UEFA Champions League 2023-2024

Mocht City op deze manier verloren hebben van pakweg Dortmund snap ik je reactie. Maar Real heeft een kern van 1 miljard euro! Trouwens met evenveel schulden. En ik zag hetzelfde anti-voetbal als wat ik zie in 1B bij Deinze en Seraing.

Dus als voetballiefhebber verwacht ik dan toch een ander soort voetbal te zien in een kwart finale van de CL.
Het maakt me eerlijk gezegd geen hol uit of ze nu tegen Real, Dortmund of Sparta Praag op hun doos kregen, of op welke manier.
Zoals ik al zei: elk toernooi dat niet gewonnen wordt door een olieploeg die alle regels naast zich neer kan/mag leggen door aan de juiste mensen een enveloppe te geven is voor mij goed.

Mochten die sjeiks die ploeg gewoon opgekocht hebben en via enkele investeringen op lange termijn een topclub gebouwd hebben zou het mij hoegenaamd niet zo hard storen. Maar gewoon het feit dat ze alle regels naast zich neer mogen leggen en alles wat blinkt zomaar kopen stoort me gewoon enorm.
Hierdoor komen clubs als City en PSG, los van hun verleden, gewoon enorm plastiek over. Dat zulke praktijken toegelaten worden in de VS, waar men franchises heeft ipv ploegen, wil ik nog begrijpen. Maar in Europa zal ik elke nederlaag van zulke clubs blijven toejuichen, zelfs als dat tegen andere corrupte ploegen zoals Juventus is.
 
Zonde voor supporters van mooi voetbal dat Real gisteren doorgestoten is.. Wat een kutploeg zeg.
Doku wel uitstekend ingevallen. Zonder hem hadden ze nooit een goal gemaakt.
 
Waarom moet daar bij Real ook altijd zo een eikel in de centrale verdediging staan.

Eerst jarenlang Pepe, Ramos... en nu Rudiger :help:
 
Mochten die sjeiks die ploeg gewoon opgekocht hebben en via enkele investeringen op lange termijn een topclub gebouwd hebben zou het mij hoegenaamd niet zo hard storen. Maar gewoon het feit dat ze alle regels naast zich neer mogen leggen.
Kan je een paar voorbeelden geven? Ik weet eigenlijk niet waarover je het hebt
 
Hadden Barca en real ook niet wat financieel zitten foefelen?
Och al die topclubs zijn in hetzelfde bedje ziek.
Maar als het de BGmember zijn favoriete team is, willen ze het niet in zien.

edit: best mogelijk dat ze gewoon in engeland strenger zijn, en in spanje veel meer door de vingers zien op dat vlak.
Valencia bv moest eigenlijk ook al lang failliet verklaard geweest zijn.
 
Hadden Barca en real ook niet wat financieel zitten foefelen?
Was dat geen belastingsontduiking? En die zijn daar dan ook voor beboet geweest.

In Engeland krijgt City een geldboete voor 115 inbreuken op de FFP terwijl Everton, voor veel minder, puntenaftrek krijgt. Mocht City dezelfde straf krijgen, per inbreuk, als Everton speelden ze volgend seizoen in de Championship. Maar nee, ze gaan het feit dat hun voorzitter oneindig diepe zakken heeft, wat hun toelaat om veelvouden van hun inkomsten uit te geven aan spelers(lonen) bestaffen met een geldboete. Dat is u straf afkopen, niet meer en niet minder.

Dat noem ik 2 maten en gewichten en daar kan ik niet tegen. En for the record, als morgen Man Utd ook overgenomen wordt door een of andere oliesjeik die hopen voordelen afkoopt zal ik hetzelfde reageren. Zo heb ik bv veel minder aversie voor Newcastle, die nog meer geld hebben maar zich precies wel aan de regels kunnen houden (voor zover ik weet)
 
Och al die topclubs zijn in hetzelfde bedje ziek.
Maar als het de BGmember zijn favoriete team is, willen ze het niet in zien.

edit: best mogelijk dat ze gewoon in engeland strenger zijn, en in spanje veel meer door de vingers zien op dat vlak.
Valencia bv moest eigenlijk ook al lang failliet verklaard geweest zijn.
Kom dat eerst eens staven met cijfers in plaats van zo'n holle uitspraken te doen. Ik zeg niet dat al die andere clubs gezond zijn, maar praktijken zoals City, da's van een ander kaliber.
 
Nog even terugkomen op gisterenavond: Ik weet dat het niet mooi was voor de neutrale kijker, maar ik kan enkel trots zijn op de manier hoe Real dit gisterenavond over de streep heeft getrokken. Weer een avond die toegevoegd kan worden aan het ondertussen vrij lange lijstje van memorabele wedstrijden. Op het puntje van je stoel van praktisch het begin tot het einde, ik denk dat ik net niet de hele buurt heb wakker gemaakt in die penaltyreeks.

De mentaliteit die dit team heeft ontwikkeld door de jaren heen in de CL is toch echt wel fenomenaal om te zien. Hoe vaak ik al heb gelezen dat het puur geluk is, wel het feit dat dat zo vaak wordt aangehaald zegt al voldoende imo. Het is al lang geen toeval meer.

Mocht City op deze manier verloren hebben van pakweg Dortmund snap ik je reactie. Maar Real heeft een kern van 1 miljard euro! Trouwens met evenveel schulden. En ik zag hetzelfde anti-voetbal als wat ik zie in 1B bij Deinze en Seraing.

Dus als voetballiefhebber verwacht ik dan toch een ander soort voetbal te zien in een kwart finale van de CL.
Ik wil nog wel graag reageren op posts zoals deze (ik pik er nu lukraak die van jou uit), want ik ben eigenlijk niet helemaal akkoord met die termen als "anti-voetbal", "bunkervoetbal" of "Real moet het met deze kern anders kunnen oplossen" die hier meermaals de revue zijn gepasseerd.

Manchester City heeft om te beginnen de beste kern ter wereld, daar bestaan geen twijfels over. Daarnaast hebben ze ook nog eens de beste coach ter wereld als het gaat om balbezit houden, wellicht zelfs de beste coach tout court. Dit City is door de jaren heen geëvolueerd tot een fantastisch compleet elftal dat perfect kan spelen zoals Guardiola dat wil. Zoals Pep in der tijd had met Barcelona. De enige manier om in een scenario zoals gisteren daar tegen resultaat te behalen is op de manier dat Madrid het gisteren gedaan heeft. Op geen enkele andere manier hadden ze dit over de streep kunnen trekken.

Real mag dan trouwens ook een waarde hebben van 1B. Het is verre van een compleet elftal en al zeker niet zo gebalanceerd als dat van City. Benzema is weg is niet deftig vervangen geweest. Benzema kon je aanspelen en kon het team laten opschuiven waardoor je toch wat balbezit behield, Rodrygo en Vinicius (andere types) kunnen dat lang niet zoals hij. Die moet je proberen aan te spelen in de diepte om iets te creëren. Daarnaast moet men het al heel het seizoen stellen zonder Courtois, Alaba en eigenlijk ook Militao die pas terug is en gisteren uit noodzaak nog moest invallen, plus je miste Tchouaméni door een schorsing. Dat is eigenlijk de ganse centrale verdedigende as van de voorbije seizoenen. Gelukkig waren er nog Rudiger en Lunin, maar bij Nacho bv. heb ik toch af en toe mijn hart vastgehouden gisteren. Gevolg is ook dat je ook amper deftige wisselmogelijkheden had.

Het heeft gewoon geen zin om hoog druk te gaan zetten tegen dit City en al zeker niet in het Etihad. De voorbije twee seizoenen heeft men daar twee maal vier goals geïncasseerd. En vorig seizoen zelfs kansloos verloren (wat ook zeker meespeelde) en dat was zelfs nog mét o.a. Benzema. Als je dat gaat doen voetballen die daar gewoon losjes onderuit. Ik zei het gisteren al trouwens: Je kan eigenlijk niet anders door de manier van spelen bij City. Zij dwingen je gewoon om zo te gaan voetballen. Het is trouwens geen toeval dat prime Barça in die 4 jaar onder Pep twee keer is uitgeschakeld geweest door twee ploegen die hetzelfde deden als Madrid gisteren (Chelsea en Inter).

Ik wil maar zeggen, je moet het niet mooi vinden (ik ook niet hoor), alle begrip voor, maar kom niet af met de stelling dat Real het gisteren op een andere manier had kunnen doen want dat is gewoon niet waar. Real heeft gisteren gewoon een masterclass verdedigen op tafel moeten leggen en heeft dat succesvol tot een goed einde gebracht. Ik heb trouwens ook de indruk dat op die manier verdedigen nog steeds redelijk onderschat wordt bij sommigen. Zo fel verdedigen put ook spelers uit, zowel mentaal als fysiek. Je moet continue je concentratie en focus behouden, er is weinig tot geen ruimte voor fouten tegen een ploeg als City. Zie het kleine missertje van Rudiger bv. dat direct werd afgestraft. Alleen al daarom kan ik niets anders dan respect hebben voor de prestaties van de spelers gisteren, ze zijn voor elkaar door het vuur gegaan. Uiteindelijk heeft City ook zeker geen karrenvracht aan grote kansen bij elkaar gevoetbald. Qua grote kansen stond het trouwens 3-3 (waarvan elk 1 gescoord volgens fotmob).

Sorry voor de lap tekst, maar ik wou dit toch graag even kwijt. :coolbrows:
 
Laatst bewerkt:
Was dat geen belastingsontduiking? En die zijn daar dan ook voor beboet geweest.

In Engeland krijgt City een geldboete voor 115 inbreuken op de FFP terwijl Everton, voor veel minder, puntenaftrek krijgt. Mocht City dezelfde straf krijgen, per inbreuk, als Everton speelden ze volgend seizoen in de Championship. Maar nee, ze gaan het feit dat hun voorzitter oneindig diepe zakken heeft, wat hun toelaat om veelvouden van hun inkomsten uit te geven aan spelers(lonen) bestaffen met een geldboete. Dat is u straf afkopen, niet meer en niet minder.

Dat noem ik 2 maten en gewichten en daar kan ik niet tegen. En for the record, als morgen Man Utd ook overgenomen wordt door een of andere oliesjeik die hopen voordelen afkoopt zal ik hetzelfde reageren. Zo heb ik bv veel minder aversie voor Newcastle, die nog meer geld hebben maar zich precies wel aan de regels kunnen houden (voor zover ik weet)
Er is (volgens mij) nog geen definitieve beslissing genomen wat de gevolgen voor City zijn, dat zal wel nog een tijdje duren.
 
Helemaal akkoord met Pinkman, volgens mij zou City in matchen als deze zelfs beter wat vaker terugplooien en de tegenstander laten komen, i.p.v. hoog druk te zetten, om zo meer ruimte te creëren. Dat houdt uiteraard ook een verhoogd risico in op een tegendoelpunt, maar dat moet je er dan maar bijnemen. Desnoods pas in het laatste halfuur ofzo, als je er echt niet doorgeraakt. Die flexibiliteit mis ik toch bij Pep.
 
Terug
Bovenaan