij wijze van spreken 30 PV panelen op uw dak zwieren die je nooit ofte nimmer nodig hebt, maar daardoor wel E-5 ofzo gaan halen. Maar dat zegt dus in sé niets over hoe energiezuinig uw woning werkelijk is.

De grootste uitdaging is vandaag het S-peil, nl de vorm- en energieefficiëntie van de buitenschil. Dat vormt echt een probleem voor de architectuur in België. De ideale vorm is in principe een bol. Hetgeen dit het meeste benadert is dus een vierkant blokje met een dak op. En met kleine raampjes, want grote raampartijen, zeker op een zuidkant, worden afgestraft in dat S-peil. S28, wat je vandaag moet halen (tenzij je <E25 haalt, dan mag je S31 hebben) is echt voor veel woningen een uitdaging. Het beperkt ons toch in de architecturale vrijheid, en laat dat nu net voor de gemiddelde Belgische of Vlaamse bouwer een probleem zijn. Of men moet dure maatregelen nemen of men betaalt de boete. Maar de mensen die geen overschot hebben in het budget zijn sowieso de dupe.

Ik vind in elk geval wel dat men momenteel veel te vroeg is met het verbieden van aardgasketels, de alternatieven zijn of nog te duur of verbruiken nog veel te veel elektriciteit, wat voor grote problemen gaat zorgen in de toekomst.
 
Welke eigenschappen hoop je dat je kinderen van je doorkrijgen, en voor welke karaktertrekjes hoop je dat de genen van je vrouw die van jou verdringen? :p

Anders gezegd: wat zijn je grote en kleine kantjes?
 
Heb je ervoor iets anders gedaan qua job? Zo ja, hoe ben je dan hier in gerold, zuiver de passie?
Ik ben quasi meteen beginnen werken na mijn middelbare school, ttz, heb nog 3 weken marketing gedaan op de hogeschool maar man, dat was een miscast van formaat. Ik was echt letterlijk schoolmoe. Toch wel hobbelig parcours in het middelbaar, meteen herexamen in de 1ste Latijnse, daarna moderne gedaan maar C-attest in het 4de, waarna ik architecturale kunsten ben gaan doen op Sint-Lucas in Gent. Het creatieve lag me daar wel, maar zat toen echt midden in mijn drugs- en apejaren, waardoor ik opnieuw een B-attest had. Dan maar naar de handel en daar 2x erdoor geraakt omdat ik echt van school af wou.

Eerste vaste job (deed wel al vaak promowerk voor een evenementenbureau uit Antwerpen) was in een drankencentrale, drank rondbrengen aan café's en restaurants. Best wel fun als jonge gast maar verdiende echt niet goed. Dan onderaan de ladder in de telecom retail begonnen simpelweg als verkoper in een gsm winkel, en na enkele promoties tegen mijn 25ste doorgegroeid tot regiomanager, als enige in die functie zonder hoger diploma. Was ook echt wel een leuke sector om in te werken, dynamisch, competitief, veel incentives met prijzen ed te winnen, maar wel complete hardselling.

Helaas na de crisis van 2008 was er reorganisatie en ben ik samen met zowat 2/3 van de firma ontslagen. Heb toen een pauze genomen van 7 maanden en toen ingeschreven in Syntra, avondschool vastgoedmakelaar. Ik kon toen tegelijk beginnen bij een kennis van mijn vader die zowel vastgoed als projectontwikkeling deed, ik kon daar dan na mijn opleiding van 3 jaar aansluitend nog mijn BIV stage doen. Moet zeggen, Syntra heeft voor bepaalde opleidingen een slechte naam, maar de opleiding vastgoed is echt goed en niet te onderschatten. Toch wel een paar zware cursussen, vooral bouwkunde was serieus blokken en zweten, heb daar, samen met mijn stageplaats, toch heel veel geleerd. Zegt genoeg dat we daar met ik dacht een 35 tal zijn begonnen het eerste jaar en uiteindelijk maar met 6 ofzo zijn afgestudeerd.

Na het behalen van mijn BIV nummer dan begonnen voor de huidige firma en werk daar nu bijna 9 jaar voor. Dus ondertussen al 13 jaar in het vastgoed/nieuwbouw/projectontwikkeling. Ik heb altijd heel wat interesse gehad in woningen en vastgoed, maar dan vooral het creatieve, het ontwerpen, plannen, architectuur,... ik zat als klein ventje al plannen te tekenen van huizen hoe ik de indeling zag. Ik teken dan nu ook zelf de voorontwerpen in AutoCad, er zijn niet zoveel commerciële bouwadviseurs die dat doen, maar dat is net één van mijn grote troeven. Ik spreek met veel meer passie over het ontwerp dat ik heb gemaakt voor mensen dan een bouwadviseur die zijn plannen uit een boek haalt of van een architect krijgt. Enige nadeel is dat er serieus wat werk in kruipt, ik ben nu nog bezig aan een plan dat morgenvroeg af moet zijn.
 
Welke eigenschappen hoop je dat je kinderen van je doorkrijgen, en voor welke karaktertrekjes hoop je dat de genen van je vrouw die van jou verdringen? :p

Anders gezegd: wat zijn je grote en kleine kantjes?

Haha subtiel, mijn bloedjes erin betrekken om mijn slechte kanten te kennen. :wink:

Maar ik denk daar wel heel vaak over na, en ik kan soms naar mijn kinderen kijken terwijl ze bezig zijn, mij afvragend hoe ze gaan opgroeien en of ze dezelfde gevoelens gaan hebben of obstakels gaan tegenkomen als ik.

Iets wat ik hoop dat ze minder gaan hebben van mij, is het piekeren. Het is vreemd, ik kan dagen hebben dat ik alles kapot relativeer en denken dat het leven prachtig is en me toelacht, en ik kan dagen hebben waarbij ik me suf pieker over vanalles en nog wat, tot hyperventilatie toe, iets waar ik vroeger maar ook de laatste tijd wel meer en meer opnieuw last van heb.

Ik kan heel erg melancholisch en emotioneel zijn, maar dan vooral in mezelf. Anderen gaan dat niet snel zien. Maar dat zorgt ervoor dat ik vaak als koel of afstandelijk overkom, terwijl dat niet zo is. Ik hoop vooral dat mijn kinderen dan ook gewoon zichzelf kunnen zijn, eender waar, eender wanneer, want dat is imo heel erg belangrijk. Ik ben opgevoed met een bepaald ideaalbeeld hoe ik moest zijn, hoe ik mij moest gedragen, en het was heel erg duidelijk dat ik niet binnen dat plaatje paste. Dat is heel erg moeilijk voor een opgroeiend kind of tiener, voelen dat hoe je jezelf kleedt, gedraagt, je interesses, je vrienden,... niet binnen de verwachtingen en het kraam van uw ouders past. Ik probeer echt mezelf voor te nemen dat mijn kinderen 100% mogen zijn wie ze zijn en ik ze ga steunen in alles wat ze doen, zonder zelf verwachtingen te scheppen hoe ik het zou willen. Al is dat niet altijd makkelijk.

ik hoop ook dat ze vol zelfvertrouwen in het leven staan, iets waar ik zelf ook vaak moeite mee heb gehad. Het is wellicht vreemd voor iemand die een commerciële job doet, maar ik kan in bepaalde situaties zelf heel onzeker en introvert zijn. En toch kan ik ook vol zelfvertrouwen iets aanpakken of ergens binnenstappen en het heft in handen nemen, vooral als ik echt geen twijfels heb dat ik iets ga kunnen. Maar ik hoop dat mijn kinderen die twijfels niet zullen hebben en alles spontaan en met zelfvertrouwen gaan kunnen doen.

Ik kan ook absoluut niet tegen onrecht, en dat is iets dat ik ze heel hard wil bijbrengen. Onlangs vertelde mijn zoon dat een jongetje uit zijn klas vaak werd gepest, ik heb hem gezegd dat hij die jongen zeker moest helpen en met hem moest spelen.

Verder hoop ik dat ze mijn gevoel voor muziek en melodie hebben, ik kan best een stukje zingen, mijn vrouw daarentegen jaagt zelfs de steenmarters uit ons bos hiernaast weg met haar gezang, dus ik hoop echt dat ze daarin meer op mij lijken dan op haar.

Qua karakter mag mijn dochtertje wel 100% op mijn vrouw gelijken, dan weet ik zeker dat jongens die haar gaan proberen te versieren later het niet makkelijk gaan krijgen. Voorlopig lijkt dat wel goed te komen, ik zie mijn vrouw 100% in mijn dochter en dat is grappig, vertederend, schattig, lief... en angstaanjagend tegelijk. :tongue:
 
O la, als je graag zingt, komt er een bonusvraag!

Welke 2 BG leden zou je mee uitnodigen op een karaoke avond, al dan niet met een goed stuk in uw botten?

Is er een onderwerp waar je de laatste 5 jaar radicaal over van mening bent veranderd?

Wat is je favoriete herinnering uit je kindtijd?
 
De klassieke spouwmuur, of toch liever een solide cellenbeton-muur?

Kom je soms wel eens kemels van fouten door architecten tegen in opdrachten die je tegenkomt?
 
Over isolatie gesproken. Zijn er dingen waar je rekening mee moet houden in een woonst qua geluids isolatie? Bijvoorbeeld als je in de buurt van een treinspoor gaat wonen. Tips en tricks? (Weet niet of dit binnen uw expertise is)

Zelfde vraag voor geur isolatie, iets waar niet vaak genoeg aandacht aan wordt besteed.

Qua grote ramen: de trend is om zoveel mogelijk ramen te hebben. Ik snap het niet. Mijn bureau, badkamer of slaapkamer hebben geen (groot) raam nodig. Je kan de luchthygiene met air conditioning oplossen, als je natuurlijk licht nodig hebt, dan ga je naar de woonkamer of buiten. Denk je dat mensen gaan beseffen dat die grote ramen een energieverlies meebrengt?
 
O la, als je graag zingt, komt er een bonusvraag!

Welke 2 BG leden zou je mee uitnodigen op een karaoke avond, al dan niet met een goed stuk in uw botten?
Dat zouden er dan al 2 moeten zijn die zo vals zingen als een kat, want no way dat ik daar ga overpowered worden. :smile:

Dus geen idee wie dat hier zou kunnen zijn. In elk geval, als we een stuk in ons voeten moeten hebben, dan vallen er ook wel al een pak af, want er zitten hier verrassend veel leden die weinig tot niks drinken, blijkt uit het alcohol topic.

Ik kan echt geen 2 namen noemen zonder anderen dan tekort te doen, ik heb met bepaalde posters echt wel het gevoel dat het zou klikken, vanwege hun humor, mening of manier van schrijven, maar evengoed zijn er waarmee ik best vaak verschil van mening maar toch graag mee zou aan den toog zitten. Maar goed, om niet flauw te doen wil ik er toch 4 noemen, doe dan maar @kay-gell, @Mulan, @Lint en @Sir.Killalot, geen idee of die 4 kunnen zingen maar het zou imo wel een plezante avond kunnen worden. Sorry aan al de rest, ik heb daar altijd moeite mee, is net zoals die vriendenboekjes in de lagere school, ik had altijd medelijden met de kindjes die pas als 10de of 15de ofzo werden gekozen om daarin te schrijven of tekenen.

Is er een onderwerp waar je de laatste 5 jaar radicaal over van mening bent veranderd?

Goh, echt radicaal niet echt denk ik. Ik ben over het algemeen wel denk ik gematigder geworden vaak in mijn meningen, en dat komt eigenlijk ook voor een deel door hier en op 9Lives te posten. Ik kon denk ik vroeger veel harder en extremer zijn in bepaalde meningen, nu probeer ik (zeg wel probeer, want het lukt niet altijd) toch meer open te staan voor andere inzichten en meningen.

Waar ik wel in ben veranderd is dat ik vroeger overtuigd blauw en liberaal was, terwijl ik nu de meesten uit die partij echt niet meer kan horen of zien. Dat maakt dat ik eigenlijk het geloof in heel veel politici gewoon kwijt ben en dat maakt het voor mij bij verkiezingen heel erg moeilijk om overtuigd een stem uit te brengen.

Zoals quasi iedereen evolueer ik natuurlijk wel met ouder worden en denk en voel ik over bepaalde zaken anders dan pakweg 5, 10 of 15 jaar geleden, maar zeker niet echt extreem of radicaal.

Wat is je favoriete herinnering uit je kindtijd?

Dat moeten dan toch de reizen met mijn ouders zijn. Niet ver of speciaal, maar we gingen wel elk jaar minsters 1x in de herfst en 1x in de zomer op reis en die herinneringen en plaatsen koester ik wel. Zo was er ook een plaats in Spanje waar we een paar jaar naartoe zijn getrokken, heel mooi in een baai vlak bij een leuk stadje, daar heel wat andere jongeren leren kennen (Belgen, Hollanders, Fransen,...) die ook elk jaar terugkwamen, als opgroeiende tiener was dat echt fun, daar ook nog een paar lieven aan overgehouden. :tongue:

Zoals beschreven in het "de band met je ouders" topic heb ik best wel een goede jeugd gehad, maar waren er toch ook zaken die ik meeneem die eigenlijk niet echt leuk of normaal waren.
 
Laatst bewerkt:
Dat zouden er dan al 2 moeten zijn die zo vals zingen als een kat, want no way dat ik daar ga overpowered worden. :smile:
Ik zal u gerust stellen, ik kan absoluut niet zingen. Ik heb wel een best goed muzikaal gehoor, dus ik zal u wel irriteren met constant aan te geven als ge verkeerd zit in toon of ritme.



En allez bon dan, als ik het niet post krijg ik commentaar, en als ik het wel post krijg ik commentaar.
Dus... een lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience (graag de lijst mee te copy-pasten in je antwoord voor leesbaarheid):
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest?
    2. Album?
    3. Song?
    4. Film?
    5. Regisseur?
    6. Acteur / actrice?
    7. Boek?
    8. Comic / Manga?
    9. Game?
    10. Game designer of company?
    11. Comedian?
    12. ... anything to add?
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  4. Hoe voel je je tijdens Covid?
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal?

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Terug
Bovenaan