Spanje

RENFE is een 'speciaal' bedrijf. Vaak laden die treintickets op in bulk. Vroeger kwamen sommige treinen pas online enkele weken voor vertrek. Nu lijkt het sinds enkele maanden dat dit ruimer (+- 3 maand) op voorhand is. Voor de kerstvakantie zou ik vanaf augustus af en toe eens op de renfe pagina gaan kijken. Op sommige lijnen kan je nu tickets kopen tem eind april. Op andere lijnen al tot eind juni...

malaga - granada : bus = 1u45 ticketprijs vanaf €3 (ook op voorhand kopen). Renfe= Min 1u20 tot 1u40 (hangt af van stops).
granada - cordoba: bus = 2u30 a 2u45 ticketpijs vanaf €5. Renfe= 1u30 a 1u45.
cordoba - sevilla. bus = +- 2u, ticketprijs ook vanaf €3. Renfe=45min.

Ik heb in die steden (buiten Sevilla -> Jerez) nog nooit de bus genomen maar heb de stations even opgezocht
Hoofdstations voor uw vertrek op deze route:
Estación de Autobuses de Málaga, P.º de los Tilos, s/n, 29006 Málaga, Spanje (vlak naast renfe station)
Estación de autobuses, 18013 Granada, Spanje
Estación Autobuses Cordoba, 14011 Córdoba, Spanje (vlak naast renfe station)
Estación de Autobuses Plaza de Armas, Puente Cristo de la Expiración, 2, 41001 Sevilla, Spanje (aan de rand van de stad).
We hebben uiteindelijk alles met de ANSA bussen geboekt.

Dus 2 bus ritten en 1 trein rit voor amper 48 euro per persoon . Dat is wel een koopje.
Maar wel niet zo goedkoop als jij zei, die prijzen zijn echt wel hééél laag, en dus niet gevonden.
(nuja ik heb ook nu pas gekeken, omdat ik wat vreesde voor een annulatie met ryanair. Anyway al mijn tickets zijn met annulatiegarantie ook, dus dat was ook bijbetalen)


Malaga naar granada: 1,5 uur
Granada naar cordoba : 2,75 uur
cordoba naar sevilla : 1 uur. (deze is met trein)

best doenbaar dit.

Nu (6 weken op voorhand kopen) scheelt ook wel.

Anyway: in de kerstvakantie is Andalusië wellicht haast het enige in Europa dat nog deftige temperaturen zal geven.
 
We hebben uiteindelijk alles met de ANSA bussen geboekt.

Dus 2 bus ritten en 1 trein rit voor amper 48 euro per persoon . Dat is wel een koopje.
Maar wel niet zo goedkoop als jij zei, die prijzen zijn echt wel hééél laag, en dus niet gevonden.
(nuja ik heb ook nu pas gekeken, omdat ik wat vreesde voor een annulatie met ryanair. Anyway al mijn tickets zijn met annulatiegarantie ook, dus dat was ook bijbetalen)


Malaga naar granada: 1,5 uur
Granada naar cordoba : 2,75 uur
cordoba naar sevilla : 1 uur. (deze is met trein)

best doenbaar dit.

Nu (6 weken op voorhand kopen) scheelt ook wel.

Anyway: in de kerstvakantie is Andalusië wellicht haast het enige in Europa dat nog deftige temperaturen zal geven.
Leuke steden ook! Zeker Sevilla is fantastisch.
 
Leuke steden ook! Zeker Sevilla is fantastisch.
Zal wel wat druk zijn, action packed; 9 effectieve ter plaatse dagen voor 4 steden.

3 dagen malaga
2.5 dagen sevilla
2 dagen granada
1,5 dag cordoba.

Maar heb het goed uitgepland in 1 lus beweging (landen op malaga, terugvliegen uit sevilla), dus zou normaal wel moeten goed doenbaar zijn.

op de 10e dag terug vliegen (1 januari om 10 uur sevilla. Ik hoop wel dat ik smorgens om 8 uur een taxi kan regelen via het hotel, op die speciale dag)
 
Zal wel wat druk zijn, action packed; 9 effectieve ter plaatse dagen voor 4 steden.

3 dagen malaga
3 dagen sevilla
2 dagen granada
1 dag cordoba.

Maar heb het goed uitgepland in 1 lus beweging (landen op malaga, terugvliegen uit sevilla), dus zou normaal wel moeten goed doenbaar zijn.

op de 10e dag terug vliegen (1 januari om 10 uur sevilla. Ik hoop wel dat ik smorgens om 8 uur een taxi kan regelen via het hotel, op die speciale dag)
In Cordoba ben ik niet geweest, maar denk zelf ook 3 dagen Sevilla en Malaga en Granada (Alhambra kasteel inclusief) maar gedaan als daguitstap, dus denk dat het zeker te doen is.
 
In Cordoba ben ik niet geweest, maar denk zelf ook 3 dagen Sevilla en Malaga en Granada (Alhambra kasteel inclusief) maar gedaan als daguitstap, dus denk dat het zeker te doen is.
O ja, vergeten te vermelden:

Alhambra heb ik op de kop kunnen tikken voor 24 euro via GET YOUR GUIDE (zie je overal gesponsord worden door google).
zonder audio guide, heb ik toch niet nodig.


via officiele website was het overal 39 euro mét audio guide.


Getyourguide zijn volgens mij wel smeerlapkes. Heb ook met hen geboekt in rome deze paasvakantie (voor het colloseum) :
die mannen kopen keiveel tickets op, (soms geraak je er niet meer aan op officiele kanalen)
en verkopen die dan door via hun eigen systeem.

werkt wel, en als ik daardoor kortingen kan scoren, why not.
 
We hebben uiteindelijk alles met de ANSA bussen geboekt.

Dus 2 bus ritten en 1 trein rit voor amper 48 euro per persoon . Dat is wel een koopje.
Maar wel niet zo goedkoop als jij zei, die prijzen zijn echt wel hééél laag, en dus niet gevonden.
(nuja ik heb ook nu pas gekeken, omdat ik wat vreesde voor een annulatie met ryanair. Anyway al mijn tickets zijn met annulatiegarantie ook, dus dat was ook bijbetalen)


Malaga naar granada: 1,5 uur
Granada naar cordoba : 2,75 uur
cordoba naar sevilla : 1 uur. (deze is met trein)

best doenbaar dit.

Nu (6 weken op voorhand kopen) scheelt ook wel.

Anyway: in de kerstvakantie is Andalusië wellicht haast het enige in Europa dat nog deftige temperaturen zal geven.
Ziet er een leuke reis uit. Alhambra is sowieso een must. Fantastisch kasteel. Maar Granada ligt wel op +700m hoogte. Temperatuurverschil met de andere steden (en zeker Malaga) kan groot zijn, vriestemperaturen zijn niet ongewoon daar.
 
Ziet er een leuke reis uit. Alhambra is sowieso een must. Fantastisch kasteel. Maar Granada ligt wel op +700m hoogte. Temperatuurverschil met de andere steden (en zeker Malaga) kan groot zijn, vriestemperaturen zijn niet ongewoon daar.
Oei, bedankt voor dit te melden.

We zullen dus moeten zorgen dat we s'avonds vroeg onder de wol kruipen daar.
OF iets extra mee hebben van kledij.

brrr voor te vriezen, daar voor ga ik toch niet naar daar :D

@Wilto overdag welke temperatuur mogen we daar dan verwachten?
 
Ziet er een leuke reis uit. Alhambra is sowieso een must. Fantastisch kasteel. Maar Granada ligt wel op +700m hoogte. Temperatuurverschil met de andere steden (en zeker Malaga) kan groot zijn, vriestemperaturen zijn niet ongewoon daar.
Zeker de moeite idd. Al vond ik het kasteel in Sevilla nog indrukwekkender.

Edit: in Sevilla is eigenlijk een paleis, maar ook de moeite :unsure: .
 
Moest er iemand nog nieuwe tips hebben voor Andalusië deel ze dan zeker met mij. Wij gaan begin juni 17 dagen waarvan 5 Malaga en de resterende dagen Órgiva waar we een huisje hebben gehuurd. Alles wat daartussen en rond zit die misschien niet bekend is maar wel de moeite mag je zeker doorsturen: bezienswaardigheden, restaurants, wandelroutes, waar naar zee,... Richting Sevilla zoeken we het niet, dat houden we voor een citytrip. Merci alvast.
 
Terug
Bovenaan