Vragenvuur Vragenvuur: pardal

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Na een weekje pauze te hebben ingelast (we wouden niemand op 1 april een vragenvuur doen ondergaan), zijn we terug met ditmaal @pardal aan het roer.

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Vrouw, 4 kinderen en 2 konijnen
Wat doe je van studies/werk?
Maatschappelijk Werker binnen een OCMW sinds deze maand, daarvoor 12 jaar juridisch adviseur bij de huurdersbond
Wat zijn je hobbies?
In theorie: capoeira, powertraining, lopen, meditatie, muziek, gamen

In praktijk te weinig tijd en energie voor bovenstaand. Ik probeer 2 keer week wel nog een uur te gaan lopen. En zetel liggen als de kinderen slapen om dan zelf na een half in slaap te vallen voor de tv.
Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Wat is je lievelingsactiviteit om samen met je kinderen te doen?
-Als geld en tijd geen bezwaren waren, wat zou je dan graag nog leren?
-Over 20 jaar wordt er voor jou in Haspengouw een standbeeld opgericht. Waaraan heb je dat te danken denk je?
 
Ik weet dat thuisonderwijs een bewuste keuze was voor jullie.
Zouden jullie die keuze nu opnieuw maken, of toch op een andere manier kiezen om aan de noden van jullie gezin te voldoen?
 
-Wat is je lievelingsactiviteit om samen met je kinderen te doen?
Zwemmen de 2 oudste kunnen relatief goed hun plan trekken en willen ook alleen van glijbaan. De derde wilt enkel met papa van de glijbaan en mag ik dus fijn mee. De jongste zit met de mama in het peuterbadje ofwel zit ik met de 2 jongste in het peuterbadje en houdt de mama de 2 oudste in het oog.

Naar de Colruyt gaan was voor Corona altijd leuk. Ze mochten dan meehelpen met de lege karton verzamelen, wat de kinderen dan geweldig vinden.

-Als geld en tijd geen bezwaren waren, wat zou je dan graag nog leren?

Master in Sociaal Werk of rechten. Mijn Portugees opkrikken.

Maar ook en vooral terug mijn niveau in capoeira verbeteren
-Over 20 jaar wordt er voor jou in Haspengouw een standbeeld opgericht. Waaraan heb je dat te danken denk je?
Ik hoop als erkenning voor mijn werk ofzo of om vader te zijn van degene die kanker uit de wereld helpt.

Ik weet dat thuisonderwijs een bewuste keuze was voor jullie.
Zouden jullie die keuze nu opnieuw maken, of toch op een andere manier kiezen om aan de noden van jullie gezin te voldoen?

Ja op dit moment maken we die keuze nog altijd, maar we blijven het wel bespreken of het nog altijd de beste (of minst slechtste) optie is. Evengoed starten ze in september in een school.
 
Capoeira, Portugees, ik begin een patroon te zien. :)

Vanwaar je interesse in die cultuur? Ga je het liefst ook op vakantie in die regio's?
 
Capoeira, Portugees, ik begin een patroon te zien. :)

Vanwaar je interesse in die cultuur? Ga je het liefst ook op vakantie in die regio's?
Eigenlijk moet je het zien als een gevolg van capoeira doen.

Vanaf een bepaald niveau is het een voorwaarde om Portugees te praten, maar ook om eens naar Brazilië te gaan.

Ben er 2 keer geweest, eerste keer 3 weken op vakantie in Salvador. Tweede keer 4 maanden in Palmas als buitenlandse stage als maatschappelijk werker.

Ik wil zeker nog eens terug gaan, maar vrees dat het onbetaalbaar wordt om met ons 6 te gaan en ook zouden we met de kinderen (2 witte koppen) te veel aandacht trekken.
 
Eigenlijk moet je het zien als een gevolg van capoeira doen.

Vanaf een bepaald niveau is het een voorwaarde om Portugees te praten, maar ook om eens naar Brazilië te gaan.

Ben er 2 keer geweest, eerste keer 3 weken op vakantie in Salvador. Tweede keer 4 maanden in Palmas als buitenlandse stage als maatschappelijk werker.

Ik wil zeker nog eens terug gaan, maar vrees dat het onbetaalbaar wordt om met ons 6 te gaan en ook zouden we met de kinderen (2 witte koppen) te veel aandacht trekken.
Welke herinnering aan je maatschappelijk werk in Palmas is je het meest bijgebleven?
 
En al naar de bloesembar geweest dit jaar?


Rijsttaart hadden ze er wel niet :(
Neen, ben eigenlijk nog nooit geweest.

Begrijp ook de fuzz rond bloesems niet, maar dat zal wel omdat ik op de boerenbuiten ben opgegroeid en ik het gewoon ben om te zien.
 
begroet ge voorbijwandelende vreemden consisten en op welke manier?
bv. tegen iedereen 'morgen' zeggen op een wandeltocht was iets dat mijn grootmoeder deed en is iets dat ik enkel in zuid limburg vaak tegenkom.
 
Hoe heb je je vrouw leren kennen en op welke manier heb je haar ten huwelijk gevraagd? En ben jij je type man dat regelmatig de huwelijksverjaardag vergeet?

Slaap je in een pyjama?

Draag je pantoffels of schoenen in huis?
 
begroet ge voorbijwandelende vreemden consisten en op welke manier?
bv. tegen iedereen 'morgen' zeggen op een wandeltocht was iets dat mijn grootmoeder deed en is iets dat ik enkel in zuid limburg vaak tegenkom.
Dat doe ik wel, maar niet tegen iedereen hetzelfde. Ik wissel af tussen hallo, morgen, avond enz... Heb dit ooit als experiment in een naburige stad gedaan en ik werd compleet genegeerd door de mensen die ik tegenkwam.
 
Hoe heb je je vrouw leren kennen en op welke manier heb je haar ten huwelijk gevraagd? En ben jij je type man dat regelmatig de huwelijksverjaardag vergeet?

Slaap je in een pyjama?

Draag je pantoffels of schoenen in huis?
We zijn nog niet getrouwd, wel verloofd. Moet mijn aanzoek nog eens overdoen, want ze vond het niet goed genoeg.

Ik ben het type man dan elke verjaardag vergeet. Daarom dat dat zoon 1 en 2 op dezelfde dag verjaren, zoon 3 rond vaderdag en dochter 1 dag voor de moeder die dan 1 dag voor een feestdag verjaard.

Pyjama hangt van het seizoen af, pyjama's voor het tussenseizoen, in de winter jogging broek en hoodie. In de zomer enkel een slaapshort.

Schoenen ofwel blote voeten. Draag enkel barefootshoes, heb daar eigenlijk nog geen pantoffels in gevonden
 
Dat doe ik wel, maar niet tegen iedereen hetzelfde. Ik wissel af tussen hallo, morgen, avond enz... Heb dit ooit als experiment in een naburige stad gedaan en ik werd compleet genegeerd door de mensen die ik tegenkwam.
Als ik hier in midden Limburg ga wandelen/fietsen wordt er over het algemeen toch wel altijd vriendelijk geknikt of goeiendag gezegd...
Ik wist niet dat dat zo streekgebonden was maar ik dacht eerder gewoon algemene beleefdheid.
 
Terug
Bovenaan