Vragenvuur Vragenvuur: Mulan

-Van welke regio ben je afkomstig?
-Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
-Wat doe je van studies/werk?
-Wat zijn je hobbies?

Veel succes!
Oh my God, ik had zelfs de eerste vragen Niet gezien 🙈
Ik voel me trouwens oprecht vereerd om de eerste hier te zijn! 💪

- Oost-Vlaanderen boven! Whoopwhoop! Sinds een dikke 15j Vlaamse Ardennen-inwoner.
- precies zoals ik het nu wil: ik, mijn dochter en de hond als enige man in huis!
- administratief medewerker van een zorgpraktijk sinds dik 2j, onwaarschijnlijk veel geluk gehad dat ik een job mag uitvoeren die ik supergraag doe in een omgeving die bij mijn beste werkgevers ooit behoort!
- lezen en Netflix/prime verslaafd. Maar de laatste jaren steeds meer nood aan rust. De hond in de auto laten springen en langs een landweg gaan kuieren, met de dochter het bos in trekken, handschoenen aan en een paar uur in de tuin bezig zijn, het kan me met de jaren steeds meer bekoren!
 
Misschien vergis ik mij (ik zit nog niet lang op dit forum), maar je lijkt me niet zo emotioneel over jouw scheiding. Je klaagt eerder over de 'praktische rompslomp' die erbij hoort. Je hebt blijkbaar ook een eigen woning geregeld. Je kan je kleuter alleen de baas... heel bewonderenswaardig! Ik zou totaal panikeren in jouw situatie.

Ben je in't echt even zelfzeker als in jouw berichten? Of twijfel je ook wel eens of je het allemaal wel goed aanpakt?
 
Misschien vergis ik mij (ik zit nog niet lang op dit forum), maar je lijkt me niet zo emotioneel over jouw scheiding. Je klaagt eerder over de 'praktische rompslomp' die erbij hoort. Je hebt blijkbaar ook een eigen woning geregeld. Je kan je kleuter alleen de baas... heel bewonderenswaardig! Ik zou totaal panikeren in jouw situatie.

Ben je in't echt even zelfzeker als in jouw berichten? Of twijfel je ook wel eens of je het allemaal wel goed aanpakt?
Duidelijk nieuw ja, haar man was eigenlijk gewoon een 2de kleuter als we alles mogen geloven dat ze hier geschreven heeft :p
 
Ik ben ook opvoeder van opleiding en doe het ook niet van beroep maar wat is van jou de reden dat je naar administratie overgeschakeld hebt en mis je het sociale contact niet?

Bij welke doelgroep zat je? (of was jij dat die in bijzondere jeugdzorg werkte?)
 
Ik heb een eigen huis en ben niet materialistisch? 🤷‍♀️

Of optie 2:
They like asian chicks! #mulan 😝
Je bent van Aziatische afkomst? :tongue:
Ik veronderstel ALS er ooit een nieuwe man in je leven komt dat je dochter haar goedkeuring moet geven? ;)

haar man was eigenlijk gewoon een 2de kleuter als we alles mogen geloven dat ze hier geschreven heeft :p
Mijn vrouw vindt dat ook van mij. :frown:
 
Misschien vergis ik mij (ik zit nog niet lang op dit forum), maar je lijkt me niet zo emotioneel over jouw scheiding. Je klaagt eerder over de 'praktische rompslomp' die erbij hoort. Je hebt blijkbaar ook een eigen woning geregeld. Je kan je kleuter alleen de baas... heel bewonderenswaardig! Ik zou totaal panikeren in jouw situatie.

Ben je in't echt even zelfzeker als in jouw berichten? Of twijfel je ook wel eens of je het allemaal wel goed aanpakt?
De scheiding was zonder twijfel de beste beslissing. Ik ben hierin geen slachtoffer dat niets aan zag komen maar inderdaad diegene die vastberaden het voortouw heeft genomen. Dat maakt een gigantisch verschil! Iemand die ik goed ken is na 10j huwelijk buiten gesmeten voor een jonger model en dat is op emotioneel vlak een totaal andere situatie.
Maar vergis je niet: ik volg al jaren psychotherapie en dat is hierin ècht wel een essentiële schakel!

Hierin heb ik nog nooit een seconde getwijfeld, maar op andere vlakken ben ik extreem onzeker hoor! 😉
 
Ik ben ook opvoeder van opleiding en doe het ook niet van beroep maar wat is van jou de reden dat je naar administratie overgeschakeld hebt en mis je het sociale contact niet?

Bij welke doelgroep zat je? (of was jij dat die in bijzondere jeugdzorg werkte?)
Ja, bijzondere jeugdzorg, altijd - 12jarigen en voor de klas gestaan ook.
Burn-out was dus de reden. Ik was 2j ervoor al bij de psycholoog beginnen gaan omdat ik veel te veel mee naar huis nam, enorme frustraties had naar "het systeem", me vaak afvroeg waar we in hemelsnaam mee bezig zijn als het juiste verslag op het juiste tijdstip indienen (wat ik altijd deed, administratie was altijd een sterkte bij mij) belangrijker was dan het emotionele welbevinden, de veiligheid en de fysieke integriteit van de kinderen waarover die verslagen gingen...

Ik had kort voor mijn burn-out ook loopbaanbegeleiding gevolgd en daaruit wel geleerd ook om prioriteiten te stellen wat een nieuwe job betrof. Sociaal contact én waardering voor mijn werk was heel belangrijk. En toen ik kort na mijn bevalling te horen kreeg dat er iemand zwanger was op het secretariaat in de zorgpraktijk waar ik zelf kwam, heb ik mijn kans gewaagd en na het zwangerschapsverlof ben ik gewoon mogen blijven omdat ze merkten dat ik op administratief vlak wel heel veel werk voor de bazen uit handen kon nemen én het qua uren ook goed leek uit te komen met mijn collega die ook fantastische kwaliteiten heeft waardoor we elkaar heel mooi aanvullen. 1x per jaar steken we de koppen bij elkaar om te zien of onze uurroosters nog steeds goed werken en eigenlijk is het op minieme frustraties na ècht wel rozengeur en maneschijn om daar te mogen werken! Omdat cliënten/patiënten ook regelmatig binnenwippen bij ons én de koffiemachine op het secretariaat staat, zie ik (buiten corona) makkelijk 10 man passeren aan mijn bureau en dat is dan naast de gemiddeld 50-100 telefoontjes en mails.

Puur administratief werk in bvb een bouwbedrijf, voor een supermarkt,... Zou me veel minder aanspreken. Trouwens ook meermaals meegedaan aan de selecties voor burgerpersoneel (onthaal) ook maar ofwel niet ver geraakt ofwel stopte het omdat ze 1 iemand voltijds wilden en dat voor mij absoluut geen optie was door ofwel de gevolgen van mijn burn-out die toen nog te vers was (concentratieproblemen en black-outs) ofwel mijn dochter die veel te veel zorg nodig had, veel meer dan de dagen verlof die ik zou krijgen 😉
 
@Mulan Zou je willen dat je naam normaal geschreven was?
Nee, ik zou veel liever een naam hebben die minder hard uitschreeuwt dat ik een kind van de jaren tachtig ben 😝
Voor onze dochter dan ook bewust een gouwe ouwe gekozen zodat zij mijn leed niet zou kennen 😔...

Maar met de spelling op zich heb ik geen probleem, wél met de naam 😝
Grappige is dat mijn moeder zélf haar naam (genre Aldegonde, Maria-Madelaine of Kardulla) op haar zestigste heeft laten aanpassen! Ik heb voor haar alles uitgezocht toen de procedure vereenvoudigd werd en die heeft met veel plezier een paar honderd euro op tafel gekletst om met de afkorting die ze als kind al gebruikte, te kunnen pronken op haar ID!
Zelf zou ik dat niet doen omdat ik niet zou weten wat wél bij me past 🤷‍♀️
 
Je bent van Aziatische afkomst? :tongue:
Ik veronderstel ALS er ooit een nieuwe man in je leven komt dat je dochter haar goedkeuring moet geven? ;)

Volgens Disney wel, volgens mijn stamboom niet 😁

Goedkeuring moet ze zeker niet geven, maar er moet absoluut een klik zijn met haar. Mocht hij haar een rotverwende diva vinden én haar ook zo behandelen zal dat idd niet lang duren, ongeacht hoe hij mij zou behandelen.
 
Er zijn gradaties natuurlijk 😇🤪
Mannen doen niet aan gradaties. Wij geven ons altijd volledig. :cool:

Ik ga ook jou mijn klassieke vraag stellen.

Zondagmorgen wordt je wakker en hoor je een zacht gezoem. Je ziet een elfje fladderen boven je hoofd.
Ze geeft aan dat je één ding mag kiezen waarin je dan heel erg goed zal worden.

Wat zou je kiezen?
 
Mannen doen niet aan gradaties. Wij geven ons altijd volledig. :cool:

Ik ga ook jou mijn klassieke vraag stellen.

Zondagmorgen wordt je wakker en hoor je een zacht gezoem. Je ziet een elfje fladderen boven je hoofd.
Ze geeft aan dat je één ding mag kiezen waarin je dan heel erg goed zal worden.

Wat zou je kiezen?
Rust creëeren 😇
Voor mezelf, voor anderen, in conflicten,... De wereld zou een veel mooiere plek zijn mochten we allemaal eens wat sneller rust kunnen vinden ipv continu zowel fysiek als mentaal van hot naar her te springen. Hell, misschien zou het van Trump bvb een "normale" mens kunnen maken mocht hij wat sneller rust vinden! 🙈🤣
 
Eigenlijk geen van beide maar daar is het te laat voor 😁😆
Ik hou niet van de afhellende rug van een Duitser, een mechelaar vind ik qua looks mooier.
Qua karakter zou ik dan eerder voor de Duitse kiezen ipv de klassieke mechelse ADHD'er. Gelukkig is de onze veel rustiger en beperkt de ADHD zich tot 10 minuten per dag of zo. oef!

Maar eigenlijk hou ik meer van een slagje kleiner, genre waterhonden, jachthond,..
Heb beide gangsters zijn het .:)
De ene wil niet onderdoen voor de ander .;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan