Vragenvuur Vragenvuur: Mulan

Hoeveel colablikjes heb je ondertussen van uw dochter moeten oprapen? :unsure:
Het was gelukkig maar een fase, in het begin van corona uitgelegd dat er beestjes op konden zitten en we ziek konden worden door ze op te rapen en dat pikte ze snel op. Ze wijst me wel nog steeds op afval en dan zeg ik dat het vuile pietoes zijn die niet opruimen 😝
 
Wat geeft jouw leven betekenis?
Op dit moment zonder de minste twijfel mijn dochter. Vroeger mijn werk als opvoedster of leerkracht want ik ben er zeker van dat ik ècht kinderen geholpen heb in ruime zin. Was dan ook vaak maatschappelijk werkster voor ouders naast mijn hoofdtaak, waardoor ook de burn-out volgde... :unsure:

Maar ik ben zo een fucking fiere moeder die stapelgek is op haar dochter dat zij centraal staat in zowat 90% van de zaken die ik zeg en doe!
 
Welke zijn je beste 3 recepten en wil je die delen?

Deze vind ik super!


Heerlijk maar ik gebruik liever ansjovis ipv halloumi

En dan nog wraps, die vul ik ècht met alles 😆
Fishticks en zelfgemaakte tartaar OF gebakken gehakt met taco kruidenmix en gebakken champignons, mais en tomaat OF kaas smelten op een wrap en daar dan tomaat en eikenbladsla tussen,...
 
Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Denemarken gedaan als 14 jarige en Slovakije als 19 jarige en toch wel zwaar gecharmeerd door de natuur en rust.
Paar jaar geleden Kroatië gedaan en wil ik zeker nog eens doen!
Ultieme droom: de US doorkruisen en een stukje Canada meepikken.
 
Hoe groot ben je in cm's?
Wat is je favoriete fruit?
Kijk je naar de koers?
Als je naar het toilet gaat, trek je je broek dan af tot op je enkels, of blijft ze boven de knieën steken?
- 165cm
- Banaan blijft een toppertje maar eigenlijk graag een mengeling en variatie. Deze week verse ananas, mandarijn, druif en warme appel gegeten bvb.
- ugh!
- net onder de knie 🤷‍♀️
 
Als je eenderwelke hobby zou kunnen starten, zonder te moeten rekening houden met moeilijkheidsgraad, tijd of geld, wat zou je dan graag leren?
 
Drink jij ook wel eens groene thee?
Wat voor kleur heeft jouw voordeur?
Krijg je vaak verkeerd bezorgde post?
Heb jij een hond die Max heet?
Hoeveel Lego-blokjes heb jij?
Knipte jij wel eens barbie-poppen kaal?
Scheer jij je rug?
Heb jij ook wel eens een groene dag?
Wat zijn je favoriete sokken?
Heb jij een lievelingsteddybeer?
Beschrijf het sleutelgat van je slaapkamerdeur eens?
Wat is de sterkte van je bril?
Wat voor schoolagenda had jij in 2003?
Trek jij ook wel eens rare bekken voor de spiegel?
- Ik lust enkel iced tea als het op thee aankomt 🤷‍♀️
- groen
- vroeger maandelijks, 2 huizen verder woonde een jongedame met een gelijkklinkende naam die ook alternatief was gespeld dus ik snap de verwarring van de postbode zeker!
- nee
- 0
- nope, had geen barbie want vond dat niet leuk.

Wie je ook denkt dat ik ben, ik ben het duidelijk niet 😝 dus ben wel benieuwd... Eerste liefje? Beste vriendinnetje uit de kleuterklas?

- IEUW! hoe doe je dat ook praktisch??? Neen dus!
- wat bedoel je met groene dag?
- diegene die goed zitten? 🤷‍♀️
- nee
- sleutelgatvormig? Ideaal om door te gluren?
- - 3.5 en - 7 ongeveer
- geen, was toen 21 😝
- nog steeds VEEL TE VAAK 🤪😆
 
Als je eenderwelke hobby zou kunnen starten, zonder te moeten rekening houden met moeilijkheidsgraad, tijd of geld, wat zou je dan graag leren?
Piano, enkele jaren geleden gekocht, al 3x private les gestart maar kost me ZO veel moeite en energie dat ik nooit verder dan pagina 40 raak in mijn boek. Maar nog helemaal niet klaar om 'm op te geven!!!

Daarnaast altijd gezegd, als tiener al, dat ik graag het geduld en inzicht zou hebben om automechanica te kunnen. Dan bedoel ik niet een auto aan de computer hangen maar echt met handen vol vet onder de motorkap duiken, voor mij heeft dat wel iets waar ik jaloers op ben, gek genoeg.
 
Een roze Senseo of een zwarte , en waarom ?
Een Mechelse herder of een Duitse herder , en waarom ?
Pink, du-uh! Past het beste in mijn interieur en hou wel van kleur, zeker om de dag mee te starten!

Eigenlijk geen van beide maar daar is het te laat voor 😁😆
Ik hou niet van de afhellende rug van een Duitser, een mechelaar vind ik qua looks mooier.
Qua karakter zou ik dan eerder voor de Duitse kiezen ipv de klassieke mechelse ADHD'er. Gelukkig is de onze veel rustiger en beperkt de ADHD zich tot 10 minuten per dag of zo. oef!

Maar eigenlijk hou ik meer van een slagje kleiner, genre waterhonden, jachthond,..
 
@Mulan hoe gaat het met u als alleenstaande mama in deze pandemische tijden? Ik lees toch vaak dat het voor mensen die alleen zijn nóg moeilijker is en enkele collega's/vrienden hebben me dat toch ook al gezegd.
 
Single en van plan dat nog lang te blijven! Eerst wonden likken, vertrouwen herstellen in mannen, tot rust komen,.. Ik zie me op dit moment de eerste jaren ècht nog niet daten. Misschien denk ik in 2022 al totaal anders maar nu hoeft het absoluut nog niet!
Ik vind het mooi dat ge zo kordaat dergelijke beslissing maakt en u niet blind (of rebound-gewijs) op iets nieuws stort!
Ik zal u dan over een dik jaar wel PM'en.
 
@Mulan hoe gaat het met u als alleenstaande mama in deze pandemische tijden? Ik lees toch vaak dat het voor mensen die alleen zijn nóg moeilijker is en enkele collega's/vrienden hebben me dat toch ook al gezegd.
Had ik mijn werk en vooral de fantastische collega's niet, weet ik niet waar ik zou staan. Een opname op psychiatrie zou ik heel eerlijk niet durven uitsluiten mocht ik zoals zovelen veroordeeld worden tot verplicht thuiswerk of zelfs werkeloosheid en enkel digitale contacten.

Dan heb ik het niet over het ouderschap maar alles regelen omtrent scheiding, ruzies met de ex over belachelijke zaken, wat het wettelijke betreft alles uitpluizen,... Je kan nauwelijks nog van mens tot mens spreken nu, menselijk contact en empathie worden vervangen door een onbekende stem op een algemeen nummer. De deugddoende en troostende knuffel vervangen door 😘 in digitale berichten,... Ik prijs me gelukkig dat ik wél nog mag en kan gaan werken en daar heel veel verstrooiing en energie kan uithalen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Dat is een eerlijk antwoord. We kunnen niet ontkennen dat deze pandemie zorgt voor veel meer eenzaamheid.
 
Ik vind het mooi dat ge zo kordaat dergelijke beslissing maakt en u niet blind (of rebound-gewijs) op iets nieuws stort!
Ik zal u dan over een dik jaar wel PM'en.

giphy.gif
 
Terug
Bovenaan