Thailand

Ik vind dat ook veel leuker om rond te rijden. Hier moet je op al die domme regels letten, en daar moet je enkel opletten dat er u niemand omver rijdt. Wie heeft er voorrang? Diegene die de botsing zou overleven. Simpel!
Dat is zeer instinctief rijden. Elke centimeter die vrijkomt benutten om toch maar vooruit te geraken. En dan tal van brommerkes die er tussen vliegen.
 
Dat is zeer instinctief rijden. Elke centimeter die vrijkomt benutten om toch maar vooruit te geraken. En dan tal van brommerkes die er tussen vliegen.
dan heb je duidelijk nog nooit in vietnam (hanoi of ho chi minh) gereden. daar is het toch nog vele malen erger.

3 jaar geleden geslipt met brommer, helaas geen helm aan (stupid me) , knock out gegaan door hoofd op tarmac,
en hete uitlaat van de brommer op mijn voet, een heel stuk uit mijn voet gebrand. (voelde niets, door de KO)

moeten gerepatrieerd worden, en huid transplantatie.... er zijn leukere dingen.

ik rij nog steeds met de brommer ginder, maar nu niet meer op de bergen als het geregend heeft, en altijd met helm :)
 
dan heb je duidelijk nog nooit in vietnam (hanoi of ho chi minh) gereden. daar is het toch nog vele malen erger.
Thailand valt inderdaad nog redelijk goed mee, maar zelfs Vietnam vond ik ook nog meevallen. Het ergste wat ik heb meegemaakt is Teheran in Iran, maar ik neem aan dat bepaalde Afrikaanse steden de hoofdvogel afschieten wat chaotisch verkeer betreft.
 
Dat is honestly ook één van de redenen waarom ik Thailand zo leuk vind.
Dan niet specifiek het verkeer maar wel het gebrek aan die regeltjes.

"Ah kijk, ik ga hier es mijn eten-karretje neerzetten se." Of als ge wilt bouwen ofzo, fuck allemaal op dezelfde lijn bouwen, gewoon van alles door elkaar.
Wilt ge een reclamebord hangen, bwa ja hang maar hé.

De heerlijke, chaotische manier van leven. Kind of love it.
 
Dat is honestly ook één van de redenen waarom ik Thailand zo leuk vind.
Dan niet specifiek het verkeer maar wel het gebrek aan die regeltjes.

"Ah kijk, ik ga hier es mijn eten-karretje neerzetten se." Of als ge wilt bouwen ofzo, fuck allemaal op dezelfde lijn bouwen, gewoon van alles door elkaar.
Wilt ge een reclamebord hangen, bwa ja hang maar hé.

De heerlijke, chaotische manier van leven. Kind of love it.
Dat is ook gewoon standaard buiten West-Europa. Die "kust mijn kloten"-mentaliteit, "ik trek mijn plan wel". Dat maakt het kapotgereglementeerde Europa op dat vlak retesaai.
 
Dat is ook gewoon standaard buiten West-Europa. Die "kust mijn kloten"-mentaliteit, "ik trek mijn plan wel". Dat maakt het kapotgereglementeerde Europa op dat vlak retesaai.
Tot je naar Australië gaat en daar verplicht een helm op moet tijdens het fietsen. Of volledige straten of wijken verboden zijn om met alcohol op straat te lopen. Of in een café buitengegooid wordt omdat je zogezegd een pint teveel op hebt.
Die zijn dan verbaasd dat je hier gewoon landsgrenzen oversteekt zonder enige controle, dat er internet is in afgelegen gebieden, dat je onbeperkt hard mag rijden op de Duitse autosnelweg, etc. (ik had een Australische in de auto vanuit Berlijn mee). Maar ok, dat is de Britse invloed natuurlijk.
 
Dit soort zaken maken het dan ook af:

"Oh, hier is plaats in het midden van de jungle. Ik ga daar bouwen" :rofl:
 
Thailand valt inderdaad nog redelijk goed mee, maar zelfs Vietnam vond ik ook nog meevallen. Het ergste wat ik heb meegemaakt is Teheran in Iran, maar ik neem aan dat bepaalde Afrikaanse steden de hoofdvogel afschieten wat chaotisch verkeer betreft.
Caïro is toch het ergste dat ik al heb meegemaakt op dat vlak, misschien ook wel omdat dat mijn eerste kennismaking was met verkeer buiten Europa. Ik herinner me bv dat ik uit de ruit van de minibus keek en dacht dat die rechts van ons wel heel dicht reed. Ik was nog niet helemaal opnieuw naar links aan het kijken als ik rechts geclaxonneer hoor, bleek dat er zich nog ene had tussen gewurmd.
Ons hotel lag ook niet echt op een toplocatie, recht tegenover was er een parkeer toren. De auto's werden daar afgezet en binnen bumper tegen bumper geparkeerd. Als er dan iemand belde voor zijn auto, moesten ze eerst 10-20 andere verzetten om die ene eruit te krijgen :eek:

Bangkok was een verademing daar tegenover :)
Ik zou zeggen dat de wegen in Ethiopië het slechtste waren maar in Kirgizië was het nog slechter. Al kon je dat daar eigenlijk niet echt wegen meer noemen en was het meestal met aangepast transport zoals bv nen 8 wiel aangedreven Kamaz truck.
 
Vriendin en mezelf zouden graag in juni naar thailand gaan. Hoe zit het nu met het nachtleven?

Is dit al terug wat zoals vroeger of is alles nog gesloten? Want ik lees dan van bars die de regels omzeilen en zich als "restaurant " verkopen, maar als je niet meer kunt feesten als vroeger en gewoon aan een tafel moet zitten.....
 
Vriendin en mezelf zouden graag in juni naar thailand gaan. Hoe zit het nu met het nachtleven?

Is dit al terug wat zoals vroeger of is alles nog gesloten? Want ik lees dan van bars die de regels omzeilen en zich als "restaurant " verkopen, maar als je niet meer kunt feesten als vroeger en gewoon aan een tafel moet zitten.....

Thailand werkt met zones waar de maatregelen per provincie verschillen dus zal er van af hangen waar je naartoe gaat. Is ook moeilijk om nu al in te schatten wat het in juni gaat geven.
Voor zover ik versta is het nachtleven technisch gezien gesloten. Maar idd veel omzeiling.
 
Net terug van Koh Phangan, niks te merken van Covid. Enkel in de 7-11 doet iedereen nog een masker op. Voor de rest elke dag parties die beginnen om 15u en stoppen rond 1u. Maar daarna zijn er nog afterparties die tot 's morgens doorgaan.


Ook de full-moon party was weer volle bak.

Paar mensen gesproken die in Phuket waren geweest, daar zou de politie iets strenger optreden (mondmaskerplicht, helm dragen, sluitingsuur, ...)
 
Laatst bewerkt:
Was even de vorige pagina’s aant lezen. Over eten gesproken, wie nog ne goeie Thai zoekt in Limburg -> Khampet in Genk. Af !!

Heb zelf noch wat verse kaffir lime leaves meegebracht vanuit Thailand die we hebben ingevroren hier. Altijd beter dan de gedroogde. En ook ne groene papaya voor ne papaya salade te maken 😁

Iemand die weet of ze die hier ergens verkopen ? Zo ne papaya salade kan ik elke dag wel eten lol.
 
Laatst bewerkt:
Was even de vorige pagina’s aant lezen. Over eten gesproken, wie nog ne goeie Thai zoekt in Limburg -> Khampet in Genk. Af !!

Heb zelf noch wat verse kaffir lime leaves meegebracht vanuit Thailand die we hebben ingevroren hier. Altijd beter dan de gedroogde. En ook ne groene papaya voor ne papaya salade te maken 😁

Iemand die weet of ze die hier ergens verkopen ? Zo ne papaya salade kan ik elke dag wel eten lol.

Khampet is idd één van de betere Thai in Limburg. Ik vond die eigenlijk wel vergelijkbaar met Boraan tbh.

Papaya vindt ge sowieso bij de Thaise winkel op de Kuringersteenweg in Hasselt maar best wel ff bellen want vers fruit is rap op. Ik geloof dat ze daar dinsdag of woensdag leveren.

Kan zijn dat die op steenweg naar Genk die ook heeft.
 
Hebt gij iets met Thailand btw?
Want 555 zoals in uw nick is internet slang daar voor "hahaha"

(omdat 5 in het Thais "haa" is)
Ff gewoon een random vraag.

Ik ben een aantal jaren geleden gemigreerd naar Thailand. En nee, ik ben niet gepensioneerd. ;)

Maar het toeval wil dat 5 mijn geluksgetal is en ik gebruikte dus het getal 5 reeds in meerdere nicks/namen/afkortingen al van voor ik een eerste voet in Thailand gezet had (een tiental jaren geleden). Dus vooraleer ik wist dat het getal 5 als 'haa' wordt uitgesproken in het Thais.

Som Tam Poe Plaraa pet pet is één van mijn favoriete gerechten. Zou het elke dag kunnen eten. :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Ik ben een aantal jaren geleden gemigreerd naar Thailand. En nee, ik ben niet gepensioneerd. ;)

Maar het toeval wil dat 5 mijn geluksgetal is en ik gebruikte dus het getal 5 reeds in meerdere nicks/namen/afkortingen al van voor ik een eerste voet in Thailand gezet had (een tiental jaren geleden). Dus vooraleer ik wist dat het getal 5 als 'haa' wordt uitgesproken in het Thais.

Som Tam Poe Plaraa pet pet is één van mijn favoriete gerechten. Zou het elke dag kunnen eten. :)

Nice 😍
Waar ergens? Isaan aan het gerecht gerecht te zien 😅
En wat doet ge daar als ik mag vragen?

Ik ben ook ooit weg naar daar, nu niet op korte termijn maar blijf wel Thais bij leren zodat ik daar kan mee draaien in het dagelijks (en miss bedrijfs-)leven.
 
Ik woon in Pattaya, allen wel bekend waarschijnlijk al is het maar van naam. 😅 Imo één van de beste plaatsen om te wonen in Thailand wegens alles voorhanden, wereldkeuken en goedkoop ivg met Bangkok. De stad is niet al te groot met uitstekende verplaatsingsmogelijkheden en veel meer te beleven dan wat de meeste mensen denken. Ook het klimaat is zo goed als gans het jaar constant en Bangkok is dichtbij indien nodig.

Hua Hin zou een tweede optie geweest zijn maar tot hiertoe nog geen moment spijt van mijn keuze. Pattaya is meer dan enkel maar het Thaise sin city en zeker de laatste jaren is er veel verandering. Spijtig dat er nu veel gesloten of failliet gegaan is wegens de Coronamaatregelen, maar ik merk wel dat het terug aan het verbeteren is. Ook veel meer volk uit Bangkok tijdens de (lange) weekends.

Ik vertoef zeer graag in Isaan maar het is me daar wat te rustig om er te wonen. Misschien later... Allez, ik vertoef overal wel graag en al zeker met de moto. Zo'n gevoel van vrijheid heb je gewoon niet meer in BE.

Mijn inkomen is niet locatie afhankelijk (IT) dus dat maakt het ook makkelijker.

Ik wens je iig veel succes met je Thais! Een zeer goede app is ThaiDict van Paiboon Publishing. Niet goedkoop maar zeer goed. ;)
 
ga je soms naar carlos in het zottekot, of harry 's place in soi honey :p

en waar in pattaya woon je? bang lamung, dark side, naklua ?

hoe oud ben je, en misschien ken ik je?
 
Ik zoek niet echt Belgische plaatsen of Belgen op. Daarvoor ben ik niet naar hier gekomen. :) Maar af en toe kom ik wel eens in't Zottekot misschien straks nog want het is Carlos zijn verjaardagsfeestje en er zijn frieten met stoofvlees. 🙃 Harry's place ken ik maar ben daar nog maar 1 keer geweest eigenlijk en dat is al lang geleden.

Ik woon redelijk centraal, dichtbij Soi Lengkee, andere kant van 3th road.

Mijn leeftijd: nog veel te jong om met pensioen te mogen gaan. ;-)
 
Terug
Bovenaan