The Super League 2021-2021

Er was al veel tegenkanting, vooral bij de Engelse supporters. Zonder de PL clubs lijkt dit al dood en begraven.
Vind ik toch ook weer raar. Heel die competitie is de afgelopen jaren volledig uitgekleed en een speelbal van rijke oligarchen geworden, maar nu gaan ze plots revolteren omdat de 38ste partij zijn graantje wilt meepikken?
 
Wat mijn interesse zou opwekken:


Super league met 2 ploegen per land van de top 8 volgens coëfficiënten. Momenteel: Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Portugal en België. competitie van 16 ploegen.

Ieder jaar zakt het laagst gerangschikte club van het land terug naar de eigen competitie en vervangen door de kampioen van dat jaar in de eigen competitie. Zodat je jaarlijks roulatie krijgt.

De ploegen uit de competities spelen dan gewoon een UEFA en conference. CL schrappen we.
 
Ergens denk ik, laat ze maar doen die super league, op den duur zal niemand nog geïnteresseerd zijn en stopt dat vanzelf wel.
Maar als ik zo zie hoe (echt) jonge mensen/kinderen naar het voetbal kijken tegenwoordig, dan is dat gewoon Ronaldo, Mbappé, Haaland, allemaal gewoon naar spelers en niet meer als fan van een ploeg ... als dat de toekomst van ons voetbal/volgende generatie wordt :headshake:

Hierdoor vrees ik dat het mss wél kans op slagen maakt helaas. Gelukkig is dat gesloten systeem sowieso niet mogelijk want dat gaat echt volledig in tegen wat sport moet zijn imo
Als ze natuurlijk naar uefa ranking (ofzo) gaan kijken, dan is het wel semi-gesloten uiteraard, want éénmaal top 16 ofzo zit je daar redelijk vast gebeiteld.

Ik blijf (te) naief en hopen dat veel supporters hier niet gaan in mee gaan, en voor veel Europese ploegen zal dat wel zo zijn vermoed ik, maar dat nest aziaten en dergelijke die nu ook al in verschillende stadions zitten gaan daar uiteraard anders over beslissen :sop:
 
Uiteraard, ik vind het gewoon vreemd dat iemand liever heel veel slechte matchen wilt zien ipv minder, maar wel goede. Die evolutie, die we zien op het EK, vind ik behoorlijk irritant als liefhebber van het spelletje.
Maar gij gaat ervan uit dat het allemaal slechte matchen gaan zijn .... ik heb al matchen van Barca /real /city gezien die ook op niks trokken .
 
Maar gij gaat ervan uit dat het allemaal slechte matchen gaan zijn .... ik heb al matchen van Barca /real /city gezien die ook op niks trokken .
Het wordt steeds meer. Meer CL, meer EK, meer WK, meer WK voor clubs, Nations League,... . Je ziet nu al meer blessures, uitgeputte spelers, grote ploegen die nog meer spelers kopen, want meer matchen. Het kan niet blijven duren.
 
Het wordt steeds meer. Meer CL, meer EK, meer WK, meer WK voor clubs, Nations League,... . Je ziet nu al meer blessures, uitgeputte spelers, grote ploegen die nog meer spelers kopen, want meer matchen. Het kan niet blijven duren.
Idd, er komt sowieso een omslagpunt waarbij mensen echt gaan beginnen afhaken voor de zoveelste Real - Barca ofzo ... hell zelfs een topmatch in België van mijn eigen ploeg (Club vs. Gent/Anderlecht/Antwerp/...) doet me tegenwoordig al veel minder dan vroeger, dit is niet meer speciaal hé. Quasi ieder seizoen speel je al 4 keer tegen elkaar, en met een beetje "geluk" ook nog 1 of soms zelfs 2 keer in de beker ook.

Een Club - Anderlecht was vroeger dé match van het jaar voor mij, nu doet me dat al veel minder dan vroeger, puur door verzadiging.
Voor veel van die grote ploegen, die quasi niets geven om "lokale" verankering van hun supporters, maar puur op geld uit zijn via de niet-Europese markt maakt dat waarschijnlijk niet zo veel uit ... laat ze maar doen zou ik zeggen, ik ga daar niet van wakker liggen.

Er zal veel moeten gebeuren om mij te doen kijken naar zo'n Saudische competitie of naar de zoveelste Real - Barca, al dan niet ergens in India. Dit WK voor clubs dat momenteel loopt, ik wist amper dat het bezig was, en het interesseert me ook niet om daar naar te kijken. Zou hier nu echt zo veel interesse zijn van Europeanen? Ik vraag het me echt af eigenlijk?

Ik kijk alvast veel meer uit naar deze en komende speeldag in de JPL, dan naar dat artificieel, "wij willen nog meer geld verdienen zodat we nog meer spelers kunnen kopen voor de meest absurde bedragen ooit", gedoe dat nu bezig is.
 
Ik vind het wel een goede ontwikkeling, eentje die zich niet beperkt tot het voetbal gelukkig.

Laat ze maar afkomen met hun Super League. Dit kan de concurrentie zijn die we nodig hadden om bepaalde bonzen te laten afstappen van de idiote ontwikkelingen van de laatste jaren. Een WK met 148 landen? Een champions league met 92 clubs? Weg ermee.

Wie weet eindigen we wel met een super league. Maar dan niet als select clubje, maar een competitie met enkel de landskampioenen. Stel je voor zeg.
 
Ik vind het wel een goede ontwikkeling, eentje die zich niet beperkt tot het voetbal gelukkig.

Laat ze maar afkomen met hun Super League. Dit kan de concurrentie zijn die we nodig hadden om bepaalde bonzen te laten afstappen van de idiote ontwikkelingen van de laatste jaren. Een WK met 148 landen? Een champions league met 92 clubs? Weg ermee.

Wie weet eindigen we wel met een super league. Maar dan niet als select clubje, maar een competitie met enkel de landskampioenen. Stel je voor zeg.
Gaat nooit gebeuren. Veel te weinig interesse in. Of het moet al een zijtornooi zijn naast de CL ofzo.
 
Het wordt steeds meer. Meer CL, meer EK, meer WK, meer WK voor clubs, Nations League,... . Je ziet nu al meer blessures, uitgeputte spelers, grote ploegen die nog meer spelers kopen, want meer matchen. Het kan niet blijven duren.
Inderdaad. Er is al jaren zoveel kritiek daarop en wat doet de FIFA? Gezellig een uitgebreid WK voor clubs organiseren in 2025. :laugh:
 
Ik vind het wel een goede ontwikkeling, eentje die zich niet beperkt tot het voetbal gelukkig.

Laat ze maar afkomen met hun Super League. Dit kan de concurrentie zijn die we nodig hadden om bepaalde bonzen te laten afstappen van de idiote ontwikkelingen van de laatste jaren. Een WK met 148 landen? Een champions league met 92 clubs? Weg ermee.

Wie weet eindigen we wel met een super league. Maar dan niet als select clubje, maar een competitie met enkel de landskampioenen. Stel je voor zeg.
Je vergeet hier wel ff dat het (originele) idee is om de grote clubs zo veel mogelijk zekerheid over inkomsten te garanderen, los van het sportieve, dus vergeet dat laatste al maar dan.
 
Je vergeet hier wel ff dat het (originele) idee is om de grote clubs zo veel mogelijk zekerheid over inkomsten te garanderen, los van het sportieve, dus vergeet dat laatste al maar dan.
Dat vergeet ik helemaal niet.
Doordat die grote clubs hun gang mogen gaan, zal de Uefa/Fifa zich moeten aanpassen om nog steeds het beste product aan te bieden. En dat vind ik goed. Ieder product is uiteindelijk winstgedreven, wat goed is, maar wat de Uefa/Fifa de laatste jaren uitsteekt puur uit winstbejag is zuiver op kap van supporter en club, dus ik vind het wel goed dat enkele grote clubs gewoon de middelvinger willen uitsteken.

Ik ben hoe dan ook minder pessimistisch ingesteld dan andere supporters. Ik geloof niet dat er ooit een format komt in de vorm van een gesloten systeem tussen die super clubs. Misschien voor een jaar of twee drie, maar dat zal dan ook wel een stille dood sterven. Voetbal als product heeft veel meer lokale verankering en teert enorm veel op die heritage. En dat is mooi. Mogen ze nog een paar miljard gaan uitgeven in SA om de supersterren te halen, zal niet helpen.

This is football heritage.
 
Dat vergeet ik helemaal niet.
Doordat die grote clubs hun gang mogen gaan, zal de Uefa/Fifa zich moeten aanpassen om nog steeds het beste product aan te bieden. En dat vind ik goed. Ieder product is uiteindelijk winstgedreven, wat goed is, maar wat de Uefa/Fifa de laatste jaren uitsteekt puur uit winstbejag is zuiver op kap van supporter en club, dus ik vind het wel goed dat enkele grote clubs gewoon de middelvinger willen uitsteken.

Ik ben hoe dan ook minder pessimistisch ingesteld dan andere supporters. Ik geloof niet dat er ooit een format komt in de vorm van een gesloten systeem tussen die super clubs. Misschien voor een jaar of twee drie, maar dat zal dan ook wel een stille dood sterven. Voetbal als product heeft veel meer lokale verankering en teert enorm veel op die heritage. En dat is mooi. Mogen ze nog een paar miljard gaan uitgeven in SA om de supersterren te halen, zal niet helpen.

This is football heritage.
Volledig akkoord eigenlijk.
Maar het specifieke voorbeeld "een competitie met enkel de landskampioenen", dat komt er niet hé als "super league", want dat is wat de CL vroeger was in feite en waar de grote clubs nu al vinden dat ze niet "zeker genoeg" (speel er gewoon voor hé, losers :laugh:) zijn om er elk jaar geld te gaan scheppen.

In 90 minutes hadden ze het er ook over, en zonder van UEFA/FIFA de goedheilige mannetjes te maken, zwichten ze wel deels voor die grote clubs en hun eisen, maar toch proberen ze nog de kleine clubs er ook in te betrekken, en deel te laten uitmaken van het Europees voetbal verhaal, ze kunnen ook gewoon zeggen dat pakweg de Sloveense competitie d'office maar hoogstens ECL mag spelen hé.

Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik ook het gevoel krijg van "doe maar grote clubs die hier mee verder willen gaan", dit zal uiteindelijk toch in jullie gezicht ontploffen.

Dat FIFA/UEFA hier zelf door zal moeten zoeken naar alternatieven of dergelijke is zeker waar, al vind ik het nieuwe CL format alvast niet de goeie manier .. net zoals 64 ploegen (of hoeveel zijn het er) toe te laten op een EK enzo, stop daar eens mee zeg. Kunnen we even goed geen kwalificaties meer spelen als het zo zit, niets speciaal meer aan.

Het is een huizenhoog cliché, maar het vele geld en de drang ernaartoe maakt het uiteraard compleet naar de vaantjes. Moesten veel van die (grote) clubs eens een voorbeeld nemen aan ploegen die een deftige structuur hebben ipv oneindig veel schulden te hebben en/of afhankelijk zijn van een rijke suikeroom in een kleed, het zou al veel schelen ... maar neen, daar doen we helemaal niets aan, want "o nee, de grote club zouden maar eens boos moeten worden als we hen straffen :laugh:"

Kleine ploegen zoals in onze JPL moeten (deels) daardoor massaal overgenomen worden door zo'n mensen om het hoofd boven water te houden, of om (een beetje) mee te kunnen met de rest van Europa, hoe triest is dat allemaal niet eigenlijk. Ik huiver al van het feit dat Club binnenkort niet meer in Belgische handen zal zijn vermoedelijk, voor mij is dat een historische nederlaag voor alle supporters die dag in dag uit met Club bezig zijn en de club al volgen toen de lokale bakker nog pistolets kwam verkopen aan het stadion (ik weet ook dat dit nu niet meer anders kan hé).

Nu goed, dit zijn (r)evoluties die zich in het verleden ook al voor deden waarschijnlijk, en men moet hier mee leren leven zeker? Echter kan dit enorme deinteresse veroorzaken op een gegeven punt waardoor gans die ballon plots ontploft, laat ons misschien zelf maar hopen dat het binnen zo veel jaar ontploft, het zou het europese voetbal (terug) enorm aantrekkelijk maken denk ik.
 
Even ter nuancering voor zij die UEFA beschuldigen van enkel maar geld te kijken: UEFA houdt "maar" 3% van de inkomsten bij, al de rest wordt uitgekeerd aan federaties, competities, vrouwenvoetbal, jeugdvoetbal, goede doelen en de topclubs.

Het zijn vooral die laatsten die altijd maar meer geld willen, hence de Superleague en UEFA die hen op allerlei manieren proberen te paaien.

Niet dat ze dat bij de UEFA uit de goedheid van hun hart doen natuurlijk, maar ze worden wel voor een groot deel gedwongen eigenlijk.
 
Even ter nuancering voor zij die UEFA beschuldigen van enkel maar geld te kijken: UEFA houdt "maar" 3% van de inkomsten bij, al de rest wordt uitgekeerd aan federaties, competities, vrouwenvoetbal, jeugdvoetbal, goede doelen en de topclubs.

Het zijn vooral die laatsten die altijd maar meer geld willen, hence de Superleague en UEFA die hen op allerlei manieren proberen te paaien.

Niet dat ze dat bij de UEFA uit de goedheid van hun hart doen natuurlijk, maar ze worden wel voor een groot deel gedwongen eigenlijk.
Gaat het geld ontvangen niet eerder over het smeergeld onder tafel? Naar de mensen met stemkracht.
 
Gaat het geld ontvangen niet eerder over het smeergeld onder tafel? Naar de mensen met stemkracht.
Ik denk dat er bij de Uefa nu niet bepaald veel meer of minder geld aan de vingers zou blijven plakken dan bij de Super League. Florentino, Laporta en Juventus zijn nu niet bepaald rolmodellen op dat vlak.
 
Gaat het geld ontvangen niet eerder over het smeergeld onder tafel? Naar de mensen met stemkracht.

In Europa toch wat minder dan bij de FIFA? 't Is nu niet dat er elke editie tig landen te springen staan om een EK te organiseren, of dat er een hoop steden CL-finale willen organiseren.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan