Spanje

Spanje nog eens naar boven halen.
Zijn aan het zien om nog eens even de auto in te stappen en een dikke week aan te zetten.
Als er iemand tips heeft voor het baskenland.
Zijn vooral nog op zoek naar een tof verblijf regio Biarritz (niet baskenland maar wel op de route), san sebastian, bilbao, of meer landinwaarts.
Ook toffe plaatsen, restaurants, aanraders zijn uiteraard welkom.
 
Restaurants
Bilbao
el globo

San sebastian
Goizbargi
Sideria astiazaran

Santander
Bodega Fuente De


Places to visit
Gasgatxe
Zumaia
Santoña
Fuente de
Santander
Santillana de mar - cuevas altamira
Comillas
Faro cabo mayor
Ribadesella
Colombres
Pechon
Parque picos de europa and cangas de onis
Oviedo
Cullidero
Puerto de vega
Playa gulpiyuri
 
Aangezien ik nog wat vakantiedagen over heb, wil ik samen met een vriend naar Tenerife in december (11 of 12 dec-17dec).
Hopelijk een goede periode om te gaan (niet teveel toerisme, maar nog genoeg activiteiten die te beleven vallen?)
Eerst zei Tenerife me niets maar blijkbaar zou het wel de moeite zijn.

Het idee is om te werken met een touroperator (normaal organiseren we alles zelf, maar deze keer lijkt het gemakkelijker om het uit handen te geven)
Doel: wandelen, af en toe een avontuurlijke activiteit. 's avonds: relaxen op café/ restaurant

Hetgeen wat ik opgezocht heb (handig zo'n archief van 9li.. euhm BG en google) en mogelijks interessant is.
Aangezien er hier heel wat reizigers zitten, hoop ik op persoonlijke tips (goed hotel, activiteiten, lekker eten, mooie wandelingen...)

1) Vlucht (liefst vertrekken vanuit Eindhoven, 2de keus: Brussel) en verblijfplaats
  • Goedkoper door last minutes (vlucht + hotel) zoals
  • Verblijfplaats
    • Hotel (4- of 5-sterren)
    • Locatie lijkt me belangrijk aangezien we niet zo heel lang gaan

2) Activiteiten
  • Auto huren? (kleine roadtrip/ gemakkelijk om overal te geraken bv. Anaga bergen)
  • Parque National del Teide (verdeelt het eiland in Noord en Zuid - Teide by night)
  • Loro Parque (Puerto de la Cruz)
  • Siam Park (Adeje, waterpretpark)
  • La Laguna (universiteitsstad)
  • Natuur:
    • wandeling Masca (wandeling van het dorp door een kloof naar de zee en dan via boot terug naar de bewoonde wereld)
    • Verschillende playas (Los Trohces, Draguillo, Benijo, Las Bodegas)
  • Los Gigantes (walvissen en dolfijnen spotten / kan je ook via een excursieboot doen bv. Masca Express)
  • Snorkelen (of te koud?)

Alvast bedankt voor de tips!
 
Leuk dat je voor de kerstvakantie kan gaan. In de kerstvakantie is dat zeer duur en zit de vlucht vol met kapitaalkrachtige 55-plussers.

Pulltje van ralph lauren, hemdje onder het pulltje, strak rond de pens gespannen, vestje in van die ruitjes, champagne slurpen op de eerste rij van het vliegtuig.
 
Ik zou dus graag op vakantie gaan naar Mallorca maar nu heb ik gelezen dat ze heel streng op drank zijn. Nu ben ik niet van plan om me elke avond te pletter te zuipen maar ik vroeg me af wat nu de strikte regels zijn want online is t maar allemaal wazig. Zijn er wel clubs die nog open zijn? En mag je aangeschoten over straat lopen? Of is t zelfs mogelijk om drank in de late avond te drinken? Iemand die ervaring heeft met Mallorca?
Wij zitten in Mallorca, op hotel zijn er veel dronken ‘s avonds maar in het stad heb ik geen idee. Soller (stad én haven) zijn een must see imho
 
Kijk eens op renfe.com, de officiële website.
Jep, inderdaad die prijzen zijn wel nog hoog, maar geen admin fees zoals die 14 euro.


Wat ik me nu geheel af vraag:

is het OK voor Andalusië te doen met kerst en nieuwjaar?
vooral de steden malaga & sevilla lijken me met temperaturen rond de 16 graden wel best te doen
(granada, cordoba iets frisser +- 10 graden).

We zoeken een goedkoper alternatief dan altijd maar Thailand, die met kerst en nieuwjaar onbetaalbaar wordt.

dus 16 graden is wel es een leuke verademing om hier het koude België te ontsnappen.

en bovenstaande 4 steden zouden we dan met de trein in een lus verkennen.
 
Ok ik kreeg geen reactie, maar toch maar lekker geboekt. Google vertelt me dat Sevilla & Malaga best ok zijn tijdens de kerst vakantie.

Met ryan air kunnen boeken voor een goei 200 euro heen en terug. (terwijl thailand 1200 euro ging zijn).

Dus wel een mooie deal kunnen maken (uiteraard geen 30 maar 15 graden celcius maar best ok vinden wij dat)


Bedoeling is om ook naar granada en cordoba te gaan met de trein.
Ik zie wel dat die treinen eigenlijk best prijzig zijn (voor een Spanjaard bv die zeker geen hoog gemiddeld loon heeft). Maar toch gaan we het doen.
Enkel die RENFE treinen mogelijk, of zijn er goedkopere alternatieven?

Bedoeling is dus landen in malaga, daarna trein naar granada, daarna trein naar cordoba, en daarna trein naar sevilla. In een lus dus.
 
Ok ik kreeg geen reactie, maar toch maar lekker geboekt. Google vertelt me dat Sevilla & Malaga best ok zijn tijdens de kerst vakantie.

Met ryan air kunnen boeken voor een goei 200 euro heen en terug. (terwijl thailand 1200 euro ging zijn).

Dus wel een mooie deal kunnen maken (uiteraard geen 30 maar 15 graden celcius maar best ok vinden wij dat)


Bedoeling is om ook naar granada en cordoba te gaan met de trein.
Ik zie wel dat die treinen eigenlijk best prijzig zijn (voor een Spanjaard bv die zeker geen hoog gemiddeld loon heeft). Maar toch gaan we het doen.
Enkel die RENFE treinen mogelijk, of zijn er goedkopere alternatieven?

Bedoeling is dus landen in malaga, daarna trein naar granada, daarna trein naar cordoba, en daarna trein naar sevilla. In een lus dus.
Waarom huur je geen auto? Toen wij daar waren hebben we er eentje gehuurd via malagacar.
 
n wij daar waren hebben we er eentje gehuurd via malagacar.

Idem, maar dan via sunny Cars
Omdat ik uit principe, en ja angst, nooit in het buitenland rijd met een auto.

Ik ben er niet vertrouwd met de wegen en rij cultuur.

(over 2 jaren waren we in Tenerife bv. Mijn maat wou dat wel doen, en reed daar toen. Was blij dat ik niet achter het stuur zat, zoveel hoge bergen en haarspeld bochten we toen hebben gedaan tijdens onze uitstapjes).


Ik weet het wel, nu zou het van stad A naar stad B te rijden zijn, maar ben er toch bevreesd voor. Ook de eventuele scams die kunnen gebeuren.

En is dat dan met een omnium verzekering? Dat stel al zou er een aanrijding gebeuren, en je zijt in uw fout, of ze trekken er een kras op, dat je nooit bang moet zijn om een eventuele franshise te betalen?
 
Omdat ik uit principe, en ja angst, nooit in het buitenland rijd met een auto.

Ik ben er niet vertrouwd met de wegen en rij cultuur.

(over 2 jaren waren we in Tenerife bv. Mijn maat wou dat wel doen, en reed daar toen. Was blij dat ik niet achter het stuur zat, zoveel hoge bergen en haarspeld bochten we toen hebben gedaan tijdens onze uitstapjes).


Ik weet het wel, nu zou het van stad A naar stad B te rijden zijn, maar ben er toch bevreesd voor. Ook de eventuele scams die kunnen gebeuren.

En is dat dan met een omnium verzekering? Dat stel al zou er een aanrijding gebeuren, en je zijt in uw fout, of ze trekken er een kras op, dat je nooit bang moet zijn om een eventuele franshise te betalen?
Via Sunny Cars was dat goed geregeld. Moet natuurlijk wel alles nakijken en best even foto's/filmpje maken van de auto bij ontvangst en van de (volle) tank, want daar wouden ze ons mee naaien. Maar ook dat was mooi opgelost door Sunny Cars. Je moet je natuurlijk wel comfortabel voelen om te rijden in het buitenland. Ikzelf heb daar geen moeite mee, maar als je het niet aandurft, is de trein zeker een optie.
 
Wel opletten met Granada, in de winter kan het daar heel erg koud zijn en sneeuwen, ligt vlak bij de Sierra Nevada, waar je overigens van november tot mei kan skiën.

Mocht je een auto huren zou ik dus zeker winterbanden aanraden als je ook naar Granada rijdt.
 
Wel opletten met Granada, in de winter kan het daar heel erg koud zijn en sneeuwen, ligt vlak bij de Sierra Nevada, waar je overigens van november tot mei kan skiën.

Mocht je een auto huren zou ik dus zeker winterbanden aanraden als je ook naar Granada rijdt.
wow thanks. Dat gaan we dus al zeker niet doen, in winterse wegdekken rijden. zal dan toch de trein worden denk ik :)

Heel erg koud is wel relatief hoor denk ik. ik keek de laatste weken naar de weerberichten , ook in die streek, en daar spreken ze van 10 graden de meeste dagen in januari (waar het in malaga en sevilla gemiddeld wel 16 graden is).

Maar bedankt om te laten weten. we zullen zowiezo wel een jas mee hebben ook.
Ik kijk erg uit naar het zuiden van spanje. eerder al valencia, barcelona, madrid gedaan.
 
Vorig jaar heb ik nog zuid-Spanje gedaan met de wagen. Malaga, Granada, Velez-Malaga, Cordoba, Marbella, Nerja, ...

Malaga was wel mijn favoriet : Probeer de Feria de Malaga te bezoeken. Straatfeest met geweldige sfeer. Ga eens naar een echte bodega en drink eens een Cartajal :) Genoeg bootjes om eens de kust te doen. Fijne winkeltjes in de stad ook. Casa Lola is een dikke aanrader voor het eten : superlekker en echt spotgoedkoop. Met 4 mensen eten en drinken +- 65€.

In Granada vond ik het Moors paleis de Alhambra ook de moeite.

Ga zeker overal off the hidden track en zoek kleine tapas bars. Meestal is het enkel in het Spaans te doen, maar met gebarentaal kom je er ook wel :)

Als boek kan ik dit wel aanraden :

 
Wij hebben toen Sevilla (als citytrip) en daarna Torremolinos (big mistake) als uitvalbasis voor uitstapjes naar Ronda, Malaga, Mijas, Marbella, Gibraltar en Granada. De streek is dik de moeite. Sevilla wel mijn favoriet :love:
 
Terug
Bovenaan