Thailand

en ondertussen toch ook alweer 2 pagina's geleden dat het nog es om thailand ging in deze thread .... :baard:
 
Oh en de regels vallen zo goed als allemaal weg en marihuana is legaal (al mag je het niet openbaar roken).
Voor wat updates over Thailand: dit is wel een leuke channel.


Beetje speciale gast, maar is volledig zichzelf en wel leuke videos met vaak updates over belangrijkste nieuws voor reizigers!
(ook leuk dat het Thais ondertiteld is om bij te leren :p )
 
Wij vliegen altijd met Swiss via Zurich, twee keer al gratis ne upgrade naar business gekregen door te zeggen dat we collega's van Brussels Airlines zijn en een doos snoep mee te nemen voor de crew :D (1e keer Mubai - Brussel, 2e keer Bankok - Brussel).

Rechtstreeks via Thai Airways is ook nog wel eens tof, live premier league kijken met een whiskytje erbij tijdens de weekendvlucht :p
 
Ja, ben er ook heel blij mee.
Qatar en Etihad zijn zowat mijn favorieten: naar service, eten, bediening,...
En ik vind het ook fijn dat er dan ongeveer halverwege een stop is. Ik vind dat wel leuk om de benen te strekken enzo :)
Ja he, ik vind dat ook wel leuk zo eens wat beweging onderweg. Ik had gisteren een stop van 8 uur gehad in Doha. Normaal zou dat 2 uur moeten zijn geweest, maar door enkele wijzigingen van Qatar werd dat 8 uur. Nu in Bangkok. :smile:
 
gelukkig, geen mondmaskers meer, en het is officieel want staat in royal thai gazette.
zie dak daar een massage vrouwmens kies met een mondmasker aan, dat ik helemaal bedrogen ben als ze hem af neemt voor ze er aan begint :D :D

nog 3 weken en we zijn er mee weg!
 
Ja he, ik vind dat ook wel leuk zo eens wat beweging onderweg. Ik had gisteren een stop van 8 uur gehad in Doha. Normaal zou dat 2 uur moeten zijn geweest, maar door enkele wijzigingen van Qatar werd dat 8 uur. Nu in Bangkok. :smile:
Dan heb je nog geluk, ik mocht vorige keer 24h wachten in Doha (en niet op hotel omdat ze vanwege de Corona maatregelen niemand zomaar uit de luchthaven lieten).
En omdat het een onvoorziene vertraging was geen enkele euro teruggezien ook (en pas een antwoord na maanden).

Taxi naar het hotel (die toen verplicht was) + Covid test bij aankomst gelukkig wel kunnen herzetten, 1 dag hotelboeking en dag van de reis kwijt (en wat frustratie erbij en 24h extra kans om besmet te worden).
 
Dan heb je nog geluk, ik mocht vorige keer 24h wachten in Doha (en niet op hotel omdat ze vanwege de Corona maatregelen niemand zomaar uit de luchthaven lieten).
En omdat het een onvoorziene vertraging was geen enkele euro teruggezien ook (en pas een antwoord na maanden).

Taxi naar het hotel (die toen verplicht was) + Covid test bij aankomst gelukkig wel kunnen herzetten, 1 dag hotelboeking en dag van de reis kwijt (en wat frustratie erbij en 24h extra kans om besmet te worden).
daarom ben ik de afgelopen 2,5 jaar niet meer naar thailand afgereisd.
wat een hoop frustratie en mizerie.

binnen 2 weken de vlieger op, en helemaal niets meer nodig, behalve CST :)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
gelukkig, geen mondmaskers meer, en het is officieel want staat in royal thai gazette.
zie dak daar een massage vrouwmens kies met een mondmasker aan, dat ik helemaal bedrogen ben als ze hem af neemt voor ze er aan begint :D :D

nog 3 weken en we zijn er mee weg!
Zo ben ik ne keer een massagesalon binnen geweest daar in bangkok, in de buurt van Soi Cowboy tegenover de Glow club, allemaal goed en wel tot opt het alom bekende eind. Zij kleedt zich ook half uit, draait mij op mijne rug en begint eraan. Plots na een minuut of 5 zegt ze zo ... small penis mister .. no problem, nooooo problem ! Achteraf bezien ... Ik had eigenlijk liever gehad dat ze er gene had gehad !
 
en ondertussen toch ook alweer 2 pagina's geleden dat het nog es om thailand ging in deze thread .... :baard:
That escalated quickly...

Anyway zelf ook al is Thailand rond gegaan. Geweldig land om met het openbaar vervoer overal te geraken.

Het Noorden rond Chiang mai is ook wel mooi en dan met de scooter naar Pai.

Verder ook de island hopping per ferry gedaan van Temptation island tot Ko Tao. Hangt wel een relaxsfeer. T is misschien niet puur Thailand maar tof en goed eten.
 
Zo, de planning voor onze reis is rond.
26/12 - 3/1 in Bangkok, daar verblijf ik altijd bij mijn gastouders behalve nieuwjaarsnacht dan zitten we in gebied rond MBK/siam om te vieren.
Allicht misschien nog 2 daagjes tussendoor naar Pattaya voor een waterpark.

3/1 - 5/1 naar Angkor Wat met het vliegtuig wel best prijzig die vlucht

5/1- 8/1 in bangkok

8/1 - 14/1 Phuket

14/1 - 16/1 de boot naar phi phi

16/ - 19/1 de boot naar krabi

19/1 - 22/1 Bangkok en terug naar huis
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
wij zijn net enkele weken terug. de georganiseerde reis via asiadrect gedaan van 3 weken ( best of thailand). zeker de moeite en je ziet ook echt Alles. 10/10 mooiste reis van mijn leven. het eten was ook geweldig. tempel moeheid kickte bij mij wel in de moment dat we in chiang mai waren. het blijven prachtige dingen maar of je nu 3 of 30 tempels doet het blijven uiteindelijk allemaal buddha's en olifanten.

enige nadeel is dat we geen kloten zagen in het water en ik een enorme snorkelfan ben. maar je kon evengoed je kop in een zandbak steken en je zag evenveel. de laatste 4 dagen op koh pangan en koh tao waren daar voor voorzien maar dat viel dus enorm tegen. dan maar wat gefeest en genoten van het weer :)

via frankrijk gevlogen voor 650 euro pp heen en terug en de reis zelf was een dikke 1300 euro per persoon voor alles inc ontbijt, activiteiten en hier en daar lunch en avondeten. terplekke nog een goeie 500 euro per persoon uitgegeven aan eten, extra activiteiten, fooien, en drank.

kon veel goedkoper qua eten maar bijvoorbeeld eens in de hooters eten in Bangkok ( we wouden dat eens gedaan hebben) en dan zit je rap aan 800 baht per persoon terwijl je ergens lokaal kan eten voor 1/8ste die prijs dat veel lekkerder is. starbucks is daar ook belachelijk duur. voor de prijs van één koffie eet je daar 2-3 keer :D

een aanrader die niet op de planning stond is die jodd fair night market in bangkok. overbevolkt en druk maar het was er wel allemaal super lekker en proper. heb daar de beste ribbetjes gegeten in mijn leven.

De gundam store in siam is ook de moeite waard als je fan bent van sci-fi/ mechs/ robots. er staan daar enkele gigantische sculpturen buiten en de shop is redelijk goed geprijst en staat vol toffe model kits.


persoonlijke hoogtepunten :
-dievende apen in het jungle hotel in chiang mai :D
-elephant sanctuary in chiang mai
- grand palace in bangkok
- E-scooter tour door bangkok (chinatown)
-floating market kanchanburi met boat toer.
-bridge on the river kwai en hellfire pass. het hellfire pass museum is de moeite als je ww2 interesse hebt en het op de baan ligt.
-khao sok --> drijvend hotel was goed voor 1 keer maar moet je eens gedaan hebben
-koh pangan --> lekker uitbollen als strandvakantie, ideale plek om met een scooter rond te cruisen. op een dag heb je gans het eiland gezien maar er zijn genoeg dingen om u daar makkelijk een week bezig te houden. o.a. de full moon party aka het zotste feestje in de wereld, maar ook genoeg kleinere uitgaansmogelijkheden als je wat into psytrance en goa bent.
 
Laatst bewerkt:
wij zijn net enkele weken terug. de georganiseerde reis via asiadrect gedaan van 3 weken ( best of thailand). zeker de moeite en je ziet ook echt Alles. 10/10 mooiste reis van mijn leven. het eten was ook geweldig. tempel moeheid kickte bij mij wel in de moment dat we in chai mang waren. het blijven prachtige dingen maar of je nu 3 of 30 tempels doet het blijven uiteindelijk allemaal buddha's en olifanten.

enige nadeel is dat we geen kloten zagen in het water en ik een enorme snorkelfan ben. maar je kon evengoed je kop in een zandbak steken en je zag evenveel. de laatste 4 dagen op koh pangan en koh tao waren daar voor voorzien maar dat viel dus enorm tegen. dan maar wat gefeest en genoten van het weer :)

via frankrijk gevlogen voor 650 euro pp heen en terug en de reis zelf was een dikke 1300 euro per persoon voor alles inc ontbijt, activiteiten en hier en daar lunch en avondeten. terplekke nog een goeie 500 euro per persoon uitgegeven aan eten, extra activiteiten, fooien, en drank.

kon veel goedkoper qua eten maar bijvoorbeeld eens in de hooters eten in Bangkok ( we wouden dat eens gedaan hebben) en dan zit je rap aan 800 baht per persoon terwijl je ergens lokaal kan eten voor 1/8ste die prijs dat veel lekkerder is. starbucks is daar ook belachelijk duur. voor de prijs van één koffie eet je daar 2-3 keer :D

een aanrader die niet op de planning stond is die jodd fair night market in bangkok. overbevolkt en druk maar het was er wel allemaal super lekker en proper. heb daar de beste ribbetjes gegeten in mijn leven.


Amai vlucht aan 650 euro das echt wel fucking cheap, ferm gevonden se.
 
Amai vlucht aan 650 euro das echt wel fucking cheap, ferm gevonden se.
het was zelf minder. 592 pp. economy class via airfrance. we hebben ergens begin mei geboekt voor te eind september. dat is wel nog één van de laatste maanden regenseizoen misschien is dat de reden?

niet veel last gehad van de regen trouwens. heeft op die 3 weken slechts 1 avond hinderlijk geweest. voor de rest overdag geen druppel gevallen en was het vooral snachts regen. maarja, zichtbaarheid in het water wel nul.
 
Laatst bewerkt:
Wij gaan in Maart terug naar de eilanden, wss Koh Phangan maar mss nog eens terug naar Koh Kood. Hebben al eens snel voor vluchten gekeken maar amai, prijzen zijn serieus gestegen. Voor minder dan 850€ moeilijk iets te vinden.
 
Thailand vraagt opnieuw een vaccinatiebewijs of herstelbewijs van niet langer dan 6 maand oud, anders kom je niet meer binnen.

Het verschilt per coronavaccin hoeveel doses je nodig hebt om Thailand binnen te komen. Het land accepteert bewijzen van zo'n zestien vaccins. Van de meest gebruikte vaccins in Europa, Pfizer en Moderna, moet je minstens twee doses hebben gehad. Dat geldt ook voor AstraZeneca, terwijl Thailand ook reizigers verwelkomt die één Janssen-vaccin hebben ontvangen.
bron: https://www.nu.nl/coronavirus/62461...accinatie-of-herstelbewijs-van-toeristen.html
 
Thailand vraagt opnieuw een vaccinatiebewijs of herstelbewijs van niet langer dan 6 maand oud, anders kom je niet meer binnen.


bron: https://www.nu.nl/coronavirus/62461...accinatie-of-herstelbewijs-van-toeristen.html
De Thaise Ambassade in België zegt nochtans iets anders:

From January 9, 2022, COVID-19 related measures will apply to travelers arriving in the Kingdom of Thailand. .
  1. Proof of vaccination against COVID-19 is not required.

Enkel mensen afkomstig uit China en Indië moeten een negatieve RT-PCR-test kunnen voorleggen.
 
Ik ben net terug zie.

KO PHAYAM viel me geweldig tegen, wegens dat het eiland wel eigenlijk op Thais grondgebied ligt, maar tegen de grens van Myanmar, en alle rijke buitenlanders die er een hotel of restau hebben, hebben goedkope Birmezen in dienst genomen, waardoor het eten op geen fluit trekt.

ook de voorzieningen (water , electriciteit, wegen) zijn erbarmelijk. bepaalde wegen rijd ge letterlijk op de beton wapening.
Ook na 18 uur is het pikdonker, want geen enkele straatlamp.
Electriciteits kabels, op een halve meter hoogte, dus in de donker breek je ook te voet daar je benen, of kan je geëlectrocuteerd worden.

ergerlijk eiland dit. Ik dacht, terug een verborgen pareltje zoals KO KOOD en KO MAK te hebben ontdekt, waar geen auto te bespeuren valt, maar dit was werkelijk niet veel waard.


vroeger dan gepland vertrokken en dan nog wat in Bangkok & Pattaya gespendeerd. Ook daar leuke uitstappen gedaan (Wat Sampran, boot tocht langs de Chao Praya, Wat Pak Nam longtail.....

Ook helaas de begrafenis van mijn vrouw haar oma mee gemaakt, wat was me dat zeg.
Assen verbanden, naar de tempel er mee. week nadien die assen terug gaan ophalen, nogmaals de monnikken er bij,, weer ritueeltje waarbij 5 monikken een uurtje zitten te mompelzingen... jeezes.
Opnieuw de assen naar de tempel, voorgoed ditmaal.

Maar al bij al: Heb me weer kostelijk geamuseerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan