UEFA Conference League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor wat het waard is, Vitesse heeft net met 5-0 van Ajax verloren. 5-0!

Zulke vergelijkingen slaan doorgaans ook op niet veel he.
Zo ging Brugge enkele jaren geleden winnen op AC Milan terwijl ze enkele dagen later in de competitie met 4-2 verloren tegen Heusden-Zolder, dat wil daarom niet zeggen dat Heusden-Zolder in staat zou zijn geweest om iets te kunnen doen tegen AC Milan ;)
 
Zulke vergelijkingen slaan doorgaans ook op niet veel he.
Zo ging Brugge enkele jaren geleden winnen op AC Milan terwijl ze enkele dagen later in de competitie met 4-2 verloren tegen Heusden-Zolder, dat wil daarom niet zeggen dat Heusden-Zolder in staat zou zijn geweest om iets te kunnen doen tegen AC Milan ;)

Neen, dat wil wel zeggen hoe belachelijk het was dat AC Milan van Club Brugge verloor.
 
Het punt uiteindelijk is niet om te stellen dat Anderlecht met 10-0 zou verliezen van Ajax. Wel om het even te kaderen in de bredere context de dag van vandaag over een mogelijke BeNe-Liga en het feit dat we al jaren stellen dat we de kloof met de Eredivisie gedicht hebben, of zelfs voorbijgestoken zijn op sommige vlakken.
 
Het punt uiteindelijk is niet om te stellen dat Anderlecht met 10-0 zou verliezen van Ajax. Wel om het even te kaderen in de bredere context de dag van vandaag over een mogelijke BeNe-Liga en het feit dat we al jaren stellen dat we de kloof met de Eredivisie gedicht hebben, of zelfs voorbijgestoken zijn op sommige vlakken.
 

Nederlandse arrogantie en pretentie ten top. Weinig voetbal-gerelateerde argumenten, veel op de man spelen. Tissoudali aanvallen ook al is het al 4 jaar geleden dat die daar nog speelde en dan enkel voor een half seizoentje in de Eredivisie. Kunnen gerust andere argumenten meespelen waarom die in dat half jaar niet fantastisch speelde, maar als je die ziet spelen het laatste jaar, kan je weinig hard maken dat die geen meerwaarde zou zijn voor clubs buiten de top-3/5 in Nederland.
 
Nederlandse arrogantie en pretentie ten top. Weinig voetbal-gerelateerde argumenten, veel op de man spelen. Tissoudali aanvallen ook al is het al 4 jaar geleden dat die daar nog speelde en dan enkel voor een half seizoentje in de Eredivisie. Kunnen gerust andere argumenten meespelen waarom die in dat half jaar niet fantastisch speelde, maar als je die ziet spelen het laatste jaar, kan je weinig hard maken dat die geen meerwaarde zou zijn voor clubs buiten de top-3/5 in Nederland.
Natuurlijk moet je dat met een korrel zout nemen, zoals vele columns hé. Maar ergens zit er wel een waarheid in. Ik geloof dan ook niet dat onze clubs het goed zouden doen in een BeNe liga.
 
Natuurlijk moet je dat met een korrel zout nemen, zoals vele columns hé. Maar ergens zit er wel een waarheid in. Ik geloof dan ook niet dat onze clubs het goed zouden doen in een BeNe liga.

Dat is een feit, en dat is wat ik met de opmerking over Ajax - Vitesse 5-0 wou aankaarten. De kloof is de laatste jaren toch weer serieus uitgelopen, vooral bij de topclubs.

Op lager niveau in de hoogste divisie durf ik het nog te betwijfelen, als je ziet dat Dario vanden Buijs (of Dario Gebuisd) te kort komt bij Beerschot (hekkensluiter en slechtste verdediging) maar dan wel een 4-jarig contract krijgt bij RKC Waalwijk.
 
Natuurlijk moet je dat met een korrel zout nemen, zoals vele columns hé. Maar ergens zit er wel een waarheid in. Ik geloof dan ook niet dat onze clubs het goed zouden doen in een BeNe liga.

tja zo kan ik natuurlijk ook een column schrijven over Nederlandse topschutters die er vervolgens helemaal niets meer van kunnen in de Belgische competitie.

Dat die matige Noa Lang club straks minimaal 25 miljoen oplevert laat men natuurlijk geheel ter zijde.

Veel geblaat, weinig (geen) inhoud.
 
Dat is een feit, en dat is wat ik met de opmerking over Ajax - Vitesse 5-0 wou aankaarten. De kloof is de laatste jaren toch weer serieus uitgelopen, vooral bij de topclubs.

Op lager niveau in de hoogste divisie durf ik het nog te betwijfelen, als je ziet dat Dario vanden Buijs (of Dario Gebuisd) te kort komt bij Beerschot (hekkensluiter en slechtste verdediging) maar dan wel een 4-jarig contract krijgt bij RKC Waalwijk.
Ajax steekt er vooral bovenuit. Ik denk dat PSV het met Brugge zou uitvechten voor de 2de plek (afhankelijk wie de beste vorm heeft dat seizoen). Alleen wordt er aan Nederlandse clubs meer betaald voor hun spelers. Zo heeft AZ ook flink wat geld gevangen deze transferperiode.
 
Dat is een feit, en dat is wat ik met de opmerking over Ajax - Vitesse 5-0 wou aankaarten. De kloof is de laatste jaren toch weer serieus uitgelopen, vooral bij de topclubs.

Op lager niveau in de hoogste divisie durf ik het nog te betwijfelen, als je ziet dat Dario vanden Buijs (of Dario Gebuisd) te kort komt bij Beerschot (hekkensluiter en slechtste verdediging) maar dan wel een 4-jarig contract krijgt bij RKC Waalwijk.
Ajax toch helemaal geen waardemeter.

Net als een dubbele confrontatie met rechtstreekse uitschakeling, waar je trouwens heel veel geluk hebt gehad. En Anderlecht gewoon 3 helften inspiratieloos onderpresteerde.

Nederlands voetbal ligt vooral meer ruimte. Minder kleine ploegjes die de bus komen parkeren. Laten we de eredivisie ook niet gaan overschatten, en ons onderschatten. Ajax is buiten categorie. Al de rest zou het hier niet per se beter doen dan in hun eigen competitie volgens mij.
 
Een van de meest degoutante columns die ik ooit al heb gelezen. Elke alinea dezelfde steek anders verpakt en met een zwaar gebrek aan enige subtiliteit of creativiteit. Slechte Nederlandse journalisten proberen elke zin een grap te schrijven, afschuwelijk.
 
Goh hoh, de Servier uit Estland scoort al. Gent is het Belgie verplicht om minstens 15/18 te pakken, maar los daarvan zou ik als Gent fan mijn ploeg toch met meer dan 1 goal verschil willen zien winnen in Estland.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan