UEFA Champions League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben hier de senaatzitting aan het bekijken in Frankrijk en ik ben er vrij zeker van dat heel het gedoe rond het stadion zal leiden tot een diplomatieke rel. Hoe diene minister daar gewoon staat te liegen voor de senaat dat het geen naam heeft is echt ongelooflijk.
 
Infantino:
Infantirno zei:
The 2022 World Cup hosted by Qatar is expected to be watched by 5 billion people around the world.
Bron


Realiteit:
FUKmm0CWIAExevl

Bron

:music:
 
Infantino:



Realiteit:
FUKmm0CWIAExevl

Bron

:music:

Op zich zijn dat twee verschillende competities met verschillende doelpublieken. Ik denk dat het trekken van de conclusie dat de cijfers van het WK 18 niet geevenaard of overtroffen gaan worden omdat de kijkcijfers van de CL zwaar gezakt zijn, niet echt correct is.

Los daarvan is Infantino een idioot eerste klas natuurlijk. 5 miljard kijkers, wat heeft die gesnoven...

Verbazingwekkend dat die finale Manchester City - Chelsea de minst bekeken finale was van de laatste 5 jaar. Benieuwd achter de redenen daarvoor, en het dalend tv-publiek in het algemeen.
In de stadions zie je ook minder en minder mensen bij vele clubs. Wordt voetbal te duur met stijgende abo's en ticketprijzen, naast dure TV-abo's?
 
In veel landen zal zoiets wegsteken achter betaal televisie dingen en mensen die dan opteren voor illegale streams denk ik dan.
 
Kloppen die cijfers wel? Veel andere websites geven gigantisch grotere kijkcijfers.

Volgens goal.com bijvoorbeeld kijken er gemiddeld 400 miljoen mensen wereldwijd naar de CL finale en hebben er cumulatief inderdaad 5 miljard mensen naar de Euro 2020 gekeken, dus misschien is Infantino zo zot nog niet om daar ook op te hopen met het nakend WK.
Marca claimt dan weer dat er 700 miljoen mensen wereldwijd keken naar de finale van 2021.

 
Kloppen die cijfers wel? Veel andere websites geven gigantisch grotere kijkcijfers.

Volgens goal.com bijvoorbeeld kijken er gemiddeld 400 miljoen mensen wereldwijd naar de CL finale en hebben er cumulatief inderdaad 5 miljard mensen naar de Euro 2020 gekeken, dus misschien is Infantino zo zot nog niet om daar ook op te hopen met het nakend WK.

Cijfers van Nielsen in twijfel trekken ten voordele van goal.com in wat een wereld leven we, godverdomme toch.
 
Cijfers zijn enkel van lineaire televisie, voetbal gaat daar gewoon meegetrokken worden in de algemene dalende trend van lineair kijken. Reken uitgesteld kijken, streams (legaal en illegaal), ... mee en je gaat aan veel hogere cijfers komen.
 
Cijfers van Nielsen in twijfel trekken ten voordele van goal.com in wat een wereld leven we, godverdomme toch.

Met die kanttekening dat je een screenshot deelt, niet de effectieve website/bron. Alsook staat er op de screenshot dat het maar voor 84 markten is (de welke?) en dat het enkel viewership thuis betreft.

Sommige cijfers voor dit jaar geven alleen voor Frankfrijk, Spanje, Italie, Duitsland en VK al 38 miljoen kijkers.

In de VS keken vorig jaar dan weer 2,5 miljoen kijkers:

Afin, ik ben nu 2 jaargangen door mekaar aan het mixen dus echt eerlijk is het niet, maar het gaat hier voor 6 (grote) markten alleen al om 40 miljoen kijkers. Om dan te stellen dat er maar 46 miljoen wereldwijd keken, lijkt me wat vreemd.

Maar goed, ik ben nu al een half uur kwijt aan het googlen achter globale kijkcijfers en veel deftige resultaten vind ik niet. Ik geef het op.
 
Ben hier de senaatzitting aan het bekijken in Frankrijk en ik ben er vrij zeker van dat heel het gedoe rond het stadion zal leiden tot een diplomatieke rel. Hoe diene minister daar gewoon staat te liegen voor de senaat dat het geen naam heeft is echt ongelooflijk.
Compleet zot. De bewijzen zijn er, mensen stonden om 18.00u al in een bottleneck die enkel en alleen gecreëerd werd door de Franse politie (in full riot gear). Doordat die geen fatsoenlijke crowd control deden op telkens x-aantal meters werden mensen dan nog een gecrusht.
Er zijn dan nog eens beelden dat stewards "lokale jeugd" die ze kennen zeer duidelijk gewoon binnenlaten zonder ticket en er mee staan te lachen terwijl mensen met echte tickets gewoon uren worden vastgezet als beesten. Vrouwen, kinderen, ... krijgen at random traangas over hun en die pipo staat daar gewoon staalhard te liegen in de senaat.
Ook aan de fanzone aan Cours des Vincennes werd na de match gewoon bijna direct na het fluitsignaal traangas binnen gesmeten, geen aanleiding.

We zullen nog maar zwijgen van de talloze "lokale jeugd/bendes" die zowel voor als na de match een free for all kregen in de nabijheid van het stadion en de metro?

Ik word hier echt fucking kwaad van. De enige reden dat de gevolgen niet erger zijn is omdat de supporters zich net wel goed hebben gedragen.
 
Ik word hier echt fucking kwaad van. De enige reden dat de gevolgen niet erger zijn is omdat de supporters zich net wel goed hebben gedragen.
Ik ben er me ook serieus in aan het opjagen. De stereotypes die die man daar aan het aflezen was “Liverpool fans zorgen voor een specifiek risico”, “we hebben allemaal de beelden van Wembley gezien bij de EK finale”, “There was no serious injury”, …

Ik heb het van in het begin gezegd. Als dit eender welke andere fanbase had geweest dan die van Liverpool, waren er doden gevallen. (En dat is niet omdat het engeltjes zijn maar omwille van wat elke Liverpool met zich meedraagt van 30 jaar geleden)

Ik heb tweets van mensen gelezen op Twitter die er 30 jaar geleden bijwaren die terug naar de psychiater mogen omwille van wat ze terug hebben moeten doorstaan. En die man kan nog zelfs zijn excuses niet aanbieden.
 
Als die verhalen kloppen mogen ze inderdaad hun 2 pollen kussen dat dit niet met een iets fanatiekere fanbase is gebeurd want dan wordt er vanuit de supporters uit gewoon keihard gechargeerd naar de politie toe en is het hek helemaal van de dam.

Je zou toch denken dat ze daar in Parijs het een en ander gewoon zijn qua organisatie he?
 
Het is inderdaad schandalig wat daar is gebeurd. Voetbalfans zijn vaak een gemakkelijk slachtoffer (zeker gezien de reputatie van Engelse fans in het buitenland) maar in dit geval ligt de schuld voor 100% bij de organisatie van UEFA en de Franse overheid.

Maar ja, het zijn binnen twee weken verkiezingen in Frankrijk dus niemand gaat de verantwoordelijkheid op zich nemen. Gemakkelijker om met de vinger te wijzen naar de fans.
 
Als die verhalen kloppen mogen ze inderdaad hun 2 pollen kussen dat dit niet met een iets fanatiekere fanbase is gebeurd want dan wordt er vanuit de supporters uit gewoon keihard gechargeerd naar de politie toe en is het hek helemaal van de dam.

Je zou toch denken dat ze daar in Parijs het een en ander gewoon zijn qua organisatie he?
Als je eens wat gaat terug graven vind je genoeg bewijs dat het ook bij rugby matchen voor de "Six Nations" niet veel beter was, dit was echter nog veel erger. De verhalen kloppen 100%, want alle foto's en filmpjes bewijzen het volledig. Dat er ook sponsors, bekende gezichten en Madrid fans hetzelfde hebben meegemaakt helpt de fans "gelukkig" om te zorgen dat dit niet in de vergeetput geraakt.
Het is inderdaad schandalig wat daar is gebeurd. Voetbalfans zijn vaak een gemakkelijk slachtoffer (zeker gezien de reputatie van Engelse fans in het buitenland) maar in dit geval ligt de schuld voor 100% bij de organisatie van UEFA en de Franse overheid.

Maar ja, het zijn binnen twee weken verkiezingen in Frankrijk dus niemand gaat de verantwoordelijkheid op zich nemen. Gemakkelijker om met de vinger te wijzen naar de fans.
Dat is het net hé, ze hebben zich serieus mispakt met direct de vinger te wijzen naar de fans. Scousers voelen zich niet Engels én hebben dit allemaal al eens meegemaakt (Hillsborough). Daar vechten ze al meer dan 30 jaar voor gerechtigheid, ze gaan dit niet zomaar laten passeren, en terecht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Fransozen en iets organiseren....

Het was ook een zootje voor ons in Lyon dit jaar (zelf eerste 20 minuten gemist vanwege hun toporganisatie/beleid)
Plus dat de algemene redenering bij hen is: Frans = goed, buitenlands = slecht.
 
Fransozen en iets organiseren....

Het was ook een zootje voor ons in Lyon dit jaar (zelf eerste 20 minuten gemist vanwege hun toporganisatie/beleid)
Plus dat de algemene redenering bij hen is: Frans = goed, buitenlands = slecht.
En buitenlandse voetbalsupporters is de duivel in vermomming in hun hoofd denk ik. Al 'tig beelden gezien van vorige evenementen daar maar ook in de rest van Frankrijk, ze hebben daar sowieso een gigantisch probleem met politie die nogal straffeloos is, combineer dat met een minister van Binnenlandse Zaken en van Sport die er niks van snappen en die mannen nog meer on edge zet en dan een stadion dat gebouwd is in één van de gebieden in Frankrijk/Parijs met de hoogste criminaliteitscijfers (ze laten naar wat ik er van kan maken dat gebied (Saint-Denis) ook doelbewust verkommeren (managed decline) en dat is een (mogelijk) dodelijke cocktail.

Ik blijf er bij, de enige reden dat niet nog erger is geworden is omdat de supporters zich fatsoenlijk gedragen hebben. Die (oproer)politie was zeer duidelijk aan het uitdagen om dan nog harder te kunnen reageren, om dan te kunnen zeggen "zie je wel dat het de Engelse hooligans zijn".
Toen bleek dat het helemaal geen hooligans zijn en er zeer veel kinderen waren hadden ze gewoon geen ander plan dan ze toch als beesten te behandelen. We zullen nog maar zwijgen over de honderden/duizenden "locals" die proberen binnen te geraken/stelen/... en de stewards die ze blijkbaar gewoon in dat gebied rekruteren en hun "vriendjes" gewoon binnenlaten.

Waanzin.

Ik hoop alleszins dat jij het niet zo erg hebt moeten meemaken.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: asmo
En buitenlandse voetbalsupporters is de duivel in vermomming in hun hoofd denk ik. Al 'tig beelden gezien van vorige evenementen daar maar ook in de rest van Frankrijk, ze hebben daar sowieso een gigantisch probleem met politie die nogal straffeloos is, combineer dat met een minister van Binnenlandse Zaken en van Sport die er niks van snappen en die mannen nog meer on edge zet en dan een stadion dat gebouwd is in één van de gebieden in Frankrijk/Parijs met de hoogste criminaliteitscijfers (ze laten naar wat ik er van kan maken dat gebied (Saint-Denis) ook doelbewust verkommeren (managed decline) en dat is een (mogelijk) dodelijke cocktail.

Ik blijf er bij, de enige reden dat niet nog erger is geworden is omdat de supporters zich fatsoenlijk gedragen hebben. Die (oproer)politie was zeer duidelijk aan het uitdagen om dan nog harder te kunnen reageren, om dan te kunnen zeggen "zie je wel dat het de Engelse hooligans zijn".
Toen bleek dat het helemaal geen hooligans zijn en er zeer veel kinderen waren hadden ze gewoon geen ander plan dan ze toch als beesten te behandelen. We zullen nog maar zwijgen over de honderden/duizenden "locals" die proberen binnen te geraken/stelen/... en de stewards die ze blijkbaar gewoon in dat gebied rekruteren en hun "vriendjes" gewoon binnenlaten.

Waanzin.

Ik hoop alleszins dat jij het niet zo erg hebt moeten meemaken.
zo erg gelukkig niet.
kaarten wel geschrapt zien, dan nieuwe kopen uiteraard.
Aan de ingang er hardhandig uitgehaald (ondanks mijn beste Frans). Dan ingesloten samen met nog zo'n 60 tal mensen door oproerpolitie.

Daarin gelukkig heel even kunnen wegglippen en een steward aanspreken en verhaal afgestoken dat we Belgische wielertoeristen zijn in het Rhone gebied maar ook wel van voetbal houden en zo een match wouden meepikken.
Na veel palaver zo heeft die ons dan tot in het stadion begeleid. Ik moest van die mens eerst mijn tshirt afdoen want Fred Perry kon provoceren zijn. Que?Kunnen overtuigen om mijn jas aan te doen, want denk dat het pas provocerend ging zijn mocht ik daar staan met mijn West Ham tattoos tussen de Fransen :rofl:

Tijdens de match wel ambras, er waren alsnog Engelsen binnen geraakt. Bij de 0-3 beginnen die toch te juichen. Locaal sjakossen volk kon het niet verkroppen en begon spel te maken waarvan er 1 met een mes begon te zwaaien.
Die mocht bijgevolg een paar rijen beneden zichzelf oprapen.
Dan zagen we wel terug de werking van de Fransen: Engelsen werden uit het stadion verwijderd, messenzwaaier mocht blijven....

Na de wedstrijd alle cafés in het centrum gesloten ook, politiebevel. We hebben toen nog van een sympathieke barman wat pinten in meeneemkoffie bekers gekregen zodat we niet zouden uitdrogen op weg naar het hotel.
 
zo erg gelukkig niet.
kaarten wel geschrapt zien, dan nieuwe kopen uiteraard.
Aan de ingang er hardhandig uitgehaald (ondanks mijn beste Frans). Dan ingesloten samen met nog zo'n 60 tal mensen door oproerpolitie.

Daarin gelukkig heel even kunnen wegglippen en een steward aanspreken en verhaal afgestoken dat we Belgische wielertoeristen zijn in het Rhone gebied maar ook wel van voetbal houden en zo een match wouden meepikken.
Na veel palaver zo heeft die ons dan tot in het stadion begeleid. Ik moest van die mens eerst mijn tshirt afdoen want Fred Perry kon provoceren zijn. Que?Kunnen overtuigen om mijn jas aan te doen, want denk dat het pas provocerend ging zijn mocht ik daar staan met mijn West Ham tattoos tussen de Fransen :rofl:

Tijdens de match wel ambras, er waren alsnog Engelsen binnen geraakt. Bij de 0-3 beginnen die toch te juichen. Locaal sjakossen volk kon het niet verkroppen en begon spel te maken waarvan er 1 met een mes begon te zwaaien.
Die mocht bijgevolg een paar rijen beneden zichzelf oprapen.
Dan zagen we wel terug de werking van de Fransen: Engelsen werden uit het stadion verwijderd, messenzwaaier mocht blijven....

Na de wedstrijd alle cafés in het centrum gesloten ook, politiebevel. We hebben toen nog van een sympathieke barman wat pinten in meeneemkoffie bekers gekregen zodat we niet zouden uitdrogen op weg naar het hotel.
Ongelooflijk zoiets. Het is 2022, maar die Fransen behandelen Engelse supporters alsof het 1970 is.
Hoe erg het trouwens in dit geval was, zoveel erger was het blijkbaar na de match. Uitgangen gewoon afgesloten door oproerpolitie (degene die open waren, daar werd dan traangas gesmeten), waardoor iedereen langs dezelfde weg eruit moest, daar natuurlijk honderden "locals" die supporters in elkaar aan 't slagen waren, aan 't stelen waren, ... Kortom precies een oorlogszone, zelfde als in uw verhaal, politie doet daar dan helemaal niks aan.

Ik ben heel blij dat ik geen succes had in den UEFA ballot en dan maar richting Liverpool getrokken ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan