Thailand

Voor juli is de planning ook alweer rond: 3 weken.


1e week: gaan we eens naar LAOS: landen in luang prabang, na 3 dagen naar vang vieng en na 2 dagen naar vientiane 1 dagje. dan terugvliegen naar bangkok

2e week: relaxen in bangkok 3 dagen, en dan nog 4 dagen met de familie van vrouwlief naar Kanchanaburi

3e week: terug naar Phuket (4e keer ondertussen al). ik ben gewoon gek van dit eiland. na 13 of 14 eilanden in thailand te hebben gedaan, is dit nog steeds mijn nr 1. zo veelzijdig, je hebt er gewoon alles. en heerlijk rondrijden met de scooter van beach area tot beach area.
 
Voor juli is de planning ook alweer rond: 3 weken.


1e week: gaan we eens naar LAOS: landen in luang prabang, na 3 dagen naar vang vieng en na 2 dagen naar vientiane 1 dagje. dan terugvliegen naar bangkok

2e week: relaxen in bangkok 3 dagen, en dan nog 4 dagen met de familie van vrouwlief naar Kanchanaburi

3e week: terug naar Phuket (4e keer ondertussen al). ik ben gewoon gek van dit eiland. na 13 of 14 eilanden in thailand te hebben gedaan, is dit nog steeds mijn nr 1. zo veelzijdig, je hebt er gewoon alles. en heerlijk rondrijden met de scooter van beach area tot beach area.
Allez moet dan Phuket ook eens een kans geven, eerst vriendin nog overtuigen. Mijn toppers zijn nog steeds Koh Kood en Koh Phangan net na de lockdown (weinig volk).

EDIT: En het Koh Chang van 15 jaar geleden :)

Wij gaan in Maart weer voor 3 weken maar nog wat aant twijfelen hoe of wat. Prijzen zijn echt verdubbeld of verdriedubbeld tov Febrauri 22. Mss even naar t Noorden en dan een dikke week een eiland. Mss Koh Phangan weer, maar aanraders zijn welkom. Int Noorden ook trouwes (behalve de bekenderde Pai of Chang Mai).

Vliegtickets via Staftravel trouwens ook serieus de hoogte in. Een paar jaar geleden betaalden we nog 80€ voor een rechtstreekse vlucht Brussel - Bangkok met Thai Airways (enkel) Sinds die afgeschaft zijn vliegen we altijd via Zurich. Dat was dan 150€ vorig jaar. Dit jaar al 250€ enkel in economy. Dat is dezelfde prijs als een business ticket vorig jaar :D
 
Laatst bewerkt:
Allez moet dan Phuket ook eens een kans geven, eerst vriendin nog overtuigen. Mijn toppers zijn nog steeds Koh Kood en Koh Phangan net na de lockdown (weinig volk).

EDIT: En het Koh Chang van 15 jaar geleden :)
Koh kood hebben wij gedaan in een lus. zo van ko chang naar ko kood, en dan ko mak.
Was inderdaad een toppertje, die 3 eilanden.

Koh PHangan inderdaad ook leuk, zeker alle remmen los op die full moon party. (2 keer meegemaakt) Maar voor de rest toch ietwat te veel hippie volk imo :)

Ko lipe kan ik ook zeker aanraden.
Of gewoon de lus: Samui - Phangan - Tao. alle 3 de eilanden vlak na elkaar doen. en zo terug keren naar Surat Thani. minst tijdrovend, en ga je veel gezien hebben.



Over je prijzen, ik weet niet, maar staat daar geen nulletje te kort? 80 euro voor brussel naar bangkok? moet 800 zijn zeker...

nja, wij hebben afgelopen kerst 1000 betaald, en nu ook weer 1100 voor juli.

we hangen vast aan het bouwverlof, dus we overwegen voor dit jaar GEEN kerstvakantie meer te beleven in thailand. Vrouwlief gaat voor 5 weken en ik voor 3 weken in juli. Moet dan maar volstaan voor een jaartje.
Na 13 reizen in 8 jaar naar thailand, heb ik het er ook stilaan wel wat gezien. Ik blijf wel graag terug gaan hoor, maar 2 keer per jaar hoeft voor mij stilaan niet meer. toch niet aan die prijzen.
ipv 1100 te betalen in kerstvakantie, kan ik voor 200 euro naar het zuiden van spanje of canarische.
 
Over je prijzen, ik weet niet, maar staat daar geen nulletje te kort? 80 euro voor brussel naar bangkok? moet 800 zijn zeker...
Ik blijf wel graag terug gaan hoor, maar 2 keer per jaar hoeft voor mij stilaan niet meer. toch niet aan die prijzen.
Nee echt 80€. Iedereen werkzaam in de luchtvaartsector, van grondpersoneel tot vliegend personeel (en partners) kan aan die belachelijk lage prijzen in standby meevliegen. Zelf eerste graad familie (moeder, vader, broers, zussen) hebben zeer grote voordelen.
 
Nee echt 80€. Iedereen werkzaam in de luchtvaartsector, van grondpersoneel tot vliegend personeel (en partners) kan aan die belachelijk lage prijzen in standby meevliegen. Zelf eerste graad familie (moeder, vader, broers, zussen) hebben zeer grote voordelen.


BG-ers zijn eigenlijk ook een beetje familie he?
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Momenteel sterk aan het twijfelen tussen Thailand en Malaysia/Singapore. Het zou een eerste keer ZO Azië worden.
Iemand die kan vergelijken? Vooral Kuala Lumpur en Singapore spreken ons enorm aan, maar langs de andere kant lijken de tempelcomplexen en algemene sfeer leuker in Thailand.
 
Momenteel sterk aan het twijfelen tussen Thailand en Malaysia/Singapore. Het zou een eerste keer ZO Azië worden.
Iemand die kan vergelijken? Vooral Kuala Lumpur en Singapore spreken ons enorm aan, maar langs de andere kant lijken de tempelcomplexen en algemene sfeer leuker in Thailand.
Kuala Lumpur is een leuke stad maar dat is Bangkok evenzeer. In Bangkok ligt de focus nog vooral op cultuur vind ik met zijnde vele tempels en authentieke marktjes, terwijl KL echt een grote shoppingstad is. Voor de rest vond ik Maleisië (meer bepaald het deel zonder Borneo) te Westers aanvoelen. Je hebt nog wel enkele leuke eilandjes en prachtige stranden waar je heerlijk kan duiken/snorkelen maar vooral het binnenland is saai met honderden kilometers palm plantages. Het nationaal park in het binnenland is ook teveel aangelegd met paadjes. De authentieke vibe mis ik wat.
 
Momenteel sterk aan het twijfelen tussen Thailand en Malaysia/Singapore. Het zou een eerste keer ZO Azië worden.
Iemand die kan vergelijken? Vooral Kuala Lumpur en Singapore spreken ons enorm aan, maar langs de andere kant lijken de tempelcomplexen en algemene sfeer leuker in Thailand.
Waarom niet combineren, zoals ik zo vaak doe?

Gewoon landen in Kuala Lumpur vanuit Brussel, na 4 dagen neem je een Air Asia ticketje voor een euro of 60 naar Bangkok, en blijft dan in Thailand tot ge terug vliegt (van Bangkok naar Brussel).


Gewoon Multi City ticket zoeken via skyscanner.

Singapore voelt aan als een dikke nek uitlaat spot voor rijke chinezen. Eigenlijk niets die me aanspreekt daar.
En voor het bedrag dat je 3 dagen spendeert in Singapore, kan je bijna 2 weken in Thailand zitten als je wat uitkijkt.
 
Hier hetzelfde gevoel van Maleisië.
Is veel te westers om de echte zuid-oost Aziatische cultuur te voelen. Goed om te shoppen enzo. Maar ik vond dit het minst leuke land in de regio…
Kuala Lumpur vond ik dan ook een kleine domper. Ik was blij dat ik na 3 nachten weg kon.

Singapore was dan weer leuk en mooi. Maar zou ik enkel aanraden wanneer je toevallig in de buurt bent. Ik kan er niet veel negatief over vertellen. Maar je moet er wel naartoe met de juiste ingesteldheid. Je gaat ook niet naar Monaco om te zeuren over de boten en auto’s….
 
Vreemd dat Maleisië westers aandoet, misschien omdat KL gewoon modern is? Natuurlijk heb je daar veel malls, maar Singapore is dat maal 10?
Ga naar Penang, Ipoh, Kuala Terengganu, Perlis,... Je gaat me niet vertellen dat dat Westers aanvoelt
 
plus dat het islamitisch is. ik zie ook niet meteen de link naar westers hoor, behalve de winkelcentra.
 
Met te westers bedoel ik idd de vele shoppingmalls met Westerse zaken (OK die heb je in Thailand ook maar toch blijven ze die oosterse vibe wel behouden), de klederdracht (jeans en shirt) van de inheemse bevolking (die niet meer bestaat, buiten de zogezegde stammen die in dat nationaal park wonen maar tentoongesteld worden zoals in een zoo), het openbaar vervoer dat gemoderniseerd is en daarmee de charme van het reizen wegneemt. (Tuk tuks of bemo's, riksja's of trishaws, alhoewel niet mijn favoriete vervoermiddel, bestaan niet) Daarnaast hebben ze ook geen eigen keuken maar is het allemaal een mix van culturen wat zalig is in smeltkroezen zoals Penang of KL (Chinees, Thais, Indisch, ...) maar ga je eens buiten de grote steden dan ist ook maar allemaal eenheidsworst. Anyway, tis echt muggenziften, ik heb niks tegen Maleisië, zou graag nog wel eens terug gaan, maar het was mijn minst favoriete land in ZO Azie.
 
Dat het openbaar vervoer gemoderniseerd is, kan je toch helemaal niets op tegen hebben. das idd echt muggenziften :p

Wij gaan deze zomer naar LAOS, en daar van Luang prabang via vang vieng naar vientiane....
telkens nemen wij de nieuwe chinese bullet train.

Vroeger zat je dus 2 keer 7 uur op een normale bus, nu denk ik 2 keer 3 uur of zoiets.

Maar goed, we dwalen af. Misschien nu terug back on topic? :)
 
Net eens gekeken, puur uit interessen, voor vluchten in september.
Terug rond de 650 euro valt goed mee.
 
Dat het openbaar vervoer gemoderniseerd is, kan je toch helemaal niets op tegen hebben. das idd echt muggenziften :p

Wij gaan deze zomer naar LAOS, en daar van Luang prabang via vang vieng naar vientiane....
telkens nemen wij de nieuwe chinese bullet train.

Vroeger zat je dus 2 keer 7 uur op een normale bus, nu denk ik 2 keer 3 uur of zoiets.

Maar goed, we dwalen af. Misschien nu terug back on topic? :)
Wij zijn in Laos van Muang Khua via Muang Ngoy naar Nong Kiau gevaren in een klein bootje.

Wij vinden heel vaak de reis leuker dan de bestemming, tis maar wat je uiteindelijk zoekt in een vakantie hé.
 
Ik ben ook niet anti-Maleisië. Maar ik blijf ook bij mijn standpunt dat het helemaal anders aanvoelt.
Toen ik in Penang was liep ik er een loopwedstrijd. Mijn kamergenoten toevallig ook, en daarom wilden ze persé met mij uit eten gaan. Ze brachten me bij enkele locals en stonden erop te betalen. Nadien brachten ze me in contact met een meid die carrière aan het maken was bij een Belgische firma. Allen spraken perfect Engels. De verstedelijking. Gewoon alle kleine details gaven me een ander gevoel, en dus niet bepaald slechter.

Maar als je eerder op zoek bent naar een compleet andere cultuur, echte armoede onder ogen te komen, grappige situaties door slechte organisaties/vervoer/wegen tegenkomen,… moet je ergens anders naartoe.

Luang prabang ging ik ook enkele dagen naartoe. Ook per boot vanuit Thailand. Leuke trip en locatie!
De belegde broodjes daar op het marktplein deden mijn darmen goed na enkele weken enkel rijst en noodles te eten 😂
 
Wij willen met een vriendengroep misschien nieuwjaar gaan vieren in Thailand (eind dit jaar dus). Het idee is om ergens aan de kust een huis te huren voor 8 personen. Vraag aan de Thailand kenners hier: wat lijken jullie daarvoor ideale locaties?
 
Wij willen met een vriendengroep misschien nieuwjaar gaan vieren in Thailand (eind dit jaar dus). Het idee is om ergens aan de kust een huis te huren voor 8 personen. Vraag aan de Thailand kenners hier: wat lijken jullie daarvoor ideale locaties?
Phuket imo, maar pas wel op van de prijzen rond kerst en nieuwjaar, want die zijn erg prijzig.
Je kan wel vluchten vinden die niet landen in bangkok maar op phuket airport, dus das wel handig.

Wij gaan voor het eerst niet gaan omdat de kerstvakantie oploopt naar 1200 eur p.p. voor de vlucht alleen.
Het wordt Andalusië.
 
Wij willen met een vriendengroep misschien nieuwjaar gaan vieren in Thailand (eind dit jaar dus). Het idee is om ergens aan de kust een huis te huren voor 8 personen. Vraag aan de Thailand kenners hier: wat lijken jullie daarvoor ideale locaties?
New year in Eden garden op Koh Phangan :)
verblijven in High Life Villas
 
Terug
Bovenaan