The Super League 2021-2021

Eigenlijk is het kort samen te vatten: de rijke ploegen willen nog meer geld scheppen...
Dit dus he. Er zitten ploegen bij die de voorbije jaren op zijn minst al eens moeite gehad hebben om zich te plaatsen, en nu zijn ze voor altijd zeker om deel te nemen, en poen te scheppen.

en verder: stel dat zo'n invitée de titel pakt, het jaar daarna zijn die dan nog niet eens zeker dat ze mogen mee doen.
terwijl als zo'n vaste ploeg 0 punten pakt, zijn ze gewoon zeker van hun ticket. dat heeft dan toch niks meer met sportiviteit te maken?
 
Het is te hopen dat FIFA en UEFA voet bij stuk houdt en ze uit de nationale en Europese competities bant en spelers toegang weigeren tot het EK en WK. Idealiter ook een transferverbod van en naar de andere competities. Als ze dan toch zo graag met hun private clubje onderling spelen, awel laat ze dan maar doen. Maar bon, als er enkele zakken met geld hun kant opkomen kan er veel gebeuren. Net zoals ze het WK verkocht hebben aan Qatar.
 
Het is schandalig, maar we moeten nu niet ineens medelijden gaan hebben met de UEFA of denken dat zijn de beschermers van het pure voetbal zijn.
Ik denk dat niemand hier medelijden heeft met de UEFA of FIFA. Ik denk dat de meeste hier gewoon spreken vanuit liefde voor het voetbal.
 

"I wonder what Jesus makes of it all. He's gutted, isn't he, you know. Throwing those money-lenders out of the temple, he looks down and sees them take up residence in the premiership." :rofl:
 
Idd, ik denk ook dat het populair gaat zijn in het buitenland. Bij de lokale fans allerminst. Maar who cares, clubs halen al lang hun winst niet meer uit ticketverkoop aan lokale fans maar uit TV-geld en internationale sponsoring.
Waarom zetten ze dan allemaal een nieuw stadion voor +60k toeschouwers?
 
Ben al content dat Dortmund weigert :p waren er maar meer traditie clubs in europa die t grote geld weigeren :)

Denk maar niet Bayern of Dortmund niet zouden meedoen. Er is plek voor 20 ploegen :) Er zijn enkele clubs slim genoeg geweest om hun nog even op de achtergrond te houden, maar zijt er maar zeker van dat ze er allemaal bij willen.
 
amai de reacties op de FB van Chelsea zijn ook niet min:

This is just wrong, and appaling that my club would be involved is such a plan. It's just the bigger clubs getting more greedy and such a shame that we are part of this terrible idea.
If this is true, then the club is making a huge mistake. Having supported Chelsea since 1985, I for one will no longer be a supporter of such a club.
Disgraceful. No dignity. I love Chelsea, but I cannot support a team doing something I am very much against. I really hope they change their minds given the backlash but if not, I can no longer follow this team.
As a fan of 50 years let me say that you have scored a massive own goal with your association with a breakaway super league. This is Corporate Greed on steroids... even the UEFA proposed expansion of Champions’ League is not enough to assuage your appetite for further wealth creation. What is the point of Football as a sport if ALL teams cannot aspire to reach the pinnacle of that sport? This is Protectionism. You do not trust or back yourself to achieve success through legitimate sporting excellence so you block the pathway to success for others. Think again.
I have supported this club my whole life and I am ashamed to call myself a Chelsea fan today. We need to boycott this so called super league and have these clubs crawl back and beg for forgiveness.
Absolutely disgusted. My family have supported Chelsea for decades. Is this the end?

En zo kan ik er nog 5 000 posten, veel teleurstelling precies. Hier eigenlijk ook
 
...We will help football at every level and take it to its rightful place in the world.

Dikke loser, Perez
Agnelli van Juventus ook: "We have come together at this critical moment ... giving fans and amateur players a regular flow of headline fixtures that will feed their passion for the game" :crazy:
+
"Juventus are leaving the ECA. Agnelli has resigned as president of the ECA and is walking away from the Uefa Executive Committee"

Het ECA, ge weet wel, da's die organisatie waar Verschueren Jr. één van de grote mannen was volgens de Belgische pers en waar hij het Europese voetbal wel eens ging hertekenen. Nog maar een maandje geleden:
viojja.jpg

Best ironisch dat dit gebeurt net op de avond dat Anderlecht terug een beetje uit het dal kruipt. Voor een club als Anderlecht of >Brugge is het voorbij met deze competitie. Ook niet meer uitkijken wie ge loot als kleine ploeg die eens een successeizoen achter de rug heeft, want Europees speelt ge tegen de ploegen die min of meer op gelijke voet leven met u.

Waarom zetten ze dan allemaal een nieuw stadion voor +60k toeschouwers?
Omdat vastgoed één van de zaken is om inkomen te genereren, los van de bezoekers voor een match? Het gaat niet om het voetbal op de mat, het gaat om uw merk. Het gaat niet om de hoeveelheid zitjes, het gaat om de grootte van het stadion en daar zetten ze dan zitjes in. Daarom krijgen ze bij toetreding ook ineens een dikke som om de infrastructuur te verbeteren, het mag niet verwonderen dat zoiets gebeurt met Perez als voorzitter. Los daarvan zullen ze die stadions ook nog wel gevuld krijgen, mensen kijken ook naar het WK in Qatar ondanks alle smeerlapperij.

Ik dacht dat die ploegen altijd aan't klagen waren over overbelasting, te volle kalenders en speelschemas. En nu wil men er 20-25 matchen extra bijdoen. Champions League is maximum 13 matchen, dus ze verdubbelen hun wedstrijden.
Ik snap het ook niet goed op dat vlak. 18~23 midweek matchen van The Super League + 38 matchen nationale competitie + nationale bekermatchen + zes interlandbreaks + Nations League/WK/EK? Seizoenen van 75-80 matchen voor de grote namen dan?
 
Denk maar niet Bayern of Dortmund niet zouden meedoen. Er is plek voor 20 ploegen :) Er zijn enkele clubs slim genoeg geweest om hun nog even op de achtergrond te houden, maar zijt er maar zeker van dat ze er allemaal bij willen.
als ge nu als Bayern in de CL blijft, zijt ge toch quasi zeker van die 10 jaar aan een stuk te winnen?
 
als ge nu als Bayern in de CL blijft, zijt ge toch quasi zeker van die 10 jaar aan een stuk te winnen?

En wat betekend dat nog zonder de grote clubs? “Bayern pakt de grote prijs weer na een 7-0 vernedering van Getafe”...
En je kan dan ook wel vergeten dat de prijzenpot nog de 100m+ is die het vandaag is.

Vanavond Liverpool - Leeds. Ben benieuwd wat Klopp te zeggen heeft :)
 
I.t.t. @Carrion denk ik dat deze competitie heel populair gaat zijn bij elke fan niet lokaal verbonden aan een van de clubs. Die miljoenen Aziaten, Amerikanen en Afrikanen die gaan zich daar heel weinig van aantrekken en gaan daar serieus van genieten. Ook in Europa zal je veel mensen vinden die liever ELKE week hier naar kijken dan naar de CL en het lokale voetbal.
Dit. De traditionele fans kunnen de pot op. De clubs hebben gewoon het grote geld uit Azië en Amerika geroken.
 
Gaat men dan ook bv. kwartfinales en hoger in Azië gaan afwerken? Want het geld zal wel van daar komen zeker? En dan ook op lokale uren spelen. (of US idd)
 
Gaat men dan ook bv. kwartfinales en hoger in Azie gaan afwerken? Want het geld zal wel van daar komen zeker? En dan ook op lokale uren spelen.
Het zal vermoedelijk idd eerder een soort reizend circus worden dan een lokaal verankerde traditieclub.
Bon, ze kunnen de pot op. Messi is toch fin de carrière, die jaren pakken ze mij nooit meer af, en er zijn genoeg andere dingen in het leven.
 
Wat ik ook raar vind is het format zeker van augustus tot december... een league met 10 ploegen. Wie heeft er goesting om ManU - AC Milaan in November te gaan bekijken als het al lang duidelijk is dat die niet kunnen doorgaan in hun league.

Voetbal leeft bij spanning. Spanning om te degraderen, spanning om door te gaan, spanning om zich te kwaliferen... Daarom zijn die poulematchen van de CL nog plezant om te bekijken tot (vaak) de laatste minuut. Wie gaat naar EL, wie stoot door en wie degradeert. Nu al zijn die CL matchen vanaf de kwartfinales zo ongelooflijk voorspelbaar.
 
amai de reacties op de FB van Chelsea zijn ook niet min:








En zo kan ik er nog 5 000 posten, veel teleurstelling precies. Hier eigenlijk ook

En toch, zoals voorspeld, de reacties uit de andere delen van de wereld zijn voornamelijk berustend of positief. Het zijn voornamelijk enkel de lokale fans die teleurgesteld zijn. Ik zie veel Arabieren en Afrikanen op de pagina van Chelsea dit idee verdedigen.

Wat betreft de Duitse ploegen... Ik heb de Twitter en de Facebook gechecked van zowel Bayern als Dortmund en vind nergens een statement terug over de Super League. Wat zijn de bronnen?
 
Is dit niet gewoon much ado about nothing? UEFA gaat dit echt niet zomaar laten passeren.

Ik vraag me ook af wie hier op zit te wachten, telkens opnieuw dezelfde clubs tegen elkaar, en dan zit je binnenkort met een Champions League waar toppers A in zitten en een Super League waar toppers B inzitten... En over enkele jaren dan een nieuwe competitie om de toppers van beide competities nog eens tegen elkaar te laten spelen ofzo?
 
Is dit niet gewoon much ado about nothing? UEFA gaat dit echt niet zomaar laten passeren.

Ik vraag me ook af wie hier op zit te wachten, telkens opnieuw dezelfde clubs tegen elkaar, en dan zit je binnenkort met een Champions League waar toppers A in zitten en een Super League waar toppers B inzitten... En over enkele jaren dan een nieuwe competitie om de toppers van beide competities nog eens tegen elkaar te laten spelen ofzo?
Duidelijk een format afgestemd op het internationale publiek. Ik kan me voorstellen dat fans uit bv. Amerika dit idee veel meer genegen zijn. Zowat alle reacties die ik uit lokale hoek heb gelezen zijn zeer negatief.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan