Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Als je niet wil verduidelijken omdat je niet met de nodige bewijzen kan afkomen, dan post je in deze thread beter niet.

Dit is een betalend artikel en je geeft ook geen enkele verdere verduidelijking van het punt dat je wil maken.

Ik zeg het nog 1 maal: je bent niet verplicht nog te reageren, maar als je reageert ga je moeten zelf verduidelijken welk punt je wou maken.

Wil je hier verder nog een punt mee maken? Want zo lijkt het alsof je een big pharma complot insinueert.
Winstmarges optimaliseren en omzet vergroten doet elk bedrijf. Veel complottheorie is daar toch niet aan?
Of denk je dat een producent van een vaccin filantropisch tewerk gaat en zijn broek er gaat aan scheuren?
Ik heb hier onlangs nog een artikel gelezen over kitir.
Er is schandalig veel belastingsgeld in de vaccin ontwikkeling gedumpt en toch geven ze de IP niet vrij. Hadden ze dat gedaan was het hoogstwss maar 10 miljard meer.
edit gevonden
https://businessam.be/vaccins-zijn-...bereidheid-om-kennis-en-technologie-te-delen/

Ondertussen zit de WHO ook al sneren uit te delen naar de westerse wereld dat ze teveel vaccins nemen.
https://news.un.org/en/story/2021/12/1108622

Laatst bewerkt:
Dit is een betalend artikel en je geeft ook geen enkele verdere verduidelijking van het punt dat je wil maken.

Ik zeg het nog 1 maal: je bent niet verplicht nog te reageren, maar als je reageert ga je moeten zelf verduidelijken welk punt je wou maken.
Ik wou letterlijk dat feit meedelen. Zonder mezelf in 1 van de 2 groepen te plaatsen. Dit is het topic over vaccins. Als ik een feit over een bepaalde game meedeel in een games topic ga ik ook niet altijd zeggen wat ik daarvan vind. Dan deel ik dat feit gewoon, ik zie het probleem niet. Hier wordt toch nieuws over vaccins gepost, of ben ik mis?

Er is schandalig veel belastingsgeld in de vaccin ontwikkeling gedumpt en toch geven ze de IP niet vrij. Hadden ze dat gedaan was het hoogstwss maar 10 miljard meer.
De EU heeft 660 miljoen EUR vrijgemaakt voor het ondersteunen van vaccinontwikkeling.
10 miljard?
Kitir. gewoon negeren, iedere Europeaan heeft 1.5 EUR steun gegeven aan alle vaccinatiebedrijven samen

De EU heeft 660 miljoen EUR vrijgemaakt voor het ondersteunen van vaccinontwikkeling.
10 miljard?
de omzet van pfizer bedoelde ik. ipv 32 miljard
Kitir. gewoon negeren.
Waarom?
Kijk dat snap ik niet. Er zijn mensen die de mond vol hebben van ons koloniaal verleden, standbeelden moeten voor de bijl en we moeten allemaal opgezadeld worden met een erfelijke koloniale zonde.
Maar het zijn net die mensen die zonder scrupules de ene spuit na de andere willen laten zetten aan premium price en de rest kan maar stikken.
De enigste kans dat je hebt om iets te doen dat er echt toe doet en je hoort geen stem van protest, geen vraagstelling van tiens... zijn we feitelijk wel goed bezig. Dat is toch een enorme hypocriete houding?

Winstmarges optimaliseren en omzet vergroten doet elk bedrijf. Veel complottheorie is daar toch niet aan?
Of denk je dat een producent van een vaccin filantropisch tewerk gaat en zijn broek er gaat aan scheuren?
Ik heb hier onlangs nog een artikel gelezen over kitir.
edit gevonden
https://businessam.be/vaccins-zijn-...bereidheid-om-kennis-en-technologie-te-delen/

Ondertussen zit de WHO ook al sneren uit te delen naar de westerse wereld dat ze teveel vaccins nemen.
https://news.un.org/en/story/2021/12/1108622
In Zuid-Afrika zitten ze met overschot aan vaccins omdat niemand er daar wilt. Waarom zou dat in andere afrikaanse landen wel zijn?
Ik wou letterlijk dat feit meedelen. Zonder mezelf in 1 van de 2 groepen te plaatsen. Dit is het topic over vaccins. Als ik een feit over een bepaalde game meedeel in een games topic ga ik ook niet altijd zeggen wat ik daarvan vind. Dan deel ik dat feit gewoon, ik zie het probleem niet. Hier wordt toch nieuws over vaccins gepost, of ben ik mis?
Door 1 heel belangrijk woord weg te laten?

de omzet van pfizer bedoelde ik. ipv 32 miljard

Waarom?
Kijk dat snap ik niet. Er zijn mensen die de mond vol hebben van ons koloniaal verleden, standbeelden moeten voor de bijl en we moeten allemaal opgezadeld worden met een erfelijke koloniale zonde.
Maar het zijn net die mensen die zonder scrupules de ene spuit na de andere willen laten zetten aan premium price en de rest kan maar stikken.
De enigste kans dat je hebt om iets te doen dat er echt toe doet en je hoort geen stem van protest, geen vraagstelling van tiens... zijn we feitelijk wel goed bezig. Dat is toch een enorme hypocriete houding?
Het gaat me over de bijna demagogische manier waarop ze het verhaal brengt. Leentje buur spelen bij Oxfam.
Er zijn mogelijkheden om die intellectuele rechten te omzeilen, werk daar dan aan mee.

Moderna heeft een deel van de patenten vrijgegeven, maar dat is lang niet voldoende. Het zou ook nog de bedoeling zijn dat ze de volledige technologie achter het produceren van mRNA vaccins zouden vrijgeven. Terwijl ik best wel snap dat die producenten die technologie (die nog veel bijkomend potentieel voor de toekomst heeft, onder meer in kankeronderzoek) niet zo maar met iedereen willen delen.

Sjeezes, op 1 jaar tijd is Pfizer meer dan 32 miljard dollar rijker 😶
Inderdaad fantastisch.

Privébedrijf vindt op recordtijd een wondermiddel uit dat al 100.000den levens gered heeft en 100den miljarden aan economische schade voorkwam, en wordt daarvoor goed beloond.

Een waarlijk schoolvoorbeeld van geslaagd kapitalisme.

(En jouw cijfer klopt niet, het is 10 miljard. Omzet is niet gelijk aan winst)

Inderdaad fantastisch.

Privébedrijf vindt op recordtijd een wondermiddel uit dat al 100.000den levens gered heeft en 100den miljarden aan economische schade voorkwam, en wordt daarvoor goed beloond.

Dit vooral hé, je kan dat ergens "verkeerd" vinden, maar het is hoe ons economisch systeem werkt. Dat ok vinden, of er niet van wakker liggen, wanneer Tesla of Apple goed draaien omdat ze een gewild product uitbrengen, en nu wel, is een beetje contradictorisch. Dichter bij huis was dat hetzelfde voor Galapagos, toen de resultaten nog meevielen, en doet ArgenX het nu ook goed. Dat is ook allemaal gebaseerd op hetzelfde principe.

Inderdaad fantastisch.

Kijk maar hoe het verlopen is in de grote voorbeeldlanden voor de economische visie van Kitir. Iemand die een vaccin uit Rusland of China wil hier?

Moderna 7bln net profit uit 10bln revenue 🤣

Lots of employee milionairs waarschijnlijk.
En dan? Wat heeft het voor nut om zoiets opnieuw (kijk enkele berichten hier boven) te posten? Dat heeft niks te maken met de vaccinaties, het onderzoek er naar, of vaccintwijfel. Tenzij je natuurlijk een of ander conspiracy ballonnetje wilt oplaten, maar dan moet je vind ik maar gewoon zeggen wat je te zeggen hebt.

En dan? Wat heeft het voor nut om zoiets opnieuw (kijk enkele berichten hier boven) te posten? Dat heeft niks te maken met de vaccinaties, het onderzoek er naar, of vaccintwijfel. Tenzij je natuurlijk een of ander conspiracy ballonnetje wilt oplaten, maar dan moet je vind ik maar gewoon zeggen wat je te zeggen hebt.

Ik was niet op de hoogte dat we hier enkel alu hoedjes nieuws mochten posten.

Het was een neutrale mededeling. Als reactie op de 32bln revenue van pfizer....

Ik was niet op de hoogte dat we hier enkel alu hoedjes nieuws mochten posten.

Het was een neutrale mededeling. Als reactie op de 32bln revenue van pfizer....
En toch is er al door een mod gepost dat het de bedoeling is dat je een verder punt maakt in plaats van gewoon een figuur van omzet van een bedrijf te posten. Dat zal je dan ook wel gezien hebben als je reageert op die reactie van 32 miljard omzet bij Pfizer. Zo neutraal vind ik dat bericht er trouwens niet uit zien met die lachende emoji er achter, maar goed.

Wat insinueer je nu? Dat ik moderna verdenk van zelf corona te verspreiden ?

Ik werk zelf voor een bedrijf dat corona qpcr test machines verkoopt. Het geld klutst rond dat niet normaal is. Last time I checked hebben we geen corona verspreid.

70% marge is geen standaard marge. Ik wou gewoon even op wijzen welke monsterwinsten bedrijven kunnen boeken door goed te scoren.

Bon, ik verwijs je even door naar de beurs pagina als je me verdenkt van anti kapitalisme alu hoedjes gedoe....

Wat insinueer je nu? Dat ik moderna verdenk van zelf corona te verspreiden ?

Ik werk zelf voor een bedrijf dat corona qpcr test machines verkoopt. Het geld klutst rond dat niet normaal is. Last time I checked hebben we geen corona verspreid.

70% marge is geen standaard marge. Ik wou gewoon even op wijzen welke monsterwinsten bedrijven kunnen boeken door goed te scoren.

Bon, ik verwijs je even door naar de beurs pagina als je me verdenkt van anti kapitalisme alu hoedjes gedoe....
Ik verdenk je van niks.

Ik vind gewoon dat zulke posts, zonder dan ook maar iets van uitleg er bij, nefast zijn voor het discours rond vaccinatie. Als je hier gewoon eventjes komt posten dat een bedrijf als Moderna of Pfizer miljarden winst heeft gemaakt zonder enige uitleg bij dan kan iemand die hier vluchtig eens komt lezen en niet jouw post history checkt in een ander forumgedeelte al wel eens denken dat dat 'het is toch wel heel toevallig he, dat die vaccins zo hard gepusht worden en de farmabedrijven weer miljarden winst maken' argument er eentje is om bij de andere 'ik zeg het niet expliciet, wink wink' antivax argumenten te leggen.

Voorts heeft jouw meer uitgebreide uitleg nog altijd niks te maken met vaccinaties, of het onderzoek naar vaccinaties. Moest je dit posten in de beurs thread zou ik daar dan ook niet op reageren (ook al lees ik het daar niet) omdat dat daar wel relevant is. En moest je dit zelfs gepost hebben met die uitleg er bij zou ik er misschien ook niets van zeggen. Maar er is net iemand door een mod er op gewezen dat het niet de bedoeling is om dat soort ballonnetjes op te laten zonder uitleg er bij en je doet gewoon exact hetzelfde.

Ga dat dan maar posten in de beurs thread zou ik zeggen, als je er eventjes op wilt wijzen welke monsterwinsten bedrijven kunnen boeken door goed te scoren.

Terug
Bovenaan