Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Blijft interessant om af en toe de sciensano cijfers te checken:

Screenshot-2022-01-28-at-18-33-38.png

Zie ik dat nu goed dat er bij 12-17 meer besmettingen zijn bij volledig gevaccineerde dan bij niet-gevaccineerden? (rechtse grafiek, incidentie dus). Idem voor de 65+ :unsure:
En wie zijn die geboosterde 12-17 jarigen dan? :p
Jongeren met immuniteitsstoornissen.

Blijft interessant om af en toe de sciensano cijfers te checken:

En wie zijn die geboosterde 12-17 jarigen dan? :p
Uit het document dat je zo interessant vindt:
De term “boosterdosis” die in dit rapport w ordt gebruikt, omvat zowel aanvullende doses die aan immuungecompromitteerde personen w orden toegediend om hun initiële vaccinatieschema te voltooien, als boosterdoses die aan de algemene bevolking w orden toegediend.

Ondertussen hebben ze hier ook al 4 miljoen dosissen besteld van het aangepaste Pfizer vaccin. Waarom ? Dacht dat er nog paar miljoen op overschot waren die hier in de vuilnisbak dreigden te belanden ? Die ook zouden werken tegen Omicron, of toch niet ?

Gooi maar met de centen, we zullen nog wat geld bijpersen. The show must go on.

Ik vind Wouter Beke zijn reactie eigenlijk vrij akelig
Vlaams minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) betreurt naar eigen zeggen dat de Hoge Gezondheidsraad "zich verschuilt achter het Europees Geneesmiddelenagentschap". "In andere landen heeft men wel al de beslissing genomen. De Gezondheidsraad kaatst nu de bal door naar de Taskforce Vaccinatie. We hebben onmiddellijk contact opgenomen met de voorzitter van de Taskforce en gevraagd om als Taskforce een advies te geven."

Wie zit daar eigenlijk in die taskforce vaccinatie? Pierre Van Damme? Want dan gaan we onmiddellijk zoveel mogelijk prikken...
Hoge Gezondheidsraad én EMA zien niet genoeg wetenschappelijk bewijs, maar how how, onze taskforce gaat zich daar niet achter verschuilen :unsure:

Wie zit daar eigenlijk in die taskforce vaccinatie? Pierre Van Damme? Want dan gaan we onmiddellijk zoveel mogelijk prikken...
Hoge Gezondheidsraad én EMA zien niet genoeg wetenschappelijk bewijs, maar how how, onze taskforce gaat zich daar niet achter verschuilen :unsure:
Dit soort zaken/uitspraken. Misselijk word ik ervan! Ik kan het echt niet vatten...

Een zeer gevaarlijke reactie van Beke. Ge zou er haast andere dingen achter beginnen zoeken.
En helaas is P Van Damme de drijvende kracht binnen de Taskforce Vaccinatie.
Zeker ook als je daarbij Van Damme s reactie op de booster kwestie hoorde in LAAT gisteren :s

Beke is een eerste klas worst. Wat zit daar eigenlijk nog bij cdv...

Alst hem uitkomt, zit hij te zagen dat hij moet wachten op Europa. Als het het niet uitkomt, is het "verschuilen achter"...

Anders kunnen we homeopathie invoeren

Overigens, een 12 jarige vaccineren met informed consent. Goed voor het draagvlak van "de vaccins zijn veilig"...

Sjonge jonge

Tuurlijk heeft dat geen impact op Young persoonlijk: een pandemie legt heel de concertsector lam voor anderhalf jaar een paar bedrijven creëeren met vaccins een uitweg en Rogan geeft een platform aan mensen die het nut van zo een vaccin in twijfel trekken, laat twijfelaars zo nog meer twijfelen,... .

Spotify heeft niks aan die live sector maar al die andere artiesten die jij aanhaalt en Neil Young hebben wel iets aan de live-sector en zitten door covid eveneens thuis. Maar nee Young heeft geen belang bij de enige macht die hij heeft over Spotify (wat er met zijn muziek gebeurt en waar die staat) te gebruiken, tuurlijk niet.

Even hier verder gaan.

Het is niet dat de vaccinaties al een uitweg voor de crisis geboden hebben, maar dat heeft niet met de vaccinaties te maken, maar met het beleid dat nog steeds een hardhandige aanpak hanteert en zelf geen uitweg uit deze crisis aanbiedt.

De meeste mensen zijn gevaccineerd en we zitten nog altijd aan de coronamaatregelen gebonden (code rood).

Zoals door andere posters gevraagd, gelieve links naar deze fact checks te geven waarin dit wordt gezegd.
Die fact checks van de VRT hangen me ook de keel uit.
Blijkbaar begrijpen ze daar niet dat de "facts" ook veranderen naarmate er meer en meer onderzoek gevoerd wordt.

Bv.
Er zijn inderdaad een heleboel factcheckts die doorheen de pandemie uiteindelijk foutief zijn gefactcheckt door de VRT.
Denk maar aan de Factcheck dat er geen Coronapas zou komen of dat het virus niet uit het Wuhan lab kwam.

Er zijn inderdaad een heleboel factcheckts die doorheen de pandemie uiteindelijk foutief zijn gefactcheckt door de VRT.
Denk maar aan de Factcheck dat er geen Coronapas zou komen of dat het virus niet uit het Wuhan lab kwam.

Kunnen we deze bewering over een Factcheck ook even factchecken? :wink:

Sorry @Balsaus , ik kan die factcheck niet vinden . Ik vind wel het volgende artikel:
KKlopt het dat het virus ontstaan is in een Chinees laboratorium? Die vraag zelf was niet de focus van dit stuk, maar we blijven de kwestie opvolgen. Reken maar dat het debat allicht nog even zal doorrazen
Waarin ze dus geen conclusie koppelen.

Ook dat gedoe over de Coronapas kan ik niet direct vinden. Kan je me dat ook even kijken? Hoogst interessant leesvoer zou beide zijn! Bedankt @Balsaus

Dat van dat Lab zullen ze wel verwijderd hebben eens de VS naar buiten kwam dat het lab mogelijks toch een oorzaak kon zijn. Maar in het begin van de pandemie werden mensen die geloofde dat het virus uit het lab kwam toch als een complotgek gezien. Het vleermuis verhaal werd gewoon geaccepteerd als de enige oorzaak. Kunnen we het archief van 9lives bekijken? Dat lab verhaal werd echt niet geaccepteerd als mogelijke oorzaak in het begin.

Dat van de corona pas was denk ik omtrent een EU covid certificate, een factcheck om te ontkennen dat de EU daarover bezig was. Dit was waarschijnlijk rond april 2020.

Laatst bewerkt:
Dat van dat Lab zullen ze wel verwijderd hebben eens de VS naar buiten kwam dat het lab mogelijks toch een oorzaak kon zijn, Maar in het begin van de pandemie werden mensen die geloofde dat het virus uit het lab kwam toch als een complotgek gezien. Het vleermuis verhaal werd gewoon geaccepteerd als de enige oorzaak. Kunnen we het archief van 9lives bekijken?

Ga uw gang: Archief

Laten we het dus eens aan Van Damme vragen :sarcastic:

Jongeren die vragen om een booster om op skivakantie te kunnen gaan. :unsure: Dus niet om niet ziek te worden ofzo he, nee, om op vakantie te kunnen gaan. We leven in een omgekeerde wereld...

En uitspraken als "De booster zou de circulatie van omikron onder controle krijgen."
Ik vind die mens gewoon niet meer geloofwaardig.

Dat was dus de passage in LAAT waar ik het over had. Mijn maag keert om als ik zo'n dingen hoor. Ik vraag me af wat de medische of pandemische voordelen zijn van zo'n jongeren te boosten?

Allez, het IMC volksgezondheid uiteen zonder akkoord over boosteren van 12-17 jaar. "Dan vragen we maar advies aan de commissie patiëntenrechten en zitten we vrijdag opnieuw samen met het IMC. En als daar niks uit komt, dan beslissen we zelf wel." - W. Beke

Terug
Bovenaan