UEFA Champions League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die wilt gewoon deftig vakantie hebben, die Nations League interesseert toch niemand van de Rode Duivels..

Volgend seizoen weer volle gas en er nog eens een WK tussendoor..
Courtois heeft een medische uitzondering verkregen en is op vakantie vertrokken.
Volgens mij heeft geen kat naar zijn dossier gekeken en hebben ze dit met de oogkleppen op gewoon zonder veel morren, goedgekeurd. :tongue:
 
@exCite probeer er daar nog een feestje van te maken!

Triestig hoe een trotse club zoals Real alleen nog maar kan shithousen en rekenen op hun keeper om hun aan tropheeen te helpen. Galacticos era is ver weg.

Van Liverpool was het niet genoeg in de aanval maar het had genoeg moeten zijn voor verleningen op zijn minst. Fantastisch seizoen dat eindigt in mineur.
Goh eindigen in mineur, welke andere club kan zeggen dat ze 2 bekers pakken en voor de andere 2 letterlijk meedoen tot de laatste match. De trophy parade voor de FA Cup en de League Cup was trouwens geweldig en laat zien wat voor club Liverpool is, 500 000 man de dag na een verloren CL finale, waanzinnig.

Over de finale zelf, wie 'm wint verdient 'm, Real in dit opzicht op basis van een fenomenale Courtois, maar al bij al is het bijzaak, want wat er buiten dat stadion gebeurt is en dat de UEFA en vooral die Franse minister dat in ONZE SUPPORTERS hun schoenen probeert te schuiven is compleet waanzinnig.

Er zijn ondertussen van honderden Liverpool (en Real) supporters al beelden en getuigenissen van wat daar gebeurd is. Eerst hebben ze alle supporters in een trechter geleid naar 1 gate/poort, terwijl er eigenlijk een stuk of 10/20 zijn. Om die dan ook nog te sluiten, terwijl was daarna de bemanning van de eerste ticket check (om mensen zonder ticket buiten te houden) gewoon weg.
Op dat moment zijn er toevallig heel veel "mensen met hoodies die nogal zeer goed Frans spraken" door die hekken gebroken. Heel veel mensen hun ticket gestolen, GSM gestolen en ook heel wat mensen bijeen geslagen.
En wat beslist de politie dan maar? Mensen (families !!!) die gewoon staan aan te schuiven, en naar boven getrokken worden zodat ze niet dood gecrusht worden te bestoken met matrakken en traangas.

Wie mij niet gelooft mag eens wat gaan zoeken op internet/twitter/facebook. Het zijn ook niet enkel Liverpool supporters, er zijn Madrid supporters die net hetzelfde hebben meegemaakt. De Engelse politie was daar ook aanwezig en bevestigt het ook, alsook genoeg "voorname" mensen die daar waren. Dat dit in 2022 nog kan, voor een finale van de CL die normaal een absoluut feest moet zijn, ik ben er echt van gedegouteerd.

Ongelooflijk, en ik hoop echt dat er nooit nog een finale daar mag gehouden worden. Trouwens zelf ook de sympathie gezien van de Franse politie aan de grens in het heen en terug rijden van Liverpool, zomaar triage doen van 6 baanvakken naar 1, zodat de queues die er al zijn nog langer worden, tussendoor gewoon eens een auto/vrachtwagen random laten stoppen, niks doen en dan laten doorrijden, bah.

Soit, op naar volgend jaar, mijn hotel is al geboekt. De sfeer in Liverpool was fantastisch, net zoals in 2019, jammer genoeg dit keer met een ander einde, maar ook dat is voetbal.

YNWA
 
Goh eindigen in mineur, welke andere club kan zeggen dat ze 2 bekers pakken en voor de andere 2 letterlijk meedoen tot de laatste match. De trophy parade voor de FA Cup en de League Cup was trouwens geweldig en laat zien wat voor club Liverpool is, 500 000 man de dag na een verloren CL finale, waanzinnig.

Over de finale zelf, wie 'm wint verdient 'm, Real in dit opzicht op basis van een fenomenale Courtois, maar al bij al is het bijzaak, want wat er buiten dat stadion gebeurt is en dat de UEFA en vooral die Franse minister dat in ONZE SUPPORTERS hun schoenen probeert te schuiven is compleet waanzinnig.

Er zijn ondertussen van honderden Liverpool (en Real) supporters al beelden en getuigenissen van wat daar gebeurd is. Eerst hebben ze alle supporters in een trechter geleid naar 1 gate/poort, terwijl er eigenlijk een stuk of 10/20 zijn. Om die dan ook nog te sluiten, terwijl was daarna de bemanning van de eerste ticket check (om mensen zonder ticket buiten te houden) gewoon weg.
Op dat moment zijn er toevallig heel veel "mensen met hoodies die nogal zeer goed Frans spraken" door die hekken gebroken. Heel veel mensen hun ticket gestolen, GSM gestolen en ook heel wat mensen bijeen geslagen.
En wat beslist de politie dan maar? Mensen (families !!!) die gewoon staan aan te schuiven, en naar boven getrokken worden zodat ze niet dood gecrusht worden te bestoken met matrakken en traangas.

Wie mij niet gelooft mag eens wat gaan zoeken op internet/twitter/facebook. Het zijn ook niet enkel Liverpool supporters, er zijn Madrid supporters die net hetzelfde hebben meegemaakt. De Engelse politie was daar ook aanwezig en bevestigt het ook, alsook genoeg "voorname" mensen die daar waren. Dat dit in 2022 nog kan, voor een finale van de CL die normaal een absoluut feest moet zijn, ik ben er echt van gedegouteerd.

Ongelooflijk, en ik hoop echt dat er nooit nog een finale daar mag gehouden worden. Trouwens zelf ook de sympathie gezien van de Franse politie aan de grens in het heen en terug rijden van Liverpool, zomaar triage doen van 6 baanvakken naar 1, zodat de queues die er al zijn nog langer worden, tussendoor gewoon eens een auto/vrachtwagen random laten stoppen, niks doen en dan laten doorrijden, bah.

Soit, op naar volgend jaar, mijn hotel is al geboekt. De sfeer in Liverpool was fantastisch, net zoals in 2019, jammer genoeg dit keer met een ander einde, maar ook dat is voetbal.

YNWA

Heb het ook zitten volgen, en hoe meer er naar buiten komt hoe duidelijker het is wat daar gebeurd is. Het is ook niet enkel met Liverpool supporters gebeurd maar ook bij de Spaanse supporters.

Het deel van Parijs waar dat stadion is, is blijkbaar ook gewoon 1 van de grootste probleembuurten van die regio. Dat zit daar vol krapul, en daar waren er ook duidelijk een paar steward zodat ze hun vriendjes kunnen binnenlaten.

Wat die minister daar aan het spuien is, is gewoon zever. 70% fake tickets zegt die, dat zou dus willen zeggen dat er daar 150k+ volk rondliep, dat kan gewoon niet. Gelukkig is de Franse pers er ook opgesprongen en volgen die UEFA en die minister niet. Spaanse en Engelse pers is ook unaniem in wat er daar gebeurd is en dat de fans niet het probleem waren.

Parijs moeten ze nooit meer een sportevenement geven (dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd) en UEFA is gewoon not fit for purpose. Ergens hoop ik dat als UEFA hun opinie aanhoud over wat er daar gebeurd is dat er heel wat clubs, Liverpool eerst, zich terug aansluiten bij de super league. Het moet gedaan zijn met UEFA.
 
Maar is het correct dat omdat hij veel kritiek heeft op jan en alleman, dat hij dan plots van 5de beste doelman ter wereld naar 20ste beste doelman ter wereld gaat?

Dat zou toch niks te maken mogen hebben met hoe goed of slecht je bent?

Maar dat was het dus wel. Door zijn kritiek, werd hij overal gestraft en was hij plots een middelmatige of zelfs slechte doelman volgens veel analisten, media, kenners en fans (vooral de Engelse fans).
Inderdaad belachelijk dat de media hem niet eens in de top 10 zet, en dat hij door de FIFA niet eens genomineerd werd voor de beste doelman award. Volledig mee akkoord. Dat laatste was uiteraard het gevolg van zijn uithaal naar de FIFA/UEFA.

Maar als je iedereen tegen de schenen schopt om jezelf wat interessant te maken, dan moet je ook niet verwonderd zijn dat je kritiek krijgt en niet de meest geliefde speler gaat zijn. Na iedere match staat hij wel iemand te beledigen, ook in de Spaanse competitie. Hij zegt ook zelf dat hij van vijandige sfeer geniet. Maar dan tegelijkertijd lopen zagen dat hij niet genoeg respect krijgt. Tja.

Hij staat op het punt de Champions League finale te spelen, wat doet hij voor de match? Atletico uit het niets beledigen, een ploeg waar hij destijds zogezegd verliefd op was, waarmee hij Spaans kampioen is geworden, en waarmee hij nét niet de Champions League gewonnen heeft.
Even later wint hij de Champions League na een wereldprestatie, zijn eerste reactie? De Engelse pers beledigen en zagen over een gebrek aan respect.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier enkele keren over Courtois zijn beledigingen richting Atletico, maar heb dat volledig gemist. What happened?
 
Het deel van Parijs waar dat stadion is, is blijkbaar ook gewoon 1 van de grootste probleembuurten van die regio. Dat zit daar vol krapul, en daar waren er ook duidelijk een paar steward zodat ze hun vriendjes kunnen binnenlaten.

Wat die minister daar aan het spuien is, is gewoon zever. 70% fake tickets zegt die, dat zou dus willen zeggen dat er daar 150k+ volk rondliep, dat kan gewoon niet. Gelukkig is de Franse pers er ook opgesprongen en volgen die UEFA en die minister niet. Spaanse en Engelse pers is ook unaniem in wat er daar gebeurd is en dat de fans niet het probleem waren.

Parijs moeten ze nooit meer een sportevenement geven (dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd) en UEFA is gewoon not fit for purpose. Ergens hoop ik dat als UEFA hun opinie aanhoud over wat er daar gebeurd is dat er heel wat clubs, Liverpool eerst, zich terug aansluiten bij de super league. Het moet gedaan zijn met UEFA.
Als je ooit al eens met de auto naar Parijs gereden bent, dan weet je in welke buurt dat stadion gelegen is, dat is inderdaad één van de eerder probleemrijke banlieues. Het probleem is echter veel groter, want je zou denken dat de Franse politie dat probleem op zo'n evenement wel de baas kan, absoluut niet dus want het enige dat gebeurd is, is dat ze het probleem mee erger gemaakt hebben en nog eens schietgraag zijn ook (traangas). Gelukkig zijn er geen doden gevallen, want gewonden zijn er al te veel.
En nogmaals, wat een geweldige dag/avond moet zijn, is door de Franse politie/autoriteiten en de UEFA compleet verkloot. Niet enkel voor onze supporters, maar ook voor die van Madrid.

Ik wou trouwens nog wel proficiat zeggen aan de Real supporters hier.
Top ook dat de Real supporters (en Spaanse pers) op dezelfde lijn als Liverpool en de Engelse pers staan. Dit had elke ploeg in deze finale kunnen zijn, ik hoop echt dat het nooit meer gebeurt, maar dat is een utopie, al te vaak nog worden voetbalsupporters als beesten behandeld.
 
Ik zou zelfs durven zeggen dat eigenlijk alle prof voetballers te veel respect krijgen :p
Ge kunt goed tegen een bal trappen (of hem pakken), proficiat.

Ik moet ook altijd denken aan Rene Van Der Gijp zijn uitspraak dat eigenlijk de meeste keepers een beetje raar zijn.
 
Parijs moeten ze nooit meer een sportevenement geven
oeps
256x256bb.jpg
 
Als keeper moet ge een beetje zot zijn om u face-first naar de voeten te gooien van een veldspeler die van plan is te shotten.
Niettegenstaande dat Courtois echt een dikkenek is.
Enige reden waarom Mignolet sommige onbelangrijke matchen zelfs niet eens mocht keepen (of net wel) , is omdat Courtois dat besliste en niet Martinez. Hij is de nr 1 , en hij kiest dan ook wanneer hij speelt.
Alles voor het eigenbelang.
(inside information)
 
Ik lees hier enkele keren over Courtois zijn beledigingen richting Atletico, maar heb dat volledig gemist. What happened?
Hij heeft het feit dat hij ooit met Atletico de finale verloor (tegen Real), nooit een plaatsje kunnen geven / dit slecht verteert.
Dus hij heeft dan gezegd dat hij nu eindelijk op de juiste plaats van de geschiedenis staat. (of iets dergelijks)

Atletico aanziet dit als een belediging en respectloos. Dat is wel zo, maar Courtois is natuurlijk een winnaarstype en ondanks het feit dat hij arrogant is ben ik 100% zeker dat hij hiermee niet rechtstreeks Atletico zelf aansprak, maar dat het eerder een persoonlijke teleurstelling was en nog steeds is.

Sterker nog: Had Atletico de finale verloren tegen een team <> Real, ik ben er zeker van dat Courtois exact dezelfde woorden had gebruikt. Maar nu komen zijn woorden natuurlijk extra hard aan.
 
Het mag duidelijk zijn waarom ze hun verhaal niet snel gaan opgeven in Frankrijk. Ik hoop dat mensen 2x nadenken voor ze daar naartoe gaan.

Ik had trouwens ook beelden gezien van wapens die uit een manhole rond het stadion zijn gehaald door de politie. Met de hoeveelheid volk dat daar ongeautoriseerd is binnengelaten zijn we denk ik aan iets veel erger ontsnapt. Dat dat daar zo makkelijk is gebeurd is reden genoeg hen de Olympische spelen af te nemen.
 
ik zie niks beledigend aan die uitspraak over de verloren finale. Het is een feit dat de finale verloren ging, geen waardeoordeel.

arrogant?

nogal een verademing tegenover de rest vd nationale ploeg die al lang content zijn dat ze op een tornooi de kwartfinale bereikt hebben. En bijgevolg nooit ne platte prijs winnen.
 
Hij heeft het feit dat hij ooit met Atletico de finale verloor (tegen Real), nooit een plaatsje kunnen geven / dit slecht verteert.
Dus hij heeft dan gezegd dat hij nu eindelijk op de juiste plaats van de geschiedenis staat. (of iets dergelijks)

Atletico aanziet dit als een belediging en respectloos. Dat is wel zo, maar Courtois is natuurlijk een winnaarstype en ondanks het feit dat hij arrogant is ben ik 100% zeker dat hij hiermee niet rechtstreeks Atletico zelf aansprak, maar dat het eerder een persoonlijke teleurstelling was en nog steeds is.

Sterker nog: Had Atletico de finale verloren tegen een team <> Real, ik ben er zeker van dat Courtois exact dezelfde woorden had gebruikt. Maar nu komen zijn woorden natuurlijk extra hard aan.
Het was wel degelijk een belediging naar Atlético toe hoor. Het is ook al lang niet de eerste keer dat hij zich negatief uitlaat over Atlético. Wat je hier schrijft is inderdaad min of meer de juiste vertaling van wat hij zei, maar in het Spaans klinkt het toch iets harder en is de ondertoon sterker aanwezig. Dus er hoeft niet rond de pot gedraaid te worden. Hij wist maar al te goed wat de gevolgen van zijn uitspraak zouden zijn. Nu afkomen met "maar ik bedoelde het zo niet", is nogal schijnheilig.

Tijdens zijn voorstelling bij Real Madrid een paar jaar geleden, was hij meteen ook al Atlético aan het beledigen. Duidelijk een poging om zich populair te proberen maken bij zijn huidige ploeg, niet meer en niet minder.

Niet dat ik medelijden heb met de supporters van Atlético. Hun spionkop bestaat uit duizenden fascisten, neo-nazi's, corrupte agenten,... Hoe meer ze beledigd worden, hoe liever ik het heb, maar dat staat los van mijn mening over Courtois :unsure:
 
Ik snap dat dat niet zo een toffe uitspraak is, maar bij het herhaald gebruik van het woord "belediging" stelde ik me wel iets anders voor alvast :)
 
ik zie niks beledigend aan die uitspraak over de verloren finale. Het is een feit dat de finale verloren ging, geen waardeoordeel.

arrogant?

nogal een verademing tegenover de rest vd nationale ploeg die al lang content zijn dat ze op een tornooi de kwartfinale bereikt hebben. En bijgevolg nooit ne platte prijs winnen.
Dat is natuurlijk wel heel zwart/wit. Een De Bruyne zal ook wel kapot zijn om de CL finale te missen. Ik vind er weinig verademing aan als je steeds steken moet uitdelen naar andere ploegen.

Als keeper moet ge een beetje zot zijn om u face-first naar de voeten te gooien van een veldspeler die van plan is te shotten.
Niettegenstaande dat Courtois echt een dikkenek is.
Enige reden waarom Mignolet sommige onbelangrijke matchen zelfs niet eens mocht keepen (of net wel) , is omdat Courtois dat besliste en niet Martinez. Hij is de nr 1 , en hij kiest dan ook wanneer hij speelt.
Alles voor het eigenbelang.
(inside information)
Dat lijkt me nu geen geheim dat Courtois zelf kiest wanneer hij speelt.
 
Als dat leidt tot onderlinge vetes in een ploeg, is dat problematisch toch?
Een coach heeft ook een taak. Courtois stelt zich daarboven. Teamspirit 0,0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan