UEFA Conference League 2021-2022

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Achja hij maakt toch al progressie. Vroeger gaven we het weg in de laatste 5 minuten, nu in de eerste 5.. 85minuten meer om iets recht te zetten.

Dauda en Thelin na 70 minuten, positie voor positie. Terwijl je van die spelers afwilt. Ik begrijp het ergens, je wilt meer lengte en kracht voor doel, Hoedt schuift ook nog mee naar voor. Maar toch blijf je over de grond spelen? Terwijl die jongens vierkante voeten hebben en geen bal kunnen controleren

Olson en Cullen zijn geen Sambi. Oké met het gezicht naar de goal en om te lopen/ballen af te pakken maar dan is 1 van de 2 voldoende lijkt mij. Maar als ze een bal ingespeeld krijgen van achter uit is het paniek, nooit doordraaien, altijd terug tikken of naar de back spelen. Zo kom je niet aan voetballen toe

Refaelov is geen Linkermiddenvelder, die heeft daar niet meer het loopvermogen voor. Kan verdedigend niet voldoende mee terug waardoor Gomez vaak 1 VS 2 staat

En dan 90 minuten blijven spelen met 4 achterin en die ervoor. Pak toch risico, pak Murillio af voor Thelin en zet een extra spits.
Volledig mee eens , Gomez een rij hoger .
Misschien is Yari en Anouar achter zirkzee posten

Heerlijk. En de punten die je hier haalt zijn evenwaardig aan de punten in de EL dacht ik. Nederland gaat hier zot veel punten scoren met AZ, Feyenoord en Vitesse. Maar goed, die staan nu al zover voor op ons dat we met hun eigenlijk al geen rekening meer moeten houden.
Oostenrijk heeft hier eveneens maar 1 club, Schotland 0, Rusland 0, Oekraine 1 en Servie evenzeer 1. Dat zijn de landen voor ons, en we moeten dus meer punten dan hun halen.
idd
en slechter dan de 0/18 van vorig jaar (the shame) zullen we het nu ook wel niet doen zeker?
hopelijk ook voldoende puntjes voor Genk en Antwerp

Heerlijk. En de punten die je hier haalt zijn evenwaardig aan de punten in de EL dacht ik. Nederland gaat hier zot veel punten scoren met AZ, Feyenoord en Vitesse. Maar goed, die staan nu al zover voor op ons dat we met hun eigenlijk al geen rekening meer moeten houden.
Oostenrijk heeft hier eveneens maar 1 club, Schotland 0, Rusland 0, Oekraine 1 en Servie evenzeer 1. Dat zijn de landen voor ons, en we moeten dus meer punten dan hun halen.
Nederland is op weg om Portugal te gaan inhalen. Zo evenaren ze de hoogste positie die ze al gehaald hebben. Graag gedaan zegt Ajax :cool:

Dat is toch ook niet wat je moet verwachten van Refaelov? Hij is geen leider of verdeler, hij zal zijn waarde bewijzen in een goed draaiende ploeg maar om zelf iets te forceren? Dat was hij zelf niet in zijn topperiode bij Club.
Waar gaat hij dan nog wel zijn meerwaarde bewijzen voor Anderlecht? Zijn snelheid is weg, duels wint hij ook amper nog. Een leider zie ik nu ook niet in hem maar verdelen zou hij toch moeten kunnen he. Iemand voor doel zetten. Vorig jaar had hij 14 assists voor Antwerp.

Waar gaat hij dan nog wel zijn meerwaarde bewijzen voor Anderlecht? Zijn snelheid is weg, duels wint hij ook amper nog. Een leider zie ik nu ook niet in hem maar verdelen zou hij toch moeten kunnen he. Iemand voor doel zetten. Vorig jaar had hij 14 assists voor Antwerp.
Opt einde won hij duels maar dat is niet genoeg , dien moet gewoon achter de spits staan en niet op de zijkant ….
De bal vragen en gomez laten overlappen word ook doorzichtig
En die Gomez een rij naar voor gvd

Verder toch graag ook Feyenoord (al zal de kans klein zijn dat we mee mogen op verplaatsing)
Feyenoord zit so wie so tegen een publieksverbod aan nu de aanhang zich nadrukkelijk verzet tegen het coronabeleid. Minister Hugo eist dat de aanhang blijft zitten. Maar niemand doet dat.

Er zat toch niemand op de bank die het om zou kunnen keren?
Mwa, ik had al meteen Verschaeren, Ashimeru en El Hadj ingebracht. Hij wisselde ook positie voor positie ipv een verdediger eraf te halen en meer aanvallend te gaan spelen. Of je nu 2-1 of 3-0 verliest maakt geen hol meer uit dus waarom niet iets proberen? Vitesse was achterin zeker te pakken.

Mwa, ik had al meteen Verschaeren, Ashimeru en El Hadj ingebracht. Hij wisselde ook positie voor positie ipv een verdediger eraf te halen en meer aanvallend te gaan spelen. Of je nu 2-1 of 3-0 verliest maakt geen hol meer uit dus waarom niet iets proberen? Vitesse was achterin zeker te pakken.
Voor het shockeffect had je die drie er in kunnen gooien. Maar we kwamen nauwelijks in die zone, en buiten dat hebben Verschaeren cs niet die kwaliteiten om iets te forceren. Zelfs niet tegen een Hollandse club met een middelmatige selectie.

Voor het shockeffect had je die drie er in kunnen gooien. Maar we kwamen nauwelijks in die zone, en buiten dat hebben Verschaeren cs niet die kwaliteiten om iets te forceren. Zelfs niet tegen een Hollandse club met een middelmatige selectie.
Tjah, je kan iets proberen of je kan gewoon ten onder gaan. Wat had hij te verliezen? Alsof die drie niet de intrinsieke kwaliteiten hebben om tegen ocharme Vitesse IETS te forceren?

Zijn waarde gaat zitten in een paar flitsen waar de goals uit zullen moeten komen, door assist of eventueel zelf te scoren, meer kan je echt niet verwachten toch? Hij was al geen spelverdeler in zijn beste periode, om nu bij een zwalpend Anderlecht zonder tactiek daarvoor verantwoordelijk moeten zijn is toch iets te hoog gegrepen.

Refaelov was bij ons toch op z'n best achter Dieu en ik moet zeggen dat hij defensief ook zijn taken opknapte, liep toch erg veel.

Misschien dat dit het jaar teveel is? Of dat Kompany hem niet uitspeelt op zijn beste positie.

Gent toch door! Hopelijk is RSCA de enige die faalt vanavond
Het is gebeurd.

El Hadj zal Kompany zijn moeder een hoer genoemd hebben want hoe verklaar je anders dat die niet meer mag meespelen? Overgewicht? Dat manneke van 60 kilo?
Makila interviewt Kompany
Makila: Hey Man, waarom stond El Hadj niet op het veld?
Kompany: El wie? Ken ik die mens?
Makila: El Hadj, dat is ne goeie voetballer van uw team hé
Kompany:Ah ja dieë pipo. Ik was even vergeten dat hij bij ons speelt.
Makila: Hij zat toch op de bank
Kompany: Echt? Ah de bank .. just ..

Laatst bewerkt:
Even dit terug onder de aandacht brengen. In de Conf League zitten er toch een aantal zwakke ploegen (ploeg uit Gibraltar, ploeg uit Estland) dus een Gent zou toch bijna groepswinnaar moeten worden. Puur op basis hiervan zou het beter geweest zijn voor Antwerp om te verliezen, want in de EL gaan ze bijlange na niet zoveel winnen.

Conf League (235 miljoen)
Plaatsen voor de groepsfase brengt 2,94 miljoen euro aan startgeld op. Een zege brengt 500.000 euro op, een gelijkspel 166.000 euro. De groepswinnaar verdient een bonus van 650.000 euro, de tweede 325.000 euro. De winnaar van het toernooi toucheert 8,9 miljoen euro. Verder kunnen de 32 clubs nog 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en UEFA coëfficiëntenlijst.

Verder kunnen de 32 clubs nog 23,5 miljoen euro verdelen uit de marketpool en UEFA coëfficiëntenlijst.

EL (465 miljoen)
Plaatsen voor de groepsfase brengt 3,63 miljoen euro op (+ 710.000 euro). Een zege levert 630.000 euro (+60.000 euro) op, een gelijkspel 210.000 euro (+20.000 euro). Groepswinst levert nog eens 1,1 miljoen euro extra op. De winnaar van de Europa League verdient 8,6 miljoen euro, de verliezende finalist 4,6 miljoen euro (+100.000 euro).

Dat je na 180minuten voetballen de niet kwalificatie gaat afschuiven op.. geluk van de tegenstander? Neen, toch niet, sorry.

Ik ben het wel eens met PVDB zijn analyse:
"Vooral de manier waarop. De spelers stonden te slapen aan het begin van beide helften. Ze beseften het belang van deze match voor de club niet goed. Ze waren gewoon niet klaar."
...
"Ook trainer Kompany maakte geen goede beurt. Zijn ploeg begon twee keer heel slap - toch de verantwoordelijkheid van de trainer - en zijn wissels kwamen heel laat, in minuut 70. Hij coachte ook wat apathisch.

Dat je na 180minuten voetballen de niet kwalificatie gaat afschuiven op.. geluk van de tegenstander? Neen, toch niet, sorry.

"Vooral de manier waarop. De spelers stonden te slapen aan het begin van beide helften. Ze beseften het belang van deze match voor de club niet goed. Ze waren gewoon niet klaar."
...
"Ook trainer Kompany maakte geen goede beurt. Zijn ploeg begon twee keer heel slap - toch de verantwoordelijkheid van de trainer - en zijn wissels kwamen heel laat, in minuut 70. Hij coachte ook wat apathisch.
Die prachtige goal die Vitesse maakte bij ons , laat dien 10 x schieten op training en hij kan 10 ballen gaan rapen in den tribune als hij ze dan nog raakt :)
Die bal op de paal van Raman … allemaal kleine details .
Maar daar hebben we het niet laten liggen
Vechtlust , werklust, individuele fouten , geloof zijn de oorzaken
En jawel foute keuzes van onze trainer , maar ik weet niet wat er intern met bepaalde spelers gebeurd is ( vorm , blessures )

...
Vintage Bobby Martinez.

Die eerste goal die jullie in de thuismatch maakten was ook maar lucky imo, in 3 keer erin nadat Amazu(?) die bal volledig verkeerd raakt met zijn hoofd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan