UEFA Champions League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft het feit dat hij ooit met Atletico de finale verloor (tegen Real), nooit een plaatsje kunnen geven / dit slecht verteert.
Dus hij heeft dan gezegd dat hij nu eindelijk op de juiste plaats van de geschiedenis staat. (of iets dergelijks)

Atletico aanziet dit als een belediging en respectloos. Dat is wel zo, maar Courtois is natuurlijk een winnaarstype en ondanks het feit dat hij arrogant is ben ik 100% zeker dat hij hiermee niet rechtstreeks Atletico zelf aansprak, maar dat het eerder een persoonlijke teleurstelling was en nog steeds is.

Sterker nog: Had Atletico de finale verloren tegen een team <> Real, ik ben er zeker van dat Courtois exact dezelfde woorden had gebruikt. Maar nu komen zijn woorden natuurlijk extra hard aan.
De juiste kant van de geschiedenis is toch gewoon 'we hebben nu gewonnen'. Denk dat iedereen toch aan die kant wil zitten..?
 
Als dat leidt tot onderlinge vetes in een ploeg, is dat problematisch toch?
Een coach heeft ook een taak. Courtois stelt zich daarboven. Teamspirit 0,0

Alleen denk ik niet dat dat gebeurt, aangezien zeer velen zijn mening delen.
En ja... Zowat de beste speler van de wereld op uw positie zijn, doet ook veel. Als De Bruyne zou willen, zou er ook geen haan naar kraaien. Je kan dan inderdaad zeggen "Maar De Bruyne heeft een betere mentaliteit" (en dat zou kloppen) maar dat staat los van zogezegde onderlinge vetes. Die gaan er gewoonweg niet zijn.
 
Mignolet - Courtois is de onderlinge vete die er effectief wel is.
Gelukkig moeten die 2 nooit op hetzelfde moment op een veld staan
 
Mignolet - Courtois is de onderlinge vete die er effectief wel is.
Gelukkig moeten die 2 nooit op hetzelfde moment op een veld staan
Courtois wil normaal gezien ook altijd spelen. Niets mis mee.

Persoonlijk vind ik toch weer een typisch voorbeeld van onze mentaliteit dat we de woorden van Courtois zo beladen aanvoelen en veroordelen.

Ik ben blij dat we een keeper met persoonlijkheid hebben. En volgens mij zegt hij dingen die objectief correct zijn. Moet je altijd akkoord zijn met de manier waarop of de timing? Nee. Maar zaken opblazen van bijna 10 jaar geleden hoeft toch ook niet.
 
Als dat leidt tot onderlinge vetes in een ploeg, is dat problematisch toch?
Een coach heeft ook een taak. Courtois stelt zich daarboven. Teamspirit 0,0

Als ik Casteels was zou ik trouwens ook eens gaan vragen aan Martinez waarom er bij een forfait van Courtois altijd naar die ene keeper in de herfst van zijn carrière die terug in België zit teruggegrepen wordt.

Maar finaal gaat het om de belangrijke momenten en dan zie ik Courtois zich smijten, zowel bij Genk, Atletico, Chelsea, Real als de Duivels en is elke ploegmaat - op het veld - zich ook ten volle bewust van wat ze eraan hebben. Daar valt niks op aan te merken. Niemand heeft ooit op die topmomenten last gehad van Courtois. Hij stond er altijd. De tijd dat we echt hoorden over gezever onder de Rode Duivels dateert al lang van voor we ons een tijd niet meer kwalificeerden voor tornooien.
 
Mignolet - Courtois is de onderlinge vete die er effectief wel is.
Gelukkig moeten die 2 nooit op hetzelfde moment op een veld staan

Lijkt me op zijn zachtst gezegd heel sterk.
Courtois boeit zich daar echt niet genoeg in om een vete te hebben met een mindere keeper dan hem en Mignolet lijkt me een te goed en nuchter mens om een actieve vete te hebben.

Als ik Casteels was zou ik trouwens ook eens gaan vragen aan Martinez waarom er bij een forfait van Courtois altijd naar die ene keeper in de herfst van zijn carrière die terug in België zit teruggegrepen wordt.

Zeer vreemde zaak dat die niet al langer 2de keeper is.
 
Courtois wil normaal gezien ook altijd spelen. Niets mis mee.

Persoonlijk vind ik toch weer een typisch voorbeeld van onze mentaliteit dat we de woorden van Courtois zo beladen aanvoelen en veroordelen.

Ik ben blij dat we een keeper met persoonlijkheid hebben. En volgens mij zegt hij dingen die objectief correct zijn. Moet je altijd akkoord zijn met de manier waarop of de timing? Nee. Maar zaken opblazen van bijna 10 jaar geleden hoeft toch ook niet.
Proto had dat bij Anderlecht ook, ten koste van Roef. Bekerfinale in 2015 waarin Roef het hele traject mocht spelen en toen het finale was eiste Proto zijn plaats op. Zo'n dingen gebeuren overal. Aan de trainer om daar een duidelijke keuze in te maken.
 
Doet niks af aan de kwaliteit van Courtois eh, onbetwist de logische keuze voor elke match.
Maar hij heeft een arrogant kantje & zijn focus ligt eerder bij zichzelf dan bij de ploeg. En dat werkt bij een Martinez, maar weet niet als dat overal zal pakken.
Again, doet niks af aan de kwaliteiten en elke speler heeft zijn karakter.
En ja, zoals ik aangaf: inside information. Courtois & Mignolet gunnen elkaar niks (zelfs geen goeiendag bij manier van spreken)
 
De vraag is wat ge natuurlijk "een vete" noemt. Zeker na de aanvanklijke reacties waarin er een jaar of twee vanuit "verschillende hoeken" gesuggerereerd werd dat Mignolet ten onrechte zijn plaats verloor tnv Courtois owv vriendjespolitiek gaat een arrogant iemand (ben immers ook zeker geen fan van de mens Courtois en dat al sinds zijn jaren als jeugdkeeper) als Courtois zich zeker en vast verheven voelen boven een mindere doelman. Maar dat is dan eerder "wie zijt ge?" dan "een vete".
En van Mignolet had ik niet verwacht dat die zich zo zou voelen naar Courtois toe, daar leek die me echt veel te nuchter voor.

Veel Genk vs STVV parallellen :D
 
Laat ons zeggen dat KDB & Courtois, na het vrouwenaffaire, het nog steeds beter met elkaar kunnen vinden dan Courtois & Mignolet. Dus 't is meer dan zich wat verheven voelen :)
't Zou bijna een tienerserie kunnen zijn :D
 
Laat ons zeggen dat KDB & Courtois, na het vrouwenaffaire, het nog steeds beter met elkaar kunnen vinden dan Courtois & Mignolet. Dus 't is meer dan zich wat verheven voelen :)
't Zou bijna een tienerserie kunnen zijn :D
Nog nooit iets van opgemerkt tbh.

Maar bon Courtois is simpelweg véél beter dan Mignolet en intussen is Casteels ook gewoon een meer betrouwbaar sluitstuk geworden.
 
Nog nooit iets van opgemerkt tbh.

Maar bon Courtois is simpelweg véél beter dan Mignolet en intussen is Casteels ook gewoon een meer betrouwbaar sluitstuk geworden.

Was Casteels zo goed dan dit seizoen? Wolfsburg toch vrij teleurstellend seizoen gedraaid zowel in BL als in CL.
 
Laat ons zeggen dat KDB & Courtois, na het vrouwenaffaire, het nog steeds beter met elkaar kunnen vinden dan Courtois & Mignolet. Dus 't is meer dan zich wat verheven voelen :)
't Zou bijna een tienerserie kunnen zijn :D
Spill eens wat details van die Courtois-Mignolet vete. Wanneer is dat allemaal begonnen? 😀
 
Zoveel details weet ik er ook niet van, maar komt er op neer dat er bij enkele trainingsmatchen door de coach werd bepaald dat Mignolet zijn kans zou krijgen. Courtois wou dat niet laten gebeuren en heeft verschillende keren Martinez overruled met : "ik ben de nummer 1, ik wil spelen"
En Martinez liet dat allemaal gebeuren. Mignolet kreeg amper kans.
Sindsdien komen die 2 écht niet overeen. De manier hoe ze ermee omgaan , is gewoon beetje puberaal. That's all :)
/nutshell
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Ik snap dat dat niet zo een toffe uitspraak is, maar bij het herhaald gebruik van het woord "belediging" stelde ik me wel iets anders voor alvast :)
Het is ook gewoon geen belediging... Net zoals hij de Engelse na de finale niet meteen beledigd heeft.

Over Atlético heeft hij gewoon gezegd dat hij in der tijd aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond en nu wél omdat Real vooralsnog geen CL-finales heeft verloren. Dat zijn gewoon feiten en dus allesbehalve een belediging. Als ze bij Atlético daardoor in hun gat gebeten zijn, dan is dat toch echt hun probleem.

En Courtois' reactie over een gebrek aan respect heeft vooral te maken met het Engelse magazine FourFourTwo dat hem niet eens bij de top 10 beste keepers van de wereld heeft geplaatst. :laugh: Dat hij daarna gewoon zijn gram wilde halen is niet meer dan logisch. Als je na zo'n prestatie al niet meer je gram mag halen, dan vraag ik mij af wanneer wél.

Los daarvan is Courtois zeker niet op z'n mondje geven, maar ik geef hem groot gelijk. Geef mij maar figuren met een uitsproken mening dan meelopertjes.
 
Courtois is ongetwijfeld een klootzak en er is geen jonge deerne in heel Limburg die geen uitnodiging naar Spanje heeft ontvangen maar het was wel de enige die eindelijk eens durfde zeggen dat Wilmots een incompetente zak was.


En daarvoor was het "Hey, ik ben Thibaut Courtois. Ik speel bij RC Genk".
Was lachen toen mijn zusje afkwam "Hey kent ge Thibaut Courtois van RC Genk?" :rofl:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan