Vragenvuur Vragenvuur: Mulan

2j in de chiro of zo toen ik naar de lagere school ging, naar wat ik me nog vaag herinner vonden zowel mijn zus als ik er weinig aan, ik vermoed dat mijn moeder gestopt is met ons te sturen eens ze doorhad dat die uniformen voor groeiende meisjes best wel duur zijn wanneer ze er niet eens naar toe willen 🤣

Onze dochter willen we wél graag naar de scouts of zo sturen, die is een echt buitenkind dus laat die maar lekker ik de modder gaan rollen eens ze oud genoeg is 😁

Een paar jaar geleden heb ik een piano aangeschaft, ook 3x private lessen gestart maar telkens door omstandigheden (lees : dochter te vaak ziek, daardoor niet oefenen, geen energie of focus hebben,...) gestopt. Maar ik ben er nog niet klaar mee! Ik wil 'm absoluut nog niet wegdoen!
 
Scouts kan ik alleen maar aanraden! En ze gaan u daar graag zien komen als niet-helikopterouder. Het is zelfs al zo erg dat aan het begin van het jaar de leiding een brief naar alle ouders stuurt in de trand van: "ja, uw kind gaat vuil worden, nat worden, en met schaafwonden en blauwe plekken kunnen terugkomen. Deal with it, ze zijn niet van glas & suiker hoor. En de korte uniformbroek is verplicht, ook in de winter"
 
Scouts kan ik alleen maar aanraden! En ze gaan u daar graag zien komen als niet-helikopterouder. Het is zelfs al zo erg dat aan het begin van het jaar de leiding een brief naar alle ouders stuurt in de trand van: "ja, uw kind gaat vuil worden, nat worden, en met schaafwonden en blauwe plekken kunnen terugkomen. Deal with it, ze zijn niet van glas & suiker hoor. En de korte uniformbroek is verplicht, ook in de winter"

Zo goed als alle kleding koop ik tweedehands, hier komt ze vaak met een broek vol vlekken of een broekkous met gaten in van te vallen, terug thuis.
Al een paar keer dat ze op de vakantie opvang zich verontschuldigen (want ze loopt niet in jogging rond daar maar in merkkleren die ik voor 4 euro per stuk of zo maar gekocht heb) en dat ze idd een vrolijke "oh neen, je hebt mijn dochter buiten laten spelen of wat?! 😉" terugkrijgen. Wanneer ze met papa naarhet veld of de bossen trekt, heeft ze wel een volledig regenpak en regenlaarzen, vorig jaar nog samen gedaan op een heerlijk zonnige dag met spierwitte sneakers van kickers en die heb ik helaas totaal niet meer proper gekregen 🙈😵 maar als een kind het gevoel van glibberige modder een heerlijke ontdekking vindt, kan ik het niet over mijn hart krijgen om dat te verbieden enkel en alleen omdat er mogelijks vlekken gaan komen die ik er misschien niet uit ga krijgen 🙄 Ik heb zélf zo een moeder, neen bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Zo goed als alle kleding koop ik tweedehands, hier komt ze vaak met een broek vol vlekken of een broekkous met gaten in van te vallen, terug thuis.
Al een paar keer dat ze op de vakantie opvang zich verontschuldigen (want ze loopt niet in jogging rond daar maar in merkkleren die ik voor 4 euro per stuk of zo maar gekocht heb) en dat ze idd een vrolijke "oh neen, je hebt mijn dochter buiten laten spelen of wat?! 😉" terugkrijgen. Wanneer ze met papa naarhet veld of de bossen trekt, heeft ze wel een volledig regenpak en regenlaarzen, vorig jaar nog samen gedaan op een heerlijk zonnige dag met spierwitte sneakers van kickers en die heb ik helaas totaal niet meer proper gekregen 🙈😵 maar als een kind het gevoel van glibberige modder een heerlijke ontdekking vindt, kan ik het niet over mijn hart krijgen om dat te verbieden enkel en alleen omdat er mogelijks vlekken gaan komen die ik er misschien niet uit ga krijgen 🙄 Ik heb zélf zo een moeder, neen bedankt!
ik ken zo enkele moeders die hun kinderen altijd in dure pakjes steken, met resultaat dat ze amper uit de zetel mogen komen. Dat is gewoon triestig. Zoals gij het doet bezorgt ge uw kind mooie herinneringen. Chapeau.
 
ik ken zo enkele moeders die hun kinderen altijd in dure pakjes steken, met resultaat dat ze amper uit de zetel mogen komen. Dat is gewoon triestig. Zoals gij het doet bezorgt ge uw kind mooie herinneringen. Chapeau.
Het grappige is dat ik soms van andere moeders een angstige "oh nee, haar mooie kleertjes!" krijg, omdat die WETEN wat die nieuw kosten. Als ik dan zeg dat die allemaal van Vinted komen, komt er toch steeds vaker "serieus? Misschien moet ik ook eens beginnen kijken dan voor tweedehands..." 💪
 
Ik bedoelde LOTR 🙈 maar dit weekend heb ik me bedacht, mag dat nog? Dan stem ik game of thrones, behalve het laatste seizoen 🤬👿
NEE ge moet godverdomme maar goed nadenken op voorhand. Ga nu maar zitten op uw eiland, met uwe brol Hobbit films :evil:.


Daarnaast het meest trots op mijn zelfstandigheid. Op mijn 26ste als single een huis gekocht als eerste van de vrienden, als enige van de vrienden terug omgeschoold omdat mijn job me niet beviel,... Ik hou niet zo van "wachten" op "kansen die zich misschien ooit voor kunnen doen in de toekomst".
Wat voor huis was dat? Zoals je nu zoekt, in de rust, met grote tuin, omgeven door velden?


Wat de scheiding betreft: ik heb enorm veel empathie en zie heel vaak waarom mensen bepaalde zaken doen. Daarom ook altijd heel positief en verdedigend geweest tegenover anderen wat mijn ex betreft. Tot voor mij persoonlijk de balans tussen geven en nemen compleet fout zat en dat heel zware gevolgen had voor me als in zware stressklachten, zowel psychische als fysieke. Maakt dat van hem een slecht mens? Neen. Maar het zorgt er wél voor dat ik als mens én als moeder, beter af ben zonder hem.
Vind ik hem een goed mens? Ja.
Vind ik hem een goede partner? Neen.
Vind ik hem een goede papa? Ja. Verre van perfect, maar dat maakt niet uit als ik de liefde tussen die 2 zie, weet ik wél waarom ik goed slaap als ze bij hem is.
Is de scheiding goed afgerond? Tja, veel slechter dan ik had verwacht of gehoopt, maar veel beter als bij vele anderen. Bij een scheiding zijn alleen maar verliezers op korte termijn. Ik hoop dat we beide op lange termijn kunnen zeggen dat de scheiding een goede keuze was voor iedereen.
Wanneer ge terug iemand zou zoeken, wat zou er anders moeten zijn?
 
Ik wil jullie trouwens allemaal bedanken voor de superleuke ervaring!
Enkele maanden geleden was ik al eens gevraagd voor het vragenvuur maar ik had er eerlijk gezegd schrik voor... Voor pittige vragen waarbij dacht dat ze lang gingen nazinderen in mijn hoofd, maar ik vind dit ècht wel leuk! 😁
Merci @coldplayke voor de fijne ervaring!
Wat waren dan de pittige vragen die gingen nazinderen in jouw hoofd, waarvoor je schrik had? :unsure:
 
NEE ge moet godverdomme maar goed nadenken op voorhand. Ga nu maar zitten op uw eiland, met uwe brol Hobbit films :evil:.

Wat voor huis was dat? Zoals je nu zoekt, in de rust, met grote tuin, omgeven door velden?

Wanneer ge terug iemand zou zoeken, wat zou er anders moeten zijn?


Ik overleef het wel! 🤭😛

Nope, gewoon rijhuis in het centrum van de stad met alles op wandelafstand. Omdat ik toen bijna alles met het openbaar vervoer deed, ideaal dus!
Maar met een job die niet te bereiken is met het openbaar vervoer, een mechelaar die buren op wil vreten en een dochter die 24/24 buiten zou willen zijn, is dat 15j later toch een pak minder ideaal voor de situatie zoals ze nu is 😁

Stel dat ik me helemaal top zou voelen en klaar voor een relatie, dan acht ik de kans bijzonder groot dat ik voor een LAT zou gaan. Baas in eigen huis zijn én blijven 😉
Voor de rest : geen idee want ècht nog niet bij stil gestaan. Needs time 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Wat waren dan de pittige vragen die gingen nazinderen in jouw hoofd, waarvoor je schrik had? :unsure:

- wat is je grootste angst en waarom ben ik dat wel/niet?
- je krijgt 20.000 euro als je je hond doodt, wat doe je?
- what is your biggest, darkest secret... En waarom ben ik dat niet?

😜

Nee, veel meer specifiek doorvragen over de scheiding, daar had ik echt schrik voor!
 
- wat is je grootste angst en waarom ben ik dat wel/niet?
- je krijgt 20.000 euro als je je hond doodt, wat doe je?
- what is your biggest, darkest secret... En waarom ben ik dat niet?
 
- wat is je grootste angst en waarom ben ik dat wel/niet?
- je krijgt 20.000 euro als je je hond doodt, wat doe je?
- what is your biggest, darkest secret... En waarom ben ik dat niet?

- Kay-gell, mac-bc en Somedude als buren hebben! 😱 Elk om andere redenen 😜

- twijfelen. Ècht. Ik zeg helaas het laatste jaar heel vaak dat het een oude hond wordt. Hij verdraagt minder, is sneller gestresseerd,... Maar hij is nog maar 6j, is fysiek heel goed,... Ik denk echt dat een verhuis hem deugd zal doen als hij wat meer tuin en minder prikkels zou hebben!

- coz I don't do real secrets? 😛
 
- Kay-gell, mac-bc en Somedude als buren hebben! 😱 Elk om andere redenen 😜

- twijfelen. Ècht. Ik zeg helaas het laatste jaar heel vaak dat het een oude hond wordt. Hij verdraagt minder, is sneller gestresseerd,... Maar hij is nog maar 6j, is fysiek heel goed,... Ik denk echt dat een verhuis hem deugd zal doen als hij wat meer tuin en minder prikkels zou hebben!

- coz I don't do real secrets? 😛
:laugh: @ buren, ik kan me wel vinden in dat antwoord.
Maar wie twijfelt nu om zijne hond af te maken voor 20k? :eek2: Dat zou ik echt niet over mijn hart krijgen hoor.


Nee, veel meer specifiek doorvragen over de scheiding, daar had ik echt schrik voor!
Dus basically de helft van mijn vragen, sorry :headshake:
 
- Kay-gell, mac-bc en Somedude als buren hebben! 😱 Elk om andere redenen 😜

- twijfelen. Ècht. Ik zeg helaas het laatste jaar heel vaak dat het een oude hond wordt. Hij verdraagt minder, is sneller gestresseerd,... Maar hij is nog maar 6j, is fysiek heel goed,... Ik denk echt dat een verhuis hem deugd zal doen als hij wat meer tuin en minder prikkels zou hebben!

- coz I don't do real secrets? 😛
Ik weet dat da is omdat ge elke dag aan m'n deur zou komen staan. Ik heb da effect op vrouwen :unsure:
 
Terug
Bovenaan