Thailand

Ik woon in Pattaya, allen wel bekend waarschijnlijk al is het maar van naam. 😅 Imo één van de beste plaatsen om te wonen in Thailand wegens alles voorhanden, wereldkeuken en goedkoop ivg met Bangkok. De stad is niet al te groot met uitstekende verplaatsingsmogelijkheden en veel meer te beleven dan wat de meeste mensen denken. Ook het klimaat is zo goed als gans het jaar constant en Bangkok is dichtbij indien nodig.

Hua Hin zou een tweede optie geweest zijn maar tot hiertoe nog geen moment spijt van mijn keuze. Pattaya is meer dan enkel maar het Thaise sin city en zeker de laatste jaren is er veel verandering. Spijtig dat er nu veel gesloten of failliet gegaan is wegens de Coronamaatregelen, maar ik merk wel dat het terug aan het verbeteren is. Ook veel meer volk uit Bangkok tijdens de (lange) weekends.

Ik vertoef zeer graag in Isaan maar het is me daar wat te rustig om er te wonen. Misschien later... Allez, ik vertoef overal wel graag en al zeker met de moto. Zo'n gevoel van vrijheid heb je gewoon niet meer in BE.

Mijn inkomen is niet locatie afhankelijk (IT) dus dat maakt het ook makkelijker.

Ik wens je iig veel succes met je Thais! Een zeer goede app is ThaiDict van Paiboon Publishing. Niet goedkoop maar zeer goed. ;)

Bedankt voor de tip, zal ik zeker eens checken. Mijn Thais is redelijk op niveau in normale omgang, lezen en schrijven idem. Maar zit nu op een punt waarbij het moeilijk is om te weten welke onderwerpen/zaken ik best nu raadpleeg om bij te leren. En ook moeilijk om in te schatten waar mijn gaten zitten omdat je de taal niet dagelijks gebruikt. Dus ja, kranten lezen en wat series bekijken maar dat is nog niet hetzelfde en helpt maar gedeeltelijk.

Pattaya ben ik zelf nu niet echt een fan van maar dat komt omdat ik ook enkel idd maar alleen niet verder kom dan een tripke op en af vanuit Bangkok en mij beperk tot de strip daar. Maar is al een jaar of 5-6 geleden dus ben wel benieuwd in welke mate het veranderd is.
Hua Hin vind ik zelf ook wel een leuke plaats.
Voor mij blijft BKK wel dé stad bij uitstek!

Ben jaloers op u!
 
Tickets voor oktober toch nog aan 550 via Qatar op het moment.
In december wel al prijzen van 1000 euro en meer
Onder de 1000 euro enkel nog reizen van +30 uur door de lange tussenstop.

Dus ik weet niet wat ik nu ga doen, nog ff wachten of nu al boeken. Maar 6 maand is nog lang, als corona weer de kop opsteekt staat ge daar schoon.
Misschien vlucht boeken met corona-annulatie (als dat bestaat) en later pas hotel?
 
Tickets voor oktober toch nog aan 550 via Qatar op het moment.
In december wel al prijzen van 1000 euro en meer
Onder de 1000 euro enkel nog reizen van +30 uur door de lange tussenstop.

Dus ik weet niet wat ik nu ga doen, nog ff wachten of nu al boeken. Maar 6 maand is nog lang, als corona weer de kop opsteekt staat ge daar schoon.
Misschien vlucht boeken met corona-annulatie (als dat bestaat) en later pas hotel?

Dat laatste kun je inderdaad doen. 550 euro heen en terug is een goede prijs.
1000 euro, da's goed zot. Dat heb ik nooit eerder gezien. Onze tickets zijn nu ook drie keer zo duur geworden sinds de dag dat wij hebben geboekt.
 
Dat laatste kun je inderdaad doen. 550 euro heen en terug is een goede prijs.
1000 euro, da's goed zot. Dat heb ik nooit eerder gezien. Onze tickets zijn nu ook drie keer zo duur geworden sinds de dag dat wij hebben geboekt.
Maat van me heeft 1700 euro betaald bij connections.
Die wou per sé naar Thailand, maar wou last minute boeken door corona shizzle :D

Vorige week geboekt om volgende maand te gaan....

1000 euro nooit eerder gezien? ik heb indertijd ook nog zoveel betaald hoor voor in kerstvakantie bijvoorbeeld.... was wel aan de late kant met boeken (augustus)
 
Hier geboekt van 25 december tot 22 januari!
Fuck yeah!
1000 euro wel, maar wel nog ene via Qatar gevonden waar ik graag mee vlieg :bow::woohoo::love::thumb::love::music::woohoo:
Yeaj qatar is nice.!
Flex ticket?

Wij durven het niet risceren. Kijken wel voor last minute in december.
 
Ik ben al met mainstream carriers voor 420 euro retour gevlogen. Ik boek altijd 3-4 weken voor ik vertrek. Median price zal 500 euro zijn.
Heb al zeker 30+ keer in Thailand geweest. Ik vermijd wel altijd de vakantie periodes in Belgie, tijdens Songkran gaan daarvoor boek ik ook altijd op 2-3m op voorhand.
Mijn laatste trip met Lufthansa in Maart was wel wat duurder 635. De brandstofprijzen en personeelsproblemen in Europa zullen de prijzen geen goed doen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ga annulatie verzekering pakken en m'n zus briefke laten schrijven moest t zijn.
Lukt dat wel, een annulatieverzekering na je vliegticket?

Nie zo zeker van... zo zou het wel makkelijk zijn. Als er mizerie is of opduikt, snel annulatieverzekering afsluiten...

Best es navragen, hier eventueel


Edit : zelfde bij een familiale verzkering bv... die gaat pas na 3 maand in meestal. Om te vermijden dat mensen hem rap afsluiten als er mizerie is. Of hospitalisatieverzkering ook om te vermijden dat mensen die ziek worden rap ene afsluiten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lukt dat wel, een annulatieverzekering na je vliegticket?

Nie zo zeker van... zo zou het wel makkelijk zijn. Als er mizerie is of opduikt, snel annulatieverzekering afsluiten...

Best es navragen, hier eventueel


Edit : zelfde bij een familiale verzkering bv... die gaat pas na 3 maand in meestal. Om te vermijden dat mensen hem rap afsluiten als er mizerie is. Of hospitalisatieverzkering ook om te vermijden dat mensen die ziek worden rap ene afsluiten...

Ja tis nog 6 maand hé.
Had europe assistance daarvoor gebeld en gaat daar in vanaf 2 weken na afsluiten polis.
 
Ja tis nog 6 maand hé.
Had europe assistance daarvoor gebeld en gaat daar in vanaf 2 weken na afsluiten polis.
Maar heb je ook specifiek gevraagd dat je vliegticket/vakantie voor die datum gekocht mocht worden?

Want lijkt me toch beetje heel makkelijk, als er covid opduikt in thailand, snel verzekering afsluiten en 2 weken later ziektebriefje halen en geld terug?

Pas op, als het lukt zoveel te beter he! Dan ga ik het ook zo doen 😁
Maar ik twijfel gewoon erg sterk. Lijkt me dan dat iedereen het zo zou doen.
 
Maar heb je ook specifiek gevraagd dat je vliegticket/vakantie voor die datum gekocht mocht worden?

Want lijkt me toch beetje heel makkelijk, als er covid opduikt in thailand, snel verzekering afsluiten en 2 weken later ziektebriefje halen en geld terug?

Pas op, als het lukt zoveel te beter he! Dan ga ik het ook zo doen 😁
Maar ik twijfel gewoon erg sterk. Lijkt me dan dat iedereen het zo zou doen.

Ja, maakt niet uit hé.
Volgens hen gewoon de verzekering 2 weken voor vertrek min afsluiten.
Ga op zoek naar een jaarformule dan, nog paar kleinere reizen opstaan ook dus.
 
Maat van me heeft 1700 euro betaald bij connections.
Die wou per sé naar Thailand, maar wou last minute boeken door corona shizzle :D

Vorige week geboekt om volgende maand te gaan....

1000 euro nooit eerder gezien? ik heb indertijd ook nog zoveel betaald hoor voor in kerstvakantie bijvoorbeeld.... was wel aan de late kant met boeken (augustus)
Ik boek nooit om te gaan tijdens hoogseizoen. Daarmee dat ik zo'n prijs vast nog nooit ben tegengekomen.
 
Die 1700 euro heeft niets te maken met het hoogseizoen. In general verschillen de regenseizoen/hoogseizoenprijzen amper.
Niet vertrekken op feestdagen, vakantiedagen in Belgie.
Niet vertrekken op vrijdag of zaterdag
Niet vertrekken op vakantiedagen in Thailand.

Statistisch gezien zijn vertrekmomenten op dinsdag het goedkoopst,

1700 euro is echt van de pot gerukt hoog.
 
Oh ja! Qatar is super! Over enkele dagen een ritje Qatar richting Thailand. :love:

Ja, ben er ook heel blij mee.
Qatar en Etihad zijn zowat mijn favorieten: naar service, eten, bediening,...
En ik vind het ook fijn dat er dan ongeveer halverwege een stop is. Ik vind dat wel leuk om de benen te strekken enzo :)
 
Die 1700 euro heeft niets te maken met het hoogseizoen. In general verschillen de regenseizoen/hoogseizoenprijzen amper.
Niet vertrekken op feestdagen, vakantiedagen in Belgie.
Niet vertrekken op vrijdag of zaterdag
Niet vertrekken op vakantiedagen in Thailand.

Statistisch gezien zijn vertrekmomenten op dinsdag het goedkoopst,

1700 euro is echt van de pot gerukt hoog.


Normaal inderdaad wel, maar nu toch een serieus verschil.
Ik boek voor december normaal altijd voor deze periode en is dan toch meestal rond de 550 euro.
Die prijzen zijn er wel nog in oktober bijvoorbeeld, maar nu staat december toch al vlotjes aan 1000 euro. Maar 1700 euro is inderdaad wel echt heel veel.
 
Normaal inderdaad wel, maar nu toch een serieus verschil.
Ik boek voor december normaal altijd voor deze periode en is dan toch meestal rond de 550 euro.
Die prijzen zijn er wel nog in oktober bijvoorbeeld, maar nu staat december toch al vlotjes aan 1000 euro. Maar 1700 euro is inderdaad wel echt heel veel.
Op maandagmorgen tonen algoritmes hogere prijzen. Mensen moeten weer gaan werken en dromen van vakantie, die zijn bereid meer te betalen. Understanding de algoritmes is teh very important :-D
 
Terug
Bovenaan