The Super League 2021-2021

Dit zou de voorgestelde format van A22, de organisator, zijn:

GB3e23-AXk-AAGKhx.png


Let op dat men voorstelt om elke wedstrijd gratis voor streaming beschikbaar wil maken om de fans te paaien en enkel geld wil puren uit advertisements.
Bizar en een beetje verdacht...
Het voorstel ook eens gelezen en ik hoop dat het er door komt. De champions league gaat vanaf volgend jaar gewoon op niets meer trekken, dus dan is dit beter.

En het is niet te zeggen dat het beter zal zijn bij de nieuwe organisatie, maar verhalen die uit UEFA komen geven gewoon aan dat deze organisatie niet fit for purpose is.
 
Op X komen stevige geruchten van betrokken journalisten dat clubs in Duitsland en Engeland (op een paar na misschien) nog steeds niet wensen deel te nemen.

Verbaast me van de Engelse clubs, maar niet van de Duitse.

Er is ook opgemerkt dat in 2021 bij de initiele lancering zakken vol geld aan deelnemende clubs beloofd werd, maar daar is nu niets meer van te zien. Clubs moeten dus afgaan op de belofte dat het gratis streaming platform dermate veel reclame inkomsten zal genereren om elke club honderden miljoenen euros te geven.
 
Ik zit er in iig geval niet op te wachten persoonlijk. Het voetbal is al door en door rot met al dat geld en met dergelijke initiatieven gaat het niet beteren, zeker niet voor onze Belgische clubs. De kloof zal enkel groter worden en dit op elk gebied.

Dat ze in Engeland er ook niet warm van worden schrik ik niet van. Dat is al gewoon een Super League
 
Ik ben in eerste instantie logischerwijs tegen de Super League, maar ik kan ergens begrijpen waarom bepaalde clubs dit willen oprichten. Het gat tussen de Premier League en de andere competities begint gewoon te groot te worden. Ik denk dat enkel Real Madrid en Bayern op termijn hun voet naast de Engelse topclub kunnen houden, maar al de rest...

Ik vind sowieso dat er in het huidige voetbal & bepaalde formatten drastische veranderingen moeten doorgevoerd worden om het niet te laten escaleren. Het feit dat bij wijze van spreken een Engelse degradatiekandidaat losjes 50m op tafel kan leggen voor een speler, terwijl Italiaanse topclubs als Milan/Inter/Juve serieus moeten opletten wat ze doen vind ik echt niet normaal.

Er moet ook dringend een limiet komen op transferbedragen en salarissen. Wat Chelsea de afgelopen twee jaar allemaal al niet gekocht heeft. Een hoop middelmaat voor meer dan een half miljard is ook serieus van de zotte.

Ah en er mogen ook eens strengere regels komt wat betreft spelers uit eigen land. Dat er slechts drie Britten aan de aftrap stonden van Liverpool - Utd is gewoon schandalig.
 
Tuurlijk begrijp ik dat, met die super league willen ze een eerste stap richting een meer gesloten systeem zoals Amerikaanse sporten (NBA en co).
 
Het zal inderdaad geen gesloten systeem zijn.

Vraag me af wat de Engelse ploegen gaan doen. Die hebben na heel het debacle een document getekend waarin staat dat ze nooit zullen deelnemen aan zo een league.
 
Chelsea Football Club has today released the following statement in relation to the European Super League…


‘The judgment issued today by the European Court of Justice does not change Chelsea FC’s position. We firmly believe that, by working with the Premier League, The FA, other European clubs through our strong relationship with the ECA, and with UEFA and FIFA, we can, together, continue to develop the European game for the benefit of everyone.’
 
Gaat weer een doodgeboren mus worden, een resem aan (top)clubs heeft al laten weten niet te zullen deelnemen.

O.a.:
- Chelsea
- Bayern
- Dortmund
- Man United
- Man City
- Gans Spanje incl Sevilla en Atletico Madrid, uitgezonderd Barca en Real
- Marseille
- AS Roma
- Celtic
- PSG
- Copenhagen

Zal dus 14 keer per jaar Barcelona - Real Madrid worden precies.
 
Gaat weer een doodgeboren mus worden, een resem aan (top)clubs heeft al laten weten niet te zullen deelnemen.

O.a.:
- Chelsea
- Bayern
- Dortmund
- Man United
- Man City
- Gans Spanje incl Sevilla en Atletico Madrid, uitgezonderd Barca en Real
- Marseille
- AS Roma
- Celtic
- PSG
- Copenhagen

Zal dus 14 keer per jaar Barcelona - Real Madrid worden precies.
Kweet niet waarom hier zo'n drama word over gemaakt, meer voetbal wa wilde nog meer , who cares wie er meedoet .
 
Gratis streaming of niet.
Ik ga toch niet kijken.
Ben zo'n kwibus die zo goed als enkel naar wedstrijden van zijn eigen ploeg kijkt. Heel af en toe eens een andere match met half oog en wel naar Match Of The Day maar verder.

En al zeker niet naar die zogenaamde topwedstrijden.
 
Ik zou op zich nog wel te vinden zijn voor een gesloten competitie als ze dan de rest vh Amerikaanse systeem ook gaan toepassen...
Dat bv spelers uit de nationale competities zich elegible kunnen maken om "gedraft" te worden (tegen een vaste prijs gewoon, waar de 'kleine' clubs echt wel mooi aan verdienen en afhankelijk van rondes?) en dat er met een salary cap gewerkt wordt zodat die "superploegen" wel genoodzaakt zijn om meer rotatie in hun kern te steken en we niet elk jaar naar dezelfde 4 ploegen zitten zien in de halve finale.
Dan moeten die zogeheten superclubs natuurlijk wel geband worden van hun nationale competities om ze daar niet met de vingers in de neus te laten winnen.

Het zou niet legaal zijn in EU maar bon, zo zie ik er nog wel iets in. Want uiteindelijk stopt mijn interesse in die UEFA bekers nu ook als de Belgische ploegen eruit liggen omdat er gewoon 0,0 variatie in zit.

Soit, ik heb natuurlijk makkelijker spreken omdat ik geen supporter ben van een club in de JPL maar ik denk ook niet dat er voor JPL clubs veel zou veranderen. Behalve dan dat je in de CL/EL niet meer kan uitkomen tegen absolute topploegen maar tenzij die geen goesting meer hebben raap je daar toch niks tegen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan