The Super League 2021-2021

"We maken verlies", ja stop dan met spelers voor tientallen miljoenen te kopen om ze dan op de bank te laten zitten.
De grote clubs kopen alles wat nog maar het minste voetbaltalent heeft op en verschieten dan dat ze zoveel in het rood gaan.
 
Dat artikel, vanzelfsprekend eigenlijk aangezien het Sporza is, mist een deel aardige quotes van gisteren die toch wat meer kaderen en waarvan ik er even een paar vertaalde pik van Dermot zijn TL:

"Football changes, and new generations appear and ask for different things. We think they want the same as us, but they don't. Today there are many distractions for kids, we need to get them to watch football, with competitive games, so TV pays."
“A big guy wears a big suit, a small guy wears a small suit. Everyone has to be comfortable with the suit they wear. And the reality comes from the TV viewer figures. This is not capricious, I am just trying to help.”
“It cannot be that in England, the six lose money, and 14 make money. In Spain the top three lose money, and the others make money. It cannot continue - at the moment the rich are those who are losing money.”
“Somebody has to give us another format, to earn more money. As without earning more money, this will all die.”
“The contracts are signed by serious people, businessmen who know this world. We agreed last night to wait and to try and explain better, and we are open to other ideas.”
“This is a pyramid, and the money runs down, there would be money for everyone. If Nadal plays Federer, everyone watches, if Nadal plays the number 80 in the world, nobody watches.”
“There are games that nobody watches - the truth is I struggle to watch them. In Spain, in England, in Italy.”
“The English clubs tried to do something, but they were being told they were killing football. But there is no other solution, than the Super League. Or somebody invents something else.”
“There was someone in the English 6 clubs who did not have much interest. That started to affect the others, there was fear. One of the English clubs was never really convinced.”
"Who brought those Chelsea fans to protest? Someone moved them - just like here someone gave Cadiz jerseys (against Super League)."


Tja, kijkt gewoon op een heel andere manier naar voetbal (en tennis blijkbaar, ook al pikte #111 van de ranking gisteren een setje van Nadal op gravel!) dan een gewone toeschouwer. En wat hij qua geld zegt, is niets anders dan wat hij twintig jaar geleden met zijn Galacticos deed uiteindelijk. Geen verdere verklaring over die Engelse ploeg die niet echt mee was, zal City of Chelsea zijn natuurlijk en dan denk ik nog altijd City.

Ik moet niets van Florentino weten maar toch wel respect dat hij als enige van die onnozelaars gewoon volhoudt en ook uitleg geeft, terwijl de rest van de bende hem messen in de rug steekt en heel de voetbalwereld ertegen is. Hij is niet eens eigenaar van Madrid en heeft miljarden genoeg om dit niet te hoeven doen op zijn 74e, maar doet hier wel het vuile werk voor al die oliebaronnen of Amerikanen die hun gezicht niet durven laten zien. Ondanks de tegenslag IMO de enige die hier naast die pee van PSG sterk uitkomt, voor de rest toonde iedereen die wat macht heeft vooral dat ze geen macht hebben en moeten volgen.
Ik vind het walgelijk wat hij zegt. De hele CL is al zodanig opgebouwd dat de grote ploegen goed vertegenwoordigd zullen zijn en daar financieel rijkelijk voor beloond worden. Dat zij nu "verlies" maken is gewoon omdat ze er zelf voor gezorgd hebben met hun belachelijke lonen en transfers.

Dat een topwedstrijd interessanter is dan kleinere ploegen tegen elkaar is natuurlijk logisch, maar iedereen snoept van de underdog die ver komt in die tornooien. Een zoveelste keer City - Real gaat ook zijn aantrekkingskracht verliezen, zonder twijfel.

En dan "wij willen het voetbal redden". Dit zijn net de ploegen die het voetbal kapot aan het maken zijn.

Ik vind het een zwakke poging om zich eruit te lullen.
 
Perez lijkt hier als enige écht te geloven dat hij iets goed aan het doen is. De rest is gewoon op de kar gesprongen omdat er meer geld op als naast die kar lag. Of hij effectief iets goed doet betwijfel ik ten sterkste maar ergens is er blijkbaar een stemmetje in zijn hoofd dat blijft volhouden dat zijn idee de redding van het voetbal zal betekenen.
Dus ja, los van de complete waanzin, wel ergens respect. Hij heeft idd ook tenminste nog de ballen om nu zijn idee te verdedigen ipv een lame tekstje op de clubwebsite te zetten met wat lauwe excuses richting de supporters zoals oa Glazer gedaan heeft.

Ik geloof ook niet dat het idee voorgoed dood en begraven is trouwens. Uiteindelijk was een groot deel vd fans enkel tegen die Super League omdat de liga gesloten was. Als ze genoeg clubs vinden die niet bang zijn om eruit te vallen en het zo "open" te maken staat de UEFA nog alleen met zijn protest vrees ik en zijn ze effectief vertrokken met, op die manier, hun versie van de Champions League.
 
Zolang voetbal zo'n grote business blijft, gaat het er inderdaad van komen. Clubs willen zelf hun TV-geld regelen en meer prijzengeld (minder bonussen voor UEFA, al moeten we eerlijk zijn en toegeven dat dat geld door UEFA ook op goede manieren gebruikt wordt o.a. door investeringen in vrouwenvoetbal en voetbal in kleine/arme landen) om hun kosten te dekken.

Enige manier waarop ik het de UEFA zie redden, is als ze hun Champions League en Europa League grondig hervormen.

- Champions League -> enkel kampioenen van het land.
- Europa league -> weer Beker voor Bekerwinnaars.

Die twee competities gewoon in heen- en terugwedstrijden afwerken, behalve de finale. De kampioenen van de top 6 zouden er ook pas in de 2e of 3e ronde pas inkomen zodat ze niet naar Kazakstan (waarom zijn die eigenlijk bij de uefa?) moeten ofzo. Dan beperk je de wedstrijden tot misschien 7 voor de kampioen, en dit toernooi is dan meer voor het prestige.

Daarnaast een nieuwe Europese Super League waarin 32 beste Europese clubs in 4 groepen van 8 tegen mekaar spelen met beste 2 die doorgaan.
6 ploegen van de nr 1 = 6
5 ploegen van de G2-3-4 = 21
3 ploegen van de 5+6 = 27
en dan voor de overgebleven 5 plaatsen kwalificatiewedstrijden tussen de ploegen uit kleinere landen (en dan hebben we het over landen als Nederland, Rusland, Belgie, Turkije, Oekraine, etc). Uiteindelijk zijn ze toch weinig geinteresseerd in matches tegen Club Brugge, Fenerbahce of Dynamo Kiev.
Dan zou je op basis van dit seizoen een competitie krijgen met:
City, United, Leicester, Chelse, West Ham, Tottenham, Real, Barca, Atletico, Sevilla, Betis, Inter, AC Milan, Juve, Napoli, Atalanta, Bayern, Leipzig, Wolfsburg, Frankfurt, Dortmund, Lille, PSG, Monaco, Benfica, Porto, Sporting + de gekwalificeerden, laat ons hypothetisch stellen: Ajax, Club, Zenit, Shakthar en Besiktas.

Misschien nog een 4e europese competitie voor de clubs uit de kleinere competitie, een beetje zoals de huidige Europa League. En dan de finalisten uit de EL mogen dan in de kwalificatiewedstrijden voor de SL meespelen ofzo. Ik zeg maar iets.

Maar of de UEFA dit ooit er door kan krijgen, is iets anders. Als het ze niet lukt, is het binnen de 10 jaar wel gedaan met hun hegemonie.
 
“There was someone in the English 6 clubs who did not have much interest. That started to affect the others, there was fear. One of the English clubs was never really convinced.”
"Who brought those Chelsea fans to protest? Someone moved them - just like here someone gave Cadiz jerseys (against Super League)."

Geen verdere verklaring over die Engelse ploeg die niet echt mee was, zal City of Chelsea zijn natuurlijk en dan denk ik nog altijd City.

Er was in Engeland toch al paar keer gezegd dat Chelsea de ploeg was die slechts in laatste instantie mee op de kar sprong, ze waren eigenlijk niet geïnteresseerd in dit project maar ze vreesden dat de andere ploegen de jackpot gingen winnen & zij achterop zouden hinken...
 
Het idee achter de Super League is overigens al helemaal anders dan in het begin (gesloten competitie met 20 clubs ofzo), volgens een artikel op Sporza van gisteren, ziet het er momenteel zo uit:

Permanent lidmaatschap ging op de schop, het aantal speelkameraadjes loopt op tot 60 à 80 clubs. Door een systeem van promotie en degradatie zou van een gesloten gemeenschap dus geen sprake meer zijn.

Benieuwd hoe het er effectief zou gaan uitzien. De Champions League zoals ze volgend jaar gaat zijn, trekt op geen hol. Verandering is nodig. Of dit de juiste verandering is, blijft de vraag.

Ergens blijf ik wel met de hoop dat dit ervoor kan zorgen dat de kleine clubs uit de rat race die het moderne voetbal is geworden, kunnen stappen. En dat we dus weer echt voetbal voor de lokale fans kunnen krijgen, in de kleinere landen.
Zal wel een ijdele hoop blijven.
 
Langs de ene kant, JOEPIE! Fuck UEFA & FIFA
Langs de andere kant, Fuck topvoetbal is dood. Tenzij het format enigszins op iets trekt.

Degradatie & vechten om een plaatsje voor Europees voetbal is wat voetbal voor veel supporters nog de moeite maakt om een club te volgen, nog meer als de titel.
Tegen clubs spelen die in een normale dag je met 5-0 van de mat spelen. Niet echt boeiend neen.
 
Het zal een nog groter ongelijkheid maken tussen de clubs.
Die superleague brengt de deelnemende clubs, schandalig veel geld op

Maar voor clubs die aan de Super League meedoen vaart straks, als de plannen doorgaan, helemaal de zilvervloot binnen. Volgens de plannen kunnen de 15 clubs die de Super League beginnen elk jaar 3,5 miljard euro verdelen. ( https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...league-voetbal-champions-league-europa-league )

Er zouden dringend regels moeten komen omtrent loonplafonds, etc...
Geld maakt dit prachtige sport kapot. 😞
 
Het zal een nog groter ongelijkheid maken tussen de clubs.
Die superleague brengt de deelnemende clubs, schandalig veel geld op

Maar voor clubs die aan de Super League meedoen vaart straks, als de plannen doorgaan, helemaal de zilvervloot binnen. Volgens de plannen kunnen de 15 clubs die de Super League beginnen elk jaar 3,5 miljard euro verdelen. ( https://www.rtlnieuws.nl/economie/b...league-voetbal-champions-league-europa-league )

Er zouden dringend regels moeten komen omtrent loonplafonds, etc...
Geld maakt dit prachtige sport kapot. 😞
In basket bestaat zo'n league al in Europa hé. Niemand die klaagt over de basket toch?
Als dat deftig georganiseerd wordt, zie ik niet in waarom grote clubs veel geld kunnen verdienen (alléja, nog meer geld verdienen).
Ik was vooral outraged dat er geen degradanten meer zouden zijn. Dat het een closed systeem zou worden.

Ik zie de meerwaarde van UEFA al lang niet meer.
 
Dit zou de voorgestelde format van A22, de organisator, zijn:

GB3e23-AXk-AAGKhx.png


Let op dat men voorstelt om elke wedstrijd gratis voor streaming beschikbaar wil maken om de fans te paaien en enkel geld wil puren uit advertisements.
Bizar en een beetje verdacht...
 
Dit zou de voorgestelde format van A22, de organisator, zijn:

GB3e23-AXk-AAGKhx.png


Let op dat men voorstelt om elke wedstrijd gratis voor streaming beschikbaar wil maken om de fans te paaien en enkel geld wil puren uit advertisements.
Bizar en een beetje verdacht...
Idd beetje verdacht dat maar het idee zelf vind ik precies nog niet zo heel slecht?

Ben eens benieuwd hoe dit gaat uitdraaien. Mss komt de eufa dan ook eens af met wat andere voorstellen.
 
Voorbeeld van hoe de groepen eruit zouden kunnen zien op basis van de UEFA Club Ranking. Gezien Arsenal in D2 en AC Milan in D3 zitten, lijkt het me weliswaar uitgesloten dat men de UEFA Club Ranking gaat gebruiken.
Ik vermoed dat voor toegang tot D3 (Blue) er ook gewoon gewerkt gaat worden met een kwalificatietoernooi.

3qdEHi9.png
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan