UEFA Europe League 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg het amper en ik ben niet speciaal pro of contra Barca (of Frankfurt) maar ik heb gisteren nog is een hele match gekeken en ik moet zeggen dat ik dat wel een heel leuke match vond om volgen. Weinig achterin rondgetik, twee ploegen met een plan, paar geweldig sterke fysieke spelers gezien, zeker bij Frankfurt hoe die ene Deen daar bleef lopen :bow: .
 
Sinds gisterenavond terug uit Lyon.
Mooie stad maar wat een kutclub en flikken.
Eerst stadion niet binnenmogen (nieuwe tickets nadat ze eerder in de week alle buitenlandse tickets zonder pardon geschrapt hebben), na lang palaveren, doen alsof we fietstoeristen zijn in de rhone streek en mijn tshirt (fred perry) op bevel van zo'n playmobil te bedekken want kan als provocerend gezien worden...

Moest mijn tshirt eerst afdoen maar dat leek me nog een minder strak plan gezien de West Ham tattoo op de arm.
In het stadion zelf maar een triestige bedoening. Kwartfinale Europa League en ge krijgt uw stadion niet uitverkocht....
De Bad Gones probeerden er wel de sfeer in te houden langs hun kant.
Lyon lag lang boven in de eerste helft, tot dan Dawson die corner binnenknikt. Goesting om daar recht te springen en een vreugdedansje te doen maar ja moest mooi blijven zitten en de vreugde en "provocatie" van de West Ham supporters vlak naast mij ondergaan.
De goal was het teken voor de locale "sjakossenjeugd" om fel te beginnen doen, waaronder een debiel die met een mes zwaait....
Toppunt : die mocht in het stadion blijven, iemand dat die debiel een paar rijen lager sjot werd hardhandig verwijderd.

Terug naar de match, waar Rice best kort na de eerste goal voor de 0-2 zorgde. Zo goed als boeken toe voor Lyon.
In de rust de innerlijke mens versterken met wat bier want zaten toch al anderhalf uur zonder (dat stadion ligt echt in het hol van pluto en er geraken was best kostelijk met de taxi)

West Ham trok de partij naar zich toe. En dan kwam de verlossende 0-3, ook het teken voor de West Ham supporters die talrijk aanwezig waren in de thuisvakken om zich kenbaar te maken en te vieren. Het al niet zo goed gevulde stadion liep verder leeg.
Een humoristische "au revoir" klonk dan ook uit het uitvak.
Bij de vervanging van Rice kreeg die dan ook van alles naar zich toegeworpen van de lyon ultras maar Rice bleef gewoon koeltjes wandelen en lachen.
Het laatste fluitsignaal klonk en wat een ontlading bij de WH supporters. Bij het thuispubliek ging het er minder plezant aan toe. Stoeltjes werden in brand gestoken, poging tot omgooien barrieres om op het veld te geraken (iemand moet die mensen wel eens uitleggen dat er tegen duwen en dan weglopen geen goeie tactiek is hiervoor, blijven duwen daarentegen). Menig vechtpartijen ook onder elkaar daar. Maar wij lieten het niet aan ons hart komen en waren een sportief delirium nabij.

In de taxi terug naar het centrum werden de eerste plannen voor Frankfurt away al gemaakt. Bij aankomst in het centrum helaas een koude douche. Cafés allen toe, bij navraag bij eentje waar we alsnog een take-away biertje meekregen wist die ons te vertellen dat ze wederom op politiebevel moesten sluiten. Dan maar afdruipen naar het hotel.

Nog steeds een grote glimlach hier want kan het nog steeds niet geloven dat ons kleine (maar toch best massive) clubje het tot in de halve finale getrapt heeft.

Morgen naar Londen voor de wedstrijd tegen Burnley
 
Een Fred Perry shirt is provocerend? Serieus?
Ik moest ook lachen....
Nuja beter jasje erboven dan afdoen. Denk dat wat er op mijn arm en rug staat meer provocerend ging zijn.
Of je moet al een heel domme Fransman zijn om te denken dat dit automatisch betekend dat je Engels bent. Alhoewel met die fransozen klinkt dat nog aannemelijk :biglaugh:

Mij nu ingeschreven voor finale tickets. Hopelijk nog eens naar Sevilla
 
Jammer van het resultaat gisteren, maar de finale is nog haalbaar.
Als je na 50 seconden al achterstaat is het sowieso een mentale domper. Jammer ook dat Bowen zowel paal als lat raakt.
Frankfurt een ploeg die zijn zaken ook op orde heeft, goeie organisatie, scherpe counters en efficiënt.

Maandag weet ik of ik er donderdag in Frankfurt bij kan zijn. Wordt alvast een belevenis. Ganse dag mee met een Frankfurt supporter en tussen hen als West Ham supporter, hopelijk geen 25° want geen zin om in zo'n weer met lange broek, jas enzo rond te lopen. Maar op zich nog minder om daar tussen te zitten met West Ham tattoos :biglaugh:

En al vliegen we er donderdag uit, wat een topseizoen voor ons.
COYI!!!
 
Ietd meer dan twee jaar geleden waren Standard en de Rangers toch redelijk aan elkaar gewaagd. De voorhoedespeler van de Rangers heeft erna nog het mooie weer gemaakt in Anderlecht

Twee jaar later moest Standard bijna vechten tegen degradatie en halen de rangers de finale van de Europa League.

Het kan verkeren... En sowieso. Is de schotse competitie hoger aangeschreven dan de Belgische?
 
Ietd meer dan twee jaar geleden waren Standard en de Rangers toch redelijk aan elkaar gewaagd. De voorhoedespeler van de Rangers heeft erna nog het mooie weer gemaakt in Anderlecht

Twee jaar later moest Standard bijna vechten tegen degradatie en halen de rangers de finale van de Europa League.

Het kan verkeren... En sowieso. Is de schotse competitie hoger aangeschreven dan de Belgische?
Die voorhoedespeler (Roofe) is van Anderlecht naar Rangers getrokken ;-).
 
Het kan verkeren... En sowieso. Is de schotse competitie hoger aangeschreven dan de Belgische?

De Schotse competitie stelt niks voor, maar Rangers en Celtic zijn 2 clubs die hun competitie geweldig overstijgen natuurlijk. Spelen voor 50.000 man of meer gemiddeld waardoor hun financiele slagkracht niet al te min is.
Is al van 1985 geleden dat daar nog eens een andere club dan Celtic of Rangers kampioen speelde.
 
Mooie finale Fyenoord-Roma, als je feyenoord vorig jaar zag spelen dag en nacht verschil.
 
Sinds vrijdagavond terug van Frankfurt. Maar nu pas wat bekomen.
Zuur om er uit te gaan maar uiteindelijk kunnen we als Hammers enkel maar trots zijn.
Een kleine kern, nul investeringen in de winter en toch halve finale Europa League, niemand had het verwacht aan begin van dit seizoen.

Wel eens benieuwd naar de boete(s) die Frankfurt zal krijgen van de UEFA. Wij kregen al een 35000 euro en match zonder bezoekers vanwege een rookbom en wat geduw en getrek.
Die Duitsers: ganse match pyro, de eigen stoeltjes afbreken en op het veld,....

Zelf was ik enorm stil gans de match want als 1 van de weinige Hammers ticket in het thuisvak kunnen scoren (met dank aan een bevriende Frankfurt supporter). Nu veel was er niet ook om te juichen voor ons.

Hopelijk volgend seizoen terug EL of ECL en wat investeringen en er dan terug voor gaan.

COYI
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan