Europees Voetbal The Super League 2021-2021

Nog zoiets... Zie het op Twitter ook, welke spelers gaat eerst naar buitenkomen met een statement!? Alsof spelers heiligen zijn die voor de romantiek van het spelletje voetbal spelen...

Waarom denk je dat clubs maar altijd meer en meer geld nodig hebben? Je hebt een manneke van 22 bij PSG die 30 miljoen per jaar betaalt wilt worden. Je hebt de beste voetballer ooit, het oh zo heilig manneke met zoveel liefde voor zijn enige club, die 100 miljoen per jaar betaald wordt. Barca is een wandelend lijk door zijn salaris. Aaron fucking Ramsey, als je niet weet wie het is, ik neem het u niet kwalijk, die 450k per week betaald wordt bij Juventus. Je moet het niet ver gaan zoeken waarom clubs altijd meer nieuwe financiële middelen moeten zoeken.

Het is daarom net dat deze draak van een competitie verboden dient te worden, of alleszins dat spelers zoveel mogelijk afgeraden worden om daar te gaan spelen. Dit zorgt enkel voor nog meer geld in dat wereldje.
Ik kan mij inbeelden dat veel Afrikaanse/Aziatische/Zuid Amerikaanse spelers iets hebben van "goh, 20 miljoen euro per jaar of nationale ploeg, ik weet het wel", maar voor een hoop Europese spelers zal dat misschien iets moeilijker liggen.

Ik denk dat je de spelers die momenteel onder contract liggen, moeilijk kan bestraffen. Maar ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om eenieder die een NIEUW contract bij die ploegen tekent, duidelijk te maken dat men er bewust voor kiest om niet meer voor de nationale ploegen te spelen.
 
De nationale competities hebben natuurlijk wel een heel dik probleem, want dit is pure competitievervalsing. De rest van de clubs in Engeland, Italië en Spanje gaan dit toch onmogelijk blauwblauw laten? Het is nu al zo moeilijk voor pakweg Leicester, Napoli, Roma, Sevilla of Valencia om in de top te eindigen laat staan kampioen te worden. Wanneer de kloof met de topclubs financieel enkel maar groter wordt spelen die clubs echt enkel maar voor de kruimels.

Daarnaast, ze klagen nu al steen en been dat ze teveel matchen spelen en er in die zin niet aan de spelers wordt gedacht (oa KDB heeft daar al meermaals over geklaagd), ik kan mij inbeelden dat veel spelers hier nu toch ook echt niet voor staan te springen. Kans is trouwens groot dat ze veel matchen in pakweg Amerika, China of Japan gaan organiseren, wat nog eens extra vermoeiend zal zijn.

Het failliet van het Europese voetbal dit.

Dat die clubs zich dan maar gewoon helemaal afscheuren van hun nationale competitie en echt enkel in die gesloten superleague gaan spelen, naar het voorbeeld van de NFL en NBA. Jammer voor de nationale competities dat de echte topclubs er dan uit verdwijnen, maar toch liever zo dan deze competitievervalsing.

Dat "teveel matchen" argument, Hoeveel matchen heeft NBA niet op een jaar? NBA is 82 matchen + playoffs. En ploegen zijn eigenlijk maar relatief beperkt van grootte.

Desnoods laten ze meer wissels toe in hun Super League.
 
de spelers kunnen daar toch niks aan doen?
ik denk dat veel spelers daar geen zak om geven; als ze maar auto's kunnen kopen & hun tanden kunnen laten bleken is dat voor allemaal oke voor hun
 
De nationale competities hebben natuurlijk wel een heel dik probleem, want dit is pure competitievervalsing. De rest van de clubs in Engeland, Italië en Spanje gaan dit toch onmogelijk blauwblauw laten? Het is nu al zo moeilijk voor pakweg Leicester, Napoli, Roma, Sevilla of Valencia om in de top te eindigen laat staan kampioen te worden. Wanneer de kloof met de topclubs financieel enkel maar groter wordt spelen die clubs echt enkel maar voor de kruimels.

Daarnaast, ze klagen nu al steen en been dat ze teveel matchen spelen en er in die zin niet aan de spelers wordt gedacht (oa KDB heeft daar al meermaals over geklaagd), ik kan mij inbeelden dat veel spelers hier nu toch ook echt niet voor staan te springen. Kans is trouwens groot dat ze veel matchen in pakweg Amerika, China of Japan gaan organiseren, wat nog eens extra vermoeiend zal zijn.

Het failliet van het Europese voetbal dit.

Dat die clubs zich dan maar gewoon helemaal afscheuren van hun nationale competitie en echt enkel in die gesloten superleague gaan spelen, naar het voorbeeld van de NFL en NBA. Jammer voor de nationale competities dat de echte topclubs er dan uit verdwijnen, maar toch liever zo dan deze competitievervalsing.
Wat met al die andere clubs die geen geld hebben van EL en CL deelnames? Of is het omdat het geen competitie is van de UEFA dat het competitievervalsing is?
 
Wat met al die andere clubs die geen geld hebben van EL en CL deelnames? Of is het omdat het geen competitie is van de UEFA dat het competitievervalsing is?
Euh, je kan dat geld krijgen door een EL- of CL-ticket te verdienen met sportieve prestaties. Niemand is op voorhand zeker van deelname (behalve de winnaar van vorig jaar dacht ik?).
 
Wat met al die andere clubs die geen geld hebben van EL en CL deelnames? Of is het omdat het geen competitie is van de UEFA dat het competitievervalsing is?
Het is competitievervalsing omdat je je niet op sportieve wijze kan plaatsen voor de competitie.
 
Het is competitievervalsing omdat je je niet op sportieve wijze kan plaatsen voor de competitie.

Dat kan je vandaag ook (bijna) niet. Het zijn altijd dezelfde ploegen in de CL hoor. Het is niet omdat het theoretisch mogelijk is, dat het in de praktijk zo is.

In other news, er is altijd een manager ontslagen van een SL club 😅 José out.
 
ik denk dat veel spelers daar geen zak om geven; als ze maar auto's kunnen kopen & hun tanden kunnen laten bleken is dat voor allemaal oke voor hun
Dat is wel heel specifiek.

Alhoewel...
Firmino-teeth.jpeg
 
Dat kan je vandaag ook (bijna) niet. Het zijn altijd dezelfde ploegen in de CL hoor. Het is niet omdat het theoretisch mogelijk is, dat het in de praktijk zo is.

In other news, er is altijd een manager ontslagen van een SL club 😅 José out.
Al uw argumenten hier komen neer op het feit dat voetbal momenteel al oneerlijk is dus waarom maken we het niet nog een pak oneerlijker?
 
AC Milan is al een hele tijd niet meer relevant geweest. En toch mogen zij geld scheppen.
met een mogelijke achtergrond, naast het prestigieuze van Milan als merk.

Was er ook zo een outrage bij de NFL en de NBA 🤨 Want als ik het goed begrijp zijn dat ook gesloten competities...
Daar verhuizen ze ook FC Barcelona ook gewoon naar Noorwegen als het de eigenaar goed uitkomt.

Verder zoals aangehaald een compleet dwaze vergelijking. Dat systeem werkt omdat er duidelijke afspraken zijn omtrent de draft en salary cap, er zijn geen transferbedragen waar een oliebaron iedereen opkoopt. Het is daar ook de nationale competitie (zie de N in het acroniem) en niet de overkoepelende Europese competitie waarvoor ge u plaatst. Totaal verschillend.

Dat "teveel matchen" argument, Hoeveel matchen heeft NBA niet op een jaar? NBA is 82 matchen + playoffs. En ploegen zijn eigenlijk maar relatief beperkt van grootte.
Basket is een non-contactsport waar spelers misschien een halfuurtje spelen in een hal met airco op een klein veld. Over de aandacht voor dat regular season door al die matchen zullen we het ook maar niet hebben.

Dat kan je vandaag ook (bijna) niet. Het zijn altijd dezelfde ploegen in de CL hoor. Het is niet omdat het theoretisch mogelijk is, dat het in de praktijk zo is.
Is het daarom dat United zo lang geen CL heeft gespeeld? Arsenal? Milan zelfs?


We gaan echt moeten stoppen met al die scheve vergelijkingen of ik verwijder de thread weer. Dat gedoe hier op dat forum altijd!!!!!
 
Wat met al die andere clubs die geen geld hebben van EL en CL deelnames? Of is het omdat het geen competitie is van de UEFA dat het competitievervalsing is?
zie hierboven dus, omdat het een gesloten competitie is waar enkel die clubs kunnen aan deelnemen en dus het geld ervan kunnen rapen.
 
Al uw argumenten hier komen neer op het feit dat voetbal momenteel al oneerlijk is dus waarom maken we het niet nog een pak oneerlijker?

Verder zoals aangehaald een compleet dwaze vergelijking. Dat systeem werkt omdat er duidelijke afspraken zijn omtrent de draft en salary cap, er zijn geen transferbedragen waar een oliebaron iedereen opkoopt. Het is daar ook de nationale competitie (zie de N in het acroniem) en niet de overkoepelende Europese competitie waarvoor ge u plaatst. Totaal verschillend.

Is het daarom dat United zo lang geen CL heeft gespeeld? Arsenal? Milan zelfs?


We gaan echt moeten stoppen met al die scheve vergelijkingen of ik verwijder de thread weer. Dat gedoe hier op dat forum altijd!!!!!
Gedoe? Iedereen is het hier toch mee eens precies dat het slecht is?

Ik probeer het gewoon langs de andere kant te bekijken. En de reden ervoor is dat ik UEFA zo beu als iet ben. Veel van wat er slecht is aan voetbal is een direct gevolg van beleidsbeslissingen van UEFA. Ook wat de premier league is geworden is alles behalve ok.

Dus als er eens een nieuwe macht zou komen, zou het misschien anders zijn? (Ik ben er me heus van bewust dat dat misschien even corrupt zal zijn maar wie weet?). Het formaat dat nu voorgesteld is zal er denk ik niet doorkomen, maar ik ben helemaal voor een vervanging van het huidige CL format als het betekend dat UEFA minder in de pap te brokken heeft. Het nieuwe format dat ze vandaag gingen voorstellen was ook om te huilen.
 
Hopla, Mourinho met een statement van jewelste.

en dit, speciaal voor u Gavin:
Hij zou zijn spelers niet op het veld hebben laten komen voor training omwille van de club hun standpunt betreffende de Super League, en daardoor sacked? is dat ergens bevestigd?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan