The Super League 2021-2021

Gavin

Well-known member
c26Ere4.png

Kom zeg, in welke ongelooflijk hoge ivoren toren moet je eigenlijk zitten om dit uit te denken. Als je kijkt naar de basis van het voetbal: passie, (lokale) verankering door supporters, rijken en armen door elkaar, dan is dit een enorme kaakslag naar al de mensen die dat vertegenwoordigen.

Natuurlijk wordt er geen enkele rekening mee gehouden met die lokale competities en verankering, neen, laat ons die miljoenen Aziaten en Amerikanen maar wat tevreden stellen, alsof er nog niet genoeg toeristen in de tribunes zitten tegenwoordig willen ze enkel nog die over houden, zoveel is duidelijk. Voor geld danst den beer, of hoe zeggen ze dat.

Komt daar dan nog eens bij dat zoiets helemaal niet moet afgedwongen worden via sportieve prestaties :rofl: - jaren falend beleid in de meeste gevallen, met torenhoge schulden, en dit nu proberen oplossen door complete zekerheid van inkomsten te verwerven. Dit gaat nu eens echt volledig in tegen quasi eender welke sport met competitieve bedoelingen.
Moesten die ploegen dan nog eens zo goed als elk jaar die kwartfinales bekleden in het hoogste te bereiken competitie (CL), maar neen hé, verre van, er zijn er die zelfs bijna niet in staat zijn om het af te dwingen in hun competitie.

En zeggen dat er hier staan lachen als iemand in een zatte avond zegt dat Club Brugge de belgische competitie ontgroeid is (wat complete zever is voor alle duidelijkheid), terwijl er zo'n Liverpool, Tottenham, Arsenal momenteel niet eens op Europese plaatsen staan zeg, qua misplaatste arrogantie kan dat wel tellen :laugh:

Zo'n beneliga, ben ik ook compleet tegen, en al zeker als dat ook met vaste deelnemers is. Hoe hard het ook is, maar als Club plots uit die beneliga valt (zo'n scenario zoals Gent dit jaar wat tegen kwam), dan is dat heel zuur, maar moet je het verdomme maar weten.
En trouwens, ik ga nog liever naar Eupen gaan kijken, dan naar zakkamakka in Holland hoor, ik heb daar niets mee.

Tis hier, zoals gezegd, nu al pokkesaai dat we nu nog eens 2 keer tegen Anderlecht moeten spelen bijvoorbeeld, dat gaat daar ook zo zijn hoor na een tijdje. Maarja die dwaze (sorry voor het woord) Aziaten en Amerikanen kennen er waarschijnlijk toch geen hol van, dus wat maakt het uit zeker. Als ze maar een schone instagram story kunnen maken voor hun 3 miljoen volgers.

En ja, de uefa/fifa zijn ook zeker geen onbeschreven blad, en ook corrupt en op zoek naar geldgewin, en de grove borstel mag er daar ook nog eens door, maar dit is toch echt niet van deze orde lijkt me.

-------------------

Het zou eindelijk zover zijn, met meerdere bronnen die claimen dat er vlug een officiële aankondiging zal komen van de clubs uit, dus tijd voor een thread.

Teams:
Manchester United
Manchester City
Liverpool
Arsenal
Chelsea
Tottenham
Barcelona
Madrid
Atletico
Inter
Milan
Juventus

Volgens dat artikel zouden Duitse ploegen nog niet hebben toegezegd omdat ze hun Bundesliga niet zomaar willen verknoeien, en ook PSG heeft wat miserie om mee te doen omdat hun eigenaar een paar dubbele petten op heeft: "PSG's president, Nasser al-Khelaifi, sits on the UEFA board and also heads beIN Media Group, the Qatar-based television network that has paid millions of dollars to UEFA for the right to broadcast Champions League games." Van Belgische clubs is er uiteraard geen sprake, daarvoor verwijs ik jullie naar de Conference League thread van volgend jaar.

Voor de rest wordt er gemikt op 2022 met een competitie van in totaal 20 (waarvan 15 of 16 permanente) ploegen, maar de details daarover en dingen zoals deelname aan nationale competities zullen we nog wel te horen krijgen. Als het er al komt. De geruchten van poules van tien en dan "best of three" playoff series laten alvast weinig positiefs vermoeden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van mij mogen de domestic leagues die clubs direct bannen.
16 permanenten plaatsen, en 4 varierend uit de domestic leagues :laugh: dikke nekken
Om ni te zeggen hoe saai dit op den duur zou worden, altijd dezelfde geldzakken die tegen elkaar spelen..
 
As previously announced by FIFA and the six Confederations, the clubs concerned will be banned from playing in any other competition at domestic, European or world level, and their players could be denied the opportunity to represent their national teams.”

Dat gaat nog leuk worden.
 
Van mij mogen de domestic leagues die clubs direct bannen.
16 permanenten plaatsen, en 4 varierend uit de domestic leagues :laugh: dikke nekken
Om ni te zeggen hoe saai dit op den duur zou worden, altijd dezelfde geldzakken die tegen elkaar spelen..
Idd. Gary Neville gaf ook al een mooi statement.


Van mij mogen ze al die clubs al uit de huidige competities gooien. Absolute schande en enige drijfveer hier is uiteraard geld, geld en nog eens geld.
 
CL kan mij al met moeite boeien als het geen Belgische ploegen zijn die spelen, dus hier heb ik al helemaal geen interesse in.
 
Idd. Gary Neville gaf ook al een mooi statement.


Van mij mogen ze al die clubs al uit de huidige competities gooien. Absolute schande en enige drijfveer hier is uiteraard geld, geld en nog eens geld.

Komende van iemand die voor Sky werkt 🤣

Mensen doen alsof dit nieuw is. Weet je nog de premier league?

Ik zou het eigenlijk wel eens hard willen gemaakt zien worden. Wat gaan een FA doen zonder die top 6? Gaan ze hun competitie voor 100€ kunnen verkopen en een titelstrijd tussen West Ham en Burnley tonen. UEFA is al 30 jaar zo corrupt als het maar zijn kan, dus zet ze maar eens onder druk. Misschien kuisen ze hunne nest dan eens op.
 
Komende van iemand die voor Sky werkt 🤣

Mensen doen alsof dit nieuw is. Weet je nog de premier league?

Ik zou het eigenlijk wel eens hard willen gemaakt zien worden. Wat gaan een FA doen zonder die top 6? Gaan ze hun competitie voor 100€ kunnen verkopen en een titelstrijd tussen West Ham en Burnley tonen. UEFA is al 30 jaar zo corrupt als het maar zijn kan, dus zet ze maar eens onder druk. Misschien kuisen ze hunne nest dan eens op.
Dat de UEFA corrupt is doet niks af van het feit dat zo'n Super League een dramatische zaak is voor fans en kleinere clubs.
 
Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten? Het zoveelste bewijs hoe fel heel die sport gewoon naar de klote is geholpen.
 
Dat de UEFA corrupt is doet niks af van het feit dat zo'n Super League een dramatische zaak is voor fans en kleinere clubs.

Je doet precies of kleinere clubs nu ook al niet miljoenen verliezen door dat al het geld naar de grote clubs gaan. En de fans... Op dat niveau zijn de echte fans al lang buitengesloten. Je moet in Engeland eens gaan zien hoeveel echte fans in buurten zoals Manchester en Liverpool nog een abonnement kunnen betalen bij hun club, laat staan er 1 vastkrijgen.

En de kleine clubs moeten niet onozel doen. Ze zijn net hetzelfde. Weet je nog wat er vorig jaar gebeurd is met COVID in de premier league? De ploegen die risico van degradatie hadden wouden enkel terug herbeginnne als er geen degradatie was. West Ham wou “null and void” want “we have to save lives”. Was allemaal voor hun eigen portemonnee.

En dat doen de grote clubs nu ook. Hun belangen worden gerunt door absoluut incompetente imbecielen bij de UEFA/FA/La Liga/... Het fiasco van VAR, FFP, de ridicule “strijd” tegen racisme, Blatter, competities blijven uitvinden (nations league),...

“Je oogst wat je zaait”, dat is wat je nu ziet. Pas op, ik denk niet dat het er van zal komen. Ze zullen daar bij UEFA weer wat meer centen geven en het zal wel in orde komen. Maar dat zo een competitie er ooit komt is een zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Wie selecteert die ploegen ook? Inter en AC Milan? Die spelen al jaren niks meer klaar en hebben nu eindelijk eens wat meeval en zouden gelijk geselecteerd worden? Napoli, Roma en zelfs Atalanta hebben de laatste 5 jaar op Europees vlak wel wat meer bewezen.
Ook grappig dat de Engelsen met 6 ploegen mogen afkomen, terwijl ze toch slechter presteren dan Spanje in de CL en maar nipt beter dan Duitsland, terwijl die dan een pak minder ploegen mogen afvaardigen.

I.t.t. @Carrion denk ik dat deze competitie heel populair gaat zijn bij elke fan niet lokaal verbonden aan een van de clubs. Die miljoenen Aziaten, Amerikanen en Afrikanen die gaan zich daar heel weinig van aantrekken en gaan daar serieus van genieten. Ook in Europa zal je veel mensen vinden die liever ELKE week hier naar kijken dan naar de CL en het lokale voetbal.

Voetbal is big business en de miljoenen van de CL zijn niet meer voldoende. Men wil meer. In dat opzicht is het weinig verrassend.
 
Wie selecteert die ploegen ook? Inter en AC Milan? Die spelen al jaren niks meer klaar en hebben nu eindelijk eens wat meeval en zouden gelijk geselecteerd worden? Napoli, Roma en zelfs Atalanta hebben de laatste 5 jaar op Europees vlak wel wat meer bewezen.
Ook grappig dat de Engelsen met 6 ploegen mogen afkomen, terwijl ze toch slechter presteren dan Spanje in de CL en maar nipt beter dan Duitsland, terwijl die dan een pak minder ploegen mogen afvaardigen.

I.t.t. @Carrion denk ik dat deze competitie heel populair gaat zijn bij elke fan niet lokaal verbonden aan een van de clubs. Die miljoenen Aziaten, Amerikanen en Afrikanen die gaan zich daar heel weinig van aantrekken en gaan daar serieus van genieten. Ook in Europa zal je veel mensen vinden die liever ELKE week hier naar kijken dan naar de CL en het lokale voetbal.

Voetbal is big business en de miljoenen van de CL zijn niet meer voldoende. Men wil meer. In dat opzicht is het weinig verrassend.
Idd, ik denk ook dat het populair gaat zijn in het buitenland. Bij de lokale fans allerminst. Maar who cares, clubs halen al lang hun winst niet meer uit ticketverkoop aan lokale fans maar uit TV-geld en internationale sponsoring.
 
Wie selecteert die ploegen ook? Inter en AC Milan? Die spelen al jaren niks meer klaar en hebben nu eindelijk eens wat meeval en zouden gelijk geselecteerd worden? Napoli, Roma en zelfs Atalanta hebben de laatste 5 jaar op Europees vlak wel wat meer bewezen.
Ook grappig dat de Engelsen met 6 ploegen mogen afkomen, terwijl ze toch slechter presteren dan Spanje in de CL en maar nipt beter dan Duitsland, terwijl die dan een pak minder ploegen mogen afvaardigen.

I.t.t. @Carrion denk ik dat deze competitie heel populair gaat zijn bij elke fan niet lokaal verbonden aan een van de clubs. Die miljoenen Aziaten, Amerikanen en Afrikanen die gaan zich daar heel weinig van aantrekken en gaan daar serieus van genieten. Ook in Europa zal je veel mensen vinden die liever ELKE week hier naar kijken dan naar de CL en het lokale voetbal.

Voetbal is big business en de miljoenen van de CL zijn niet meer voldoende. Men wil meer. In dat opzicht is het weinig verrassend.

Er is niet echt een “selectie”. Het is gewoon een hoop miljardair eigenaars van de grootste clubs die samengekomen zijn en een manier gevonden hebben om een competitie op te richten waar ze meer geld uit kunnen slaan. En geld verdienen doe je aan het feit dat de traditioneel grootste clubs meedoen, daar hoort een inter en Milan nog altijd bij. Net hetzelfde als toen de premier league gevormd werd.

Het is allemaal vrij logisch en de schande die er nu over gesproken wordt vind ik toch wel wat overdreven. Als topclub moet je gewoon mee of je wordt een 2de rangsclub. Dit is een direct gevolg van het feit dat voetbal nu een business is, met clubs die worden gezien als een investering van miljardairs die absoluut niets om een club en zijn tradities geeft.

Dus het is geen verassing dat alle “grote” clubs meedoen. Zeker dat er daar sommige tussenzitten die inderdaad al jaren niets meer gedaan hebben in Europa. Die hebben maar al te graag een vast ticket elk jaar naar wat de meest lucratieve voetbalcompetitie zal worden.
 
Ik dacht dat die ploegen altijd aan't klagen waren over overbelasting, te volle kalenders en speelschemas. En nu wil men er 20-25 matchen extra bijdoen. Champions League is maximum 13 matchen, dus ze verdubbelen hun wedstrijden.

Heel benieuwd hoe de UEFA en FIFA hiermee omgaan. Ik hoop dat ze hun woord houden en de clubs + spelers uitsluiten van nationale en internationale competities. Benieuwd hoeveel spelers eindelijk gaan tonen hoe weinig ze om hun nationale ploeg geven en hoeveel belangrijker hun miljoenen zijn.
 
Het is allemaal vrij logisch en de schande die er nu over gesproken wordt vind ik toch wel wat overdreven. Als topclub moet je gewoon mee of je wordt een 2de rangsclub. Dit is een direct gevolg van het feit dat voetbal nu een business is, met clubs die worden gezien als een investering van miljardairs die absoluut niets om een club en zijn tradities geeft.

Dus het is geen verassing dat alle “grote” clubs meedoen. Zeker dat er daar sommige tussenzitten die inderdaad al jaren niets meer gedaan hebben in Europa. Die hebben maar al te graag een vast ticket elk jaar naar wat de meest lucratieve voetbalcompetitie zal worden.
De tweede alinea geeft toch net weer waarom het wél een schande is, zeker vanuit het standpunt van elke ploeg die hier niet bij hoort. Een ploeg als Arsenal is al een paar jaar op de dool, in plaats van het sportief aan te pakken gaan ze nu gewoon een extra bron van inkomsten creëren zodat er toch weer terug een financieel voordeel komt. En niet eens om sportief weer te kunnen meedoen, maar gewoon om een continue bron van inkomsten te hebben.

Enerzijds is die Super League er dus gewoon om wat rijke mensen nog rijker te maken. En anderzijds gaat dit, als er geen actie ondernomen wordt, de nationale competities nog meer afbotten zodat een wonderseizoen zoals de titel van Leicester nooit meer kan gebeuren. Gewoon extra financiële doping voor de happy few, de kloof terug vergroten.
 
...We will help football at every level and take it to its rightful place in the world.

Dikke loser, Perez

Ik haal alvast de popcorn erbij de komende dagen.
 
Het is maar goed dat ik hoe langer hoe minder emotioneel vasthang aan voetbal, want dit is toch wel echt een gigantische schande amai. Ik kijk al uit naar het drama, stiekem droom ik dat ze allemaal op hun bek gaan en dat er een nieuw tijdperk kan aanbreken voor voetbal, terug naar de roots en weg van deze hyperkapitalistische waanzin.

Welke club zou zelfs het zelfrespect ontbreken om zich kandidaat te durven stellen voor die voorrondes?
"Real en co., mogen wij ook bij The Super League dit jaar, pleaaaaase?"
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan